manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 16:47

ach ja, manege heemskerk, als we een groepje verdwaalde mensen in het duin tegenkomen weten wij wel waar ze vandaan komen. Werkelijk iedereen die zegt ooit op een paard gereden te hebben krijgt er daar een mee. Wat dat betreft heb ik van alles meegemaakt, van verdwaalde mensen tot op hol geslagen paarden zonder ruiter. (waar onze paarden dan ook weer aan de haal gingen (2x meegemaakt, beide keren voor ons goed afgelopen).

Ik zou het niemand aanraden. Dan maar met begeleiding het duin in, maar met de dingen die ik heb meegemaakt brengen ze niet alleen de veiligheid van hun eigen paarden en huurders in gevaar maar ook die van de andere mensen die daar rondrijden. Dat er nog nooit iets gebeurd is vind ik een wonder.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:03

ingvdh schreef:
ach ja, manege heemskerk, als we een groepje verdwaalde mensen in het duin tegenkomen weten wij wel waar ze vandaan komen. Werkelijk iedereen die zegt ooit op een paard gereden te hebben krijgt er daar een mee. Wat dat betreft heb ik van alles meegemaakt, van verdwaalde mensen tot op hol geslagen paarden zonder ruiter. (waar onze paarden dan ook weer aan de haal gingen (2x meegemaakt, beide keren voor ons goed afgelopen).

Ik zou het niemand aanraden. Dan maar met begeleiding het duin in, maar met de dingen die ik heb meegemaakt brengen ze niet alleen de veiligheid van hun eigen paarden en huurders in gevaar maar ook die van de andere mensen die daar rondrijden. Dat er nog nooit iets gebeurd is vind ik een wonder.

hier sluit ik me helemaal bij aan. ben ook regelmatig op hol geslagen paarden tegen gekomen. 1x een man met een fjord waarvan ik toevallig wist dat die op manege heemskerk stond of staat. dwars door de bosjes mn paard kreeg zowat een hartverzakking toen opeens die fjord door de bosjes kwam denderen.

De stallen vind ik ook alles behalve paardvriendelijke en hopelijk wordt daar snel wat aan gedaan. Ik kwam er als klein meisje vaak met mijn tante want die woonde er vlak bij ben nu 26 dus zeg maar zo'n 20 jaar geleden en kan nou niet echt zeggen dat het er erg anders uitziet. het gebouw is nogsteeds dezelfde oude schuur.

idd joolien denk dat wij een beetje verwend zijn. ;)

xkimberlyxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 14:16

ik heb er een strandrit gemaakt en ik vond het heerlijk zonder begeleiding. je moet wel ervaring hebben, anders kan het inderdaad fout gaan.

esmee741

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:56

Ik Rij Op Manege Heemskerk en ik heb al iets van 2x een strandrit gemaakt en er was niks gebeurt ofso.
Ik zat een keer op Sonja en een keer op Banjer en ze waren allebij heel erg leuk op het strand.

de stallen zijn een beetje oud maar de paarden worden gewoon goed verzorgd.
Alle paarden staan in een aparte stal.

groetjes. ;)

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:39

Hallo,

Kan iemand mij wat info geven over het paard Nelly (een grote bruine merrie) die daar staat?

Flux

Re: manege heemskerk strandrit, iemand geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:48

Nelly is eens met onze groep mee geweest. Oogde als een braaf dier, vond de runderen die daar in het bos liepen wel dood eng, en draaide toen om weg te komen. Overigens heeft haar amazone haar er wel zonder problemen langs gekregen (die beesten stonden midden op het pad, dus kwamen goed dichtbij :') )

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:17

Ik ben van het weekend met Nelly weggeweest. Alles ging goed, totdat wij het strand naderde. Dat beest werd helemaal nerveus en ging mega zweten. Op het strand ging ze achter de anderen aan in volle galop en was niet te stoppen! Het is me uiteindelijk wel gelukt! Dat beest heeft meerdere malen gesteigerd. De eerste keer zo erg, dat ze zelf viel. Ik ben me dood geschrokken! Ben gaan lopen en toen ik van het strand af was, ben ik er weer op gestapt. Iemand heeft mij geholpen en zei dat het paard ziek was en niet in orde. Die vrouw stond naast me en ze begon weer te steigeren. Niet NORMAAL! Wij hebben de manege gebeld, maar die vonden het allemaal prima. Dat paard is er vandoor gegaan. Dit hebben wij doorgegeven, maar niemand heeft dat paard opgevangen, SCHANDALIG! Dat paard is de weg overgestoken, en god zij dank niet aangereden. Auto's moesten met piepende banden remmen. Ik rij zelf al 15 jaar, dus weet waar ik over praat. Het werd afgedaan met dat ik iets geks gedaan zou hebben, of dat ik niet goed genoeg zou kunnen rijden. Dit is van tevoren gestest, dus grote onzin! ik heb bijna alleen maar gestapt en reed steeds voorop. Er was niets aan de hand in de duinen en het bos. Het verbaasde mij dus ook dat alles goed ging, totdat wij het strand naderde. Dat paard werd zo nerveus. Ik vind die manege te schandalig voor woorden. Ga hier naartoe, want je komt niet levend meer terug. Zeker als je wat minder ervaring hebt. Geen medeleven, dat paard werd niet opgevangen, ik kreeg overal de schuld van, terwijl dat paard recht overeind stond. Een beetje medeleven was wel gewenst. Het zijn TOKKIES!

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:19

Niet gaan dus bedoelde ik!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:49

noui daar ga ik dus niet heen. :\ bijna geen positieve dingen.
en wel heel veel verhalen die niet goed klinken.
ik zocht een manege voor een strand rit.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 22:28

hola1985 schreef:
Ik ben van het weekend met Nelly weggeweest. Alles ging goed, totdat wij het strand naderde. Dat beest werd helemaal nerveus en ging mega zweten. Op het strand ging ze achter de anderen aan in volle galop en was niet te stoppen! Het is me uiteindelijk wel gelukt! Dat beest heeft meerdere malen gesteigerd. De eerste keer zo erg, dat ze zelf viel. Ik ben me dood geschrokken! Ben gaan lopen en toen ik van het strand af was, ben ik er weer op gestapt. Iemand heeft mij geholpen en zei dat het paard ziek was en niet in orde. Die vrouw stond naast me en ze begon weer te steigeren. Niet NORMAAL! Wij hebben de manege gebeld, maar die vonden het allemaal prima. Dat paard is er vandoor gegaan. Dit hebben wij doorgegeven, maar niemand heeft dat paard opgevangen, SCHANDALIG! Dat paard is de weg overgestoken, en god zij dank niet aangereden. Auto's moesten met piepende banden remmen. Ik rij zelf al 15 jaar, dus weet waar ik over praat. Het werd afgedaan met dat ik iets geks gedaan zou hebben, of dat ik niet goed genoeg zou kunnen rijden. Dit is van tevoren gestest, dus grote onzin! ik heb bijna alleen maar gestapt en reed steeds voorop. Er was niets aan de hand in de duinen en het bos. Het verbaasde mij dus ook dat alles goed ging, totdat wij het strand naderde. Dat paard werd zo nerveus. Ik vind die manege te schandalig voor woorden. Ga hier naartoe, want je komt niet levend meer terug. Zeker als je wat minder ervaring hebt. Geen medeleven, dat paard werd niet opgevangen, ik kreeg overal de schuld van, terwijl dat paard recht overeind stond. Een beetje medeleven was wel gewenst. Het zijn TOKKIES!

ten eerste wil ik duidelijk maken dat het paard wel is opgevangen en er mensen de duinen in zijn gegaan om nelly te pakken en bij alle uitgangen zijn mensen heen gegaan dus het paard kon geen kant op. ( ik ben trouwens de gene die jou heeft geholpen met opzadelen enso ) verder hebben wij nog nooit zo iets mee gemaakt met nelly wat ik ook al aan gaf voor dat u er op ging dat het een onwijs lief dier is. maar goed blijkbaar is er iets mis gegaan (geef niemand de schuld) maarja. en om dan te verkondigen dat onze paarden levensgevaarlijk zijn is wel beetje overdreven of niet soms?

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:39

Nou, is schrik me helemaal rot van dit bericht! Dat paard heeft me er gelukkig niet afgegooit, hoe hoog ze ook steigerde, maar ik ben er zelf afgesprongen, want stond er elke keer naast. Door mijn ervaring mede. Ik mag echt van geluk spreken. Het dier was lief totdat het strand dichterbij kwam. Ze liep met haar hoofd omhoog, begon mega te zweten en heel zwaar te ademen. Ik liep steeds voorop,en er was niets aan de hand. Het strand vond ze helemaal niets, want ze is meerdere malen flink omgedraaid, maar ik heb haar gewoon richting het strand kunnen krijgen. Dat ze zo opgefokt werd, zegt wel iets denk je niet? Ik ben absoluut een paardenfreak en zou die beesten niets aandoen, daar ben ik echt te eerlijk voor! Ik begrijp zelf ook echt niet waarom ze zo steigerde! Wij hebben alles fefilmt, dus ik hoop dat ik je het e.e.a. kan laten zien. Ik denk dat je zelf ook enorm schrikt en ziet dat ik NIETS heb gedaan! Die vrouw die mij hielp, was voor mij onbekend, maar die was totaal nkiet te spreken hierover. Zij hheeft zelf veel ervaring vertelde ze en ook een eigen paard. Zij vertelde me dat ik dat dier echt moest laten gaan. Ik wilde er gewoon nog een keer opstappen. Wij hebben echt 3 a 4 keer naar de manege gebeld en niemand kwam helpen. Ik ben ZELF het ruitenpad ingegaan om dat paard alsnog op te vangen. Ik ben van mening dat zij er niets aan kon doen, en dat ze gewoon ergens een trauma aan over heeft gehouden. Maar NEE hoor, er stond helemaal niemand. Alleen een meisje die daar ook 1 dag kwam rijden. Zij vond het ook belachelijk. Gelukkig is dat paard niet overreden, maar het was wel een goede leer voor jullie geweest! Ik vond jou wel een aardige meid, en jij hebt mij prima geholpen. Maar over de rest ben ik echt niet te spreken, want we werden aan ons lot overgelaten. Voordat ik het strand opging, kwamen we de andere groep tegen. Toen werd nog aan mij gevraagd hoe het ging met het paard en of ze wel lief was. Ik vond dit ook best verdacht! Toen was het dier al zo bezweet, maar als ze had gevraagd waardoor het kwam, had ik het zelf ook niet eens geweten. Want wij hebben echt bijna alleen maar gestapt. Alles staat op film, dus zodra ik die heb, wil het die film je maar al te graag opsturen. Ik denk dat je zelf ook enorm schrikt. Volgensmij is wel duidelijk dat dit paard vaak steigert, maar gaat het daar om het geld, en niet de veiligheid. Wat als ik verkeerd terecht was gekomen????????????!!!!! Dan hadden jullie een vette claim gekregen, daar zorg ik wel voor! Ik blijf doorgaan met het plaatsen van deze berichten, totdat jullie het zelf beseffen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:05

greetgibo13 schreef:
hola1985 schreef:

ten eerste wil ik duidelijk maken dat het paard wel is opgevangen en er mensen de duinen in zijn gegaan om nelly te pakken en bij alle uitgangen zijn mensen heen gegaan dus het paard kon geen kant op. ( ik ben trouwens de gene die jou heeft geholpen met opzadelen enso ) verder hebben wij nog nooit zo iets mee gemaakt met nelly wat ik ook al aan gaf voor dat u er op ging dat het een onwijs lief dier is. maar goed blijkbaar is er iets mis gegaan (geef niemand de schuld) maarja. en om dan te verkondigen dat onze paarden levensgevaarlijk zijn is wel beetje overdreven of niet soms?

Met Nelly niet misschien, wel met een andere paarden - die manege staat niet voor niets in de buurt bekend als de manege waar het altijd slecht aan toe gaat, alle loslopende paarden worden al bijna automatisch daarheen gestuurd. :+

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 15:43

hola1985 schreef:
Nou, is schrik me helemaal rot van dit bericht! Dat paard heeft me er gelukkig niet afgegooit, hoe hoog ze ook steigerde, maar ik ben er zelf afgesprongen, want stond er elke keer naast. Door mijn ervaring mede. Ik mag echt van geluk spreken. Het dier was lief totdat het strand dichterbij kwam. Ze liep met haar hoofd omhoog, begon mega te zweten en heel zwaar te ademen. Ik liep steeds voorop,en er was niets aan de hand. Het strand vond ze helemaal niets, want ze is meerdere malen flink omgedraaid, maar ik heb haar gewoon richting het strand kunnen krijgen. Dat ze zo opgefokt werd, zegt wel iets denk je niet? Ik ben absoluut een paardenfreak en zou die beesten niets aandoen, daar ben ik echt te eerlijk voor! Ik begrijp zelf ook echt niet waarom ze zo steigerde! Wij hebben alles fefilmt, dus ik hoop dat ik je het e.e.a. kan laten zien. Ik denk dat je zelf ook enorm schrikt en ziet dat ik NIETS heb gedaan! Die vrouw die mij hielp, was voor mij onbekend, maar die was totaal nkiet te spreken hierover. Zij hheeft zelf veel ervaring vertelde ze en ook een eigen paard. Zij vertelde me dat ik dat dier echt moest laten gaan. Ik wilde er gewoon nog een keer opstappen. Wij hebben echt 3 a 4 keer naar de manege gebeld en niemand kwam helpen. Ik ben ZELF het ruitenpad ingegaan om dat paard alsnog op te vangen. Ik ben van mening dat zij er niets aan kon doen, en dat ze gewoon ergens een trauma aan over heeft gehouden. Maar NEE hoor, er stond helemaal niemand. Alleen een meisje die daar ook 1 dag kwam rijden. Zij vond het ook belachelijk. Gelukkig is dat paard niet overreden, maar het was wel een goede leer voor jullie geweest! Ik vond jou wel een aardige meid, en jij hebt mij prima geholpen. Maar over de rest ben ik echt niet te spreken, want we werden aan ons lot overgelaten. Voordat ik het strand opging, kwamen we de andere groep tegen. Toen werd nog aan mij gevraagd hoe het ging met het paard en of ze wel lief was. Ik vond dit ook best verdacht! Toen was het dier al zo bezweet, maar als ze had gevraagd waardoor het kwam, had ik het zelf ook niet eens geweten. Want wij hebben echt bijna alleen maar gestapt. Alles staat op film, dus zodra ik die heb, wil het die film je maar al te graag opsturen. Ik denk dat je zelf ook enorm schrikt. Volgensmij is wel duidelijk dat dit paard vaak steigert, maar gaat het daar om het geld, en niet de veiligheid. Wat als ik verkeerd terecht was gekomen????????????!!!!! Dan hadden jullie een vette claim gekregen, daar zorg ik wel voor! Ik blijf doorgaan met het plaatsen van deze berichten, totdat jullie het zelf beseffen.

als je de film heb zou ik die graag willen bekijken hoor. verder weet ik niet zo heel goed meer wat ik moet zeggen omdat ik er natuurlijk niet bij ben geweest en ik neem nelly ook vaak genoeg mee naar het strand en heb sireus waar nog nooit problemen met haar gehad daarom ben ik ook zo verbaast.... anders had ik ook niet van tevoren gezegt dat ze een onwijs lief paard is.

kitkattokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:49

Ik wil even reageren op de bovenstaande berichten.
ik ben vaak genoeg weg geweest met de paarden van manege heemskerk, en natuurlijk zijn er momenten dat paarden uit hun bol gaan
daar zijn het kudde dieren voor.
misschien vinden mensen het een ouwde schuur maar als er wat is met de paarden wordt er meteen voor gezorgd.
Zo kan je misschien ook terug nemen dat de mensen die daar werken tokkies zijn, ik vind dat volwassen mensen zich volwassen moeten gedragen.
als je het niet bevalt dan kom je niet meer terug en ga je niet als een 5 jarig kind mensen uitschelden
zo ver ik weet kan je de manege altijd bellen als er wat aan de hand is.,
en heb vaak genoeg mee gemaakt dat er een paard los liep, waarna een belletje meteen werd gereageerd en bij elke mogelijke uitgang mensen stonden en zelf de omliggende bedrijven belden of er een paard was gevonden.

Het is wel aan te raden om een gids te nemen want je heb wel redelijk ervaring het is geen auto waar je op de rem trapt en hij stopt.
Als je je zelf goed vind en je denkt dat je kan rijden moet je ook kunnen beseffen dat er soms wat mis kan gaan.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dat filmpje er uit ziet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 17:58

Het feit dat er überhaupt vaker paarden loslopen vind ik eigenlijk al apart... :n En dat ze ook paarden weggeven zonder gids snap ik ook nog steeds niet (zie mijn eerder verhaal over 'n paard daar dat daardoor zijn been brak - einde verhaal voor het paard). Zo ga je toch niet met je dieren om.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 19:53

er zijn nog wel meer maneges waar dat kan.

ik zelf doe het niet. omdat ik graag de weg wil weten en niet in de stress wil zitten om de tijd / weg.

op hun website word wel aangegeven dat het beter is een gids mee te nemen.

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:27

Ik vind het altijd zo knap dat mensen kunnen oordelen, terwijl ze er zelf niet bij zijn geweest. Ik spreek absoluut de waarheid! Je zal zelf wel van die manege zijn. Dat paarden uit hun bol kunnen gaan, hoort erbij, maar de manier waarop dat nu is gegaan, is niet normaal. Meerdere malen steigeren en dan ook flink, vind ik niet normaal. En lekker makkelijk als dat afgedaan wordt met je zal wel wat met dat paard gedaan hebben. Misschien hadden ze moeten vragen wat er precies was gebeurd en hoe het met me ging ipv me overal van beschuldigen. Die mensen daar zijn onvolwassen. Er gaan meiden van 15 mee op een strandrit, die niet eens papieren hebben om zo'n groep te begeleiden. En nee hoor, er stonden geen mensen bij de uitgang die het paard opvingen. De enige die daar stond, was ik zelf en nog een meisje die daar ook 1 dag kwam rijden. Die heeft het paard gepakt, en naar stal gebracht. Het enige wat werd gezegd is... er komt een paard aan! Wij hebben meerdere malen gebeld dat er een paard aankwam, maar we moesten het maar uitzoeken. Toen wij zeiden dat het paard losliep, werd er ook niet gereageerd. Ten eerste, zou ik mijn paarden niet eens zomaar weggeven en als er wat gebeurd, was ik daar allang geweest. Er jammer dat ik het contactgegeven heb van die vrouw die mij heeft geholpen. Die heeft alles meegemaakt en die kan ook vertellen hoe het zit! Die was zich helemaal wezeloos geschrokken en had ook alleen maar negatieve ervaringen met de manege. Ik ben geloof ik niet de enige die zo negatief is over deze manege. Lees de verhalen hierboven maar, dan zegt ook genoeg! Ik zou nog gaan moeten twijfelen aan mijn eigen verhaal zeker. Wie zat er nou op dat paard? Jullie willen de manege vast verdedigen, maar dat gaat helaas niet lukken, omdat er teveel negatieve berichten opstaan. Ik heb het er ook op mijn manege over gehad, en die vonden het ook belachelijk. Dus niet meer van die berichten plaatsen met verhalen die totaalniet kloppen. Zodra ik het filmpje heb, zal ik het op de site plaatsen, als dat lukt!

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 21:30

En nu ga ik niet meer reageren, want heb wel genoeg tijd in deze onzin manege gestoken!

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 23:05

ik ben ongeveer 2 jaar geleden bij manege heemskerkgeweestvooreen strandrit,samen met memoeder,met begeleiding,ik had doorgegeven dat memoeder ruim 1 jaar manege ervaring had en de stap,draf,galop goed beheerste,hierop werd door detelefoon gezegt dat me moeder eerst even een stukje moest voorrijden,zodatzij konden beoordelen,toen wij daar aankwamen vroegen ze wat voor paard we wilde. me moeder wilde een hele brave gehoorzame, ze kreeg een fries roosje heette ze geloof ik,paard was supermak en maakte zich totaal niet druk als de kudde 50m voor lag,(voorijden was opeens niet nodig)en kwam rustig op het strand aan sluiten.ze vroegen of ik een paard ofen pony wilde, die vraag is mij nog nooit gesteld ik kreeg altijd een paard aangewezen(ik was 1,60 grootmaarwel 95 kilo) dus ik zei dat ik een paard wilde,omdat ik een pony geen optie vond, ik kreeg een paard aangewezen,wat ik naar mijn idee wat te rank vond,dus vroeg om een ander, ze hadden nog een fjordje spirit heette die geloof ik,dus daar maar mee naar buiten gegaan, ze hadden me van te voren wel gezegt dat ie zo nu en dan een jolig bokje kon geven,maar dat was geen probleem,verder een erg leuke rit gehad,het fjordje kon ik goed terug rijden,al had ik liever een sterk paard gehad want ik zelf stelde het niet echt op prijs om het een fjord 3 uur lang aan te doen mijn gewicht te sjouwe.dus wat dat betreft vind ik dierwelzijn nog wel een aandachtspuntje.

kitkattokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 07:53

Het is alleen niet gek dat je paard op hol slaat als je met een ander paard
Weg van de groep galopeerd.
Wat ik al eerder zei het zijn kudde dieren dus die worden gek als er een paard
Weg van de groep gaat maar daar ben je zeker niet op gekomen om dat te noemen
Alleen nelly werd natuurlijk gek om niks heel apart.
Maja hoop dat de andere leden van dit forum nu ook in zien dat achter elk verhaal wel een
Addertje zit.
Dat er soms paarden los lopen is om dat mensen zich zelf blijk baar goed inschatten en eenmaal in het duin blijkt dat het heel wat anders is dan een rondje in de bak.
Als je met een gids gaat gebeuren er weinig ongelukken, en als er wat gebeurd wordt er meteen voor je gebeld.
En trounes heel apart dat er niet wordt gereageerd op een belletje.
Ik zal ook even beamen dat jullie niet erg vriendelijk zijn geweest;
Het paard had aan gereden moeten worden op de weg?
De beste manier was om het paard los te laten ( ik zal je vertellen als je papieren heb om een gids te zijn dan leer je dat je als je een paard kan houden je hem nooit los moet laten)
Ook zoon heel apart verhaal van jullie kant..
Okee de mensen die daar werken zijn stal knechtjes?
Tokkies?
Sorry als je het niet bevalt ga je niet terug maar laat je een ander in hun waarde.
Ik moet eerlijk zeggen ik heb nelly vaak mee gehad wel eens een bok maar ik heb nooit een steigerende nelly gehad.
Maja als jij een ander weg laat galoperen he vind ik het niet vreemd

Ik hoop dat andere lezers ook besefen dat mensen met een slechte ervaring natuurlijk alleen de slechte punten zullen vertellen maar niet wat ze zelf fout doen.
Wij zullen mensen helpen die het wel leuk vinden om een strand rit te doen en mensen die er ook echt voor in zijn.
Ons werk zal niet stoppen omdat jullie mede dankzei je eigen schuld een wild paard heb gehad en dan ook nog mensen voor minder hebben uitgemaakt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 08:13

kitkattokkie schreef:
Dat er soms paarden los lopen is om dat mensen zich zelf blijk baar goed inschatten en eenmaal in het duin blijkt dat het heel wat anders is dan een rondje in de bak.

En daarom is het toch ook vreemd dat ze gewoon paarden zonder begeleiding meegeven? :n

Ik heb een leuke rit gehad daar hoor, daar niet van. Maar het ziet er niet uit daar die stallen en de dieren zagen er ook niet allemaal even geweldig uit (daar kun je gewoon niet omheen), plus dat zulke ongelukken als hier beschreven imo genoeg moeten zijn om niet zomaar mensen naar het strand te laten gaan maar blijkbaar interesseert het ze niks als er een paard daardoor sterft. En dat vind ik zeer slecht.

Over "Tokkies" ga ik me verder niet uitlaten, niet mijn uitspraak.

hola1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:43

Gelukkig heb ik ook meerdere priveberichten gehad van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.
Deze mensen hebben er bewust voor gekozen om het prive te doen, omdat er elke keer weer een weerwoord was, en allemaal smoesjes werden verzonnen. Gelukkig weer ik wel beter! Ik hoop dat jullie wat beter gaan nadenken!

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 10:51

Het is geen manege voor mij.
De paarden zien er goed uit. Ben alleen niet te spreken over pony's met z'n tweeën in stal
of de shetjes die hun kont niet kunnen keren. Sorry maar ze oogde heel ongelukkig die shetjes.

Heb er zelf een rit gedaan en dat ging heel goed. Er zijn altijd mensen die hun paard toch niet kunne. Houden of paarden die opeens compleet flippen. Ook op andere maneges denk ik zo

kitkattokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 11:17

Okee je wil niet meer reageren maar mag ik wel een reactie dat je er ander
Mensen op hebben gezeten en weg gereden? In galop?
En er zijn mensen op een paard naar bakkum gereden maar zo veel intresse hebben
Jullie ook niet gehad.
En een weerwoord volwassen mensen noemen dit een discussie?
En als je redelijk na denkt klopt je verhaal niet 100 %

En als alleen je eigen verhaal klopt ?
Wie laat er nou een paard los .. Wie weet had ie ze been gebroken bij een vee rooster

Heb een oordeel
Je hebt niet juist gehandeld.
En als je daar over na denkt moet je redelijk zijn
En bind je paarden maar aan een hek werd er gezegt?
En met 8 persoonen 1 iemand aanvallen ? Hoe kom je er bij ?
Met scheldwoorden die niet jovel zijn?

Als je een verhaal verteld vertel dan het hele verhaal

Mloesblondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 19:01

't enige wat ik er over kwijt wil.
is dat de paarden daar goed verzorgt
worden en prima te eten krijgen!

er is jullie aangebode een gids mee te krijgen.
jullie wouden dat niet, en hebbe jullie je misdragen
op het strand waardoor 't paardje nelly gestrest is geraakt.
't is jammer voor jullie dat 't zo gelopen is.
Maarja mischien had 't toch verstandig geweest
om met de gids mee te gaan .