Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:52

jeromyxx schreef:
ik en mijn vriendin doen af en toe buitenritjes maken zij met haar pony en ik met mijn paard wij uiteindelijk langs mijn oude huis gereden stonden daar 2 jongens allemaal naar ons te roepen dat paarden stomme beesten zijn en dat ze op moesten flikkeren . dus ik tik mijn vriendin aan en ze wist meteen wat ik van plan was dus wij aftellen en in volle galop er op af gegallopeerd ik heb die jongentjes nog nooit zo hard zien fietsen en de rest van de dag niet meer gezien XD

af en toe hoop ik gewoon dat als een auto naar mij gaat lope toeteren dat mijn paard een flinke trap tegen die auto geeft eigen schuld denk ik dan ! :P

leuk gedaan :j

ja totdat je de rekening krijgt ;)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 15:55

Pluizebolpum schreef:
Dat soort mensen vinden het leuk om je als "ponyknuffelmeisje" op de kast te krijgen met dat soort ongein. Als je dan kwaad wordt hebben zij lol. Als je daarentegen iets terug zegt als "Hebben we geprobeerd maar de frituurpan was te klein" , zijn zij hun geintje kwijt. Na al die menusuggesties over mijn verzorgpaardje bleek dat toch wel de beste remedie. En het is zo leuk om die lui dan met een bek vol tanden te zien staan. }>

Eén van de liefste dingen die ik ben tegengekomen onderweg was die keer dat ik uitdagingen zocht voor mijn best wel bomproof verzorgpaardje. Kwam er zo'n grote vuilniswagen aan om bakken te legen. Perfecte uitdaging. 'Helaas' kwam er zo'n vuilnismeneer achter die wagen vandaan en begon te roepen: "Motor af, stoppen! Er staat een paard langs de weg!" En voordat ik ook maar kon uitleggen wat eigenlijk de bedoeling was zat ik op paardlief omringt door drie stoer uitziende vuilnismannen die allemaal paardje wilden aaien. :')

die ga ik onthouden!! _/-\o_ ik heb dr namelijk ook een hekel aan. wordt niet boos. maar negeer het gewoon.
haha die is geniaal :D zie het al voor me

Inge_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:02

Hahaha, al die verhalen hier! Mijn bonte pony wordt nog wel eens uitgemaakt voor koe door de jonge kinderen onderweg :')

Lieke565

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:03

ik heb nog al wat meegemaakt, maar één verhaal spat eruit. Mijn vader (op de mountainbike) en ik op paard waren door de bossen aan het crossen, totdat er een poortje was waar we doorheen moesten. En daar pal aan de andere kant een bankstel stond, midden in de bossen. Daar wilde hij echt niet langs. Dus maar afgestapt en hem er langs gelootst. pfff

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:05

mijn verzorgpony's staan zeg maar in parnassia haha.
heb vaak genoeg dat je mannen tegenkomt die staan te pissen en er kwam ook al een keer een naakte man midden in de winter het erf op komen :? :? had helaas niet zón goed figuur (lees: bierbuik)
en ook nog een stelletje dat bezig was :?

maike_rickly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:10

Ben je lekker ff een ritje aan het maken kom je langs een weiland blonde koeien niks aan de hand tot je er voor bij bent hoor je achter je hard moe. Staat er een achter je. Verliefd op de mooie blonde haf. En daarom over de draad gegaan

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:51

Paulaa_ schreef:
Ja in Beekbergen (bruggelen) haha. Ik wist wel dat het er zat, maar niet precies waar. Tot dat ik een pad in kwam vol met tissues, latex handschoentjes en nog veel meer rotzooi. := En toen ik uit eindelijk mannen in de bosjes zag werd het mij wel duidelijk waar ik was beland :')

haha die ken ik ook! Zien daar vaak autos stoppen of weg rijden

Maureen95

Re: Wat je allemaal wel niet mee maakt op buitenrit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:04

Wij hadden een keer dat er mensen half op het ruiterpad aan het picknikken waren. Heel asosiaal en het ruiterpad was lekker los land dus dat stuift op. Toen zijn we er in volle galop langs gegaan :')

En laatst was ik de weg kwijt en toen kwam ik een mevrouw tegen op een wandelpad waar ik reed. Honden moeten daar aan de lijn en paarden op het ruiterpad. Hond liep los en ik reed over het ruiterpad :') werd die vrouw boos dat ik daar reed. Zeg ik heel eigenwijs. Mevrouw uw hond moet aan de riem want dit is geen hondenlosloop gebied :')
werd ze boos en begon ze me uit te schelden haha

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:10

:( Ik was gisteren het bos in en stukje langs groot kanaal, daar lopen veel mensen met honden. Ik reed en mijn moeder liep met de hond. Opeens horen we gegil achter ons. Paard schiet naar voren en draait zich om, om te kijken. Een vrouw staat daar op en neer te springen met een rood hoofd en te schelden. Mijn moeder en ik lopen er op af.
"kunnen we u ergens mee helpen?" vragen wij. vrouw helemaal in paniek. Ze kijkt mijn paard woest aan en loopt langs ons en geeft vervolgens met de riem van haar hond een felle tik op paard zijn achterste. Vliegt er van door en blijft paar honderd meter stil saan. Mevrouw is weg. Mijn moeder en ik keken elkaar super verbaast aan. Sommige mensen... :n

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:12

wauw, wat ongelofelijk onbeschoft zeg. ze heeft nog geluk dat het paard niet naar dr schopte.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:32

Mensen met honden op het ruiterpad kom ik ook vaak tegen. Heeel vervelend!

Op sommige plekken kruizen mountain bike paden en ruiterpaden elkaar wel eens. Omdat er nog wel eens een crosser vlak voor je snuffert tevoorschijn komt ga ik altijd daar goed kijken en luisteren of er niks komt. Ik heb wel eens gehad dat ik in draf was en bijna tegen een fietser aan knalde. Die liep te tieren joh, niet normaal en wilde bijna mijn paard vast pakken. Ik heb gelukkig voor dat soort mensen (en voor de Hooglanders) altijd een zweep mee, dus ik ros hem toch op zijn hoofd! Ik was kwaad!! Heb hem nog een kort stuk achtervolgd (galop), maar voor de rest maar laten gaan. Braaf paard :')

Ook wel eens een moeder koe met twee kalveren tegenkomen die op me af kwam (kop omhoog, loeien en op mij af draven). Ik ben toen even stil gaan staan, koe toen ook en na gaan denken wat ik heb beste kon doen. Omkeren of doorgaan. Het pad zou niet rechtstreeks langs de koe gaan, dus ben maar doorgelopen. Mama koe bleef gelukkig stil staan (wel dreigen) en ging niet achter mij aan.

Ik stond toen wel klaar om galop hulp te geven en er vandoor te stuiven voor het geval ze van gedachten veranderde :+

Soms moet je zo ook wel eens op een kleine meter passeren als ze op het ruiterpad staan en ik kan niet door de bosjes om ze heen. Dat zijn vaak wel wat spannende momenten met die mooie hoorns van ze. Gelukkig doet het gros niks :')

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:36

Vandaag werd er een fiets naast ons aangereden :Y)

Wij stapten in een colonne van vijf ruiters achter elkaar aan de rechterkant van de weg, terwijl een een fietser ons tegemoet kwam. Bedacht een auto achter ons dat hij ons wel in kon halen. Dat past dus niet. Gevolg is dat de auto vlak langs onze paarden racet en de fietser aan de andere kant met zijn spiegel raakt. Aardige klap, maar de fietser fietst wel door. De auto rijdt niet alleen door, maar toetert ook nog eens |o Malloot _-:(

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:47

Paulaa_ schreef:
Ik ben laatst per ongeluk ik het homobos terecht gekomen, incl mannen in de bosjes... Wist niet hoe snel ik weg moest komen :Y)

Oh man, en mijn paard sleept zo met haar neus over de grond tijdens het uitstappen.
Snuffel, snuffel.. PLAK.
Bah.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:49

nog niet eens van erf af en los loopend schaap tegen komen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:58

alltimapanda schreef:
nog niet eens van erf af en los loopend schaap tegen komen

Dat is hier niet vreemd, er zijn hier in de zomer honderden loslopende schapen rond de boerderij.
Wel bijzonder is dat er dit jaar ongewoon veel rendieren op het laagland zijn. We hebben al een kudde van veertig stuks op ons weiland gehad dit voorjaar (trekken zich niets aan van omheiningen).

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 21:34

paar weken terug opde manege: er was 1 km verderop een kudde schapen losgebroken, eigenaar wist het al om 12 uur maar heeft niets ondernomen. komt er om een uur of 2/3 een kudde schapen van 150 stuks t erf opgelopen... die beesten hebben de hele boel ondergepoept en daarna nog tot een uur of 6 in de buitenbak moeten wachten omdat meneer de eigenaar even geen zin had om te komen |o

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:15

ik weet niet of jullie dat kennen, truckerstour.
dan mogen kinderen met een beperking in een vrachtwagen door een dorp rijden en flink met de toeter lawaai maken. Ik hoorde ze in het bos al, en mijn trouwe bont genoot ook niks aan de hand. Die blijven in het dorp. De stal waar ik sta ligt buiten het dorp, zo goed als in de poldergebied. Hoe dicht ik bij stal kwam hoe luider het geluid, totdat er een meneer in een geel pakkie tegen mij kon vertellen dat er een aantal vrachtwagens achter mij aan kwamen. Ik keek achterom......wattttt en ja hoor heel de stoet kwam dus langs stal. Heb toen toch maar even een draf momentje gemaakt. Want 50 vrachtwagens achter je wil je ook net niet hebben. Van stal stonden ze buiten te kijken naar de stoet, en lagen in de scheur toen ik daar voor ree. Hoezo schriktraining hahhaha Dat hebben we toch ook mooi weer gedaan zei ik tegen mijn bonte vriend

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:34

Oh god je zal t maar meemaken... Ik zie het al helemaal voor me :')

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:40

Ik heb een keer gehad, we waren met 6 grote paarden in Diemen, langs de dijk en er komt een groep wielrenners langs. Een merrie schrikt en draait dr kont een beetje richting de renners. Renners roepen: BLIJF LEKKER OP JULLIE poedersuiker MANEGE STELLETJE ASOCIALE MONGOLEN!!!
Toen zijn we er heel hard achteraan gegaloppeerd en hebben we ze er even op gewezen dat datsoort taalgebruik niet normaal is en dat als ze zo'n last hebben van ruiters ze maar lekker de sportschool in moeten gaan!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:42

En toen hadden ze oogjes als schoteltjes zeker? :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 00:39

DewieDribbel schreef:
Ik heb een keer gehad, we waren met 6 grote paarden in Diemen, langs de dijk en er komt een groep wielrenners langs. Een merrie schrikt en draait dr kont een beetje richting de renners. Renners roepen: BLIJF LEKKER OP JULLIE poedersuiker MANEGE STELLETJE ASOCIALE MONGOLEN!!!
Toen zijn we er heel hard achteraan gegaloppeerd en hebben we ze er even op gewezen dat datsoort taalgebruik niet normaal is en dat als ze zo'n last hebben van ruiters ze maar lekker de sportschool in moeten gaan!

Prima peerd! Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan wielrenners; ze gillen en schreeuwen als varkens als ze langs je rijden. En vloeken! Paard en ik schrikken ons telkens wezenloos.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 00:46

Rijdt je in het bos met je beste vriendin en je moeder... kom je in 1 x op een padje... wauw dit is een mooi padje! Ja inderdaad! Moeten we vaker heen gaan!
Hey wat is dit? OH MIJN GOD!!! Condooms! Condooms overal!
En toen zei mijn moeder tegen haar tinker: Joey kijk uit! Straks glijden we uit over een condoom!
En jaja, dit staat op film :')

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 01:47

Buitenritten zitten er bij mij nog niet in met mn 3 jarige koepaard (tinker dus :') )
Maar buiten wandelen doen we maar al te graag! Hij is dan ook 80% verkeersmak (vrachtwagens en traktoren dichtbij zijn nog wel eens eng.. En vooral z'n eigen schaduw in het gras vind hij erg intressant! :') )
Nu was ik laatst dus aan het wandelen, ik liep netjes in de berm naast een fietspad. Komt er een groep jongens aanfietsen (allemaal zo'n beetje van mijn leeftijd), en ja.. het is natuurlijk ontzettend leuk om even aandacht te trekken van een meisje die daar alleen loopt in een kort broekje met paard. Dus 1 van die jongens dacht ontzettend leuk te zijn door op mijn kont te slaan. Doordat ik me uit schrik half omdraaide raakte ik zijn arm met mijn arm waardoor hij voor m'n paardje belandde met zijn fiets. Mijn paardje is best wel (zoals mensen op stal het noemen) 'jaloers' als ik met iemand/iets anders bezig ben en hij moet wachten dus hapte naar die jongen (normaal hapt hij nooit maar hij schrok natuurlijk ook best wel) jongen schrok zich kapot en viel zo ongeveer van z'n fiets af. Zijn vrienden liepen kijhard te lachen en ik trok van schrik m'n mond open en vertelde hem maar even dat ie zijn verstand volgende keer beter mee kan nemen (zoals jullie waarschijnlijk wel snappen niet op zo'n nette manier :o )
Nadat hij z'n excuses aangeboden had en weggefietst was keek m'n paardje me ontzettend schattig aan en begon te hinniken, zovan 'Samen kunnen wij dat wel!'

Wat hou ik toch van m'n eigenwijsje <3

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 02:42

Eén van de paarden die ik gereden heb was een enorme schijterd op buitenrit. Zo is ie een keer heel hard geschrokken onder een tunnel van het geluid van zijn eigen mest die uit zijn kont op het asfalt viel :')

Maar het mooie is dat ie altijd heel hard ging knorren/snurken als een hondsdolle Rottweiler elke keer dat een mug een scheet liet.

Vooral bij kinderwagens :Y)
Oh, al die doodsbange moeders die hij de stuipen op het lijf heeft gejaagd... good times :')

Edit voordat ik dingen zoals "gevaarlijk" en "onverantwoord" naar me toe geslingerd krijg :+ : hij deed écht niks hoor, hij maakte gewoon een hoop drama maar deed geen vlieg kwaad.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:20

Verhaal 1:

Ik reed een rustig stap ritje.
Kwam tijdens de rit een ruiter tegen die ging wandelen met haar paard.
Na 10 minuten hoor ik een paard mega hard in rengalop op ons af komen.
Mijn paard draaide ze hoofd om en ik ook.
Vervolgens schiet mijn paard erachter aan (puur omdat die schrok doet die normaal echt nooit)
Dus ik dacht ik moet hoe dan ook mijn paard om trekken want 1 kilometer ver is de weg.
Dus ik keer mijn paard terwijl wij in rengalop zaten. (ging ontzettend moeilijk)
Hij valt op zijn knieën en stond meteen stil.
Ik spring er mega snel vanaf laat hem los en ren naar dat andere paard toe (die toen even snel stil ging staan)
Wat was ik blij dat het goed was afgelopen zeg!
10 minuten later kwam de eigenaar aangerend van dat paard.

Verhaal 2:

Ik ging buitenrijden en reed op een afgelegen ruiterpad, ik hoorde al 2 mensen praten maar reed gewoon door.
Kom ik de bocht om zie ik het opeens 2 mensen doen.
Nou ik ben er toch in mega snelheid langsgereden schrok me rot :')