Deze zomer is mijn paardje meegeweest naar het strand voor een week. Iedere dag op het strand gereden en het was echt super. In het begin vond hij het raar maar na een tijdje wennen vond hij het geweldig. Vooral in het water met een groep vond hij leuk! En ik vond het ook heerlijk!!
ik heb het nog maar 1 keer gedaan. maar ik vind het echt onwijs vet! alleen jammer dat mijn paard beetje bang is voor golven. dus dat werd nogal springen ghehe vorig jaar!
Kom net van het strand vandaan Ik heb zeker niet alle posts gelezen op dit forum maar een ding moet me even van het hart: Op het strand rijden is zeker geen GAAAAAN offe RACEN !!!!
Mijn man en ik wonen ons hele leven al aan het strand en de zee en het strand worden zeker door mensen die uit het "binnenland" komen, zwaar onderschat!
Op het strand heb je te maken met kuilen, zwinnen, geulen, uitsteeksels die in het zand vastzitten, mensen met honden en/of kinderen, allemaal zaken waar je terdege rekening mee moet houden! In het najaar heb je vaak last van drijfzand; je moet het strand kennen en toch vergis je je nog vaak..
Onze paarden (8-jarige quarter en 17-jarige Arabier) weten niet beter en zeker in de herfst/winter/voorjaar komen ze bijna dagelijks op het strand, we zitten er 5 stapminuten vandaan, Als er mensen van buiten komen (Brabant/Drenthe) willen ze inderdaad alleen maar racen: Gevolg; kletsnatte paarden die kompleet over de pies zijn en de volgende keer als ze strand zien maar een ding willen: rennen! Daar heb je niets aan, jij niet en je paard ook niet
Tuurlijk, wij galopperen natuurlijk ook maar wel een handgalopje, zodat je bij nadering van mens/hond/kind meteen in stap kan overgaan, da's wel zo netjes nietwaar? Als het in de winter echt koud is en je bent s'morgen met je paard op een doodstil strand, de vorst zit in je haren en aan de oren van je paard en je ziet de zon over het water schijnen.. werkelijk, er is niets mooiers!
Dan lekker veel draven, dan blijf jij en je paard lekker warm en ze mogen heus wel eens voluit gaan, maar... alleen als WIJ dat willen! Dan hou je een lief en gehoorzaam paard, ook op het strand!
Ik woon ook aan/bij het strand en het is net wat dropje 2 zegt, opletten........ Hoeveel keer ik al geen racende hond achter me aan heb gehad, balen is dat, mijn paard was daar erg angstig van geworden, nu rijd ik dus naar de hond toe, kijken hoe snel zo'n beest weg duikt! Maar verder is het super, ik ga wel alleen bij laag water, anders is het te zwaar, en ik rijd gewoon dressuur op het strand, en i.d.d wanneer ik wil , ff benen strekken, maar altijd opletten, nu doet mijn paard dat zelf ook al wel, bij de golfbrekers gaan we altijd rustiger of terug naar stap/draf, daar zitten vaak kinderen te spelen. Ik zal dan ook blij zijn, als de rust weer is terug gekeert, het strand voor jezelf, ik rijd meestal sóchtends rond een uur of 9, heerlijk.......
ik ga ook helemaal met bovenstaande posts mee Ik rij niet heel vaak op het strand, zo'n 2x per jaar. Maar ik ga er juist heen om lekker rustig te kunnen rijden. Ik wil gewoon lekker door de zee en over het strand kunnen stappen en af en toe een lekker galopje tussendoor. Ik ben ook heel blij dat mijn paardje rustig blijft op het strand en niet alleen maar wil scheuren
Ik zou heel graag nog eens met mijn tank door de zee willen stappen maar ja, we wonen een beetje ver van het strand weg Wij hebben hier weer veel bos en heide dus vermaak me daar wel mee maar zee, dat blijft toch nog een beetje een droom.
In één woord; GEWELDIG! Zelf heb ik het helaas nooit gedaan, wel bosritten enz. maar het strand nog niet. Lijkt me wel helemaal geweldig, wil ik graag nog een keer doen.
Ik wil aanstaande zondag met mijn vriendin een buitenrit gaan maken. We zijn allebei ervaren ruiters. Weet iemand miss een goed plek, waar paarden voor een paar uur te huur zijn om daarmee een strandrit te maken. En is het mogelijk om met zijn 2e te rijden of is er altijd begeleiding bij?
strandritten zijn echt super gaaf.. lekker door het water heen racen
Moet je vooral doen, zeker weinig ervaring met strand.......... Het is heel veradelijk onder water, zo kan het ineens een meter dieper zijn,fijn als je dan ""crosst"met je paard,kun je gelijk naar de slacht doorrijden(pas gebeurd!!) Wees wijs en zuinig op je paard, galopeer gewoon lekker op het natte zand, is overzichtelijk en stap relaxt door de branding, iedereen blij en voor je paard super ontspannend.........
Toen ik nog in Nederland woonde zat ik dichtbij het strand met mijn paard. Reed wekelijks over het strand, heerlijk was dat gewoon even lekker uitwaaien. Maar nu helaas wonen we niet meer zo dicht bij het strand en ik mis het echt verschrikkelijk....
super super supersuper super super super super supersuper super supersuper super supersuper super supersuper super supersuper super supersuper super supersuper super supersuper super supersuper super supersuper super super gaaffff !!
nog nooit gedaan maar lijkt me echt geweldig en ga het ook zeker een keer. ik heb veel mogelijkheden hier om buiten te rijden maar helaas geen strand. lijkt me echt gaaf en ik denk me paard ook
Ik moet heel eerlijk bekennen.. ik vind het wel leuk, maar niet heeeeeeeeeel bijzonder... Beetje saai op een gegeven moment.. Ik rijd liever door het bos heen..
Tja, strand, wel aardig inderdaad, maar verder erg beperkt. Geef mij de Veluwe maar, daar heb je veel meer afwisseling van landschap, inclusief plekken waar je heel veilig kunt GAAAAN.