Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Re: Western Ranch Du Haut Languedoc 17-24sept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:33

ist nog gelukt met de foto's ? :D Qua openen enzo

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:12

Kan ze zéker openen en ik hoop dat ik vanavond genoeg tijd heb om ze te bekijken. Het was gisteravond nl errugg laat en vandaag ziet het er al niet veel beter uit. 2 banen hè... :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:04

hahaha _O- lekker :')

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:08

Ik ben nu een foto-verslag aant maken op bokt xD Tis wel veel werk zeg :')
Maar ik banketstaaf ook gewoon te veel _O- alhoewel het wel meevalt als k er foto's tussen dump :))

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 21:13

Leuk foto topic ! :D Ga van de week de koffer van zolder halen en beginnen met inpakken. Nog ff paar keer me chaps aan zodat die helemaal goed zitten voor de vakantie :D En spijkerbroeken erbij halen :) Nog een gouden tip wat ik niet mag vergeten maar hoogstwaarschijnlijk niet aan zal denken?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 00:11

ahww arme Puck is er niet meer ;(

Ik weet niet zosnel iets wat je niet moet vergeten xD Heb zelf niet veel bijzonders meegenomen. Ze hebben er ook bijna alles wel!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:57

Ja... arme Puck... ben blij dat ik in juni nog afscheid van hem heb kunnen nemen. Ze hebben het er behoorlijk moeilijk mee en Bandit is ook behoorlijk van slag...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:47

Ja indd, arme Bandit ook :(:)

Jacqqq

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:21

Mabotje schreef:
Ja... arme Puck... ben blij dat ik in juni nog afscheid van hem heb kunnen nemen. Ze hebben het er behoorlijk moeilijk mee en Bandit is ook behoorlijk van slag...

Hey Mary!
Ik zat net dit topic te lezen, en vroeg me af of je nog geweest was. Maar in juni dus?? Lekker gehad??
Wat zielig van Puck! En rot voor Yank zeg... Sas en puck...

Hè, het lezen van dit topic doet mij ook geen goed... afkickverschijnselen??! Heel gek, een jaar niet geweest. Dat een plekje je zoveel kan doen.....

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 22:49

Arme Puch. Jeetje echt vervelend. Zag er naar uit om de hondjes te ontmoeten en zal nu dus Bandit dubbel zo veel aandacht moeten geven ;)
Wat leuk dat zo veel mensen zulke goede herinneringen hebben aan deze ranch. Ik hoop dit ook snel te hebben, ben erg benieuwd. Dit weekend mijn laatste festival van het jaar fotograferen en dan mijn spullen klaarmaken voor de vakantie. Hier ligt inmiddels mijn winterkleding alweer in de kast :(

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 10:09

haha alleen mag Bandit niet té veel aandacht krijgen omdat ie dan telkens wil spelen en veel verder gaat dan dat goed is voor zn pootje :P Hij probeert keer op keer weer of je een steentje weg wil schoppen en gaat er dan springend, huppelend en rennend achteraan, waardoor zijn poot alleen maar meer belast wordt en meer pijn gaat doen op den duur :(:)
Hahah in Frankrijk zul je nog geen winterkleren nodig hebben hoor xD Maar zou wel wat dikkere kleding meenemen voor 's avonds :j

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:36

Speciale plek daar ja, da's wel zeker... met speciale mensen en dieren...

spieKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 15:08

Hoe zalig is het om al deze ervaringen te lezen!
Ben zelf ook aan het aftellen ..... 24 september is het mijn beurt.

'k Vind het zooooo spannend, ben ook best wat nerveus.
Lijkt me toch wel een heel avontuur als absolute beginner !!!!
Maar ik kijk er ontzettend naar uit ....... :j

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:22

Bij ons in de groep zaten mensen die bijna nooit hadden gereden en geen les hadden gehad en die konden prima meekomen!! Komt goed!

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 16:28

Komt idd helemaal goed, hetzelfde gold voor onze groep die varieerde van nog nooit een paard van dichtbij gezien tot fanatieke ruiter en alles ertussen in. Het was echt heel leuk om te zien hoe de groepen halverwege de week bij elkaar kwamen.
( ik ben mijn volgende ranchvakantie voor volgend jaar alweer aan het plannen, zo leuk was het *\o/* )

spieKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:27

Oh zo leuk om te horen!!! En bemoedigend!!!
Nog 15 keer slapen ....... Yihaa. :):)

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:56

Als het goed is ben je inmiddels terug. Hoe was het?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 08:27

Hallo allemaal ! Ben gister terug gekomen uit Spanje dus nu komt het hele verhaal.
De ranch is geweldig, niets minder dan dat. Yank en Jacqueline doen het erg goed en hebben een groep top paarden staan. Na aankomst op het vliegveld werden we al snel door Yank opgehaald en naar de ranch gebracht. Daar kreeg iedereen een kamer toegewezen. Na een heerlijk diner en wat drankjes aan de bar was het tijd om het bedje op te zoeken.
De volgende ochtend kregen we uitleg over het rijden en zadelen en werd ons een paardje toegewezen. Ik kreeg Trigger, een mooie grote voskleurige ruin met super karakter. Na de lunch begon onze eerste tocht van 2,5 uur. Het weer was niet ideaal maar dat maakte niemand iets uit omdat het zo mooi was allemaal.
's Maandags was het weer niet veel beter dus uitgerust met poncho's begonnen we aan de lange rit richting het meer. Jeetje wat was dat mooi!
Op dinsdag hadden we een individuele rit in de ochten en daarna de middag vrij om 's avonds een rit in het donker te maken. Wat een ervaring, wat een geweldige ervaring. Niet te omschrijven gewoon meemaken!
Woensdag was de vrije dag. Met een groepje zijn we toen door Jacqueline afgezet in St. Pons en hebben we lekker over de markt gelopen en lunch gegeten.
De volgende dag was het werken met de koeien. Na uitleg van Jacqueline was het dan ook echt tijd om het te gaan doen. Cattle Drive over het veld en door het bos. Helemaal geweldig! De Galloways zijn geweldig om mee te werken. Helaas kregen we 's avonds het trieste nieuws dat Bandit was overleden. Iedereen was er stil van en de sfeer veranderde, ondanks de woorden van Yank en Jacqueline, volledig.
Vrijdag konden we kiezen. Door het mooie weer konden we bij het meer gaan zwemmen met de paarden en nog een trail doen, of met de koeien werken. Wij kozen voor het eerste en dus was het lunchpakketje inpakken en op naar het meer.
Ik had nog nooit met een paard gezwommen dus dit was een hele ervaring. Trigger was rustig en liet mij mijn gang gaan. Dit zal ik nooit vergeten.
Na een lekkere BBQ en avondje barhangen was het tijd om naar bed te gaan en was het avontuur over, helaas. Maar ik ga zeker nog terug!
Zaterdags werd ik door mijn ouders opgehaald en ben nog een paar dagen naar Spanje geweest.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 10:27

Super om te horen :D Trigger was bij ons alleen in de 1e 2 dagen mee xD Die wilde toen alleen maar eten :P

Jaah ik las het trieste nieuws van Bandit, echt vreselijk! Ben blij dat k beide toppers nog heb kunnen meemaken!
Echt super sneu allemaal, en ook voor Jacqueline en Yank! Die zullen het er wel moeilijk mee hebben.
Zullen ze een nieuwe hond(en) nemen?

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 11:42

Ja het zit wel in de planning om nieuwe honden te nemen. Waarschijnlijk ook weer een herder en collie voor zo ver ik gehoord heb.
Trigger was inderdaad gek op eten maar kon hem ook ermee laten stoppen dus dat ging gewoon goed. Hij was wel de eerste paar dagen erg snel en kon je flink de spieren in zijn achterhand voelen die alleen maar harder wilden ! :D Super paardje eerlijk waar. Zal ook wat foto's uploaden ergens binnekort, tis beetje gekkenhuis nu.

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:29

Klinkt geweldig, voor herhaling vatbaar?!

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:08

Een nieuwe border collie is 'besteld'... pup komt in november als het goed is. Nu nog op zoek naar een Duitse herder.... het is veel te stil in huis....

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 11:48

Super dat ze toch weer voor een hond(en) gaan! Dan voelt het indd minder stil in huis, en denk dat dat wel de sfeer weer verandert :)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 18:05

Had het inderdaag van de collie al gehoord. En Yank was met Claudia bezig om misschien voor 1 van haar aankomende herderpups te gaan.
Zeker voor herhaling vatbaar. Als het even kan wil ik volgend jaar weer terug. Heb nu ik thuis ben gewoon heimwee om weer terug te gaan. Ben blij dat ik bij mn paardjes hier ben maar toch mis ik Trigger en de hele family daaro.