Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

khirshanta

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:52

horsefan08 schreef:
khirshanta schreef:
Als je kunt moet je kinderen laten aaien. Okee, prima 'Ja aai maar, die maaiende hoeven maakt niets uit. Nee, hij wil je niet bijten, hij wil een snoepje. Gewoon een misverstand. Ik zit niet fout, kijk maar in het boek van het ruiterbewijs' Tong uitsteken

Okeejjj,,, geloof je hoor! heb een boek van 3 jaar geleden,, zal het nog is na kijken jaah;)
Waarschijnlijk heb je gelijk hoor!! Sorry Clown

Lol, neeee, zo bedoelde ik het helemaal niet! Het zal er zeker in staan, als jij het zegt, klopt dat ook, was alleen maar een voorval zoals het me in mijn gedachten schoot. Idioot toch? Stel je hebt echt een paard dat daar niet van gediend is, dan ben je dus in feite gedwongen een onveilige situatie te creeeren

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:46

Ntlie_ schreef:
Verschilt bij mij nogal eens. Ben ik op een rustig stuk, is m'n pony rustig en ik in een goede bui, dan mogen ze meestal wel even aaien. Lachen En anders zwaai of knik ik even vriendelijk en rijd dan gewoon door.

Of ik roep dat het een andere keerr wel kan.
Dus bij mij net zo.

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:48

Ligt aan Mon's zijn bui en meestal kan het niet, omdat hij veel te druk is en het voor ienieminie mensjes Ach gut te gevaarlijk zou kunnen zijn.

smillie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:49

bij mij mogen ze meestal geen een van de twee.
Ik ben erg vaak met veulens of jonge paarden op stap en daar laat ik geen kleine kinderen bij.
Als ze ouder zijn en mijn waarschuwingen enzo snappen dan wel

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 19:52

De mijne mogen ze gerust even aaien, maar als ze gaan lopen gillen of wat dan ook zoeken ze het maar uit. De meeste zijn echter altijd dolgelukkig. Ik ben er zelfs wel eens afgesprongen om er zo'n schattig pre-pennymeisje een stukje op te laten zitten. Of zelfs stilstaan zijn ze al gelukkig. Ik heb een super paard die kinderen prachtig vind, heb zelfs het idee dat ze bij een baby veeeeeeeeel voorzichtiger doet als bij mij. En die kindjes op dr rug, geeft ze niks om, aandacht is ook lekker Lachen

1 keer heb ik er een meegemaakt die ik eraf geplukt heb, die begon: laat hem los, laat hem los, ik kan zelf rijden en ik wil draven... Ik zeg: kom er maar af, dat doe je maar op de manege, haar zusje mocht wel blijven zitten dus zal wel flinke irritaties opgelopen hebben, maar dat werd me te gek. De moeder was het met me eens, die zei tegen het kind: wie vraagd wordt overgeslagen Knipoog

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:50

Nee, aangezien er op een zonnige dag heeeeeel veeeeeel kindjes in het bos lopen die paardjes willen aaien.

Ik zeg altijd dat mijn paardje kindertjes opeet die hem willen aaien .... Clown

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 21:58

Ligt er helemaal aan wat voor kinderen het zijn, hoe laat het is ( Haha! ), welke pony/paard ik heb en of mij stemming erna is.
Er zijn kinderen die ik een beetje ken, en waarvan ik weet dat die niets zullen doen, dus die mogen wel even aaien. Alleen zie ik hun heel vaak zaterdag ochtend, maar dan heb ik paardrijles dus ze weten onderhand dat ze dan niet mogen aaien. En soms, als ik er geen zin in heb, word het gewoon 'een ander keertje'.
Mijn Shetlander mogen ze altijd wel aaien. Die is bij jonge kinderen heel braaf en rustig, en dan wil ze ook niet meer veder Nagelbijten / Gniffelen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:22

Meestal zeg ik doe maar niet want paardje bijt.
Het is mischien erg banketstaaf maar mijn pony is al ontzettend nerveus dus ik rijd liever gewoon vlot door Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:29

Ik besef net dat ik dat eigenlijk nog helemaal niet meegemaakt heb Clown Terwijl iedereen mijn verzorgbeest toch zo geweldig vind ... Maar we komen gewoon niet vaak mensen (en al helemaal niet met kinderen) tegen onderweg Tong uitsteken In principe zouden ze het wel mogen, als ik alleen ben en aan het stappen ofzo. Als ik in een groep ben of ben serieus aan het rijden moeten ze mij niet storen Clown

Vind het trouwens niet zo erg als dat ze jouw pony gaan staan aaien als je ergens pauze hebt en je pony dus aangebonden staat. Soms zie je dat wel en kan je de pony in de gaten houden, maar soms staan ze ook wat meer afgelegen en is dat moeilijker. Maar de pony is wel braaf, daar niet van, maar je weet het gewoon nooit ... Heb wel al regelmatig gezien als het de pony gaat vervelen (sommigen blijven gewoon aaien Nagelbijten / Gniffelen) dan schud die eens met z'n hoofd en dan zijn ze vaak snel weg Clown

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 08:46

Van mij mogen ze meestal wel aaien hoor. Al vindt ik het wel altijd gevaarlijk. Je paard hoeft maar even zijn been op te tillen voor een vlieg, en dat kind heeft meteen een knie in der smoel. Dus ik waarschuw wel altijd van tevoren met name richting de ouders.

Ik kwam 1 keer een bijdehand ding tegen dag zag mij en mijn paard. Gilt dat kind keihard ''KIJKK MAM EEN EZEL'' Clown en toen rende ze op me af wou ze lou in der lies/buik aaien, volgens mij kon ze zelfs onder de buik door zo klein was dat meisje. Gellukig riepen die ouders het kind terug.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:08

Als ik aan er op zit niet. Mevrouwtje is nogal ongeduldig en gaat dan staan draaien. Nors opkijken

Als ik er naast loop vind ik het niet echt een probleem. Laatst stapte ik haar droog langs de weg toen er een vader moeder en twee meisjes langsfietsten. Ze waren met vakantie en woonden zelf midden in de stad. Bij hun zie je dat niet zo vaak zeiden ze. Ze vroegen wat voor ras het was..Is het een fries? (het is een zwarte tinker met een witte bles en 4 witte sokken) Verward Haha! En of hun twee meiden even mochten aaien. Dan vind ik het niet erg. Lachen

Als er maar niet van die hysterische penny's om heen lopen te draaien en aaien zonder wat te vragen... Whoosh!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:11

Tychon kan gewoon niet zo goed stilstaan buiten, die wil vooruit, dus als ik em stilzet en ik zit op zijn rug gaat ie dreigen om te steigeren, dus het is gewoon weg niet te doen. Ik ben namelijk niet van plan af te stappen om iedere 5 meter een kind te laten aaien.

Mijn vorige paard (schimmel) trok vooral in december nogal wat aandacht. Zij was zo braaf en makkelijk dat ik haar wel bijna altijd liet aaien.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 09:19

Soms mogen ze aaien Tong uitsteken
Mijn paardjes houden van aandacht maar ben wel altijd erg op mun hoede vooral omdat mijn pony soms nogal schikkerig is...
Meestal met ouders erbij mag het wel als ik geen zin heb galopeer ik meestal gewoon voorbij Knipoog ...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:33

Banjer wil altijd wel graag geaaid worden... Lachen

Als ik kinderen tegemoet rij, en ze vragen of ze mogen aaien, dan mag het wel... als ze op afstand zijn, of ik rijd voorbij, dan rijden we meestal door... Lachen

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:36

Ik zou gewoon door rijden, je paard zal maar net een stapje op zij doen en hop op het kind zijn/haar voet. Dan is het jou schuld, ouders der achteraan etc
Mijn paard word ook alleen maar nerveus van kleine kinderen dus dat risico zou ik echt niet nemen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:39

Buitenrijden met een paard dat niet normaal stil kan staan vind ik helemaal niks
Wat doe je als je een drukke weg over moet steken?

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:40

tuurlijk mag jij haar aaien:)

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:42

Gister ook..
Ik liep met mijn paardjuh gewoon op ons erf komt er een kind op ons erf.. dat vind ik al brutaal zegt ze mag ik hem aaien,, ik dacht vooruit dan maar weer. en ze rent heel hard op hem af en mijn paard schrikt ik zeg tegen dat meisje je weet dat je niet mag rennen bij paarden daar schrikken ze van..
die vader was behoorlijk pist op mij !!
dat ik mijn paard niet in de hand had, ik zei tegen hem moet je maar niet op ons erf komen !!
eigen verantwoordelijkheid

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:11

Lenneke_ schreef:
Buitenrijden met een paard dat niet normaal stil kan staan vind ik helemaal niks
Wat doe je als je een drukke weg over moet steken?

En als je nou ergens rijdt waar helemaal geen weg, laat staan een drukke weg, is? Haha!
In het bos hoeft een paard helemaal niet stil te staan, hooguit wanneer je zelf naar een ree wilt kijken, en hoeft al helemaal niet stil te staan voor een paar kinderen.

Flitssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:37

Soms, ik stap dan altijd even af en ze mogen er op zitten, als ze er naast staan bijt mn pony.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:01

Toen ik met mijn (verzorg) fjord aan het wandelen was heb ik het ff gevraagd aan de kindjes, Tong uitsteken die kwamen bijna door hun huishek heen Tong uitsteken waren ze helemaal blij Tong uitsteken

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:58

Mijn dochter komt als ze buitenrijdt altijd even wat lekkers voor ruiter en paard halen. Wij wonen in een zeer kinderrijke straat dus meestal trekt ze dan ook wel bekijks. Ze mogen dan gerust aaien en vorige week was ze samen met een vriendin die ook een schaapmak beestje heeft, toen mochten de meest dappere kindjes er even een rondje op zitten. Dat gezichtje van ons overbuurmeisje stráálde aan alle kanten (zie het even voor je zo'n schattig klein negermeisje met knoeperts van ogen en heel veel vlechtjes), en haar moeder ging speciaal even naar haar vader bellen om te vertellen dat ze op een ècht paard zat Bloos . (hij s toch echt maar 1.40 Knipoog )
Dat is dan wel erg leuk, er werd ook meteen een appeltje in vieren gesneden om aan de paardjes te voeren.

Maar we hebben ook al eens meegemaakt dat een jochie erachteraan kwam rennen, mijn dochter zet hem stil om te voorkomen dat hij er vandoor gaat, en dat rotjoch struikelt en valt zó tegen zijn achterbenen aan! Die leerde dus meteen vliegen! En dan zijn de ouders, die er nota bene bijliepen, ineens boos op het lieve paardje ipv op hun niet luisterende verwende rotjochie. Tja wat wil je nou, als je je kind gewoon gillend achter een paard op het ruiterpad aan laat lopen. Whoosh!

Maar meestal hebben we alleen leuke ervaringen met kindjes en gelukkig vindt Goofy aandacht altijd wel leuk.

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 23:06

Met mijn verzorgshetlander ga ik wel is naar het bos toe, en altijd kom je wel mensen tegen die aan het wandelen zijn en willen aaien. Meestal laat ik ze ook aaien maar toch moet ik er goed op letten aangezien hij wel graag bijt.

natascha78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:58

Dat ligt eraan, Kijk als je paard niet stil kan blijven staan (als je aan het rijden bent)
dan rij ik gewoon door.
en als die wil stil kan blijven staan, en die mensen zijn dichtbij dan zou ik wel even stoppen,
zodat die mensen ook even kunnen aaien

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 20:00

jackgirl schreef:
9 van de 10 x mogen ze hem gewoon aaien Haha!
Leuk toch , ik vond het zelf vroeger ook altijd geweldig !
En moet je die blije koppies dan zien .. geweldig Vork

idd met mijn shet altijd met de andere paardjes die ik rijdt ben ik wel voorzichtiger