Wielrenners met een buitenrit.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wielrenners met een buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:26

Karl ik had het niet beter kunnen uitleggen!

Trouwens ik kom met mijn racefiets echt niet op zandpaden hoor dat vind mijn fietsje beslist niet leuk zeker niet als het geregend heefd ;)

Daar hebben we van de mtb of atb voor ;)

Het enige wat ik echt irritant vind van ruiters is het slecht opgevoede paard, als je paard moet poepen laat hem dan poepen in de berm! Daar is het na een regenbui of drie wel weg ;)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:28

Dus eigenlijk hebben fietsers meer te klagen over ruiters dan andersom :')

Gisteravond nog gefietst, helaas geen ruiters tegen gekomen ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:33

Danique we zouden met ruiteruitrusting op de fiets kunnen gaan worden ze vast niet meer boos :')

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:35

Hahaha leuke Narnia, die van mij is zelfs pottie trained. Die gaat zelf zo ver als mogelijk is de berm in om te poepen (en staat daarbij rustig stil).

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:38

Kijk op een fietsforum en er wordt geklaagd over het gedrag van ruiters op fietspaden. Het laatste wat wielrenners willen is dat jouw paard er van tussen gaat. Daarnaast ben je zoals Karl zei in principe te gast op een fietspad met paard, zorg dan ook dat je paard fietsers accepteert.

De reacties die hier allemaal komen zoals een scheldende wielrenner over een klojo van een paard zijn er net zo veel als ruiters die zich asociaal gedragen in het bos of op de weg. Beetje respect voor elkaar

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:39

Of een zweep mee tijdens het wielrennen zodat automobilisten en vrachtwagens ons niet zo scherp inhalen :j

Ja paardenmest is gewoon ranzig op de straat! Vind het een stuk schoner dan hondenpoep maar de hoeveelheid doet het hem. Paardje in de berm lost het probleem naar mijn idee al op.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:43

Een greep uit de vele zoekopdrachten van het forum van de wielertoerist.

Afbeelding

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:47

Ik heb weleens een wielrenner van zijn fiets af getrapt. Ik fietse rustig, in een recreatiegebied, komen ze met ze twintigen aanfietsen, ongelovelijk hard, ik fietse een beetje op het midden van de weg, gewoon aan me eigen weghelft!
Roept er een: GA AAN DE KANT prutsmuts
T boeide me echt niet wie het was, maar de eerste de beste wielrenner die ik zag, kreeg een trap op z'n achterwiel. Hier in mijn woonwijk, zijn ze serieus allemaal aso's.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:49

DewieDribbel schreef:
Ik heb weleens een wielrenner van zijn fiets af getrapt. Ik fietse rustig, in een recreatiegebied, komen ze met ze twintigen aanfietsen, ongelovelijk hard, ik fietse een beetje op het midden van de weg, gewoon aan me eigen weghelft!
Roept er een: GA AAN DE KANT prutsmuts
T boeide me echt niet wie het was, maar de eerste de beste wielrenner die ik zag, kreeg een trap op z'n achterwiel. Hier in mijn woonwijk, zijn ze serieus allemaal aso's.

Jij niet gelukkig.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:50

Erge post hoor SheeNegro, dat was ook zeker een hele rotte appel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:00

verography schreef:
Hahaha leuke Narnia, die van mij is zelfs pottie trained. Die gaat zelf zo ver als mogelijk is de berm in om te poepen (en staat daarbij rustig stil).

Die van ons ook :)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:24

Karl66 schreef:
Wafel schreef:
Heb niks tegen wielrenners. Zolang ze maar beetje rekening met je houden. Niks aan de hand.

Alleen vaak is dat beetje rekening mee houden............. enz enz enz

Alleen zijn er procentueel gezien net zo veel asociale ruiters, automobilisten en noem maar op. En het grappige is dat jouw bovenstaande opmerking door de rest van Nederland net zo vaak over ruiters gemaakt wordt...

In dat geval kom maar op met je procenten. Laat hier maar een lijstje zien.. *\o/*

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:07

Ach Wafel, jij bent gewoon een zeur. Kom jij met procenten dan. Over het algemeen is overal asociaal volk, en eerder onder de ruiters dan onder de wielrenners. Nergens zijn procenten, ga maar mensen bestempelen als asociaal... vooral doen. Neen, gebeurt niet dus dan vraag er niet om. Kwestie van logisch nadenken.

Quente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:13

xSlvna schreef:
Ach Wafel, jij bent gewoon een zeur. Kom jij met procenten dan. Over het algemeen is overal asociaal volk, en eerder onder de ruiters dan onder de wielrenners. Nergens zijn procenten, ga maar mensen bestempelen als asociaal... vooral doen. Neen, gebeurt niet dus dan vraag er niet om. Kwestie van logisch nadenken.

+:)+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:18

En misschien zijn er ook meer situaties waarin een wielrenner asociaal is, maar wij ruiters kunnen er ook een potje van maken. Heb je het niet over bochten afsnijden en in galop inhalen (oh zo gevaarlijk en onbeleefd, op meters afstand, laten we allemaal teruggaan naar 6 km/h en lekker in rijtjes gaan wandelen, niemand mag elkaar snel inhalen), dan kan het wel de mest op de straat zijn.

Niet alle wielrenners zijn fout, en lang niet alle ruiters. En een keer een brul geven omdat je nét goed met je training bezig bent kan best, maakt je niet meteen een asociaal persoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:33

Ik heb er ook een hoop ervaring mee, er is hier namelijk geen ruiterpad.
Er zijn hier twee standaard wielrengroepen die ieder in een aparte wijk rijden. Ik ging vaak fietsen met mijn shetlander in de ene wijk en die mensen waren niet zo aardig. In plaats van gewoon zeggen dat ze eraan kwamen en graag wat ruimte wilden moest ik 'ja opflikkeren met die klereknol' terwijl ik hun nog helemaal niet aan had komen zien.

De andere groep zie ik vaak als ik op mijn verzorgpaard buitenrijd. Die roepen al naar elkaar 'Pas op, een pony op de weg!' en daarna naar mij 'Let op mevrouw, wij passeren met een groep!'

Dat vind ik fijn, ik doe ook mijn best om aan de kant te blijven rijden maar ik moet wel op een smalle autoweg dus soms is dat lastig.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:35

Daar hebben we "de wielrenners" weer.
Ik kan ook wel een topic openen over hoe ik voor mijn benen word gereden door ruiters, die bellen, roken of muziek luisteren en mijn "pardon, mag ik passeren" niet horen. Het is gewoon geven en nemen. We kunnen niet vanuit 35 kmh opeens stoppen en met beide benen op de grond staan, want ook wij zijn redelijk beperkt door onze uitrusting mbt klikpedalen en daarom wordt er dus "geschreeuwd" (lees: attenderen op het feit dat er vaart bij is en er anders niks gehoord wordt").

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:39

Ik kan me toch altijd weer kostelijk vermaken met deze discussie.

Beide moeten proberen rekening met elkaar te houden, wielrenners roepen vaak omdat ze geen bel hebben en paarden zijn niet altijd de rust zelve als er een groep langs komt.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:48

Josien_ schreef:

Beide moeten proberen rekening met elkaar te houden, wielrenners roepen vaak omdat ze geen bel hebben en paarden zijn niet altijd de rust zelve als er een groep langs komt.

Een fiets die gebruikt wordt in het openbare verkeer, hoort ten alle tijden een fietsbel te hebben.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:53

krackertje schreef:
Josien_ schreef:

Een fiets die gebruikt wordt in het openbare verkeer, hoort ten alle tijden een fietsbel te hebben.

Eens, maar een wielrenner heeft er weinig aan. Bovendien verwachten mensen dan een gewone fietser. Heb trouwens wel 1.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:56

krackertje schreef:
Josien_ schreef:

Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat betekent niet dat ze die ook hebben :P

De ergste zijn overigens de (meestal) wat oudere mannen die met een groepje fietsen en dan menen dat ze de tour moeten winnen. Die nemen zichzelf en het fietsen af en toe iets te serieus :Y) .

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:00

Danique_G, het is verplicht. Als er wat gebeurd, kun je aansprakelijkstelling op je deurmat verwachten.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:19

Krackertje, ik zeg toch ook dat ik het met je eens ben en er zelf ook 1 heb?? >;)
Het heeft alleen weinig nut maar vind wel dat er 1 lijn mlet worden getrokken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:21

En er is een verschil tussen een bel hebben (+ gebruiken) en je stem verheffen, kan alle 3 tegelijk doen. Extra veilig toch? Een schreeuwer hoeft niet direct bel-loos te zijn.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:27

Een bel hoor je nauwelijks en je verwachr een 'normale' fietser. Iedereen hoort en er 1 te hebben. Maar persoonlijk vind ik dat er geen reguliere bel op hoort maar een harder soort.

XSlvna, ik weet niet of het aan mij gericht is. Maar ik geloof dat jullie allemaal een beetje dromerig zijn momenteel, ik weet serieus niet waar jullie al die verborgen info uit m'n post halen :+