Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
branka16

Berichten: 3874
Geregistreerd: 01-04-05
Woonplaats: Coevorden

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:31

Wat zullen ze dan "vetgemest" thuis komen van al die bokkersbezoekjes O:)

Mariska_28

Berichten: 10540
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 13:32

Pauze dag twee, lekker achteraf op de parkeerplaats..
Afbeelding

Temperatuur is prima, maar aan de wind en de wolken kun je merken dat er ander weer aan komt..
Afbeelding

En onderweg, Gerard die even met de honden loopt zodat ze kunnen plassen/poepen.. Want als ze naast de kar lopen kan dat niet :D
Afbeelding

Zonnetje is nu helemaal weg, maar temperatuur is nog prima.. En ach liever dit dan 35 graden en brandende zon...

Ik zie nu ook het resultaat van die hinderlijke kauwgeluiden van vannacht.. De dames staan tot hun knieën in het gras... te slapen.. Tja, zullen wel moe zijn van al dat eten.

Jullie mogen wel langskomen hoor :D De paarden staan vanaf eind van de dag op een wei aan de weg van Lhee naar het pannekoekenhuis dat aan de bosrand ligt. Wij staan op de camping de olde Bargen er direct naast..

Nathas

Berichten: 946
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Dwingeloo

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:35

Leuk :) had niet verwacht dat jullie na de olde bargen zouden gaan :) (omdat dat niet echt een paarden maling is) ik zal einde van de middag rond 6 uur die kant eens op fietsen :)

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:09

Heb jullie vorig jaar gevolgt en ben nu ook al weer aan het meelezen.
Erg gaaf hoor, DE perfecte vakantie!

Skepta
Berichten: 15
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:18

Jammer dat jullie er niet een dagje eerder waren, hadden jullie even bij het pannenkoekenhuis langs kunnen komen. Was daar gister aan het werk namelijk. :D

Mariska_28

Berichten: 10540
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 14:32

Nou na Gerard ingemaakt te hebben met zeeslag, weer onderweg :D

macha6

Berichten: 128
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:47

Wat leuk! Heb zelf een paar weken terug ook een trektocht gemaakt door Drenthe (Zuidwolde-Ruinen-Dwingeloo-Diever) maar dan rijdend! We zijn op de campings wel een aantal mensen tegen gekomen die met de huifkar weg gingen en dat lijkt me toch ook wel heerlijk ipv al het spul op je paard mee te moeten sjouwen! :))
Jammer dat je Dwingelderveld niet in bent geweest, de paden zijn daar goed en breed en het is er echt hartstikke mooi, maar ik snap dat je het risico van verdwalen niet wilt nemen, dat gebeurt me zelf ook nog wel s terwijl ik er toch regelmatig kom :')
Heel erg veel plezier gewenst nog, ik ga je volgen! :)

Avelienvd

Berichten: 7233
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:10

Wat is jullie volgende bestemming morgen dan?

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 16:27

En ... Elke dag een nieuwe foto? :-)

Mariska_28

Berichten: 10540
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 17:13

Zo, aangekomen op de camping.. En we hebben net de paardjes op de wei staan, en het begint zachtjes te druppelen.. Nu rommelt het ook in de verte.. Maar dat maakt ons nu niet meer uit gelukkig..

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:14

Prachtige plaatsjes. Lijkt me heerlijk om zo op pad te gaan!

Ik heb z'n medelijden met jullie, volgens mij komt er straks niet zulk mooi weer aan!

Nustice

Berichten: 578
Geregistreerd: 04-03-13

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:16

Heerlijk lijkt me dit zeg!

Hier regent het nu heel hard. (Noord-Holland). Ik hoop dat het niet jullie kant op komt.. :(

jansje73

Berichten: 2658
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:42

Wow wat geweldig om zo huifkar tocht te doen ! Wat een mooie omgeving! Ik blijf jullie zeker volgen en kijk elke dag op je topic voor de nieuwe foto's die je erop heb gezet!

Ik heb ook 2 tinkers en mijn droom is ook ooit eens met de huifkar op vakantie te gaan met mijn 2 zoontjes .

Hopen dat jullie mooi weer hebben !

Nathas

Berichten: 946
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Dwingeloo

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:53

Tis nu noodweer hier in dwingeloo, voor mij word het hem dus niet om op het fietsje naar jullie toe te komen :(. Hopelijk klaart het snel op en hebben jullie morgen weer beter weer :)

Mariska_28

Berichten: 10540
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 18:00

Kinderachtig hoor Nathas :D Het is maar water... (en dan heeeel veel :D ) Blij dat we lekker in de kar zitten, gaat hier nu goed tekeer qua onweer en regen..

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:06

Vinden je honden het geen probleem die onweer en dan in de wagen?

Nathas

Berichten: 946
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:09

Mariska_28 schreef:
Kinderachtig hoor Nathas :D Het is maar water... (en dan heeeel veel :D ) Blij dat we lekker in de kar zitten, gaat hier nu goed tekeer qua onweer en regen..



Flauw hè, eer dat ik bij jullie ben heb ik men haren al kunnen wassen met dit weer :Y) Maar het is idd wel heel erg -O- hoe laat vertrekken jullie morgenochtend? Want dat is natuurlijk ook een optie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:09

Onweer pff blij dat jullie al veilig op de camping zijn!

Mariska_28

Berichten: 10540
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 18:15

Nee hoor, die liggen te slapen na een lange dag..

We vertrekken woensdag pas, morgen willen we o.a. boodschappen doen in Dwingeloo, en een ritje maken in het bos onder het zadel. Dus je bent ook morgen welkom :D

Ja ik ben ook erg blij dat we a) er al zijn, en b) ik dit niet van te voren wist.. Anders had ik niet zo ontspannen gereden
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 26-05-14 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathas

Berichten: 946
Geregistreerd: 07-07-11
Woonplaats: Dwingeloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:19

Mariska_28 schreef:
Nee hoor, die liggen te slapen na een lange dag..

We vertrekken woensdag pas, morgen willen we o.a. boodschappen doen in Dwingeloo, en een ritje maken in het bos onder het zadel. Dus je bent ook morgen welkom :D



Yeeeeyyy, misschien zie ik jullie ook nog wel te paard :) ga morgen einde van de middag 6 uur à half 7 met nieuw 2 - span op pad en we komen dan langs de olde bargen :)
Maar leuk laat maar weten welke tijden ik welkom ben :)

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:27

Ik volg. Wat een leuke manier van vakantie houden.

Mariska_28

Berichten: 10540
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 19:47

Het is weer tijd voor een uitgebreid verslag van de dag, en natuurlijk FOTO`S!!!

Ik was optimistisch bij vertrek, en had mijn korte broek aangetrokken, want de zon scheen en het begon al lekker op te warmen.. Idee was goed, was het niet dat het al vrij snel harder begon te waaien, waardoor ik de halve ochtend met kippenvel op de benen heb zitten mennen :D Totdat ik bij de stop mijn lange broek aandeed, we acuut daarna uit de wind en in de zon reden.. zucht.. :D

Eerst gingen we door Zwiggelte, en na 2x netjes gedag te hebben gezegd tegen oudere mensen die in de tuin naar ons aan het kijken waren hebben we dit maar opgegeven.. :D Nou zag Gerard er natuurlijk ook wel eng uit met zijn lange haar, zwarte zonnebril en camouflage t-shirt, maar naar mij hadden ze wel terug kunnen zwaaien toch? :D

Iets verderop was er een heuule brede trekker, en die ging netjes aan de kant staan zodat ik er makkelijk langs kon.. Zijn collega boer aan het eind van de rit had geen zin om te remmen, en haalde mij met grote snelheid in met een grote trekker en kieper met ik schat een cm of 50 tussen zijn wielen en Ciara`s linkerzijde.. triest.. Maar de camper die bij de brug over de A28 bleef wachtten zodat ik er eerst over kon was echt super!! Netjes bedankt natuurlijk.. En zo overheersen de mensen die wel rekening houden over de aso`s die vinden dat ik niets op de weg te zoeken heb.. Gelukkig maar.

Terwijl we langs de bosrand bij Smalbroek rijden, ziet Gerard een dode das in de berm liggen. Nu dacht ik dat iedereen wel wist dat als je een dode das ziet liggen, je dit zo snel mogelijk moet melden bij de dassenwerkgroep. Als het een zogend vrouwtje is kunnen ze de jongen namelijk nog redden.
Terwijl ik het nummer opzoek, komen er een paar fietsers langs die weten te melden dat het dier er al een paar dagen ligt.. maar ze hadden niet gebeld.. Nadat ik uitgelegd had waarom ze wel moeten bellen in het vervolg, heb ik meteen gebeld.
De dassenwerkgroep was erg blij met mijn telefoontje, en zouden snel komen.. Nu maar hopen dat het dier geen jongen had die mogelijk aan het verhongeren of nog erger dood zijn..

Nou, het einde van de rit hebben jullie al gekregen.. :D De eerste druppels vielen toen we de paarden op de wei zette (waar ze tot hun knieën in het gras staan, maar nu gelukkig buiten gehoorsafstand :D ) en toen we net goed gezetteld waren barste het los..

Nu rommelt het nog een beetje, en het regent nog wel maar niet meer zo hard als eerder. Van mij mag het de hele nacht regenen (klinkt zo gezellig op het zeil), als het morgen ook maar een beetje droog is af en toe..

Nou, en dan nu natuurlijk de foto`s!!

Van achter naar voor maar eens dit keer... :D

Zo zaten we aan het avondeten, soep (zonder brood, want dat was opgegaan vanmiddag :D )
Afbeelding

Langs de bosrand bij Lhee staan nog steeds de drenthse waterlanders :D
Afbeelding

Eerder op de dag, in het zonnetje met mijn kippenvel benen :D
Afbeelding

En het verschrikkelijk uitzicht.. :D Met in dit geval heel in de verte het sluisje waar we over moesten
Afbeelding

Direct na vertrek.. Geweldig gezicht toch?
Afbeelding

En nog 2 foto`s van gisteren.. Nu hoor ik je denken, dat SD kaartje was toch te snel voor de kaartlezer?! Jaaaa dat klopt, maar geniale Gerard bedacht vanmiddag (pas) dat de USB kabel ook direct in de camera kan :D :D En dan kan ik wel gewoon de foto`s opslaan en bewerken enzo.

In de bossen bij Schoonloo:
Afbeelding

En dit vinden de honden er van :D
Afbeelding

kimberley23

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:52

Wat superleuk zeg, ik volg! Jullie zijn ook hartstikke dichtbij, ik woon in diever/dwingeloo dus om de hoek ;)

F_inley

Berichten: 6420
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:54

Ziet er allemaal zo relaxt en ontspannen uit heerlijk! Vraagje draven jullie ook met de kar of is het echt alleen stappen?

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:02

Wauw, ziet er echt super tof uit!