Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 01:27

Femke_Tweety schreef:
Het is ook niet echt een wonder dat je weinig wild tegenkomt of eigenlijk zíet als je een drukke loslopende stuiterbal bij je hebt.

Dus dat is een enorme drogreden.

Op dat stuk denk ik eerder dat de reden is dat er geen wild zit, is omdat het dus een fietspad is, wat behoorlijk gebruikt wordt door fietsers én wandelaars mét en zonder hond. Het is het meest populaire paadje om te wandelen van het dorp. Komen iedere dag tientallen honden waarvan een gedeelte dus ook los loopt. Daarnaast ligt er een akker en dan een doorgaande weg.

Het is daar véél en véél te druk voor groot wild zoals reeën. Konijn/ haas zit daar wél, al heb ik ze dus pas een keer of 4 gezien de afgelopen jaren. Of beter gezegd: Skip heeft er pas een stuk of 4 daar gevonden. Allen zijn met de schrik vrijgekomen trouwens.

Het is gewoon akkerland. Er staat niets op op dit moment.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 01:39

Jammer dat we hier niet wat meer fanatieke boa's hebben, het is broedtijd voor dieren hier, maar iedereen laat zijn hond lekker los, terwijl er geen losloopgebieden zijn. Leuk hoor om die reetjes op te jagen. En die vergelijking van de wolf gaan welk mank, een wolf jaagt een ree op om die op te eten, is dat ook de bedoeling van die weldoorvoede hond? :')

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 01:41

mvdende schreef:
Femke_Tweety schreef:
Het is ook niet echt een wonder dat je weinig wild tegenkomt of eigenlijk zíet als je een drukke loslopende stuiterbal bij je hebt.

Dus dat is een enorme drogreden.

Op dat stuk denk ik eerder dat de reden is dat er geen wild zit, is omdat het dus een fietspad is, wat behoorlijk gebruikt wordt door fietsers én wandelaars mét en zonder hond. Het is het meest populaire paadje om te wandelen van het dorp. Komen iedere dag tientallen honden waarvan een gedeelte dus ook los loopt. Daarnaast ligt er een akker en dan een doorgaande weg.

Het is daar véél en véél te druk voor groot wild zoals reeën. Konijn/ haas zit daar wél, al heb ik ze dus pas een keer of 4 gezien de afgelopen jaren. Of beter gezegd: Skip heeft er pas een stuk of 4 daar gevonden. Allen zijn met de schrik vrijgekomen trouwens.

En van wie is dat akkerland? Vindt die eigenaar het goed dat tientallen honden lekker over zijn land lopen en daar ook hun behoefte doen? Lekker asociaal zeg! Echt, ik zit met verbazing te lezen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 01:56

mvdende schreef:

Bijzondere redenering. Dus in mijn moeders tuin die nu vanwege verbouwing een grote zandvlakte is mogen ook zomaar honden komen?
Die akker is van iemand. Daar heeft je hond niets te zoeken.

BugsFunny

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 03:03

Pff ik ben BOA, dan niet bij SBB maar bij de NS.
Ook wij worden vaak weggezet zoals jij BOA's hier omschrijft.
Jammer.. nou ook erg denigrerend.
Je wil niet weten hoe vaak ik hoor "ik ben wel ingecheckt" of "ik hoorde een piepje dus ik ben echt wel ingecheckt".
Ehhh nee er staat duidelijk van niet.
Eigen fout door niet goed op te letten.
De schuld van alles en iedereen behalve van de persoon zelf.

Dat je dan ook durft te beweren dat een BOA zijn baan en bevoegdheden en eigenlijk alles op het spel zet om voor jou een boete door te laten gaan??

Sorry maar ik zal je uit je droom halen... nee dus..
Een BOA is beëindigd, zodra deze zijn bevoegdheden misbruikt, zoals jij dus zegt een valse verklaring af legt kan dat zijn/haar baan kosten.
Denk je nou serieus dat ze dat doen voor een boete van een paar tientjes?????
En nee ze krijgen geen bonus van het uitschrijven van een proces-verbaal..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 08:25

Ibbel schreef:
SBB en aanverwanten hebben ook het onzalige idee om parkeerplaatsen op te doeken, en alleen in de buurt van restaurants ed te laten parkeren. Prima plan om wildplassen en -poepen in te dammen zou je zeggen, maar met Corona geen goed idee qua samenscholen, en bovendien krijg je dan als die parkeerplaatsen vol zijn dat mensen in de berm gaan parkeren. Of gewoon in de ingangen van brandweertoegangen. Nee, dáár is de natuur bij gebaat.

Inderdaad, je krijgt dan dat iedereen overal gaat parkeren wat het er niet veiliger opmaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 08:36

Ja en daar gaat het dan toch mis? Dat mensen zo aso zijn om de auto maar in de berm te pleuren? In plaats van te accepteren dat de parkeerplaats vol is en ze maar een ander uitje moeten verzinnen? Je kan wel mega parkeerplaatsen aanleggen, maar dan is het er veel te druk. Je moet ook aan de natuur/het wild denken. Er kunnen niet oneindig mensen het bos in, het is geen attractiepark..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:30

Mazida schreef:
En van wie is dat akkerland? Vindt die eigenaar het goed dat tientallen honden lekker over zijn land lopen en daar ook hun behoefte doen? Lekker asociaal zeg! Echt, ik zit met verbazing te lezen -O-

Hij poept daar niet en zowel ga ik er heen om het op te ruimen.

Maar 99% van de tijd op de akker, rent hij vol gas even een rondje en komt en weer terug het fietspad op. Of hij snuffeld aan de rand van de akker lekker rond.

Ik zie er geen kwaad in dat hij even een rondje rent.

idinn schreef:
Ja en daar gaat het dan toch mis? Dat mensen zo aso zijn om de auto maar in de berm te pleuren? In plaats van te accepteren dat de parkeerplaats vol is en ze maar een ander uitje moeten verzinnen? Je kan wel mega parkeerplaatsen aanleggen, maar dan is het er veel te druk. Je moet ook aan de natuur/het wild denken. Er kunnen niet oneindig mensen het bos in, het is geen attractiepark..

Ik vermoed dat dát op dit moment juist het probleem is! Wat voor ander uitje is er nu mogelijk?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:42

idinn schreef:

Nee, maar 10 kleine parkeerplaatsjes zijn dus wel veel beter in het verdelen van de druk. In een straal van 3 km rond een parkeerplaats lopen mensen. Bij meer parkeerplekken zijn de mensen dus over een groter gebied verdeeld, klopt, maar dan is de natuur daar dus niet overvol, juist omdat je het beter verdeelt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 09:55

mvdende schreef:
Mazida schreef:

Maar 99% van de tijd op de akker, rent hij vol gas even een rondje en komt en weer terug het fietspad op. Of hij snuffeld aan de rand van de akker lekker rond.

Je hond mag niet op die akker, het is geen openbaar terrein en asociaal gedrag.

Het feit dat je het toch doet terwijl je beter weet, het is je namelijk al tig keer uitgelegd op bokt, maakt dat het van gewoon asociaal naar superasociaal gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:00

mvdende schreef:
Mazida schreef:

idinn schreef:

Ik vermoed dat dát op dit moment juist het probleem is! Wat voor ander uitje is er nu mogelijk?

Gewoon een wandeling in je eigen omgeving?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:06

Als je eigen omgeving zo vol is dat je daar niet meer met de hond kunt wandelen? Je moet je dier toch ergens uitlaten?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:09

een tip mss. sleeplijn van 15 meter.
Kan de hond 30 m rennen.

Ik had ook altijd hond los.Ze komt ook gelijk als ik roep, doet niks, maar aan de lijn blaft ze als een idioot. Mensen zijn dus bang van haar (ze mogen hier los trouwens).

Enfin.. met zo'n wildebras ben je aut schuld aan alles. Laatste incident:mijn hond liep los. Ik zag mensen met russrl komen. Ik roep de mijne en lijn haar aan (had alleen korte lijn). Echter vliegt, terwijl ik sta te wachten om hun te laten passeren, de russel op de mijne af (die was dus los). Russel vs herder is geen partij. Ik zie de frustratie bij mijn hond en laat haar los... volle vaart achter russel aan die piepend wegrent. Mijn hond doet niks als ie los is anders had ik dit niet zo opgelost natuurlijk... maar goed.. mensen beginnen te krijsen. Ik zeg: geen paniek, ze doet niks. Boos dat ze waren!! Jij moet hier niet gaan lopen met je hond als je hem niet onder controle hebt.

uhmmm pardon? Ik had haar aangelijn, jullie hond stormt op de mijne af. Ik los het vervolgens op op de voor mij passende manier en ik heb geen controle???

enfin. om van dat soort gezeik af te zijn lange lijn gekocht. Kan ik gewoon laten vieren. En ik vind het ideaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:09

karuna schreef:
Als je eigen omgeving zo vol is dat je daar niet meer met de hond kunt wandelen? Je moet je dier toch ergens uitlaten?

Idinn heeft het over uitjes, niet over het uitlaten van je hond.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:11

Mkango schreef:

ik was nog bij uitlaten vd hond. Het tempo van posts hier hou ik niet bij

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:12

Maar als de uitjes plaatsvinden in jou woonomgeving moet je zelf weer verder weg om de hond beweging te geven. De enige uitjes buiten nu zijn wandelen en fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:19

karuna schreef:
Maar als de uitjes plaatsvinden in jou woonomgeving moet je zelf weer verder weg om de hond beweging te geven. De enige uitjes buiten nu zijn wandelen en fietsen
Ik zie het verband even niet dat als jouw buren een blokje om doen in de buurt, jij je hond niet meer op een normale manier kunt uitlaten.

IHN schreef:
Mkango schreef:

ik was nog bij uitlaten vd hond. Het tempo van posts hier hou ik niet bij
Zie mijn edit, het was niet aan jou gericht - we postten bijna gelijktijdig. :P Zo snel lees ik ook niet hoor! :))

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:27

mvdende schreef:
Mazida schreef:

Zie je echt niet in hoe asociaal dat is of wil je dat niet inzien? -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:28

IHN schreef:
Enfin.. met zo'n wildebras ben je aut schuld aan alles. Laatste incident:mijn hond liep los. Ik zag mensen met russrl komen. Ik roep de mijne en lijn haar aan (had alleen korte lijn). Echter vliegt, terwijl ik sta te wachten om hun te laten passeren, de russel op de mijne af (die was dus los). Russel vs herder is geen partij. Ik zie de frustratie bij mijn hond en laat haar los... volle vaart achter russel aan die piepend wegrent. Mijn hond doet niks als ie los is anders had ik dit niet zo opgelost natuurlijk... maar goed.. mensen beginnen te krijsen. Ik zeg: geen paniek, ze doet niks. Boos dat ze waren!! Jij moet hier niet gaan lopen met je hond als je hem niet onder controle hebt.

uhmmm pardon? Ik had haar aangelijn, jullie hond stormt op de mijne af. Ik los het vervolgens op op de voor mij passende manier en ik heb geen controle???

enfin. om van dat soort gezeik af te zijn lange lijn gekocht. Kan ik gewoon laten vieren. En ik vind het ideaal.

Nee, jij had ook geen controle, want jouw hond vliegt achter die andere aan. Dus dat hij doet niks was ook een leugen, hij jaagt achter die ander aan. Zij horen hun hond bij zich te houden, maar jouw hond hoort er niet achteraan te vliegen. Beide fout dus.

Het hele verder rijden als het ergens druk is doe ik altijd al met de hond. En absoluut niet over iemand anders zijn terrein, tenzij toestemming. Zouden die mensen het ook goed vinden als er door hun tuin een hond komt crossen, hij rent alleen een rondje dus kan geen kwaad?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:30

mvdende schreef:
Als er gewas op staat mag mijn hond er niet op. Maar nu op de braakliggende stukken is het prima.

Heb je dat ook aan de boeren gevraagd? Laat maar, denk dat ik het antwoord zelf wel weet. Vind het zo óngelooflijk asociaal. Dit is waarom veel mensen zo'n hekel aan ons hondeneigenaren hebben. Door dit soort acties plaats je jezelf en je hond(en) boven de regels én boven normen en waarden en daar word ik echt woest van. Zwaar, zwaar asociaal dit.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:40

Shae schreef:
mvdende schreef:

Zie je echt niet in hoe asociaal dat is of wil je dat niet inzien? -O-

Nee. Mensen met "mijn hond moet hier rennen" honden vinden dat ze daarin het volste gelijk hebben.
Ik wil hier nog steeds een luikje in het hek zodat ik mijn hond kan los laten op ONZE grond als er weer zo'n " maar jullie hebben plek zat" voorbij gelopen komt.

Tipje voor mvdende: als jij vindt dat je zo'n akker of weide nodig hebt. Koop die dan zelf?

Ik ga toch ook niet 5 huizen verder in de hottub zitten in de tuin. Want" Ik poep daar niet maar vind dat fijn en zij zaten er zelf toch niet"?

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:45

Mvdende: toen ik in het buitengebied woonde vroeg ik zelfs regelmatig mijn directe buren of ik met de hond op hun land mocht komen. Antwoord wist ik eigenlijk al: 'ja, dat mag'. Maar zonder te vragen op iemands perceel komt niet in mijn hoofd op. :wow:

En al is het akkerbouw of veeteelt, je gaat niet iemands priveterrein op. Je laat je hond toch ook niet in iemands tuin uit?

Qua veehouderijen... Als koeien neospora binnenkrijgen, vaak via honden, is de kans op doodgeboren kalven erg groot. En als boerendochter weet ik hoe @#* het is om een jong dier te verliezen.

En akkerbouw... Net ingezaaide grond; zit zo'n vierpoter daar overheen te rennen, graven, piesen en schijten. Ook fijn *kuch*.

Nederland is gewoon vol. En in overleg kan en mag er meer... Terwijl als je niet in overleg gaat en iemands priveterrein opdendert de irritatie bij beide partijen groter wordt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 10:45

Ik vond het ook mega frustrerend. Wij moesten voor training weilanden of akkers hebben om te kunnen speuren. Dat betekent dus heel veel boeren contacten en uitgebreid uitleggen wat we doen en nodig hebben. Dan heb je een aantal boeren die akkoord gaan en zelfs komen kijken omdat ze het mooi vinden en dus blij waren hoe netjes wij met land omgingen. En dan uiteindelijk toch niet meer mogen komen, omdat mensen ons zagen lopen en dan meteen hond op veld gooiden. Die van ons plasten en poepen daar niet, want aan het werk. Ook nooit los, maar aangelijnd.

Maar mensen vonden dat zij er ook recht op hadden zonder toestemming en er lag ineens wel heel veel ontlasting, afval en ze liepen er op dagen dat wij niet konden komen vanwege bijvoorbeeld te hoog gras, of ingezaaid enzovoorts. Of zelfs na het maaien als gras op het land lag te drogen

Begrijpelijk van de boer, want het koste hen geld,maar zo asociaal van die andere hondeneigenaren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:02

Mazida schreef:
Jammer dat we hier niet wat meer fanatieke boa's hebben, het is broedtijd voor dieren hier, maar iedereen laat zijn hond lekker los, terwijl er geen losloopgebieden zijn. Leuk hoor om die reetjes op te jagen. En die vergelijking van de wolf gaan welk mank, een wolf jaagt een ree op om die op te eten, is dat ook de bedoeling van die weldoorvoede hond? :')

Heb wel eens een dame horen klagen dat een boswachter zo chagrijnig naar haar loslopende hond(kruising greyhound) keek. Ja, haar hond had wel eens een hinde gegrepen, maar dat kon die boswachter niet bewijzen en hij had haar hond niet gezien... |o

Typisch gevalletje 'regels gelden alleen als ik er geen last van heb'. Met zulke hondenbezitters verbaas ik me erover, dat er überhaupt nog reeën en hazen in NL rondlopen... De wilde zwijnen weten gelukkig wel raad met de gemiddelde huishond. Helaas kwamen die niet voor in het gebied van die mevrouw met haar loslopende stropershond. Dan zou ze haar hond vast wel aan de lijn laten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 11:08

karuna schreef:

Dat is dan heel vervelend en dat snap ik.
Maar dat hoeft dan toch niet het probleem van een ander te worden?
En ja, ik vind loslopende honden -waar het niet mag- ook heel vervelend.