Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myxlea

Re: Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 08:05

<3 <3

@Liin, wat zuur! Weet je zeker dat je paard niet wil slapen zonder vriendje? Ik heb het geluk met een heel zelfstandige pony qua paardenvriendjes... Hij vindt het wel veel fijner met paardenvriendjes, maar hij redt zich heel goed alleen en gaat gewoon lekker gras eten, dus dat gaat geen probleem worden denk ik. En hij zal genoeg met andere paarden zijn en als we klaar zijn met de wandeling lekker in kudde.

@Maartje1990, goede tip, dankje! Ik heb zelf nog een barefoot pad met inlages, dus die zou ik er eventueel onder kunnen doen dan. Maar wordt dat niet extreem warm dan? Want mijn barebackpad is ook al heel erg dik.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 08:07

Ik zal vanmiddag even een foto van de zadeltassen plaatsen, want ik ben nog een beetje benieuwd hoe ik deze zou moeten gaan bevestigen aan mijn barebackpad haha. Dat wordt nog een uitdaging. Ik heb eventueel nog een longeersingel waar ik ze denk ik wel aan vast zou kunnen maken, maar dan heb je bp, longeersingel & zadeltassen... Misschien zijn er hier nog creatievelingen die op basis van de foto's nog goede ideeën hebben voor het bevestigen.

Hij vondt de zadeltassen hééél erg spannend, dus dat wordt de komende week heel veel friendly game..... Ik ben nog niet zeker of hij er wel oké mee gaat zijn uiteindelijk dat te dragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:11

Je zou ook alleen de pad met inlages, longeersingel en zadeltassen kunnen gebruiken? Dan heb je een wat minder dik pakket dan met ook nog de BBP er tussen :)

tess74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:20

Mooi initiatief hoor!
Ons huis (met wei en/of paddock) ligt vlak aan je route. Wij wonen in Vorstenbosch/Heeswijk-Dinther.
Je bent zeker welkom hier ! We hebben dan een slaapkamer voor je en je kunt gewoon met ons mee eten als je dat gezellig vindt. Ook als je een paar dagen wilt blijven als rustpauze of zo : geen probleem.
Wandelpaden lopen hier ook langs de akkers en riviertje de Leijgraaf, dus we kunnen je ook aan mooie wandelroutes helpen :) Succes met plannen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:52

myxlea schreef:
Ik zal vanmiddag even een foto van de zadeltassen plaatsen, want ik ben nog een beetje benieuwd hoe ik deze zou moeten gaan bevestigen aan mijn barebackpad haha. Dat wordt nog een uitdaging. Ik heb eventueel nog een longeersingel waar ik ze denk ik wel aan vast zou kunnen maken, maar dan heb je bp, longeersingel & zadeltassen... Misschien zijn er hier nog creatievelingen die op basis van de foto's nog goede ideeën hebben voor het bevestigen.

Hij vondt de zadeltassen hééél erg spannend, dus dat wordt de komende week heel veel friendly game..... Ik ben nog niet zeker of hij er wel oké mee gaat zijn uiteindelijk dat te dragen.

Ik zou dan kiezen voor een goed (wat dikker) zadeldek, longeersingel erop en daar je bepakking aan.
Hij gaat dat vast wel leren, kwestie van stapje voor stapje.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 16:52

Goed idee :j. We zijn inmiddels 4 sessies verder en hij kan er nog niet aan beiden kanten overheen hangen, máár we komen er vast vanzelf wel :))

@Tess74, heel lief aanbod! Ga ik zeker meenemen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 16:53

Oeps de afbeeldingen zijn wel een beetje groot geworden, maar ik heb de zadeltassen hier even over de barebackpad gelegd en naast de longeersingel. Denk dat aan de longeersingel het makkelijkste vast te maken is.. :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:28

Als je dan ook nog een pad onder de tassen legt dan komt het helemaal goed :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:18

Maar een barebackpad is om op te rijden, die heeft dan toch al best wat inlages van zichzelf?
Die tassen zullen denk ik niet zwaarder worden als dat er een ruiter op zal zitten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:27

Just_Sannee schreef:
Maar een barebackpad is om op te rijden, die heeft dan toch al best wat inlages van zichzelf?
Die tassen zullen denk ik niet zwaarder worden als dat er een ruiter op zal zitten?

Nee maar die barebackpad heeft vrij weinig mogelijkheden om de bepakking deugdelijk vast te zetten.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:38

Het is wel fijn als de bepakking allemaal stevig vastzit.
Met de singel is er meer mogelijkheid om alles vast te snoeren.

Zou je singel niet over je barebackpad kunnen?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:49

ikke schreef:
Just_Sannee schreef:

Nee maar die barebackpad heeft vrij weinig mogelijkheden om de bepakking deugdelijk vast te zetten.

Snap ik :j
Maar er wordt hier gesproken over een dekje met inlages (van barefoot oid) eronder. Hiermee creëer je toch geen extra mogelijkheden om de bepakking vast te zetten?

Niet aanvallend bedoelt hoor, maar tot zover snap ik het nog niet zo goed :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 16:31

Just_Sannee schreef:
ikke schreef:

Snap ik :j
Maar er wordt hier gesproken over een dekje met inlages (van barefoot oid) eronder. Hiermee creëer je toch geen extra mogelijkheden om de bepakking vast te zetten?

Niet aanvallend bedoelt hoor, maar tot zover snap ik het nog niet zo goed :+

Hhhhmmm, volgens mij hebben we het nu over twee verschillende dingen of we begrijpen elkaar verkeerd.

Maar als ik het nu bij elkaar veeg, krijg ik de indruk dat jij bedoelt om de longeersingel over de barebackpad te doen?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 20:22

Owww, krijgt pony alleen longeersingel om tijdens trektocht (mocht ie tassen kunnen verdragen)?

Ik dacht dat ze met barebackpad ging, maar met longeersingel snap ik dat de drukverdeling nie zo goed is :+

Ik heb denk ik even wat gemist :+

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 07:06

Haha Sanne :D. Nee klopt ik ga denk ik met longeersingel en dan of met mijn barefootpad met inlages of barebackpad. Maar eerst nog maar eens zien of hij überhaupt iets om krijgt, want het is nogal een gevalletje extreem :)).

Ik moet zelf nog 1,5 week naar school vol projecten afronden en daarnaast nog wandelen kost heel veel tijd, dus ik ben nog niet veel toegekomen aan het plannen van de route of het bijhouden van dit topic. Excuses :D.

Ik ben zelf nog wel aan het kijken naar iets van een goede (ademende) regenjas die ik kan meenemen tijdens de wandelingen.. heeft iemand nog goede suggesties? Liefst niet te duur... of tweedehands? :))

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 07:24

En zijn er toevallig mensen die meelezen die rondom Arnhem/Nijmegen wonen en een idee hebben welke manier het beste is om de rivieren daar over te steken? :) Ik moet ongeveer van Hoenderloo richting Oss/Heesch... Water oversteken wordt een grote uitdaging denk ik haha.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:26

myxlea schreef:
En zijn er toevallig mensen die meelezen die rondom Arnhem/Nijmegen wonen en een idee hebben welke manier het beste is om de rivieren daar over te steken? :) Ik moet ongeveer van Hoenderloo richting Oss/Heesch... Water oversteken wordt een grote uitdaging denk ik haha.

Tussen nijmegen(wijchen) en grave zit er een brug waar je overheen kunt fietsen dus ook lopen. Weet niet of hij zo heet maar hij heeft alle kleuren van de regenboog en wij noemen 'm regenboog brug. Daar kom je makkelijk de maas over :j

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:31

klopt, maar mijn paard had toch wel moeite met die brug en is normaal echt een makkelijk paard. Alleen zou ik daar ook zo geen andere oplossing weten......Ik ga het eens navragen, ben al een tijdje weg daar uit de buurt, misschien dat vrienden nog goede ideetjes hebben.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:59

Voor de Rijn zou je de brug bij Heteren kunnen nemen van de A50. Dat klinkt extreem maar je kunt tot aan de brug komen via de Veluwetrail en de parallelweg is goed afgeschermd van de snelweg. Moet je paard wel tegen het lawaai en de hoogte kunnen.
Andere mogelijkheid is of je vraagt of je met het Lexkesveer bij Wageningen over kan, dat is een grote pont.
Nog een andere mogelijkheid, je vraagt iemand je met de trailer over te zetten, en wel over beide rivieren. Daar is vast wel iemand voor te vinden, die dat eventueel tegen een kleine vergoeding, zou willen doen. Ik kan je niet helpen want heb geen trailer en geen geschikte auto maar ken wel een paar mensen met trailer hier in de buurt die soms chaufeuren voor anderen en erg goed rijden, en paardvriendelijk laden.
Dank kost het je ook niet zoveel want veel kilometers zijn het dan niet.
Maar misschien is er een lezer die je wel wil helpen.

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:11

wat een geweldig plan! ik ga je volgen hoor! en mocht je willen kan je bij mij eventueel ook overnachten (mits we niet op vakantie zijn..) ik zit in de regio den bosch en heb een wei en een bed (+douche en eten) beschikbaar!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:12

De A50 bij Heteren zou ik je eventueel wel met de trailer overheen kunnen helpen :)

Edit; en de Waal daarna dus ook :)
Laatst bijgewerkt door Tivara op 10-06-15 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:24

Als je de singel over je barefoot pad doet krijg je denk ik wel een mooie drukverdeling. :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:44

Brug bij Heteren is door diverse mensen al gebruikt tijdens een trektocht, dat is in principe goed te doen. De Waal is wel een volgend puntje, er wordt nu nog volop gewerkt bij de Waalbrug van de A50, dus of je dat moet willen met een paard vraag ik me af. Zal het morgen eens navragen bij collega's daar wonen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:44

Als je hem toch serieus iets wilt laten dragen, zou ik een pakzadeltje in overweging nemen...

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 16:45

Bedankt voor de handige tips, ik ga eens even uitzoeken hoe en wat, want ik moet mij ook afvragen in hoeverre ik dat dan zou "willen". Het is natuurlijk niet zo dat ik een dood en doodmak paard heb namelijk, en met al die wegwerkzaamheden dan zo'n grote brug over over de snelweg... Ik weet niet of ik hem over die grens heen wil "pushen", zonder dat ik hem daarin kan helpen/trainen. Moet ik eens goed gaan bekijken. Zal eens via google maps bekijken ook hoe dat er dan uitzit. Anders zou het aanbod van Tivara héél fijn zijn... :D.

De zadeltassen gingen maar mwahmwah tot aan nu. Ik ben dit weekend bij Eef (parelli instructrice) en vanmiddag met de zadeltassen gewerkt, wat eigenlijk véél beter ging. Ik denk dan ook dat hoe we er vandaag mee bezig zijn geweest de enigste manier zou zijn als het überhaupt zou gaan lukken, we gaan het zien... :) Mocht het niet zo zijn ook geen ramp...