Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Re: Alleen buitenrijden: moet kunnen of levensgevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:51

ik ga altijd alleen tnzei de verzrgster van mn pony tijd heeft of iemand anderes maar ga 9 van de 10 keer alleen en dat is vaak(om de dag als het weer het toelaat) rij nu op een 3 jarige fries(mn eigen paard) ook buiten heb wel altijd mn telefoon bij en als ik met mn pony ga (29 maar lijkt wel 3) ga ik ook vaak alleen ook gewoon telefoon bij. ouders vinden het goed vrtrouwen mij ermee. en het zijn allebei mn eigen paarden weten dat ik nik extreems gek doe en heb mn ruiterbewijs.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:21

Ik rijd heeeel vaak alleen buiten. Lachen

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:30

Heejj ik verzorg mijn paard nu een maand en ik ben tot aan nu toe altijd buiten geweest mijn paard vind het heerlijk om naar buiten te gaan wil niks anders

anders ga je eerste paar keer met een vriendin of zo dat zij er naast loopt of fiets kijk je hoe het gaat en ga je vn kleine rondjes naar grote rondjes misschien dat dat helpt

Veel sucses !!

Swintha_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:33

ik rij vorig jaar een pony en ze hadden geen bak dus moest in de winter altijd naar buiten en ging altijd alleen. ze hadden alleen een bos en graag ging ik niet.
maar ik vind dat het wel alleen moet kunnen. ligt er natuurlijk wel aan waar

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:57

Ik rij ook heel vaak alleen buiten, vertrouw mn peerd en ken het bos goed. Ik heb wel altijd een mobiel bij me, voor het geval dat.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:03

Vorig jaar zomer reed ik ook vaak alleen buiten. Ja

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:08

9 v/d 10 keer ga ik alleen met onze 100% betrouwbare shetmerrie en koetsje alleen op pad. Er zijn veel menners die het (helemaal met een aanspanning) erg gevaarlijk vinden, maargoed, ik heb dan ook geen vast persoon die altijd mee kan. Bovendien is niéts zo ontspannend dan in je uppie met je pony en je koetsje eens lekker de hele dag onderweg zijn. Super; lekker door het bos, langs het kanaal, we leggen met zijn 2 altijd heel wat kilometertjes af. Vooral op verlaten zandwegen gaat dan ook wel eens de mp3 speler zachtjes aan, voor de ultieme ontspanning Lachen (ook goed trouwens tegen de koude wind in je oren) Lachen Ik neem ook wel eens een vriendin mee, of meerdere, bijv. in de zomer gaan we regelmatig even picknicken met een paar vriendinnen; picknickkleed en mand gaan mee achterin met lekkere broodjes, drinken, eten, en een flesje wijn Knipoog Natuurlijk op dat moment geen wijn voor mij, want ja, ík ben de koetsier he Knipoog

Mijn ouders en de eigenaar van de pony weten altijd wel zo'n beetje waar ik naar toe ga, ik heb zo mijn vaste routes en rondjes. Ook heb ik áltijd een mobieltje bij me, alhoewel die tijdens de rit vaak uitstaat of op stil; tijdens een ritje wil ik niet gestoord worden en mij even lekker kunnen ontspannen, daar kan ik geen rinkelende telefoon of binnenkomende sms'jes bij gebruiken Knipoog

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 16:30

ik ga altijd alleen rijden. Soms als m'n nicht mee gaat samen, maar verder altijd alleen. Heb gewoon mobiel bij en ik doe nooit rare dingen, 't kan heel goed hoor!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:25

Ik rijd ook 9 van de 10 keer alleen buiten. Gelukkig heb ik een vrij nuchter paardje, ze is inmiddels 4,5 en staat nergens meer van te kijken. Nagelbijten / Gniffelen Het ligt er wel aan waar, ik zou nooit alleen het bos ingaan omdat ik me sowieso nooit op m'n gemak voel in een bos.

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:01

Ik rij altijd alleen in het bos, met m'n vorige paard ook. Vind ook dat dat moet kunnen...

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:12

Gedurende de tijd dat ik paardrij heb ik ongeveer 90% alleen buiten gereden. Ik neem wel altijd mijn mobiel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:53

ArwenLune schreef:
Ik rij altijd alleen in het bos, met m'n vorige paard ook. Vind ook dat dat moet kunnen...

dat doe ik niet meer, dat verhaal van dat meisje dat toen verkracht is, de dader had een grote bos takken op het pad gelegd, meisje stapt af, en hij pakte haar... ben ik toch wel behoorlijk van geschrokken, nou spring ik er wel overheen als het een bos takken is, maar ik durf het niet meer aan...
ga wel ergens op de deikjes rijden, maar niet meer alleen in het bos, er is hier geen kop in het bos

tottaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 20:57

persoonlijk rijd ik liever alleen buiten.
mijn paard reageerd snel op de reactie als er nog een paard bij is,en wanneer hij helemaal alleen is kan er een raket naast landen,zonder reactie van mijn paard (figuurlijk:P)
denk dat hier toch wel de meningen over verschillen..
buitenrit blijft altijd gevaarlijk, of je nu alleen bent of met ze 20en..
zou kijken naar de reactie van je paard.. als hij volledig braaf is buiten alleen, of beter in een groep,heb je het antwoord op je vraag;P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:00

ga ook soms allen gewoon tele mee en niet te wild doen

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:01

rij hel vaak alleen buiten lekker Lachen

neem wel altijd mijn mobiel mee

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 10:16

Ik rij/reed ook altijd buiten. Heb zelfs flinke sneeuwstormen doorstaan om in een wit sprookjes bos te komen. Ze verklaarden me allemaal voor gek(ben ik ook Haha! ).

Toen ik met mijn fjord voor de eerste keer naar het strand ging was het windkracht 8...ach we kwamen toevallig op het strand uit Haha!
De foto's in mijn profiel zijn van de 2e keer...was toen ook alleen.

Het is gewoon TOP om lekker alleen buiten te rijden...in de bak wordt je alleen maar dizzy van al die rondjes. Ziek

Ilse17z

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 12:57

Ik neem wel altijd mobiel mee en laat me ouders weten waar ik ongeveer rijd Haha!

clouds2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:26

Het ligt eraan. Als je je paard vertrouw, en je paard jou. Je weet dat het goed zit, je er een goed gevoel bij hebt dan zou ik het gewoon doen.
Wanneer je ook maar een beetje twijfelt, dat je bang bent dat het toch mis gaat. Zal ik als ik jou was niet gaan. Want wanneer jij zenuwachtig/ angstig bent. Zal er veel sneller iets mis gaan.

Op sommige paarden vond ik het heerlijk om naar buiten te gaan alleen. Geen zorgen, mooie omgeving, even helemaal er tussenuit. Maar ik heb ook op paarden gezeten waarvan ik denk, daarmee ga ik nooit de weg op.

Ga op je gevoel af. Maar neem voor de zekerheid altijd je mobieltje mee Knipoog

Payal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 17:23

ik vind het wel kunnen, maar dan zou ik wel mijn mobiel meenemen!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 18:26

Het moet eigenlijk kunnen, maar ik vind het gevaarlijk voor mezelf Nagelbijten / Gniffelen
Er kan namelijk altijd wat gebeuren, ook als ik alleen in de bak rijd kan ik er goed hard afvallen, dan moet dat ook gevaarlijk zijn. Natuurljik is het risico in een buitenrit wel groter en moet je het ook niet zomaar alleen doen, maar als je je paard vertrouwd en hij gewoon rustig is vind ik dat het zeker moet kunnen.
Zelf doe ik het liever niet. Mijn paard ziet nogal een spoken en alleen buiten voel ik me net niet veilig en zeker genoeg. Dus voorlopig ga ik nog leiver niet alleen naar buiten.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 19:51

Ik ben vandaag voor de eerste keer alleen wezen rijden met mijn paardje.
Ging heel goed, schrikte niet vaker dan normaal, hij zat alleen een versnelling hoger dan wanneer er een ander paard bij is Haha!

We vonden het allebei leuk en als er niemand mee kan weet ik nu dat het ook alleen kan Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:10

Ik rij altijd alleen buiten. Heb altijd mijn mobiel bij me en er is altijd iemand die weet dat ik alleen weg ben en hoelang ik ongeveer weg denk te zijn.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 10:16

Natuurlijk is het heel verstandig om je mobiel mee te nemen, maar wat als je zo'n smak maakt dat je helemaal niet meer in staat bent om te bellen .... Blauw oog

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:27

simodi schreef:
Natuurlijk is het heel verstandig om je mobiel mee te nemen, maar wat als je zo'n smak maakt dat je helemaal niet meer in staat bent om te bellen .... Blauw oog

Daar heb je zeker gelijk in. Een paard blijft een vluchtdier, kan altijd ergens van schrikken - die kans hou je altijd, ook als je in de bak rijdt. Ik denk dat het ook van zeker belang is dat je je paard een beetje kent en weet hoe hij/zij op bepaalde situaties reageert. Maar het idee dat je in elk geval kunt bellen als er iets is en je voldoende bij je positieven bent, is wel prettig. In mijn geval ook voor de eigenaresse van m'n bijrijdpaard.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 12:36

ik heb ook altijd mijn mobiel bij, maar heb jarenlang alleen door het bos gereden. Geen probleem hoor. Er kan altijd wel wat gebeuren, ook als je aan het wandelen / fietsen / autorijden bent, dan ben je ook niet altijd op een plek waar iemand anders je binnen 5 minuten vind. Ik ben 1 keer van mijn verzorgpaard gevallen (alweer 10 jaar geleden), ik viel voorover, paard viel op mij en ik heb toen mijn hand verzwikt (reed zonder zadel) en kon er niet meer opkomen. Toen ben ik helemaal teruggelopen, op stal was ook niemand meer, dus moest ook alleen naar huis op de brommer met 1 hand. Ja, daarna heb ik snel een mobiel gekocht. De kans dat er zoiets ergs gebeurd dat je ook niet meer kunt bellen lijkt me wel heel klein. Ik heb nu trouwens ook een mobiel met een noodknop, als ik die indruk, stuurt mijn telefoon een SMS met mijn GPS-coordinaten naar mijn vriend (handig als je gekidnapt bent ofzo)...