Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ingvdh schreef:ach ja, manege heemskerk, als we een groepje verdwaalde mensen in het duin tegenkomen weten wij wel waar ze vandaan komen. Werkelijk iedereen die zegt ooit op een paard gereden te hebben krijgt er daar een mee. Wat dat betreft heb ik van alles meegemaakt, van verdwaalde mensen tot op hol geslagen paarden zonder ruiter. (waar onze paarden dan ook weer aan de haal gingen (2x meegemaakt, beide keren voor ons goed afgelopen).
Ik zou het niemand aanraden. Dan maar met begeleiding het duin in, maar met de dingen die ik heb meegemaakt brengen ze niet alleen de veiligheid van hun eigen paarden en huurders in gevaar maar ook die van de andere mensen die daar rondrijden. Dat er nog nooit iets gebeurd is vind ik een wonder.
hola1985 schreef:Ik ben van het weekend met Nelly weggeweest. Alles ging goed, totdat wij het strand naderde. Dat beest werd helemaal nerveus en ging mega zweten. Op het strand ging ze achter de anderen aan in volle galop en was niet te stoppen! Het is me uiteindelijk wel gelukt! Dat beest heeft meerdere malen gesteigerd. De eerste keer zo erg, dat ze zelf viel. Ik ben me dood geschrokken! Ben gaan lopen en toen ik van het strand af was, ben ik er weer op gestapt. Iemand heeft mij geholpen en zei dat het paard ziek was en niet in orde. Die vrouw stond naast me en ze begon weer te steigeren. Niet NORMAAL! Wij hebben de manege gebeld, maar die vonden het allemaal prima. Dat paard is er vandoor gegaan. Dit hebben wij doorgegeven, maar niemand heeft dat paard opgevangen, SCHANDALIG! Dat paard is de weg overgestoken, en god zij dank niet aangereden. Auto's moesten met piepende banden remmen. Ik rij zelf al 15 jaar, dus weet waar ik over praat. Het werd afgedaan met dat ik iets geks gedaan zou hebben, of dat ik niet goed genoeg zou kunnen rijden. Dit is van tevoren gestest, dus grote onzin! ik heb bijna alleen maar gestapt en reed steeds voorop. Er was niets aan de hand in de duinen en het bos. Het verbaasde mij dus ook dat alles goed ging, totdat wij het strand naderde. Dat paard werd zo nerveus. Ik vind die manege te schandalig voor woorden. Ga hier naartoe, want je komt niet levend meer terug. Zeker als je wat minder ervaring hebt. Geen medeleven, dat paard werd niet opgevangen, ik kreeg overal de schuld van, terwijl dat paard recht overeind stond. Een beetje medeleven was wel gewenst. Het zijn TOKKIES!
greetgibo13 schreef:hola1985 schreef:Ik ben van het weekend met Nelly weggeweest. Alles ging goed, totdat wij het strand naderde. Dat beest werd helemaal nerveus en ging mega zweten. Op het strand ging ze achter de anderen aan in volle galop en was niet te stoppen! Het is me uiteindelijk wel gelukt! Dat beest heeft meerdere malen gesteigerd. De eerste keer zo erg, dat ze zelf viel. Ik ben me dood geschrokken! Ben gaan lopen en toen ik van het strand af was, ben ik er weer op gestapt. Iemand heeft mij geholpen en zei dat het paard ziek was en niet in orde. Die vrouw stond naast me en ze begon weer te steigeren. Niet NORMAAL! Wij hebben de manege gebeld, maar die vonden het allemaal prima. Dat paard is er vandoor gegaan. Dit hebben wij doorgegeven, maar niemand heeft dat paard opgevangen, SCHANDALIG! Dat paard is de weg overgestoken, en god zij dank niet aangereden. Auto's moesten met piepende banden remmen. Ik rij zelf al 15 jaar, dus weet waar ik over praat. Het werd afgedaan met dat ik iets geks gedaan zou hebben, of dat ik niet goed genoeg zou kunnen rijden. Dit is van tevoren gestest, dus grote onzin! ik heb bijna alleen maar gestapt en reed steeds voorop. Er was niets aan de hand in de duinen en het bos. Het verbaasde mij dus ook dat alles goed ging, totdat wij het strand naderde. Dat paard werd zo nerveus. Ik vind die manege te schandalig voor woorden. Ga hier naartoe, want je komt niet levend meer terug. Zeker als je wat minder ervaring hebt. Geen medeleven, dat paard werd niet opgevangen, ik kreeg overal de schuld van, terwijl dat paard recht overeind stond. Een beetje medeleven was wel gewenst. Het zijn TOKKIES!
ten eerste wil ik duidelijk maken dat het paard wel is opgevangen en er mensen de duinen in zijn gegaan om nelly te pakken en bij alle uitgangen zijn mensen heen gegaan dus het paard kon geen kant op. ( ik ben trouwens de gene die jou heeft geholpen met opzadelen enso ) verder hebben wij nog nooit zo iets mee gemaakt met nelly wat ik ook al aan gaf voor dat u er op ging dat het een onwijs lief dier is. maar goed blijkbaar is er iets mis gegaan (geef niemand de schuld) maarja. en om dan te verkondigen dat onze paarden levensgevaarlijk zijn is wel beetje overdreven of niet soms?
hola1985 schreef:Nou, is schrik me helemaal rot van dit bericht! Dat paard heeft me er gelukkig niet afgegooit, hoe hoog ze ook steigerde, maar ik ben er zelf afgesprongen, want stond er elke keer naast. Door mijn ervaring mede. Ik mag echt van geluk spreken. Het dier was lief totdat het strand dichterbij kwam. Ze liep met haar hoofd omhoog, begon mega te zweten en heel zwaar te ademen. Ik liep steeds voorop,en er was niets aan de hand. Het strand vond ze helemaal niets, want ze is meerdere malen flink omgedraaid, maar ik heb haar gewoon richting het strand kunnen krijgen. Dat ze zo opgefokt werd, zegt wel iets denk je niet? Ik ben absoluut een paardenfreak en zou die beesten niets aandoen, daar ben ik echt te eerlijk voor! Ik begrijp zelf ook echt niet waarom ze zo steigerde! Wij hebben alles fefilmt, dus ik hoop dat ik je het e.e.a. kan laten zien. Ik denk dat je zelf ook enorm schrikt en ziet dat ik NIETS heb gedaan! Die vrouw die mij hielp, was voor mij onbekend, maar die was totaal nkiet te spreken hierover. Zij hheeft zelf veel ervaring vertelde ze en ook een eigen paard. Zij vertelde me dat ik dat dier echt moest laten gaan. Ik wilde er gewoon nog een keer opstappen. Wij hebben echt 3 a 4 keer naar de manege gebeld en niemand kwam helpen. Ik ben ZELF het ruitenpad ingegaan om dat paard alsnog op te vangen. Ik ben van mening dat zij er niets aan kon doen, en dat ze gewoon ergens een trauma aan over heeft gehouden. Maar NEE hoor, er stond helemaal niemand. Alleen een meisje die daar ook 1 dag kwam rijden. Zij vond het ook belachelijk. Gelukkig is dat paard niet overreden, maar het was wel een goede leer voor jullie geweest! Ik vond jou wel een aardige meid, en jij hebt mij prima geholpen. Maar over de rest ben ik echt niet te spreken, want we werden aan ons lot overgelaten. Voordat ik het strand opging, kwamen we de andere groep tegen. Toen werd nog aan mij gevraagd hoe het ging met het paard en of ze wel lief was. Ik vond dit ook best verdacht! Toen was het dier al zo bezweet, maar als ze had gevraagd waardoor het kwam, had ik het zelf ook niet eens geweten. Want wij hebben echt bijna alleen maar gestapt. Alles staat op film, dus zodra ik die heb, wil het die film je maar al te graag opsturen. Ik denk dat je zelf ook enorm schrikt. Volgensmij is wel duidelijk dat dit paard vaak steigert, maar gaat het daar om het geld, en niet de veiligheid. Wat als ik verkeerd terecht was gekomen????????????!!!!! Dan hadden jullie een vette claim gekregen, daar zorg ik wel voor! Ik blijf doorgaan met het plaatsen van deze berichten, totdat jullie het zelf beseffen.
kitkattokkie schreef:Dat er soms paarden los lopen is om dat mensen zich zelf blijk baar goed inschatten en eenmaal in het duin blijkt dat het heel wat anders is dan een rondje in de bak.