Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dilan1993

Re: Iemand ooit met buitenrit van z'n paard afgevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:18

Oh, ikk ben al zó vaak gevallen buiten (meer dan in de bak tot nu toe).

Eerste keer was op strandrit. 1 van de eerste keren dat ik op het strand reed :+ Paard ging onderuit en ik lag er dus bijna onder. Paard sprong over me heen en crosste weg. Heerlijk, je eerste val :')

Nog een heleboel keer dat ik zonder zadel op mijn toenmalige verzorgfjord ging rijden. Of hij stapte opzij en ik gleed weg :+ Of ik ging in het bos springen en hij weigerde/ liep ineens langs de hindernis. Hij heeft me er ook een keer echt heel gemeen afgebokt toen ik wel met zadel reed. Zo op de bevroren bosgrond :=

En met m'n huidige verzorgpaard ben ik een keer gevallen. Ik zat nog wel op z'n rug, maar hij lag op z'n knieën. Voor ik eraf kon springen, klom ie al overeind....

En met m'n eigen paard rij ik nog niet vaak buiten, maar daar zal ik vast ook nog wel vaak vanaf vallen :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:22

Ik ben 2x buiten van mijn pony afgevallen. De eerste keer ging ik in de uiterwaarden galoperen in een berm. Ponybeest ging richting de sloot en luisterde niet meer naar het stuur. Op een gegeven moment zaten we in de sloot in galop. De bodem was echter flink gegroeid met lang gras, dus mijn pony viel, ik werd over haar nek gelanceerd. Gelukkig had ik de teugels vast gehouden. Amber heeft me toen uit de sloot getrokken. We hadden niks en reden weer rustig verder.

De andere keer was ik zonder zadel aan het pootje baden (eerst met zadel om te zien of ze rustig was). Maar ze begon heel blij te springen in het water. Ik gleed eraf omdat ze nat en glad was. Wederom de teugels vast gehouden, alleen schoof mijn westernhoofdstel af. Gelukkig stond er een leuke jongen klaar om haar te vangen.

vjseegers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:44

Oh ja hoor!
Ben ooit op een georganiseerde buitenrit op het strand van een paard gevallen. We waren met een groepje van onze manege les en gingen in Noordwijkerhout rijden. Ik werd ingedeeld op een hele grote zwarte ruin, de naam weet ik niet meer. Het was oktober en de paarden gingen niet elke dag meer op buitenrit, zoals in de zomer. Die hele rit was een ramp: er was iemand die niet met d'r pony overweg kon, dus huilend afgestapt en geruild met iemand anders, tijdens draven was er steeds wel iemand z'n beugels kwijt (we reden toen nog niet zo heel lang paard) en vervolgens ging 1 van de paarden rollen (met ruiter....) toen we op de afgang naar het strand waren. Dat duurde allemaal en dat paard van mij werd als maar heter, die wou gewoon de horizon tegemoet. Ik 'm dus al haaks op iemand anders z'n paard gezet zodat 'ie niet weg kon. Uiteindelijk gingen we draven, we zouden in galop gaan en toen was alweer iemand z'n beugels kwijt, dus weer stoppen. Dat was teveel gevraagd van die van mij: hij ging helemaal uit z'n plaat! Steigeren, bokken springen: de complete rodeo. Heb 't 2 of 3 heeele lange minuten volgehouden (vond ik achteraf toch knap van mezelf) beugels en balans kwijt en toen schoot 't door me heen: als 'ie 'r nou in rengalop er vandoor gaat ben ik er bij. Dus ik heb me er toen "gecontroleerd" af laten vallen op het "zachte" zand, wat toch niet zo heel zacht bleek... Kwam plat op m'n rug terecht, maar had verder niks ergs. Paard er vandoor, trapte z'n teugels stuk en bleef zo'n 500 meter van de groep een kwartier lang als een gek rondjes rennen. Toen was de energie blijkbaar op, want hij kwam zelf terug naar de groep. Tuig gerepareerd en er weer opgestapt. Verder geen kind meer aan gehad. De begeleidster na afloop: "jaaaaah, hij kan wel 's wat onbehouwen zijn als 'ie stilgestaan heeft. Maar hij was nou wel erg heet. Ik was er ook afgegaan hoor....je bleef er nog best lang op"
Lekker.....

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 03:24

Zover ik me kan herinneren ben ik twee keer op buitenrit gevallen.
De eerste keer in spanje, op een recht lang pad in rengalop totdat ik bij een kruizing kwam en mijn paard naar rechts ging en ik naar links :')
En de tweede keer met mijn draver hans in Nederland die zich rotschok van een hond die plotseling een helling af kwam rennen, 360 graden draaide en ik er dus afviel.
Beide keren had ik het paard gewoon vast gelukkig.
Bij de eerste val had ik wonderbaarlijks niets := en bij de tweede val uitgescheurde kniebanden en drie maanden met krukken gelopen. %)

De meest grappige val die ik gezien heb is dat ik hier met twee beginners op pad ging.
Een rustig staprondje door de bergen.
Een meisje had een vestje met kapusjon aan en we moesten onder een laaghangende boom door.
Onder die boom lag een diepe plas.
Affijn het paard loopt rustig onder die boom door maar de ruiter bleef met haar kapusjon aan een tak hangen :+ .
Toen ik omkeek hing ze aan de boom en viel zo naar beneden in de plas.
Gelukkig had ze niets, behalve dat ze helemaal doorweekt was.
Maar zoiets moet je kunnen filmen wat een stom gezicht was dat _O-

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:24

blensink schreef:
De meest grappige val die ik gezien heb is dat ik hier met twee beginners op pad ging.
Een rustig staprondje door de bergen.
Een meisje had een vestje met kapusjon aan en we moesten onder een laaghangende boom door.
Onder die boom lag een diepe plas.
Affijn het paard loopt rustig onder die boom door maar de ruiter bleef met haar kapusjon aan een tak hangen :+ .
Toen ik omkeek hing ze aan de boom en viel zo naar beneden in de plas.
Gelukkig had ze niets, behalve dat ze helemaal doorweekt was.
Maar zoiets moet je kunnen filmen wat een stom gezicht was dat _O-

Hahaha dat klinkt precies als een actie van mij! Ik reed op een kleine pony in het bos en dacht onder die tak kan ik wel door. Nou not dus. Bleef hangen aan me capuchon en pony liep door dus snel pony stoppen want anders hing ik daar nog xd Gelukkkig schoot me capuchon los ( megagat maar ach) En iedereen lag echt helemaal slap om mijn actie xd

_Lott_Wanda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:53

ik ben een paar weken geleden voor het allereerst van mn eigen paardje gevallen.. en je raadt het al dit gebeurde op buitenrit... Ik dacht een relax rondje te maken en in een sukkel drafje (met natuurlijk een lekker lang teugeltje) gingen we het ruiterpad op... het had wat geregend dus er lagen een aantal plassen op het pad.. Dit gaat eigenlijk altijd goed toen ook.. tot de 31e plas... dezse was toch wel eng en ze sprong opzij door mij te lange teugels kon ik dit niet tegenhouden en knalde keihard met mn knie tegen een boom op!! door de pijn ben ik er gewoon vanaf gevallen.. had gelukkig de teugels nog vast en paard keek: hee baas we zouden toch lekker gaan crossen door het bos??? Dit lijkt er niet op... was dan ook echt de eerste keer dat ik er naast lag. Toen opgestapt (goddank was t mn rechterknie en kon ik weer soepel opstappen met links) Toen mn moeder nog kunnen bellen.. daarna crashte ook mn telefoon.. toen het hele eind in de ijskou terug naar stal gestapt... en paardje ubervrolijk toen we over het galoppad terug stapte hahahaha

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:04

kim345 schreef:
Hahaha dat klinkt precies als een actie van mij! Ik reed op een kleine pony in het bos en dacht onder die tak kan ik wel door. Nou not dus. Bleef hangen aan me capuchon en pony liep door dus snel pony stoppen want anders hing ik daar nog xd Gelukkkig schoot me capuchon los ( megagat maar ach) En iedereen lag echt helemaal slap om mijn actie xd

Whhahhahh het is natuurlijk capuchon :o
Deze dingen zijn inderdaad niet aan te raden op buitenrit :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:15

_O- Geweldig! Ik had dat soort ervaringen dus in de wei met mijn shetlandertje... :')

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:27

Ik heb het op strand meegemaakt op een koude dag...
Wij waren met een groep naar het strand gegaan, wij wilden met de paarden de zee in... Het paard van mijn vriendin wilde niet, toen geruild... Ik was eigenwijs, doch geprobeerd... Ik weet van af dat moment niet wat er gebeurd is... En ik werd weer bewust van dingen om mij heen toen ik wakker werd op mijn bed.

Wat blijkt nu: paard bokte en ik ben ik het water gevallen... Ik stond op en ben er weer opgeklommen... Toen, uit verhalen gehoord, weer geprobeerd het water in te krijgen... Het paard bokte weer en ik lag er weer naast. Dit keer was ik beweegloos... Het was een koude dag... Ik raakte onderkoeld en hele zware hersenschudding opgelopen.

Mijn zus in rengalop naar reddingsbrigade... Die kwamen ter plaatse, ambulance gebelt... En ik werd wakker in mijn bed met mijn moeder en huisarts naast haar. Ieder uur moest ik wakker gemaakt worden ivm risico coma en min. 2 weken bedrust...

Ik ben na een week uit bed geklommen en eigenwijs naar de paarden gegaan... Achteraf zeg ik nu; dat had ik nooit moeten doen want nu dagelijks last van hoofdpijn...

De eerste strand, na incident, was wel spannend... Maar met trouwe viervoeter onder mij, toch gedaan en ONTZETTEND HAPPY....

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:37

Whahhha Anouk in de wei hoe doe je dat?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:04

In de wei stond één stokoude perenboom. Die was beschermd dorpsgezicht. Ik moest tegen een dijkje op, om de shet in galop te krijgen. Beestje ging ook vaak zelf het dijkje al op om onder die boom door te kunnen lopen. Die wist dat door de dijk de boom daar dusdanig was, dat de ruiter mooi onder de boom bleef hangen. Mijn pa heeft na verloop van tijd wel de meest belangrijke tak gesnoeid toen. Dat scheelde wel. :+

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:09

_O-

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:06

Op ponykamp....
We gingen over een weggetje, waar grote, ronde en wanneer het had geregend gladde stenen.
Zat op een fjord die opeens onderuit gaat! Ik glijd er zo af, op mn rug op harde stenen...
Ach ja, niet echt ernstig ofzo. Ik leef nog!!! O:)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:18

Ik ging voor een rustig staprondje in het park rijden. Komt er een een koetsje met shet in draf de hoek om! Ik dus 180 graden de ander kant op en in een snoeiharde rengalop over het grasveld! Na een goede 200 meter had ik hem stop maar voelde hem onder me trillen dat hij weer weg wilde. Ik dacht dus nu eraf of nooit meer!!! Terwijl ik er dus afspring gaat hij weer en aangezien ik de teugels vast had ging ik een kleine 3 meter letterlijk naast hem vliegend mee?? Toen ik de grond raakte teuels losgelaten en mezelf opgeraapt. Kijk ik om me heen staan meneer 2 meter verderop aan een struik te vreten! GGGGGRRRRR. Koetsje komt in draf naar me toe en vraagt heel lief of het gaat??????????????????? En je raad het al meneer bleef nu heel braaf geinterreseerd naar de koets staan kijken. Soms zou je ze willen..........

Lisaa93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:46

Ik was met een vriendin aan het rijden, kwam er ineens vanuit de bosjes een grote blaffende zwarte hond naar mn paard zn benen aan gerend, mijn vriendin viel eraf en haar paard rende weg, ik viel ook maar had de teugel nog vast, werd een stukje meegetrokken, maar uiteindelijk gelukt om op te staan en mn paard te kalmeren. het paard van mn vriendin vond het toch gezelliger met zn teweeen en kwam maar weer terug, gelukkig alleen een blauwe kont!

elise474

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:48

nee gelukkig niet en dat wil ik eingelijk ook niet mee maken.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 20:55

ik ook was lekker op strand aan het gallopeeren en toen struikelde ze en toen viel ik en zij ook en toen was dr hoofdstel af gelukkig had ze een martigaal om dat ze niet weg kon.

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 21:05

wat een verhalen. :wow:

ik ben een x in de sloot gevallen ! ;o
levens gevaarlijk !
was heerlijk aan het stappen op de weg.(inde polder) en ineens bedacht hij zn eigen dat die naar huis wou !
maar dat wou ik niet dus ik dacht 'lopen jij' !
hij ging maar in zn achteruit en ik maar been geven'zweep erbij' maar nee hoor.
meneer eigenwijs blijft maar naar achterlopen toen lagen we in de sloot !
gelukkig is hij er zelf uitgeklommen en is hij niet op mij gevallen, want het had ook heel anders afkunenn lopen... hij heeft er wel van geleerd want hij liep wel meteen door ! :')
naja toen ik thuis kon die gelijk poetsplaats op en van top tot teen gewassen worden :')
damn hij stonk niet normaal ! :=

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:54

Ik ben gister met een vriendin gaan rijden en ineens maakte haar pony zijn rug bol en zijn hoofd naar de grond en bogon te galoperen. het zadel schoof tot op zijn buik en ze viel er af :+ zag er geniaal uit maar ze kreeg geen adem en het is in haar rug geschoten. ze kan bijna niet bukken :')

haar pony bleef heel leuk staan maar toen wou ik hem pakken en toen ging hij er vandoor. ik ben er achteraan gegaan op mijn pony maar 50 meter later ging hij met zijn been in de teugel dus toen moest hij wel stoppen :roll:

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:04

ik ben er 2 x afgevallen, en toen ging mn verzorgpony in zn eentje terug naar stal -.-'
ik weet nu dat ik altijd de teugels moet vasthouden als ik eraf val

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:05

Wel met paard en al.. :')

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:32

Oh dat lijkt me zo eng, gelukkig wel goed afgelopen dus aan je smiley te zien.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 08:00

Oh echt wel 100 keer! :') Als kind zijnde lag ik er geregeld naast, maar ook later ging het wel eens mis. Meestal ging het goed, maar ik ben ook wel eens bewusteloos terug gevonden tegen een boom aan om afgevoerd te worden met de ambulance.

Katia_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:29

Wat een verhalen allemaal. Gelukkig heb ik tot nu toe nooit
zoiets moeten meemaken. Mijn grootste vrees is idd ook dat
mijn paard als een gek over de weg gaat kletteren en
geraakt zou worden, ik zou gek worden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:31

Ik ben wel eens met het paard van iemand anders achterover geklapt tijdens een rit.
Op de straat, maar door de adrenaline deed het helemaal geen pijn.
paard had trouwens ook nergens last van gelukkig!