Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emmaudb

Berichten: 1544
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:46

Ha gevonden, het topic waar Tamara het over had.

12 januari komt me niet zo goed uit ivm school, verjaardagen en nog een verlaat nieuwjaarsbezoekje. Maar de volgende keer sluit ik graag aan.

Ik ben wel in voor rustige ritjes. Vind het altijd fijn om een beetje om me heen te kijken. En klets vind ik ook veel te gezellig

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:18

Yay! Gevonden! *\o/* Gezellig Emma!

(Wij moeten ook écht nog eens op pad samen..) :=
Hoeveel jaar kennen we elkaar nu al en hebben we dat nog niet gedaan? _O-

emmaudb

Berichten: 1544
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:43

Ik denk al wel 10 of 11 jaar. Maar we hebben wel samen gereden, op het strand op ponykamp. Maar nog nooit met eigen paarden idd.
Volgende week alles inleveren voor school. Dan maar weer eens kijken of hij zich een beetje wil gedragen. Vast niet. Gaat nooit normaal :+

Ik weet niet of mensen hier (of paarden) daar een beetje zenuwachtig van worden als hij een beetje gek begint te doen voor de draf of galop? We hebben nog wel eens een meningsverschil over hoe snel we moeten gaan. Hij gaat liever in galop bijvoorbeeld als ik gewoon rustig wil draven. Na 1 of 2 keer een stuk draven houdt hij daar wel mee op. En hij kan zich heel erg opfokken. Doet verder niks, maar hij is aanwezig in z’n ademhaling :+

Ik heb wel eens met iemand gereden die dat dus eng vond. Ondanks dat haar paard er helemaal niet op reageerde

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:52

xxPaige schreef:
[
10:30 lijkt mij ook prima, maar dan is de vraag 10:30 waar? Op het meeting punt? :P
Dus misschien moeten we het voorlopig even houden op voorkeur voor de ochtend. :D Zijn de anderen daar ook voor te porren? Wanneer we dan de route uitstippelen kunnen we een exacte tijd geven van hoe laat waar :))


in de ochtend is prima wat mij betreft!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102599
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 10:53

Ik sla zondag over dit keer. Is wat tussen gekomen.

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:52

Hebben we al een route? En een startplek?

janneke584

Berichten: 1916
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:20

Ik ga zondag graag mee. Zullen we 11 uur op de verzamelplek afspreken? Ik moet eerst nog 3 kwartier rijden namelijk en na het opzadelen nog een kwartier (?) stappen naar de verzamelplek

Kaitlyn

Berichten: 9763
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:58

Het is maar goed dat ik nog een keer kijk, want ik was er zeker van dat het aanstaande zaterdag was. :o? :')

xxPaige
Berichten: 810
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 20:06

Citaat:
Buitenrijmaatjes #1 "Nieuwjaarsrit"

1. Paige met Harry - check
2. Canon (Tamara) met Briljant - check
3. Sjira met Adellinde - check (trailer)
4. Sure_lee (Shirley) met Roos - afgezegd
5. Kelan met Lyendro - check (trailer)
6. janneke584 met Sunshine - check (vrachtwagen, zijlader)
7. Kaitlyn met Gibbie - check (trailer)
8. pedro met flanagan - check ovb van geen jacht (trailer)
9. Lienboon met Amber - check


Ik kom vanavond of morgen terug op de route, het definitieve startpunt en hoe iedereen daar kan komen :))
We moeten met zn allen nog wel even een zonnendansje doen hoor! :')

Jammer Bellatrix! Wie weet dat het een volgende keer wel in je schema past :)

Ja Kaithlyn, zondag! Niet zaterdag :oo

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:53

emmaudb schreef:
Ik denk al wel 10 of 11 jaar. Maar we hebben wel samen gereden, op het strand op ponykamp. Maar nog nooit met eigen paarden idd.
Volgende week alles inleveren voor school. Dan maar weer eens kijken of hij zich een beetje wil gedragen. Vast niet. Gaat nooit normaal :+

Ik weet niet of mensen hier (of paarden) daar een beetje zenuwachtig van worden als hij een beetje gek begint te doen voor de draf of galop? We hebben nog wel eens een meningsverschil over hoe snel we moeten gaan. Hij gaat liever in galop bijvoorbeeld als ik gewoon rustig wil draven. Na 1 of 2 keer een stuk draven houdt hij daar wel mee op. En hij kan zich heel erg opfokken. Doet verder niks, maar hij is aanwezig in z’n ademhaling :+

Ik heb wel eens met iemand gereden die dat dus eng vond. Ondanks dat haar paard er helemaal niet op reageerde

Da's waar inderdaad! :D Onze mooie strandcrossen. :D Ik vind dat dat een herhaling verdient met eigen paarden. *D Hee eh, bedoel je nu dat het nooit normaal gaat met school, of met paard? := Haha, ik duim opnieuw voor je dit keer! Je kan het! :D

Mijne gaat denk ik meedoen met eventjes druk doen, maar wel altijd binnen de perken en het is dan snel klaar. Dus dat komt wel goed. Pas met twee op pad geweest die ook aardig konden "doortanken." In de zin van; die haflinger was geen haflinger meer te noemen zo erg dat dat ding kon doorstieffelen.. Voor ons wel prettig omdat mijn monster langere benen heeft. :') Ik denk dat je die mensen ook wel zou mogen trouwens. Waren leuke lui! :))



Paige en ik hebben net even gezeten voor de route:
We komen morgen met onze opgebouwde kaart van de route die je kunt inzien! **\O/**
We hebben in ieder geval een route van ongeveer een nette 13 kilometer, wat uitkomt op twee uur (met iets meer met uitloop natuurlijk..)
Aanhaken zou kunnen op verschillende momenten, maar we hebben één specifiek punt waardoor iedereen met trailer alvast samen kan meeten en niet alleen op pad hoeft.. Ook voor die route overleggen we nog voor maatregelen om jullie de weg te wijzen, zodat verdwalen niet hoeft. :) Paige had daar een heel mooi idee voor en daarvoor gaan we mogelijk nog even op pad. Het weer belooft spannend te worden, want ondanks hoogstens 44% neerslagkans geven ze wel regen op voor de gehele dag. Dus wie nog mooi weer mag bestellen deze week of weet hoe een zonnedans in zijn werk gaat.. {:} <<) :')
Laatst bijgewerkt door Canon op 08-01-20 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xxPaige
Berichten: 810
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-20 23:58

Update damess *\o/*
We hebben de route helemaal uitgestippeld! Inclusief een mogelijkheid om een rondje te galopperen/crossen in een apart vierkant stukje (tank)baan. Dit kan dan eventueel apart of samen, daar is iedereen uiteraard vrij in om een keuze te maken! Ik denk dat er ook stukjes met mooie uitzichten in zitten.

De parkeerplaats is definitief Westerrode geworden. Dit is aan de N304. Vanaf Ede gezien, de rotonde bij amadeus rechtdoor. Dan heb je aan de rechterkant een benzinepomp en daarna sla je rechtsaf. Je kan daar eventueel ook langs de (parallel)weg parkeren, er is dan ruimte genoeg over voor andere voertuigen.

Dit is ook ongeveer het punt waar Lienboon vanaf de Hoge Valksedijk de N-weg oversteekt (jij steekt bij de benzinepomp over, voor jou dan nog een 100 meter naar links stappen).

Ik ga zaterdag daar het bos in om de route aan te duiden naar de ontmoetingsplaats waar Canon en ik te paard heen rijden. Het lijkt mij leuk om die route met een kleur lint in de struiken/bomen aan te duiden :)).
Dan is het allemaal net echt! <<)

Wat vinden jullie ervan? En denken jullie de parkeerplaats te kunnen vinden? :D

Edit: oeepss we zijn allebei zo enthousiast dat we haast tegelijk posten :o
Laatst bijgewerkt door xxPaige op 08-01-20 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Berichten: 9763
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:59

Is dat die parkeerplaats bij het Roekelse bos?

xxPaige
Berichten: 810
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 00:06

Kaitlyn schreef:
Is dat die parkeerplaats bij het Roekelse bos?


Mijn speld in maps geeft wel aan ‘Roekel’, maar ik vind het Roekelse bos eigenlijk meer de kant van Otterlo en dit is nog wel echt Ede.
Het is de parkeerplaats in het verlengde van de vosseveldseweg! Ben je daarmee geholpen? En er ligt een grote steen voor bij de parkeerplaats :+

fannetje

Berichten: 3563
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:08

Dat stuk heet idd ook Roekelsebos, daar was "vroeger"ook altijd de PA van de endurance wedstrijd Otterlo.

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:28

Super goed bezig dames!

En gevonden *D

Afbeeldng inclusief Amadeus, tankstation en Hoge Valkseweg *D
Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9763
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:43

Ja dat is waar ik altijd parkeer voor het Roekelse bos. :j
Westerrode valt onder landgoed Roekel, samen met Peppelenburg.

xxPaige
Berichten: 810
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 09:03

Kelan schreef:
Afbeelding inclusief Amadeus, tankstation en Hoge Valkseweg *D
[ [url=m/S9f1q8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Top! Misschien helpt die afbeelding inderdaad goed.
Kleine correctie: Hoge Valksedijk, die weg die jij noemt bestaat ook, maar is ergens anders :+

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:31

xxPaige schreef:
Kelan schreef:
Afbeelding inclusief Amadeus, tankstation en Hoge Valkseweg *D
[ [url=m/S9f1q8.jpg]Afbeelding[/url] ]


Top! Misschien helpt die afbeelding inderdaad goed.
Kleine correctie: Hoge Valksedijk, die weg die jij noemt bestaat ook, maar is ergens anders :+


:o oeps, die is bij Lunteren in de buurt inderdaad :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:16

Kaart-update:
We hebben een digitale kaart voor 12 januari die je kunt inzien! *\o/*
(Laat even weten of de link onder de foto werkt alsjeblieft.) :=

Afbeelding
https://drive.google.com/open?id=1BspR3 ... sp=sharing

A.
Parkeren kan bij parkeerplaats Westerode, die te vinden is aan de N304, vlakbij de Hoge Valksedijk.
De route voor iedereen met een trailer begint daar. Maatregelen om tot het ontmoetingspunt te komen gaan we regelen: er komen lintjes die je kunt volgen! :D Dit stukje is 1,5 kilometer.

B.
Dit is ons ontmoetingspunt. Paige en ik komen vanuit het noorden van het bos, omdat wij daar in de buurt op stal staan. De diagonale lijn in de kaart heet de Koeweg. Deze is gemakkelijk te vinden en brengt je desnoods makkelijker naar het ontmoetingspunt. Maar een beetje spoorzoeken met de lintjes is natuurlijk véél leuker!

C.
Vanaf het ontmoetingspunt gaan we naar een gebied waar defensie een millitaire tankbaar onderhoud. Dit is een uitgestrekt landschap met twee mogelijke routes: Een korte en een lange. Het idee is te overleggen wat we daar doen: de korte is namelijk fijn om te stappen/draven, en de lange is leuk voor degene die een stukje galop zouden willen. De paden komen vrij snel weer bij elkaar..

Het bovenste punt (bij de korte route dus) is een oude schaapskooi. Hier tegenover kunnen we een groepsfoto en misschien kort een paar portretbeelden maken als daar animo naar is. Onze fotografe heeft afgezegd, maar ik neem altijd op rit een camera mee en wil best onze eerste rit in een kort fotomoment vereeuwigen.

D.
Als we de tankbaan weer verlaten gaan we naar rechts de Mossel op. Dit is een weiland waar vaak "wilde paarden en koeien" te spotten zijn en soms ook hertjes. Daar passeren we boerderij de Mossel en slaan een bosweg in die ons langs de Heide brengt.

E.
Is de heide, waarbij we rechtsaf gaan door het bos en komen uiteindelijk weer bij de Koeweg uit, vanuit daar vind je de weg weer terug naar de parkeerplaats.

F.
Is een gaaf stukje dat wel eens wordt gebruik voor de endurance dat voor een mooie bosrijk afwisseling zorgt.

Omdat van en naar het ontmoetingspunt komen 1,5 kilometer is, is de rit zelf in principe 10 kilometer. In dit geval hebben we gerekend vanuit de parkeerplaats en kwamen zo op 13 uit. We spreken af om 11:00 uur bij de ontmoetingsplek, dit omdat sommigen van verder komen, en het geeft wat ruimte met inladen thuis en opzadelen/spoorzoeken daar. :)

Mijn voorstel is met alle mensen van deze rit een appgroep te maken om contact te houden onderweg. Mocht je dan verlaat zijn e.d. dan weten we dat van elkaar. Kan ook in de andere app indien gewenst, maar misschien is dat voor de anderen verwarrend/vervelend.. :o

Dus eh.. Dat! We hebben de allereerste meeting!! **\O/** Yaay!

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:55

Wat leuk! En complimenten voor de organisatie hoor, en heel erg bedankt!

Zou het fijn vinden om dan met de 'trailer' mensen af te spreken op de parkeerplaats en dan gezamenlijk naar de ontmoetingsplaats te rijden. Anders mag ik wel een paar uur incalculeren om mijn paard daar te krijgen want op een slechte dag staat ze om de meter stil om even uitgebreid rond te kijken en al het gevaar op te snuiven :o

Doet ze overigens met een ander paard erbij niet hoor, dan doet ze stoer en loopt ze gewoon door :D

Kaitlyn

Berichten: 9763
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:29

Wat een super leuke route!
Ik denk alleen dat ik het rondje nu nog te lang vind voor Gibbie, dus ik kies er misschien voor om voor punt D af te buigen naar de Planken Wambuisweg, dan kan ik in een bijna rechte lijn terug naar de trailer.

Er was nog iemand die een kleiner rondje wilde maken toch?

Kelan

Berichten: 1630
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:45

Super, wat leuk!

Zullen we dan afspreken 10:45 vanaf de parkeerplaats te vertrekken? (15 minuten, 1,5 km zou moeten lukken toch?)

En ik heb Canon en Paige mijn nr doorgegeven voor de app.

xxPaige
Berichten: 810
Geregistreerd: 26-11-09
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrij maatje omg. Ede/Wekerom/Otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 18:53

Bedankt voor het compliment Sjira, we hebben ons best gedaan om er serieus werk van te maken qua organisatie en route en dergelijke. Ik denk dat de afspraak met de anderen daar op de parkeerplaats wel moet lukken :D

Volgens mij wilde Lienboon ook een kleiner rondje maken en zij start vanaf stal de kleine heide. Als het goed is rijd ze vanaf de Immenweg de Hoge Valksedijk uit naar ons.

Bedenk me nu dat ik exact waar de letter E staat een keer een groot wild zwijn ben tegengekomen in m’n uppie.. :o Gelukkig zijn we nu met 6/7 man sterk :')
Ik heb er zin in! Buienradar geeft aan dat er 1 bui is rond 13 uur. Maar ik vertrouw erop dat die verschuift naar wat later..

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:19

Wat een looi compliment! <3 Dankjewel!! Een deel hiervan zat bij mijn opleiding communicatie.. :D Dit was leuk zo te doen!

Echt daar Paige? :oo Ik kom ze altijd nét rond of na de boerderij Mossel tegen. Vaak bij dat stukje wildpad waar je niet over dat terrein van die boerderij hoeft.. :=

Pas heb ik maar een hekje overgeslagen bij het binnenkomen van het bos.. Bij dat eerste hek stond een stier drie keer zo dik als mijn paard zijn kop te schuren aan dat klaphek. Doodeng! _O- Ben maar doorgelopen.. :') Ik vind ze machtig mooi, maar zo dichtbij, met zo'n lüllich hekkie ertussen voelde ik me toch een beetje "needank" :=



Als ik het nieuws van net moet geloven krijgen we van het weekend zon! _/-\o_ Hopelijk blijft dat zo!

Lienboon

Berichten: 479
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:17

Wauww, wat heb je er een werk van gemaakt zeg, superleuk!!

Wat leuk dat je de route zo kunt uitzetten op google maps.. heb er zelf ook even mee gestoeid en zie dat ik vanaf stal hoe dan ook (driesprong of hoge valkse dijk) zeker 7km tot ons ontmoetingspunt moet rijden (verder dan ik dacht)
Eind van de dag zou ze dus 24km 'op de teller' hebben...
Nu ik dat zo zie betwijfel ik of ik dit al met haar moet doen, aangezien ze conditioneel nog een weg te gaan heeft...

Ik ga even kijken of ik evt toch vervoer kan regelen...