Hebben jullie veel bos in de buurt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esgaroth

Re: Hebben jullie veel bos in de buurt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:38

Ik zou er werkelijk NIET aan moeten denken dat ik ergens zou wonen met mn paard zonder uitrijmogelijkheden. Doe mij dan maar geen paard, en dat meen ik serieus.
Mijn paard woont in Groesbeek, ik zelf in Molenhoek. In Groesbeek heb je superveel bos. Ik ga meestal naar het Reichswald, in Duitsland, is een kwartiertje stappen/draven. Kost voor een vergunning wel 35 euro per jaar. Je kunt hier serieus zeer ernstig verdwalen (is me weleens gebeurd, eng!) en dus uuuuren rijden zonder een simpele ziel tegen te komen. Er zitten zelfs wolven! Verder heb je het Groesbeekse bos, Heumensoord, St. Jansberg waar je prachtige uitzichten hebt, het Maldense bos bij het zweefvliegveld... enige dat we helaas niet hebben is strand, en dat zou me super lijken om nog eens te rijden met eigen paard!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:42

Ik woon midden op develuwe, dus uitrijmogelijkheden genoeg! Je kan hier de hele dag rijden zonder het bos uit te moeten :D

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:46

Hier heeeeeele lange rechte polders met goede bermen, maar geen bos.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:48

ja ik woon vlak aan een natuurgebied, dus heb langs een kant heel veel landerijen (agrarisch gebied) en langs de ander kant bossen. Via mijn stuk bos, kom ik zo dat gebied in. Lekker handig en ideaal als afwisseling of uit te stappen (kleine tour dan e)

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 10:57

Mijn paard woont in Kerkrade en daar kun je naar het Erensteinerbos, 1 ruiterpad. Langs de skiberg, 2 ruiterpaden.. Als je veel tijd hebt kun je binnendoor over de straat naar de Brunssumerheide, wordt gelijk een dagtocht.. De andere kant op, naar Duitsland kun je over Pannesheide naar het Wormdal. Helaas ken ik daar de weg niet en is het gelijk een dagrit en daar heb ik zelden tijd voor...

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 11:05

Wij zitten direct aan het bos Natuurgebied 'het zwarte water'in Velden (in de buurt van venlo)vanuit daar kun je direct naar de hei of naar natuurgebied de ravevenne of de hamert rijden zonder dat je over de grote weg moet. Ook zit je bij ons zo in duitsland

lunalover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:29

Hai,

De pensionstal waar mijn paard staat ligt tegen een recreatiegebiedje aan. Het is niet echt een bos te noemen. :o Lage boompjes en struiken en veel gras.
Een half uurtje bij ons vandaan heb je het amsterdamse bos. Dat is een heel groot bos met veel ruiterpaden.
Ook op een half uurtje bij ons vandaan heb je de bossen bij noordwijk. Daar heb je ook veel ruiterpaden en... kom je uit op het strand! :))

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 15:38

Mijn paardje staat tegenover het bos, weg oversteken en je zit in de het bos waar je je uren kan vermaken, ook met een groot stuk zandgebied. Als je een stuk langs de weg rijdt en het water over gaat zit je weer in een ander bos (ook met heide). Hier in Lommel uitrijmogelijkheden genoeg :D

natascha32

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:13

Hier ook 1 aan het Reichswald. Ik hoef maar de straat uit te rijden en ik ben er!

Fjalar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:25

Ik rijd zo naar het strand, in Zeeland. Eerst door het bos richting Zoutelande.
Maar ik ben wel jaloers op jullie reacties met al dat water en zandvlaktes. Bij ons is er nog wel een groot grasveld, met boomstammen en een waterbak! ;)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:36

Ik woon in Amsterdam, en mn poown staat in t A'damse bos :) Genoeg bos dus :+

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:39

Klis schreef:

't Is maar wat je gewend bent, hier noemen we 10 bomen bij elkaar nog geen bos }>

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:45

Ja, woon in Schoorl, zit zo in 't bos :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 00:51

Geen bos, maar wel een natuurgebied in de vorm van een groot park waar je heerlijk kunt rijden! (behalve in het weekend omdat de wandelaars en fietsers het park ook hebben gevonden).
Dus je kan rustig 2 uur rijden daar!

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 02:28

Ik kan makkelijk ritten maken van 2 uurtjes door de bossen en zandwegen. Helaas weten de motorcrossers deze zandwegen ook zijn en is mijn paard nog niet helemaal zadelmak.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:54

Waratje schreef:
Klis schreef:

't Is maar wat je gewend bent, hier noemen we 10 bomen bij elkaar nog geen bos }>

Amsterdamse bos is wel iets meer dan 10 bomen heur ;)

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:58

Jaaaaaaaa :D , mijn paard staat kwartier fietsen van het centrum van eindhoven, midden in het bos, en je kan zo gelijk achter een onverhard pad op rijden. Er is een klein bosje bij ons achter (stratum'se heide), maar juist op de heide mag je niet rijden omdat er van die wilde pony's en koetjes rondlopen. Je kan ook nog met een viaduct over een grote snelweg heen, en dan kom je in een enorm natuurgebied en kan je zo naar belgie rijden, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Voor dat ik verhuisd ben stond het paard op half uur stappen van drunense duinen 8-)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:56

Klis schreef:
Waratje schreef:

Amsterdamse bos is wel iets meer dan 10 bomen heur ;)

Nou vooruit, laten het er 11 zijn :+
Maar met een uurtje rijden ben je rond en dat is voor mij toch echt niet hetzelfde als 'genoeg bos' :P
toegeven, ik ben hier verwend met de hoeveelheden bos en hei

Zamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 21:20

:D

Ik woon in Maasbree in limburg en er is veel bos hier in de achtertuin, Heldense bossen en met de trailer vanuit hier enorm veel keus binnen 30 min. rijden. Maar alleen de Heldense bossen kun je je al uren vermaken.

In het voorjaar is er voor iedereen de mogelijkheid om bij ons op vakantie te komen met je paard als je eens naar een ander bos wil.

Groetjes,
Smiles

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:50

natascha32 schreef:
Hier ook 1 aan het Reichswald. Ik hoef maar de straat uit te rijden en ik ben er!

Ook ik woon aan het Reichswald, echt prachtig rijden daar. Ik kom oorspronkelijk uit Noord-Holland en reed altijd in de duinen en op het strand maar dat mis ik helemaal niet!

Jannyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:53

We zitten vlakbij het amsterdamse bos... Erg leuk die waterbak! :D

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:54

Mijn pony staat to Den Treek.
heerlijk!

Tijdje in de Betuwe gewoond.. kan je wel prima bij de dijken rijden maar goed.. dat haalt het niet bij een bos natuurlijk!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:04

Ik moet letterlijk mijn achtertuin uitwandelen om in het begin van uren en uren bosplezier te staan. Zelfs al zou ik geen paard hebben, dan nog vind ik het een ontzettende privilege. Hoe vaak ik daar van heb kunnen (en nog steeds) genieten. Ik wil met niemand ruilen :D .

sofriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:17

1 pas de dam af en we zitten in een van de grootste natuurgebieden, de loonse en drunense duinen.
hier kun je uren aan een stuk rijden zonder buiten het bos te komen
heerlijk en ideaal als je paard niet van bakrijden houdt (en ik zelf stiekem ook niet XD)

Teigetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 22:24

Bij onze manege (De Korze in Veldhoven) heb je de bossen voor de deur. Je kan een aardig eind weg rijden :)