Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rij je ook dit jaar (weer) met ons mee virtueel?

Ja, gewoon om te kijken hoe vaak Mariska "het is warm" gaat schrijven.. Geen beter vermaak dan leedvermaak..
96 (22%)
Ja, kom maar op met de drank en de sterke verhalen..
110 (26%)
Ja, ik volg voor de eerste keer
55 (13%)
Ja, ik volg weer
148 (35%)
Nee, ik zit liever thuis te mopperen over Corona maatregelen..
13 (3%)

Totaal aantal stemmen: 422

Maflinger_S

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:34

Hm, aan de paarden te zien is niet iedereen het eens over "kont in de wind".

Hoop dat het weer redelijk blijft verder.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:42

Heftig weertje wel! hoe gaat het verder?

Ik zag eerder je dazenvraag, maar ik vind het tot nu toe met de dazen meevallen, wij hadden er in no groningen niet veel last van

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:44

Ohh ik volg weer mee zo leuk! :D

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:44

Ojee... Gelukkig is de huifkar niet lek, of dat hoop ik toch maar... En de paarden zijn vast ook vlot weer droog achter de oren. Zadel, hoofdstellen en mentuig zijn waarschijnlijk wel minder waterbestendig... :=

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:53

Is het inmiddels alweer droog daar?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 17:10

Nou, aangekomen op de camping, en het is droog. Het rommelt nog wel wat in de verte, maar dat zijn we ondertussen wel gewend haha.

Maar eens de boel opbouwen hier..
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:22

Lekker plekje zo te zien. Geniet er van!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:36

Had die boer niet even z’n zooi uit die schuur kunnen halen voor jullie?
Zo hebben wij een keer geschuild met onweer, heb pony plus kar (vol kinderen) zo de koeienschuur van de buurman in gestuurd. Pony keek er niet van op, koeien waren wat verbaasder.

dck48Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:11

Nou ik ga de zaak ook maar weer volgen. Btw wat ik nog kwijt wou is dat Gerard nog zo'n onschuldige blik heeft op de trouwfoto. Hij verwachtte een toekomst in de ICT en kon toen natuurlijk nooit vermoeden dat hij groomsman zou worden. ;)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:16

En ons paps heeft het topic ook weer gevonden :') :') _O-
Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen!!

dck48 schreef:
Nou ik ga de zaak ook maar weer volgen. Btw wat ik nog kwijt wou is dat Gerard nog zo'n onschuldige blik heeft op de trouwfoto. Hij verwachtte een toekomst in de ICT en kon toen natuurlijk nooit vermoeden dat hij groomsman zou worden. ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 19:56

Nou tijd voor stukje? Ik heb schijnbaar een uur want dan vind de pc schijnbaar dat hij een update moet gaan doen.. Stomme pc.

Nou uurtje dus :D Ik heb de foto`s gelukkig al uitgezocht..

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:58

Ziet eruit als een mooi plekje daar! Wacht met smart op je stukje!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:05

Als je nou eens heel hard tegen die bui had geblazen, dan was die misschien hier gevallen :))
Maar we moesten het doen met 4 drupjes. Zo word het gras niet meer groen ^)

Wbt de dazen in de omgeving (en dan met name Schoonloo): Ze zijn er wel, maar het is nog te behappen. Er zijn wel andere vliegen waar de paarden helemaal gek van kunnen worden, maar ik ben er nog niet achter welke vliegen dat zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:15

prugelpiet schreef:
Als je nou eens heel hard tegen die bui had geblazen, dan was die misschien hier gevallen :))
Maar we moesten het doen met 4 drupjes. Zo word het gras niet meer groen ^)

Wbt de dazen in de omgeving (en dan met name Schoonloo): Ze zijn er wel, maar het is nog te behappen. Er zijn wel andere vliegen waar de paarden helemaal gek van kunnen worden, maar ik ben er nog niet achter welke vliegen dat zijn.

Dat konden weleens hertenluisvliegen zijn.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 20:33

Na een veel te hete voorbereidingsweek was het vandaag eindelijk zo ver!
We waren niet zo snel met het laatste inpakken, dus vertrokken pas ruim na elven ofzo, gadegeslagen door vele bokker via de livestream.

De dames trokken het goed, Ishara was braaf, het was niet te warm.. Dit zou een rustig ritje worden dacht ik toen nog.. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De paden waren droog en stoffig, maar gelukkig wel hard. En na zo`n 6 kilometer kwam de bosrand in zicht, en daarmee ook de eerste pauzeplek. En daar konden we mooi onze nieuwe feature uitproberen, paaltjes met draad ipv grondpennen met kettingen. Hierbij kunnen we gewoon 1 emmer neerzetten waar ze uit kunnen drinken, en hoeven niet elke 10 minuten op te springen om een ketting van een achterbeen af te halen.

Afbeelding

De dames vonden het prima zo, en al snel hadden ze schijnbaar genoeg gegeten stonden ze te dutten.. Ishara had wel wat last van een zware onderlip..

Afbeelding

Afbeelding

In de verte begonnen wat wolken te verschijnen, en hoorde we al een klapje onweer. Maar net als gisteren zat er bijna geen beweging in de buien dus bleef het lekker droog bij ons. Nog wel...
Tijd voor vertek van de pauzeplek op weg naar de camping. Gerard ging nog voor een mooie selfi foto, en wou zijn t shirt even showen voor de bokker die hem gaaf vond op de stream :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik voelde al een beetje nattigheid (nou ja figuurlijk dan, want het was nog droog) want er hingen minimaal 2 buien met dikke regen en onweer om ons heen.. Ik vond het een flitsend begin van de vakantie, een via de stream meekijkende bokker vond er geen donder aan :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar al snel zagen we een gordijn van regen aankomen, Liesbeth kon nog net haar regenjas aan trekken en Gerard kon nog net de honden op de kar doen voordat het in alle heftigheid begon te regenen.. echt hard zeg maar... Ik zat aan de verkeerde kant van de kar, vol in de regen, en er was eigenlijk geen optie om door te rijden. Daarom maar de kar met de kont in de wind op een brede oprit bij een boer geparkeerd en zo de regen uitgezeten.. bijna een uur lang... := Nog even gestreamd, en ook daarop was de regen en onweer goed te zien en te horen..

Afbeelding

Na bijna een uur was het eindelijk een stuk rustiger qua regen en onweer, en zijn we maar verder gegaan.. Onszelf opbeurend met "gisteren hadden we een moord gedaan voor zo`n verfrissende bui" tot, "nou de paarden hoeven niet meer afgespoten te worden zo".

Afbeelding

Afbeelding

Het laatste stukje ging door bos, en daarna kwam al snel de camping..

Afbeelding

Daar aangekomen de paardjes afgespoten en op een wei gezet zonder echt gras.. Toen ik om hooi vroeg werd ik een beetje raar aangekeken, nee dat hadden ze niet, hadden we zelf mee moeten nemen. Was volgens haar heel gebruikelijk dat je zelf voor voer zorgt ofzo. Ik zie mezelf toch niet voor 10 dagen voor 3 paarden hooi meeslepen in de kar.. Als je overnachting voor paarden aanbied, moet je ook voor voer zorgen, desnoods tegen meerprijs als er geen gras staat door bijvoorbeeld droogte.. Vind ik tenminste..

Gelukkig had ik al een beetje zo`n voorgevoel, en hebben we een zak hooi mee van de Welkoop (18 kg met brok erbij in ofzo). Dus dat maar gegeven, straks nog maar wat, en morgen maar een mooie groene pauzeplek proberen te zoeken.. En hopen dat de volgende camping het beter geregeld heeft wat dat betreft.. Want ik kan geen 10 dagen voeren met die zak..

Maarja, we hebben de stormen overleefd, en daar mag op gedroken worden!!

Afbeelding

En nu.. Tijd voor een spelletje! Fijne avond allemaal!!

Edit ; onee, we gaan f1 highlights kijken haha
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 14-08-20 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:38

super dagverslag :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:40

Jullie ook een fijne avond! Wat stom zeg, geen hooi. Waar betaal je dan precies voor?

nowi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:41

Ziet er heerlijk uit!

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:41

Wat een leuk verslag!
Ik geniet helemaal mee in jullie sfeer :))

(Wel stom dat ze geen hooi hebben trouwens.. voor een overnachtingsplek mét paarden 8)7 )

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:45

Dat was een 1e dag met een douche erin! Hoop dat jullie morgen beter weer treffen. Wel balen van de camping, je mag toch op zijn minst een wei met een beetje gras erin verwachten voor de paarden...

Maar goed, vanavond nog even gezellig spelletje doen. Je had het in 1 van de streams over Set, is dat meegekomen uiteindelijk of niet?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:45

Jaaa het eerste verslag! Leuk leuk. Nat tot op je onderbroek vanmiddag? Heb een kkein stukje van het liver verslag terug gekeken, die met de regen. Wat ging t hard joh!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-20 20:46

Ik zie dat ik nog een plaatje vergeten ben, dit was aan het begin van de "bui".
Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:47

Slechte plek geen hooi en een weide zonder gras -O-. En jullie zijn lekker gedouched onderweg :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:50

Genoten van de ritje vandaag. Op naar morgen.

Balen dat ze geen hooi hadden. Ik hoop op de volgende kampeerplaatsen wel anders zal er best wel een bokker in de buurt wonen met een baaltje hooi voor jullie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:54

Ben ik nu weer te onhandig dat ik denk: je hebt toch zeil aan de zijkant van de bok, had dat omlaag gedaan, had vast gescheeld.

Of is dat restantje lijn op de vierde foto van onder een stille verwijzing naar iets....?