Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xSlvna schreef:Wat is hier mis mee, zonder zadel lig je eerder er naast dan met (beugels) en zonder hoofdstel is je paard sneller 'op hol' dan met bit.
Nogmaals, je brengt anderen er mee in gevaar.
xSlvna schreef:Wat is hier mis mee, zonder zadel lig je eerder er naast dan met (beugels) en zonder hoofdstel is je paard sneller 'op hol' dan met bit.
Heb het voordeel met een pony die niet vlucht uit angst maar blijft staan, gewoon met 4 benen op de grond staat en niks doet, niet vooruit, niet achteruit, niet naar links en niet naar rechts, gewoon staan. Dan ja, is de kans op een ongeluk ook nihil
Lovebodin, omdat niet iedereen een gevoel van verantwoordelijkheid heeft (verwoord ik het zo goed?). We moeten ook verplicht naar school omdat de helft van de gappies pas met 18, 19 beseffen dat het nodig is en niet stoer is om thuis te blijven. Flikker je van je paard voor je dat beseft ben je misschien dood, tja, wat zeg je dan? Eigenschuld 14 jarige, moest je dat maar niet doen?
Brainless schreef:xSlvna schreef:Wat is hier mis mee, zonder zadel lig je eerder er naast dan met (beugels) en zonder hoofdstel is je paard sneller 'op hol' dan met bit.
Ik heb een paard dat sinds zij zonder bit wordt gereden geen stap meer verkeerd heeft gezet?!
Ze wordt wel bitloos gereden, maar het is gevaarlijk om haar met bit buiten te rijden.
Dan wordt ze echt stuurloos bij een schrikreactie.
xSlvna schreef:Citeer even waar ik hier zeg dat ik afhankelijk ben van zadel en bit? Ik ga vaak genoeg zonder zadel uitrijden, neckrope, maar dan blijf ik binnendoor, dan blijf ik op de akkers waar geen varken komt en waar mijn paard de weg niet over hoef te steken om weer in zijn hok te komen, wat wil die om ver lopen, een tarwestengel?![]()
Ik zeg een hoofdstel, laat dat dingetje zonder bit nu toevallig bitlooshoofdstel heten. Bah.
Zeg dat het onverantwoord is, iedereen ligt zonder zadel eerder dan met beugels, dat is toch wel duidelijk hè.
xSlvna schreef:Nee ik zei dat die zonder hoofdstel eerder ging dan met bit, dat terzijde.
Je hebt gelijk, verwoorde het verkeerd, zei erbij 'geen stalhalstertje', want als ik iets weet uit ervaring is dat dat geen stuur op zit, lekker riskant, vooral voor de andere weggebruikers.
xSlvna schreef:Nee ik zei dat die zonder hoofdstel eerder ging dan met bit, dat terzijde.
Je hebt gelijk, verwoorde het verkeerd, zei erbij 'geen stalhalstertje', want als ik iets weet uit ervaring is dat dat geen stuur op zit, lekker riskant, vooral voor de andere weggebruikers.
xSlvna schreef:Ben je echt brainless? Ga jij lekker een 'op hol geslagen' paard op je zit rijden, ik wens je enorm veel succes
xSlvna schreef:Het is toch logisch hè, dat je met bit/goed hoofdstel meer controle hebt dan zonder. Ik kán ook zonder handen gaan fietsen, maar de kans dat het fout gaat is wél groter dan als ik gewoon netjes mijn handen aan het stuur houd. Kan mijne ook goed rijden als ik achterstevoren zit, kan 'alles' met die van mij, maar alsnog riskeer ik het niet om zonder bit naar buiten te gaan, het is niet alleen het leven van mijn paard dat ik op het spel zet, maar ook dat van mij, alle voetgangers, fietsers en automobilisten in mijn buurt.
Waarom WIL je uberhaubt zonder goed tuigage de weg op gaan? Alsof je paard pijn lijd als die een zadel op heeft...
Brainless schreef:xSlvna schreef:Het is toch logisch hè, dat je met bit/goed hoofdstel meer controle hebt dan zonder. Ik kán ook zonder handen gaan fietsen, maar de kans dat het fout gaat is wél groter dan als ik gewoon netjes mijn handen aan het stuur houd. Kan mijne ook goed rijden als ik achterstevoren zit, kan 'alles' met die van mij, maar alsnog riskeer ik het niet om zonder bit naar buiten te gaan, het is niet alleen het leven van mijn paard dat ik op het spel zet, maar ook dat van mij, alle voetgangers, fietsers en automobilisten in mijn buurt.
Waarom WIL je uberhaubt zonder goed tuigage de weg op gaan? Alsof je paard pijn lijd als die een zadel op heeft...
Heb je wel gelezen wat ik geschreven heb?
Mijn paard zet zich vast op het bit en bij een (normale) schrikreactie van bv een wegvliegende eend raakt ze in paniek van het bit, waardoor ze vaak in haar achteruit ging (en dan heel hard).
Zonder bit heb ik dat probleem niet en gaat ze dus niet rennen.
Rij ik met een losse teugel buiten.
Veel western ruiters rijden buiten met een bosal en die hebben echt wel wat te vertellen over een paard.
En denk je echt dat een paard van 600 kilo zich laat regeren door een stukje bit of door een ruiter van 70 kilo?
Als ze echt niet willen heb je niks te vertellen.
xSlvna schreef:Het is toch logisch hè, dat je met bit/goed hoofdstel meer controle hebt dan zonder. Ik kán ook zonder handen gaan fietsen, maar de kans dat het fout gaat is wél groter dan als ik gewoon netjes mijn handen aan het stuur houd. Kan mijne ook goed rijden als ik achterstevoren zit, kan 'alles' met die van mij, maar alsnog riskeer ik het niet om zonder bit naar buiten te gaan, het is niet alleen het leven van mijn paard dat ik op het spel zet, maar ook dat van mij, alle voetgangers, fietsers en automobilisten in mijn buurt.
xSlvna schreef:Citeer even waar ik hier zeg dat ik afhankelijk ben van zadel en bit? Ik ga vaak genoeg zonder zadel uitrijden, neckrope, maar dan blijf ik binnendoor, dan blijf ik op de akkers waar geen varken komt en waar mijn paard de weg niet over hoef te steken om weer in zijn hok te komen, wat wil die om ver lopen, een tarwestengel?![]()
Ik zeg een hoofdstel, laat dat dingetje zonder bit nu toevallig bitlooshoofdstel heten. Bah.
Zeg dat het onverantwoord is, iedereen ligt zonder zadel eerder dan met beugels, dat is toch wel duidelijk hè.