Op vakantie met 2 pony's en GPS tracking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 20:13

mooney schreef:
takkie_muis schreef:
Leuk *\o/*

Heb er vast overheen gelezen maar waar zat je nu aan het werk? , en hoe ben je eraan gekomen? Lijkt me namelijk supertof!

Ik werk op de prairie, dit is een ponyverhuur met kleine pony's.
ik ben daar toen ik 12 was gaan helpen en ben toen als het ware erin gerold.
Ben nu 20 en werk er al 6 jaar.
Ik begeleidt buitenritten of regel de verhuur, dus het is lekker buiten werken.

Wat lekker en leuk zeg! , met allemaal pony's super gaaf!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 00:00

Zo, nog 10 minuten om een verslag in elkaar te flansen.
Vandaag had ik een dagje vrij, maar Pas moest flink aan de bak.
Merel ging vandaag weer terug naar huis, dus 's ochtends zijn we nog een klein rondje wezen rijden.
Pas was heel lief voor Merel, helaas had Kirsten weer een leuke bui... Na 3 keer flink vechten was is er wel klaar mee, dus hebben we de rest van de weg gestapt (Kirsten houdt van hard gaan, dus stappen is vaak 'straf' genoeg :o ). Hier het kaartje:
AfbeeldingAfbeelding

Toen weer lekker eten op de wei en 's avonds stond ik weer voor de neus van Pas.
Bij de rijvereniging werd er namelijk ringsteken georganiseerd.
Voor het winnen moet ik niet meedoen, want Pas vindt het allemaal heel spannend, maar voor de gezelligheid is het altijd leuk.
In totaal 1 ring, wel hele snelle ronde tijden :+
Maar de laatste ronde best beheerst door de baan gegaan, dus ik ben helemaal trots op mijn aapje.
Hier een screenshot van mijn statistieken op de computer
Afbeelding

De topsnelheid komt door de terugweg.
Pas had al redelijk wat adrenaline in zijn systeem zitten, maar liep heel braaf terug naar huis.
Op het laatste stukje duin kwamen er opeens 2 mensen het pad op lopen, waardoor Pas een rechtsomkeert maakte en in een noodgang weg rende. Zodra ik weer recht zat (had het even niet aan zien komen) was hij gelukkig wel weer heel netjes terug te pakken. Dus het was al beter dan vorige keer :')

Nu nog de oortjesfoto bij het ringsteken:
Afbeelding

En wat plaatjes vanaf de zijlijn
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We zijn een beetje anders dan de rest :')
Afbeelding

En samen met mijn collega's op de Ijsco's
Afbeelding

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 22:20

Wederom een mooi verslag en leuke foto's!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 23:26

Ik ben heerlijk de dag begonnen met naar de paarden fietsen, deken af te halen en ze te voeren en water te geven. Heerlijk om dat zelf te doen, is een half uur eerder opstaan meer dan waard. Daarna weer doorgereden naar het werk.
Vandaag 's ochtends noodweer, maar gelukkig klaarde het 's middags op.
Helaas had mijn mobiel geen zin om gps te ontvangen, dus geen actueel plaatje van de route. Ik heb het vaste korte rondje gedaan, dus op zich missen jullie er niets aan.
Afbeelding
Afbeelding
Kirs was nog steeds niet helemaal in haar hum, ze was weer flink aan het drammen. En als ik ergens niet tegen kan ~~}> . Nu hopen dat ze morgen weer zichzelf is, anders krijgt ze een week lang dressuren voor de kiezen.
Morgen moet ik 's ochtends werken en daarna ga ik met Kirs oefenen voor het springen op neckrope. Dus dan weer een uitgebreid verslag.

Maflinger_S

Re: Op vakantie met 2 pony's en GPS tracking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 16:09

Gezellig bezig geweest lees ik, met hier en daar een dwars of wat geschrokken paard. Leuk dat ringsteken.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-13 21:45

Door het noodweer was ik even bang dat het verslag voor vandaag heel kort zou worden, maar gelukkig heb ik juist lekker veel foto's.

Vanochtend begon mijn dag met een buitenrit begeleiden voor het werk.
Beetje paardrijden, zorgen dat de kinderen het leuk hebben en dat de pony's blij zijn, niet het ergste werk :+ .
Tijdens de picknick pauze werd ik gebeld door mijn baas, er zou noodweer aankomen, dus de route werd een klein stukje gewijzigd. Geen probleem, maar toen schoot me iets door het hoofd.
Het leek erop dat het noodweer de hele dag zou aanhouden, dus dan had ik geen orenfoto gehad..
Daarom had ik vast even geïmproviseerd en een orenfoto van de rit gemaakt:
Afbeelding

En ook tijdens het werk staat de app aan, dus een kaartje was ook al voor elkaar :P
Afbeelding

Na het werk gelijk doorgegaan naar de pony's, Pas een deken op gegooid en eten klaargelegd. Op het moment dat ik weer binnen was, barstte het los. Mooie timing dus.
Ik zag mijn plannen om te oefenen voor de demo al in het water vallen, maar gelukkig klaarde het rond 3 uur weer op.
Fiets gepakt en terug naar de pony's. Kirsten uit het land gevist en naar de bak gereden.
Daar heb ik even geoefend met het springen op neckrope en daarna hebben we de toeristische route naar huis gepakt.
Kirs heeft het vandaag super gedaan, het bos rook heerlijk na de regen en nu ga ik zo heerlijk vroeg slapen. Lekker dagje gehad dus :D
De route en statistieken van vandaag:
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Kirsten aan het wachten tot ik wat hindernissen neer heb gezet.

Afbeelding
Klaar om te beginnen..
Ik had ook nog een poging gedaan om het te filmen, maar springen en filmen tegelijkertijd blijkt een vaardigheid te zijn die ik niet bezit :')

Afbeelding
Terug door het bos

Afbeelding
En langs de Landerumer Hei

En speciaal voor jullie nog een zoekplaatje, zat direct langs het ruiterpad
Afbeelding

Ik bedacht me ook nog dat ik het topic nog wat interactiever kan maken, dat doet iedereen nu toch?
Dus iedereen die Endomondo ook gebruikt en lid is van bokt, komen jullie helpen km's maken?
De uitdaging begint op 1 augustus, dan heeft iedereen een eerlijke start... de link delen in andere topics mag natuurlijk ;)
http://www.endomondo.com/challenges/11593103

brittney98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:37

Ziet er leuk uit!

Ik zal even kijken of ik mee ook kan aanmelden voor dat endomondo. :D

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:47

Heb ook Endomondo maar rijd nog niet zulke lange ritten en voorlopig denk ik helemaal eventjes niet heb gekneusde ribjes lol hopelijk over een weekje ofzo er weer eens op te klimmen om te kijken hoe het gaat ^-^ Volg trouwens je fotos en riten met veel plezier

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:54

ik heb hem ook gedownload alleen om te kijken welke afstand ik afleg met het mennen

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 22:15

Zo, bijna weggewaaid vandaag.
Op de fiets naar de paarden kwam ik haast niet vooruit, en de paarden wilden nog liever vooruit (of zijwaarts, omhoog en achteruit) dan normaal.
Kirs was op de heenweg niet echt een engeltje, zijn dansend over de straat gegaan.
In het begin van de les deed ze het super, tot ik even een beetje meer moest doorpakken.
Toen was het ruzie geblazen, ze was een beetje op de tenen getrapt.
Baas boos... pony boos... maar toch weer netjes afgesloten en op de terugweg heeft ze goed haar best gedaan.
Alleen even geschrokken door een groep kinderen die oorlog aan het spelen waren en waar we midden in een veldslag terecht kwamen :') Conclusie: Kirs zou een waardeloos oorlogspaard zijn.
AfbeeldingAfbeelding

En de oortjesfoto vlak voor we gingen dansen
Afbeelding

Daarna op stal even snel wat gegeten en Pas gezadeld. Ik twijfelde nog even of ik wel moest gaan met die harde wind, maar aangezien hij gisteren ook al vrij had gehad, heb ik hem toch maar gepakt (en stiekem wilde ik heel graag de 100 km weer halen deze week).
Pas was heel erg onder de indruk van de wind:
Afbeelding

Dus even gevraagd of hij wakker wilde worden en lekker op stap gegaan.
Richting het bos van West gereden omdat ik dacht dat het daar minder hard zou waaien.
Toen kwam ik toevallig op een pad wat ik al 2 ritten tevergeefs heb gezocht en niet kon vinden.
Dus het pad genomen, weer heerlijk verdwaald :+ maar verder ging het erg goed.
De route liep door 4 'ruiterhekken', normaal kan ik deze openen als ik op Kirs zit, maar Pas vindt ze wat spannend.
Maar na 2 keer afstappen vond ik dat hij het wel genoeg gezien had, dus bij het 3e hek iets langer stil gestaan en huppa! Zo zonder af te stappen door het hek, zonder fratsen. Wat een heerlijk paard is het ook <3
AfbeeldingAfbeelding

En het stuk waar we heerlijk gedwaald hebben... Ik ben tot de conclusie gekomen dat er ook niet echt een pad lag (we mochten er wel rijden trouwens :P ), maar de route die we hebben gedaan was wel iets avontuurlijker dan had gehoeven. Maar wat is een buitenrit zonder een beetje spanning he :Y)
Mooi uitzicht, dat wel
Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 11:28

Weer leuk bezig geweest met beide knolletjes, zo te zien. Ziet er elke keer zo vrij en blij uit. Ga toch in het najaar ook maar ergens twee weken buitenrijden denk ik...

Marin_ka3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 21:36

super! :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 23:22

Zo vandaag lekkere drukte op het werk, dus ik heb niet heel veel puf meer om een verslag te schrijven :')
Ben nog een kort rondje wezen rijden met Pas en heb Kirs even aan de longeerlijn gepakt.

Het rondje:
AfbeeldingAfbeelding

Nog een zoekplaatje als orenfoto, wat klopt hier niet?
Afbeelding
Haha, jep het is een feestartikel, niet schrikken haha
Wat je allemaal wel niet tegen komt onderweg :+

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:45

Ik wil wel mee doen alleen rij ik niet zo vaak buiten haha :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 07:24

EmmyJoycee schreef:
Ik wil wel mee doen alleen rij ik niet zo vaak buiten haha :P

Ik rij thuis ook zelden buiten, dus maakt niet uit ;)

EmmyJoycee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:26

rij nu meestal in de bak , dus daar is voor jullie ook niks aan haha :P ik blijf wel gewoon volgen haha

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:05

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:12

Wat een ontzettend leuk topic! Ik ben gek op endomondo :j

mooney schreef:
Er zijn ruiterpaden, dus ik vrij vooral op ruiterpaden, stukje langs de weg om op het ruiterpad te komen en het strand is natuurlijk gewoon vrij.

Lijkt me niet helemaal de bedoeling! :D :D

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 12:53

_Liz89_ schreef:
Wat moet ik op die laatste foto zien? :+

Anyway, ben al een stille volger vanaf het begin, wordt helemaal vrolijk van je updates :D

Tip: Even goed in de auto kijken, ligt iets op het dashboard
Spoiler:
een afgehakte voet

tante_trien schreef:
Wat een ontzettend leuk topic! Ik ben gek op endomondo :j

mooney schreef:
Er zijn ruiterpaden, dus ik vrij vooral op ruiterpaden, stukje langs de weg om op het ruiterpad te komen en het strand is natuurlijk gewoon vrij.

Lijkt me niet helemaal de bedoeling! :D :D

_O-
Ach, het is een eiland waar veel jongeren heen trekken voor een feestje... maar ik hou het wel bij rijden op de ruiterpaden :')

solaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 13:40

tof dat je zoveel buitenritten kunt maken.
welke app is dat?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-13 22:21

AfbeeldingAfbeelding
Vandaag met Pas en Kirs naar de vereniging gegaan om te oefenen voor Dag v/h Paard. We zijn goed op schema, dus met een beetje geluk gaat alles goed zondag :D
Helaas op de terugweg zeiknat geregend, maar we zijn niet van suiker... dus wel even een foto gemaakt van 2 natte paarden :') (Kirs vond de regen niet zo leuk, Pas heeft zijn gebruikelijke pretkop op)
Afbeelding
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:19

Je foto's van je laatste twee posts zijn niet zichtbaar.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:56

Ik kan je foto's ook niet zien, helaas.

Ik doe wel mee met de challenge, zijn we in ieder geval met z'n tweeën.. :P

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-13 11:55

Haha Eveline, als het zo doorgaat eindigen we sowieso in de top 3 :P

Ik heb even uitgezocht waarom de foto's niet werken, morgen doen ze het weer, zal de fotos van vandaag even uploaden via een andere site ;)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:29

Ik ben ook met endomondo aan het spelen geweest tijdens een wandeling met de hond na aanleiding van jou topic. Ik vraag mij alleen af hoe jij de routes op bokt zet?
Ik wil ook vanaf 1 aug mee doen met je uitdaging, heb alleen een jong paard, dus 100km per week gaat zeker niet lukken ;)