Enjoy the Ride 2015, wie zijn er weer van de partij?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mnon1994

Re: Enjoy the Ride 2015, wie zijn er weer van de partij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:56

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:29

Even een vraagje omdat ik er benieuwd naar ben :D
Zijn er meer mensen die de ritten best wel duur vinden? Paar jaar geleden had je nog wel 's ritten voor 15 euro voor KNHS-leden/20 euro voor niet-leden. Nu is het al 20/25 en ik zie er zelfs bij staan van 28 euro.................. een hoop geld vind ik...............of ben ik de enige? :o
Ik weet wel dat je er een lunch en/of tussendoortje voor krijgt en dat de heleboel georganiseerd moet worden (volgens mij wordt dat overigens meestal door vrijwilligers gedaan), maar dan nog vind ik het best duur.............

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:35

Ik vind het ook veel geld, en helemaal voor een bosirt met eigen paard.
ik rij ook bijna nooit een enjoy the ride. mede door de prijs.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:46

Mnon1994 schreef:

Ah ik ben dus niet de enige. Ik rij er altijd wel een aantal per jaar, maar nu met die hoge prijzen ga ik toch twijfelen of dat het wel waard is. Als je ziet dat een extra lunch voor bv een groom € 10 a 12,50 kost dan houden ze er best veel per deelnemer aan over..............

Pferdelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:00

Ik zou ook dit jaar super graag eens meedoen met een Enjoy the Ride rit maar helaas heb ik geen trailer of rijbewijs tot mijn beschikking! Mocht iemand ooit uit de buurt van Hellevoetsluis komen, laat het me weten, ik ben (volgens mij) heel gezellig en mijn paard erg braaf :D!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:13

Ik heb het er graag voor over, mooie routes en je komt nog eens ergens zonder te verdwalen :P
Viel mij ook op dat het duurder werd, maar voor die paar keer per jaar ;)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:01

en de meeste organiseren er toch wel wat leuks omheen ook, ik vind meeste prijzen wel meevallen tov wat je krijgt, maar het moet niet een rit worden met eigen paard en dan alleen een kaal broodje kaas en ham met een blikje krijgen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:12

marjolein__ schreef:
Mnon1994 schreef:

Ah ik ben dus niet de enige. Ik rij er altijd wel een aantal per jaar, maar nu met die hoge prijzen ga ik toch twijfelen of dat het wel waard is. Als je ziet dat een extra lunch voor bv een groom € 10 a 12,50 kost dan houden ze er best veel per deelnemer aan over..............

En dan 12,50 voor een patatje en een kroketje vind ik dan ook weer van de zotte :')

Ik eet nooit zo heel veel dus deelde dan vaak gewoon met mijn pa, maar dat is voor hem dan weer net te weinig. Maar dan gaan we wel ergens anders later wat halen

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:15

Mnon1994 schreef:

Ah ik ben dus niet de enige. Ik rij er altijd wel een aantal per jaar, maar nu met die hoge prijzen ga ik toch twijfelen of dat het wel waard is. Als je ziet dat een extra lunch voor bv een groom € 10 a 12,50 kost dan houden ze er best veel per deelnemer aan over..............[/quote]

En dan 12,50 voor een patatje en een kroketje vind ik dan ook weer van de zotte :')

Ik eet nooit zo heel veel dus deelde dan vaak gewoon met mijn pa, maar dat is voor hem dan weer net te weinig. Maar dan gaan we wel ergens anders later wat halen[/quote]

Of wat ze ook vaak doen is boter op de broodjes en dat lust ik dan weer net niet............en heb je dus weinig tot niks te eten.
Maar de ritten zijn wel superleuk daarom vind ik het zo jammer :(

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:17

27 april is een enjoy the ride in Someren

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:20

Wij hebben om die reden met een hele groep afgezien van die op 28 maart: Cowboys & Indianenrit | Eersel.

30,- voor een ritje van 15 km vonden wij echt teveel.

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:25

Ik vind veel ritten ook erg aan de prijs. De hoge veluwe vond ik wel weer meevallen, want daar betaal je normaal ook toegang en parkeergeld. Dit rit in Someren is volgens mij 5 euro voor leden, dus ook niet duur

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:35

De eerste rit die we nu gaan doen is de oranjerit in Bergeijk: 20,- per equipe dus 10,- pp voor een rit van ong 25 km. Dat is nog eens een leuke prijs.

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:51

Amaris schreef:
Wij hebben om die reden met een hele groep afgezien van die op 28 maart: Cowboys & Indianenrit | Eersel.

30,- voor een ritje van 15 km vonden wij echt teveel.

ja kan ik me voorstellen. Is toch niet normaal? Jammer hoor want de ritten zijn juist zo leuk!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:54

janneke584 schreef:
Ik vind veel ritten ook erg aan de prijs. De hoge veluwe vond ik wel weer meevallen, want daar betaal je normaal ook toegang en parkeergeld. Dit rit in Someren is volgens mij 5 euro voor leden, dus ook niet duur

Kijk dat is nou eens een normale prijs *\o/*

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:14

Appelscha / Wateren is eind mei dat kost ook 15 euro ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:30

marjolein__ schreef:
Of wat ze ook vaak doen is boter op de broodjes en dat lust ik dan weer net niet............en heb je dus weinig tot niks te eten.
Maar de ritten zijn wel superleuk daarom vind ik het zo jammer :(

Ja ik eet geen vlees en mag geen melkproducten, dus dan blijft er vaak weinig over :(

maar de ritten zijn inderdaad zo leuk!

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:49

Vind het ook aanzienlijk duurder geworden. En daarbij vind ik het aanbod (voor in mijn regio) erg schaars. Vorige jaar had de knhs zelf iets van vier ritten. Nu maar 1 en die kon ik helaas niet.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:25

:D Enjoy the Ride dient voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te zijn, dus kom allemaal naar Someren ;)

Onderweg hebben we een pauze met een kopje koffie of een glaasje fris en een oranje versnapering. Op het terrein staat een catering tent waar je evt. een broodje of kopje soep kan kopen.

Het programmaboekje over de rit staat ondertussen online http://www.stmartinus-somerendorp.nl/index.php/etr.

Graag vooraf aanmelden via de KNHS site of een email sturen naar endurancesomeren@gmail.com. Voor ons als organisatie is het fijn om te weten op hoeveel combinaties we kunnen rekenen. (En hoeveel oranje lekkernijen we bij de bakker moeten bestellen :9)

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:46

Psydoxy schreef:
:D Enjoy the Ride dient voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te zijn, dus kom allemaal naar Someren ;)

Onderweg hebben we een pauze met een kopje koffie of een glaasje fris en een oranje versnapering. Op het terrein staat een catering tent waar je evt. een broodje of kopje soep kan kopen.

Het programmaboekje over de rit staat ondertussen online http://www.stmartinus-somerendorp.nl/index.php/etr.

Graag vooraf aanmelden via de KNHS site of een email sturen naar endurancesomeren@gmail.com. Voor ons als organisatie is het fijn om te weten op hoeveel combinaties we kunnen rekenen. (En hoeveel oranje lekkernijen we bij de bakker moeten bestellen :9)

Inderdaad ja. Zou leuk zijn als meer organisatoren deze gedachtengang deelden ;-)
Someren is voor mij helaas te ver anders was ik zeker gekomen!

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:50

Nibbit schreef:
Appelscha / Wateren is eind mei dat kost ook 15 euro ;)

Kijk nog een normale prijs. Maar helaas ook te ver weg voor mij.
Het lijkt wel of men het in de provincies die wat verder weg liggen (voor mij dan) goedkoper kunnen organiseren als degenen hier in de "randstad"................... Heel vreemd, want zou voor iedereen ongeveer allemaal even 'duur' moeten zijn om zo iets te organiseren. Denk dat de meesten het zien als een leuke extra verdienste en er flink op willen verdienen...............helaas |(

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 09:32

Psydoxy schreef:

is er iemand die plannen heeft om hier naartoe te gaan vriendin zou graag ook meegaan maar zit met vervoer uit omg. Schaik

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:18

Doe mee aan de enjoy de ride rit in Merselo deze 17 mei.
Nou hoor ik hier en daar wat mindere verhalen. Nou lijkt het als ik de plaatjes op bokt bekijk gewoon een enorm grote buitenrit die je maakt. Of komt er meer poespas bij kijken?

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:27

Moonlight17 schreef:
Nou hoor ik hier en daar wat mindere verhalen. Nou lijkt het als ik de plaatjes op bokt bekijk gewoon een enorm grote buitenrit die je maakt. Of komt er meer poespas bij kijken?

de ritten zijn altijd erg leuk hoor. Tis wel een gewone buitenrit natuurlijk maar dan in een (meestal) onbekend gebied. je volgt dat de uitgezette route en onderweg is er een stop met wat te eten en drinken (meestal). Bij drukke oversteken staan mensen die het verkeer voor je tegen houden en onderweg kom je andere deelnemers tegen. Erg leuk allemaal!

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:29

Moonlight17 schreef:

Tuurlijk zijn het buitenritten, en vaak groter als dat je zelf je rondje rijdt, maar als je ergens in een gebied komt waar je nooit bent geweest is de weg vinden vaak niet simpel, leuker is als er een route uitgestippeld is door het gebied dat je niet kent, en om er een speciaal tintje aan te geven doen ze vaak iets anders dan de anderen bij (thema, drankje - hapje)