Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
er komen 2 maneges dagelijks zo'n beetje met groepen op het strand dus alleen due zorgen al voor een hoop mest. Wij mogen in de zomer op het naakt/honden strand. Niet op de boulevard. Evi84 schreef:In principe wel, in praktijk wordt dat op het strand uiteraard amper gedaan, maar het is in principe wel verplicht. Wanneer jij een bolletje ijs laat vallen in openbare gebouwen (= openbaar ruimte), dan denk ik toch dat het maar normaal is dat je dat zo goed en zo kwaad als mogelijk probeert op te ruimen zodat je geen vieze plakboel achterlaat voor je medeburgers?
Maar voor mij is er toch een immens verschil tussen een verwaterd ijsje en een hoop mest - hoewel ik van beiden geen fan ben.
En wat doen jullie dan in die langdurige droogteperiodes in de zomer? (meestal toch het favo tijdstip voor strandritjes) Het regent heus geen ganse dagen toch. De mest (met bijhorende vieze vliegen) op het strand dagen laten liggen tot er eens een bui verschijnt die het wegspoelt? Niet alles valt toch binnen de vloedlijn.
DarkShines schreef:Krijg het idee dat de helft van de mensen hier hele koele koudbloeden rijdt ofzo.
Evi84 schreef:Ieder zijn visie dan maar? Ik ben er dus wel vies van en zelfs met mijn schoenen zal ik er liefst niet aankomen om het opzij te schoppen als er mogelijk een alternatief is.
.
Kuggur schreef:Evi84 schreef:Ieder zijn visie dan maar? Ik ben er dus wel vies van en zelfs met mijn schoenen zal ik er liefst niet aankomen om het opzij te schoppen als er mogelijk een alternatief is.
.
Nee. Daarvoor zijn regels als de opruimplicht. Wil/kan je dat niet? Oplossing ligt voor de hand; Wegblijven van het strand (en dat rijmt dus is het waar).
Hij die zonder zonde is dan de eerste steen maar werpt. Trouwens politiepaarden komen ook op het strand en duin en die kerels stappen werkelijk waar ook niet van hun paard om de boel op te ruimen. Ook niet in de steden waar ze patrouilleren met de voetbalmatchen. Evi84 schreef:Ik herinner me nog goed van toen ik klein was dat ik ging wandelen en voorbij honden en paardenpoep kwam midden op zandwegen. Er moest passeren op 0.5m afstand (smal pad) en steeds midden in een dikke glanzende zwarte vliegenberg terecht kwam en neen, die mest (paarden) lag er dan de volgende dag nog steeds aangezien het in de zomer soms lang niet regent.
Aangenaam is anders.
petraaken schreef:Ik heb werkelijk waar nog nooit van een opruimplicht op de belgische stranden gehoord. Misschien dat dit op sommige stukken moet en bepaalde gemeentes maar ik heb het in elk geval nog nooit meegemaakt. Verder vind ik het je reinste onzin om hiervoor een GAS boete te geven. Mensen kunnen tegen woordig werkelijk niets meer hebben. De wilde zeevogels schijten ook op het strand hoor maar daar hoor je niemand over. Je wilt niet weten wat mensen zelf achter laten op het strand.Hij die zonder zonde is dan de eerste steen maar werpt. Trouwens politiepaarden komen ook op het strand en duin en die kerels stappen werkelijk waar ook niet van hun paard om de boel op te ruimen. Ook niet in de steden waar ze patrouilleren met de voetbalmatchen.
Evi84 schreef:Tja, ik zal een ander perspectief hebben dan. Dat milieu interesseert me op dat moment op die plaats minder dan de hinder dat een ander ervan heeft.