Paarden vierdaagse Zorgvlied

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EP4D

Re: Paarden vierdaagse Zorgvlied

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:03

Josfoto schreef:
Ha die Jos, bedankt; Rij jij ook mee?

Jawel, ik ben er ook bij Cool Ik moet Leo wel in de gaten houden natuurlijk Knipoog
Ik denk dagelijks niet al te vroeg te starten, omdat het eerste uur juist het drukst schijnt te zijn.

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 13:25

Jeddah schreef:
Helaas, wegens mijn diagnose Fybromyalgie zal ik niet mee kunnen doen... Verdrietig

Ach gut sterkte!

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:21

Ook namens mij, heel veel sterkte.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:24

EP4D schreef:
Jawel, ik ben er ook bij Cool Ik moet Leo wel in de gaten houden natuurlijk Knipoog
Ik denk dagelijks niet al te vroeg te starten, omdat het eerste uur juist het drukst schijnt te zijn.

Kun je zelf ook eens ervaren hoe leuk het is om een 4daagse te rijden Haha! Haha! Haha! .

EP4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:52

Odi schreef:
Kun je zelf ook eens ervaren hoe leuk het is om een 4daagse te rijden Haha! Haha! Haha! .
Haha, ja... de laatste keer moet in 1997 geweest zijn ofzo... Pling dus ik ben wel benieuwd...

dreutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 09:38

hoelaat kan je het beste starten? Om niet in het gedrang te komen.Is maar een vraagje .Zijn er dit jaar voor het eerst. Haha!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:05

In de eerste twee uur starten de meeste mensen, voor de rest is het redelijk verspreid. Vorig jaar zijn we steeds een beetje in die eerste twee uur gestart, eigenlijk zo veel mogelijk vooraan gezien ik twee superhete pony's krijg als ik steeds wordt ingehaald. Waarschijnlijk doe ik dat nu ook weer. Voordeel vind ik ook dat ze daarna lekker lang nog in het weiland kunnen ('s nachts op stal)
Jos: ik heb jou volgens mij ook op Busloo gezien met de marathon. Jij had denk ik je Eper4daagse pet op, ik liep met een nogal (afentoe) luidruchtige herdershond rond.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:14

Heeft iemand nog een overnachtingsplaats nodig. Bij mij op stal (500 meter van de startplaats) kan het paard in de wei en er staat een stacaravan voor 4 personen die nog niet besproken is. Info via PM.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:34

Het is stil hier. Iedereen druk aan het trainen?
Ik heb de mogelijkheid om de 4daagse dubbel te rijden. Iemand op stal is onverwacht toch op vakantie gegaan en had zich wel ingeschreven. Nu rijd ik haar paard en ik kan dus onder het zadel ook de 4 daagse rijden. Nu heeft mijn kont al 3 jaar geen zadel eronder gehad dus ik denk niet dat ik dat red, maar misschien dag 1 en 3 wel.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 09:43

Gewoon een beetje doorrijden dan kan je 2 ritten op één dag doen Knipoog

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:33

dit lijkt me nou echt leuk om een keer mee te doen maar kan iemand een indicatie geven hoe duur het ongeveer is incl slaapplaats paard en ruiter
wil dit echt een keer gaan doen een 4 daagse

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 20:47

Op http://www.hightreestables.nl staat een speciaal arrangement voor de vierdaagse. hoeveel de inschrijving kost weet ik niet.. Bloos ik doe zelf niet Slapen mee.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:20

ohh napie welk paard? en leuk Ja
doe je niet mee krista? waarom niet?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:43

Dreamer, de maffe tinker

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 17:19

hoii...
De mensen van mijn verzorg paardjes gaan niet meer, haar paardje is kreupel..
ikzelf ga ook niet meer, rocky is verkocht..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:58

Intussen gaan er steeds meer mensen niet meer mee

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:03

he leuk nanda, dreamer de tank Haha!
afelding hou je helaas altijd

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 19:06

susan schreef:
ohh napie welk paard? en leuk Ja
doe je niet mee krista? waarom niet?

Moet werken en naar school Boos! nou ja.. school is wel leuk.. Clown alleen een beetje jammer dat t op de feestavond valt Huilen ben pas om halsf 11 vrij en moet dan nog uit barneveld komen.. dus ben er pas om een uur of half 12.. maar als jullie een biertje voor me klaar zetten en de tent openhouden kom ik zeker nog even langs! (dan neem ik vrijdag wel vrij.. Ziek kan ik nog bij de laatste dag aanwezig zijn!)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:45

Ons paard is vorige week geveld door een virus dus die gaat niet meer. Jammer!!!!!!!!!!!!!!!!!

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 14:06

he bah,.. steeds meer mensen die niet meer mee kunnen!
@ mork, wat voor virus heeft je paard? vervelend hoor! sterkte ermee!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:07

Ik was vandaag aan het rijden en toen liep Nickey niet lekker. Ik zag het al gebeuren dat hij uitgerekend nu kreupel zou raken (en als de ene niet kan lopen kan de andere ook niet, enkelspan is te zwaar) Gelukkig was het loos alarm maar je zal zien dat uitgerekend nu pony, kar of tuig pech krijgen

Josfoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:42

Ja; sombere berichten. Mss volgend jaar een poging; sterkte en beterschap met de paarden.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 07:48

Mijn man gaat voor de gezelligheid met mij mee (zonder paard). Weet iemand of je met de fiets ook de route kunt volgen?? Of dat er ergens speciale plekken zijn, een soort groompunten??

Natural_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 08:24

ik heb geen idee, misschien staat dat op de site?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:18

Dancer schreef:
Mijn man gaat voor de gezelligheid met mij mee (zonder paard). Weet iemand of je met de fiets ook de route kunt volgen?? Of dat er ergens speciale plekken zijn, een soort groompunten??

De routes lopen op sommige punten parallel aan een fietspad. Ik zal even een poging doen om je uitleg te geven (neem je kaartjes er even bij)

Dag 1
De route loopt op het begin ongeveer 2 kilometer naast het fietspad. Dan buigt het fietspad af van de route. Hier volgt hij gewoon het fietspad tot de Canadaweg (eerste de beste autoweg die hij tegenkomt) en hier gaat hij links. Dan komt hij op de oversteekplaats van de 4 daagse en hij gaat rechts. Dan loopt de route weer 1 kilometer langs het fietspad. Vervolgens gaat hij rechtaf de Kale Duinen op zodra het kan en ook weer de Kale Duinen af zodra het kan. Eerste kruising rechts, alsmaar rechtdoor tot de klinkerweg en dan links. Dan komt hij bij de parkeerplaats waar we rust hebben. Daarna klinkerweg terug volgen en de tweede afslag met fietspad rechts. Hij komt dan weer op de kale duinen bij de uitkijktoren. Vervolgens kan je vanaf de uitkijktoren het fietspad weer volgen via paddestoelen naar Zorgvlied. Ik denk dat dat een kilometer of 13 is in totaal.

Dag 2
Eerste paar kilometer kan hij gewoon meefietsen. Daarna volgt hij paddenstoelen richting onderduikershol. Vanaf daar kan hij weer een heel stuk meefietsen tot Doldersum. Hij volgt daarna de weg richting Boyl en gaat bij de oversteekplaats rechts. Dan kan hij weer tot aan het startpunt meefietsen.

Dag 3
Hij fietst weer naar de Kale Duinen via de paddenstoelen of zoals hij op dag 1 heeft teruggefietst. Vanaf de uitkijktoren loopt de route langs het fietspad. Op een gegeven moment wordt er een weg overgestoken. Aan het einde gaat hij met de route mee naar rechts en volgt vervolgens het fietspad alsmaar rechtdoor langs camping de Bosrand en Hoeve aan de weg. Hij is dan op een klinkerweg (autoweg) waar aan zijn linkerhand de 4 daagse oversteekt. Hij volgt gewoon het fietspad langs die klinkerweg naar rechts tot de oversteek van de 4daagse. Hij kan dan het beste vlak voor de oversteek rechtsaf slaan de klinkerweg op (richting dagrecreatie wateren) en deze klinkerweg volgen tot de eerste fietspad links. Deze loopt weer naar de uitkijktoren op de Kale Duinen.

Dag 4
De gehele route is volgens mij parallel aan een weg, fietspad of iets dergelijks danwel er vlak bij in de buurt. Kan bijna niet missen, gewoon paardenkonten en keutels volgen en als hij niet kan volgen gewoon rechtdoor het fietspad volgen dan kruist hij vanzelf de route weer.

PS een goede kaart is ook te koop bij de VVV of staatsbosbeheer (bezoekerscentrum Appelscha)
PS 2 Kale Duinen worden ook wel Aekingerzand genoemd.

Dit moet duidelijk zijn anders PM je maar