Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met 6 voeten op de grond – Wandelen met je paard/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:08

Hier nog weekend-wandelplannen? Geen idee hoe het weer bij jullie is maar hier wordt het best aangenaam wandel-weer denk ik ... Spijtig dat ik zelf waarschijnlijk niet kan gaan. Vandaag 5 km geprobeerd met 1 pony maar was toch niet zo'n succes.

Weet je wat het probleem met het bos is SnuitjeLove? Wil ze gewoon graag gaan? Vind ze het leuk? Of is het eerder dat er onderweg al zoveel gebeurd dat tegen dat je aan het bos bent het emmertje vol is?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:28

Hier geen grootse wandelplannen, zaterdag 9-18 werken en zondag is ook al volgepland.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 22:47

Ik ben wel van plan om weer wat km's te gaan maken. De temperatuur word prima! Hopen dat jhet ook nog droog blijft :D

Eefje_Sammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 23:43

Ik ga denk ik morgen een stuk wandelen en zondag rijden maar dat kan ook nog omdraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 21:33

Wie is Nancy ook alweer? Die gaat er nogal vandoor zeg _O-

Heb vandaag toch zo'n 10 km gewandeld :):) Was veel te mooi weer om het niet te doen. [***] ging heel fijn, [***] wat minder, die had echt last van de warmte had ik het idee. [***] ook wel beetje van zijn hooikoorts maar hij deed wel fijn mee dus dan zijn we blij :) Been lijkt het ook weer goed te doen, morgen zien we wel verder 8-)

Route met [***]
Afbeelding

En een zéér belangrijk moment op de route :Y)
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 22:26

Lekker eind gewandeld, [***]! Doe je goed.
Ik wist niet dat hooikoorts ook onder paarden een ding was. := Weer wat geleerd!

Ik heb zelf al een paar dagen niet echt gelopen, ben grieperig en de koorts blijft maar terugkomen wanneer ik te druk bezig ben. Vanavond heb ik dus gemest en is Zohra’s verzorgster met d’r gaan wandelen, samen met een stalgenoot. Is voor paard wel lekker. :)

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:42

Haha ik ben Nancy! :D
Ja ik zag dat ik wat uitloop had idd hahaha! Maar jij bent ook lekker bezig zag ik!
Dat grazen op route herken ik wel. Dat moet hier ook altijd uitgebreid gebeuren haha!

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 10:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:08

Nice! Alleen jammer dat niet alles in het engels is ... toch beetje moeilijk volgen.

Haha paxine :D Keek gisteren weer na een tijdje niks kunnen doen en schrok wel even :') Hoeveel doe jij zo gemiddeld per wandeling? En hoeveel keer per week? Dan weet ik of het nog in te halen valt _O-

Hooikoorts bestaat inderdaad ook gewoon marley93 :j Jammer genoeg.
Spijtig dat je zelf niet ok bent, wel fijn dat paardenbeest toch lekker op wandel kon gaan. Hopelijk jij snel beter!

Het is weer zo'n mooi weer vandaag! Zou eigenlijk een route van zo'n 14 km willen doen, maar weet niet of dat gaat lukken of misschien beetje overdreven is :o Als je onder/rond de 10 km blijft zit je altijd op dezelfde plekken te wandelen (ok, je kan wel afwisselen maar heb alles wel al meermaals gezien :+ ) en als je eens naar andere plekken wil zit je al snel rond de 15 km of meer ...

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 11:14

Ik heb een verzoek gedaan om mee te doen@

Momenteel best veel aan het wandelen met mijn shet. Tot we weer een sulky hebben
Afbeelding

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 18:32

@[***]: Euhm.......ik loop meestal tussen de 8 en de 14km elke dag dus dan is het niet gek dat ik zo uitloop op de rest haha! Vandaag had ik een rondje van 14.2km :D

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 19:06

Afbeelding

Vandaag 12.5 km, rondje wat we nog niet eerder hadden gedaan dus was even spannend voor haar.

Eindelijk is de lente hier geland en krijgen we heerlijke warme dagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 10:15

Welkom Claudia! En veel wandelplezier!

Oef paxine .. dan denk ik dat we onze winnaar hebben _O- Dat kan ik echt niet evenaren, al zou ik wel willen, lijkt me heerlijk!

Super Mastrootje! Hier ongeveer dezelfde afstand, was héérlijk weer!

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:49

Hahahaha [***]!

Ik zat trouwens te denken......is het niet een leuk idee om een prijsje aan de winnaar uit te reiken aan het einde van de uitdaging? Ik heb een webshop met allemaal leuke dingetjes en wil best iets leuks sponsoren. Uiteraard tel ik dan niet mee als ik bovenaan sta :+
Het is maar een idee hoor, ik denk gewoon even hardop.

Dit is misschien ook leuk. Maar dan met het ras van de winnaar erop natuurlijk. ( Het is een sleutelhanger trouwens)

Afbeelding

Kategida

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 13:55

Leuk dat ik dit topic zie passeren! Nu weet ik dat ik niet de enigste ben die dit doet. Onderweg kunnen mensen me zo gek aankijken en de typische commentaar geven "je moet er wel opzitten he!"
Ik probeer iedere week minstens 1 uurtje buiten te wandelen. Helaas geen bos in de buurt maar wel rustige wegen en een verkeersmak paard. Ik ga eens even kijken of ik die app kan downloaden (mijn geheugenkaart zit zo goed als vol :'))

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:30

Afbeelding

Wij hebben vandaag ook weer een lekker stuk gewandeld! :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:28

Ik doe dan wel niet meer mee met de challenge maar we hebben vandaag wel een lekker stukje gewandeld. 5km even de spierpijn van gister er uit lopen.
Gister hebben we een oriëntatie rally gereden en totaal bijna 42km gemaakt onder de man :o

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:32

Stoer hoor, 42 km, ben jaloers, alweer :P

Hier vandaag bijna 8 km gedaan, de eerste 4 had ik het idee dat het nog goed ging, maar de laatste kilometers kakten we allebei toch behoorlijk in :o Denk dat bijna 35 km in 4 dagen misschien toch wat teveel is voor nu... Hij had ook behoorlijk last van zijn voeten had ik het idee. Dacht eerst spierpijn/stijf maar op gewone paden of in de berm liep hij wel goed, op stenige paden had hij moeite en ging hij echt de berm opzoeken. Dus denk toch de voetjes.

Heb wel hoefschoenen maar was net blij dat ik die voor het wandelen niet nodig had. Als ik die moet aan doen en dan de longeersingel voor de bepakking enzo kan ik er net zo goed een zadel opgooien en gaan rijden, is evenveel werk :+

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:36

Gisteren niet gelopen, wel gefietst! Dat kost mij wat minder moeite nu, en madame moet toch haar beweging hebben. Ze heeft het superbraaf gedaan, zelfs toen we langs twee pony’s kwamen die ineens voor aan de weg stonden (ze staan altijd ergens achter een schuur) en als een malloot begonnen te rennen. Ik moest wel lachen, want ze deden zo hun best om een reactie uit Zohra te trekken... en Zohra zag je staalhard recht voor zich uit blijven kijken. Een gedraaid oortje kon er niet eens vanaf. :') Soms ben ik wel blij met een licht sociaal gestoord paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:52

Zie dat ik helemaal vergeten ben op jou te reageren paxine! Sorry ...
Als jij dat leuk vindt om te doen mag dat van mij gerust, hoewel het eigenlijk bedoelt is als challenge voor het plezier, zonder competitie maar gewoon voor jezelf en om een beeld te krijgen wat jij doet (en eventueel wat anderen doen, maar het gaat vooral om jezelf in mijn ogen ;) ). Dus weet niet hoe anderen daar tegenover staan?

Fietsen lijkt mij ook wel leuk! Hoewel ik niet wil weten waar ik eindig met mijn grasmonster :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:55

Mag ik mij ook melden? Ik vind het ook heerlijk af en toe een stukje te wandelen (of te skaten) samen met paard :D
Die ritten neem ik alleen niet mee in m'n app, dan loopt m'n endurance training in de war _O-
Dus wil vooral gezellig meekletsen en van de foto's genieten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:56

Uiteraard mag je je melden! Welkom!
De wandelingen worden weggeschreven onder Fitness Walking, gebruik je dat ook voor jouw endurance-training? Anders is het namelijk geen probleem, kan best naast elkaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:00

Oh dat wist ik niet eens! Maar ik gebruik sowieso een andere app, SportsTracker :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:32

Ik heb zelf een horloge van Garmin wat ik gebruik, je kan in principe alles achteraf nog in Endomondo inladen (via de website). Maar hoe dat met andere apps werkt weet ik niet meteen, dat moeten we dan even kijken .. neem aan dat je via jouw app je workouts ook kan opslaan/exporteren? Als je dat kan dan kan je die daarna in Endomondo weer binnenhalen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 12:41

Deze zien er zo uit en kan je inderdaad delen :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding