Een week trekken met huifkar door drenthe, volg ons hier..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 17:19

Nou, hoefsmid Ronny Snijder komt ons morgenochtend uit de brand helpen!! Om acht uur morgenochtend komt hij de dames bekappen..

Wat heb ik geleerd... Ondanks mijn afkeer van ijzers (en dan vooral de ellende van uitgroei van de nagelgaten na afloop) toch maar ijzers eronder. Wat op de Veluwe wel lukte (een week trekken zonder ijzers) lukt hier in Drenthe dus niet...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:43

Mariska_28 schreef:
Nou, hoefsmid Ronny Snijder komt ons morgenochtend uit de brand helpen!! Om acht uur morgenochtend komt hij de dames bekappen..

Wat heb ik geleerd... Ondanks mijn afkeer van ijzers (en dan vooral de ellende van uitgroei van de nagelgaten na afloop) toch maar ijzers eronder. Wat op de Veluwe wel lukte (een week trekken zonder ijzers) lukt hier in Drenthe dus niet...

Goed dat je ijzers er onder zet. Wat nodig is is nodig en hier in Frankrijk moeten we zelfs om de zes weken vervangen zo kl.te hard is hier de ondergrond want de zeer harde ijzers die ze hier gebruiken slijten als een gek. Veel plezier verder met je vakantie je hebt me al veel leesplezier bezorgd al die pagina's. Ik heb vooral veel lol om jullie man die achterin onderweg zijn boekje leest in de huifkar en het allemaal wel best vindt. Erg grappig vind ik die foto.

Mariska_28

Re: Een week trekken met huifkar door drenthe, volg ons hier..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 18:51

Nu alles geregeld is voor Katinka, kan ik eindelijk weer een beetje ontspannen en weer genieten. Mijn ouders zijn hier met de kinderen van Wendy en Mattheüs waar zij deze week op passen.

De tweede helft van de rit van vandaag was deels over de route van eergistesteren, maar dan de andere kant op. Hebben een paar grappige foto's gemaakt, Wendy zet ze na het eten hier wel neer.

Morgen naar Orvelte, de route die we gaan rijden moeten we nog plannen maar zal helaas veel straten worden. De ijzers zullen er dus echt onder moeten helaas.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:01

Wat ontzettend grappig. Ik had net je man aan de lijn ivm de ijzers ;-) hoe klein is de wereld dan,dat ik net uitgerekend jullie topic volg. Fijn dat snijders kan komen. Genietse van de verdere vakantie!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:19

Mariska_28 schreef:
Morgen naar Orvelte, de route die we gaan rijden moeten we nog plannen maar zal helaas veel straten worden. De ijzers zullen er dus echt onder moeten helaas.

Voor even is het niet zo'n punt lijkt me :-). Je kunt ze na de tocht er altijd weer afhalen. Kan me voorstellen dat je nu even voor ijzers kiest en niet voor zoiets als hoefschoenen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:30

Wat moet dat moet inderdaad.
Ik ben in principe ook anti-ijzer, maar als je paard vervolgens geen stap meer zet moet het wel.

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:39

Super leuk topic! wil dit ook een keer doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:53

jammer zeg , maar als je weer thuis bent laat je ze er dan onder? of haal je ze er gelijk af?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 20:22

Als ze er onder zitten laat ik ze er ook maar onder totdat ze er af moeten... Zonde van van het geld om ze er maar een paar dagen onder te laten... Dan thuis nog maar wat weg-ritten maken die ik normaal niet maak :D

Ik hoop alleen dat de hoefsmid morgen niet zegt dat de voeten te kort zijn voor ijzers... Ze loopt er nog niet gevoelig op, dus hopelijk kunnen ze er zo onder gezet worden..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:06

Ook ik heb net het hele topic doorgelezen. En net als zovelen hier lijkt het mij ook fantastisch. Hoop ook ooit zo'n tocht te kunnen maken. Alleen het mennen zal moeilijk worden, maar wie weet ooit met een hele groep. En dan nat als jullie gewoon heel rustig aan.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:09

Mocht eea te kort zijn voor ijzers, kun je alsnog kiezen voor hoefschoenen! Niet ideaal misschien, maar is in principe een goed alternatief

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:19

mhollander schreef:
Ook ik heb net het hele topic doorgelezen. En net als zovelen hier lijkt het mij ook fantastisch. Hoop ook ooit zo'n tocht te kunnen maken. Alleen het mennen zal moeilijk worden, maar wie weet ooit met een hele groep. En dan nat als jullie gewoon heel rustig aan.

Ehm, het IS heel leuk en het is ook simpel: niet te groot beginnen en vooral: gewoon gaan!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 23:43

die laatste foto is echt leuk! jullie zijn echt een mooi voorbeeld van recreatieverkeer :D!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 07:10

wat is dit een zalig topic, ik check t iedere dag :D

Hoe werkt zo'n grondpen eigenlijk? wil je eens een foto plaatsen? en hoe heb je de paarden eraan gewend/ ben je niet bang dat ze erin verstrikt raken of kan dat niet gebeuren?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 07:31

Gaaaaaaap Veeeeel te vroeg om wakker te worden, maarja hoefsmid komt om acht uur.

Op de foto's hierboven zie je de Drenthse Waterlanders die we onderweg tegenkwamen, een paar foto' van de lunchpauze lunchpauze van gisteren, en een bord langs de weg wat ik eigenlijk had willen jatten en achterop de kar had willen hangen..

De vorige keer dat we hier stonden had ik al geschreven over het nogal luidruchtige uilskuiken.. Vannacht had hij besloten in een boom recht boven de kar te gaan zitten... Schreeuwlelijk.... snap nou waarom ze zeldzaam zijn, afschieten die hap :D

Nou, bakkie thee en broodje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:07

Hahaha op de vroege ochtent ben jij best wel comisch :') .

Leuke foto's steeds hoor, ik krijg steeds meerzin om de zadeltassen op mijn paard te leggen.

Nog geen last van stekende insecten?

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:04

En is het gelukt?
Zijn jullie al weer onderweg?
Vind dit zo,n leuke topic om iedere dag even te lezen
Denk dat ik toch maar een beetje op moet schieten met Jayney te beleren
Kan ik volgend jaar ook op pad

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 10:56

Nou Ronny Snijder is mijn "held van de dag". Paarden staan netjes op ijzers, nog gauw even naar de wc en dan op naar euhhhhh oja Orvelte. Hopelijk blijft het windje wat er nu staat waaien, we moeten door akkerland dus maar weinig schaduw vandaag... Maar wel met een gerust hart over de stenen..

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:58

Geeft toch een beter gevoel he :j

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 13:41

Zeker weten!
We staan nu in de berm in het prachtige dorpje Eursinge. Door het bekappen waren we wat laat op weg, maar al weer een mooi stukje gereden. Volgens mij zit er hier in de omgeving een bouwer van houten weidepoorten, want die zie je hier echt overal... :D

Er was alleen 1 probleem... Het brood is op, en in de twee gehuchten waar we doorheen zijn gegaan waren geen winkels. Mijn ouders dus maar gebeld, en verteld dat we aan het verhongeren waren, en gelukkig boden zij aan wat brood te komen brengen. We zitten nu met getrokken messen te wachten tot ze hier zijn... we hebben honger!!!! :D Hopelijk kunnen ze ons vinden. De eigenaresse van de boerderij waar we naast staan, en die even langskwam om te vertellen hoe geweldig de paarden er uit zagen, bood ons al brood aan toen ik haar het verhaal vertelde.. tof!!

Ik heb een foto van de grondpen gemaakt, zal Wendy straks vragen of ze deze in het topic wil zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:50

Ach jee zul je net beleven dat je geen winkels tegen komt.
Gelukkig worden jullie inmiddels voorzien van brood.

En super dat de paarden netjes op de ijzers staan.
Hoop voor jullie dat het briesje wind blijft staan.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 13:52

Die houten hekken bij de weides bedoel je? Die zijn ooit eens geplaatst door Natuurmonumenten of Staatsbosbeheer..zoiets. Wij hebben we ook. En inderdaad in de hele buurt hebben ze die hekken ook :D Even gegoogled:
Afbeelding

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:38

Dat zijn hekken van natuurmonument
Die zie je hier ook overal
Vind ze ook ze leuk
Zou wel van die hekken bij het weiland willen hebben
Past goed bij onze schuilstal van schaaldelen
Ben alleen ban dat ze ze helemaal opvreten :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:53

Wat ontzettend leuk! Lijkt me echt heerlijk om te doen. en wat een mooi tuig en gaaf blauw hoofdstel zeg!
Veel plezier!