Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cynthiaaapje schreef:Als het een gewoon pad was, en geen eigen weg of voetpad of verbodbord aanwezig, mag je daar toch gewoon komen? (wij hebben hier eigenlijk geen ruiterpaden, dus rij eigenlijk overal).
En ja ik had ook aangifte gedaan, kan toch niet zomaar iemand even voorzichtig aanrijden/achtervolgen en uitschelden als ik het ergens niet mee eens ben..
slimmerik schreef:Verstandig dat je aangifte hebt gedaan. Die mevrouw mag zeker horen wat haar fouten zijn. En ook eens even "bijgepraat" worden over wat er allemaal had kunnen gebeuren.
Fijn dat er geen letselschade is. En ik zou het ook niet op de spits gaan drijven in pesterijen naar die vrouw toe. Genoeg is genoeg.
mika11 schreef:s6801881 (lastig)
Het was geen ruiterpad, dus wij mochten daar in feite niet komen.
De agent vergeleek het met rijden door rood licht.
Als jij iemand door rood licht ziet rijden, mag je diegene wel vertellen dat het niet mag.
Maar jij mag diegene niet bedreigen, aanhouden of zoiets.
Die bevoegdheid heb jij niet.
. Wel jammer van het hele geen letselverhaal, maar dat had ik wel verwacht. Hoewel ik er persoonlijk toch zwaarder aan til. Als je wettelijk bekijkt dat een paard een voertuig is op de weg, dan heeft die vrouw een poging gedaan het voertuig te saboteren naar mijn mening. Stel dat iemand de remmen van mijn auto saboteert, maar ik heb het op tijd door en ik krijg het op een rustig stuk voor elkaar om zonder schade uit te bollen, dan krijg ik ook niet op het bureau te horen "hier gaan we niets mee doen want er is toch geen letsel of schade voorgevallen". Door moedwillig tegen het achterste van een paard aan te rijden waardoor de kans bestaat dat hij zich een ongeluk verschrikt en oncontroleerbaar de weg op schiet, saboteer je toch ook moedwillig de "rem". Jammer dat de wet het zo niet ziet.
.
En eigenlijk meen ik dat heel serieus.
kreeg ineens een helele slechte wraakzuchtige ingeving.
robeer schreef:Poging moord cq poging doodslag qc poging zware mishandeling?