[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:50

Dat ziet er al meteen niet verkeerd uit!
Vandaag voor het eerst 'bitloos' gereden. Het ging enorm goed, meneer was super enthousiast (soms iets té) en we hebben een heerlijk actief 15km ritje gereden in iets meer dan 1,5 uur. Uiteraard komt er nog een echt goed bitloos hoofdstel als het leuk en goed blijft gaan. :)
Afbeelding

Yelizaveta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 21:45

Filmpje van mijn buitenrit deze avond met Sissi, ze was heel braaf met losse teugel want normaalgezien schrikt ze snel op dat wegje :D Volgende keer neem ik foto's, dat is gemakkelijker!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:28

@Femke_Tweety; Wat leuk zeg, hertjes :D Dat hoofd van hem zegt genoeg haha.
@Diva_Jenny; Wat fijn dat je na de blessure weer lekker kunt rijden, geniet ervan!
@Piekosjj; Heerlijk he, zo bitloos rondrijden! Super dat het zo goed ging :)
@Yelizaveta; Leuk filmpje! Je ziet wel dat ze nog niet helemaal relaxt is, maar wel braaf hoor!

Mijn pony is woensdag verhuist naar een andere stal, gister hebben we een rondje gedaan
met een stalgenoot en vandaag het 1e rondje alleen. Ze was super braaf, we hebben even ingestapt
en daarna alleen gedraafd en gegaloppeerd. (en uiteraard uitgestapt)
Totaal gemiddeld 9,6 km per uur :D Super pony <3

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:37

Ja echt zeker heerlijk! Vorige week zondagavond naar de hei geweest, ook bitloos en 't was echt heerlijk. Hij loopt er zo fijn mee weg. Van de week met een vriendin gereden en toen wel met bit gereden, wat maar goed ook was want hij was knettergek en enorm druk. Dan heb ik 'r toch liever een bitje in dan een in elkaar geknutselde neusriem die niet helemaal 100% goed stil blijft liggen :=
Foto van m'n ritje over de hei
Afbeelding

Enne Apple, wat een heerlijk actief tempo zeg! *D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:47

Wat een wollige oortjes heeft hij (nog) zeg :D En leuk dat het bitloos je zo goed bevalt.
Als je je paard nog even te druk vindt zou ik er ook even een bit in hangen hoor :j
Veiligheid voor alles.

Ik rij wel altijd/overal bitloos maar mijn pony is dan ook echt heel verkeersmak
en luistert super goed. Ik gebruik eigenlijk alleen mijn stem/zit. Als ze echt druk is
neem ik de teugels een beetje aan dat is voor haar al een hele 'straf' haha :')

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 20:59

Ha dat klopt ja! Meneer is 27 en heeft PPID en verhaart daardoor wat moeilijk. Hij is nu bijna uitverhaard maar z'n vacht is nog wel wat lang, voor een zomervacht dan. Hij heeft er zelf gelukkig geen last van en het is de eerste keer sinds drie jaar dat 'ie zelf weer redelijk is verhaard dus ik ben d'r al blij zat mee :) Z'n oortjes waren ooit nog wolliger :))
Ja, klopt. Hij is verder hartstikke braaf en zal nooit raar doen maar hij wordt soms iets té enthousiast en dan is het enige waar 'ie nog aan kan denken 'vooruit en zo hard mogelijk!'. Als ik alleen rijd vind ik dat prima en mag 'ie even lekker uitcrossen maar ik reed nu met iemand anders dus tsja.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:24

Zo, 27 is echt al een leuke leeftijd. Mooi dat hij nog zo mee gaat op buitenrit.

Vandaag weer een Ree gespot.
Weer geen geweldig filmpje, maar ooit komt het moment dat dat wel lukt...
En weer dezelfde plek. Deze keer was ik vrijwel naast hem, op een meter of 5 afstand voordat hij opsprong en ervan doorging. Ik was net begonnen aan een stukje draf, dus dat werd weer vlot stap en halt. Deze keer schrok ik een beetje van de ree, ik had niet verwacht dat hij zo dichtbij ineens weg zou springen. Als ze in dat hele hoge gras liggen, zie je ze echt niet, tot het moment dat ze ervandoor gaan.
Meestal blijven ze dan na een meter of 20 staan, en kijken om om te zien wat er nu eigenlijk aan de hand is. Dat is het moment op deze foto.

Afbeelding

Verder kom je soms leuke obstakels tegen.
Op video valt het mij op dat ik het verschil nauwelijks hoor, of ik tegen paard of hond praat. Maar die 2 schijnen knap goed te snappen wie ik bedoel, dus het zal toch wel duidelijk zijn...

Een brug onderweg.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 21:29

Gave filmpjes en fotos weer, ik hoop dat ik ook snel weer wat kan plaatsen :D

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:55

Weer heel wat leuke filmpjes en foto's voorbij zien komen.
@ Femke_Tweety, leuk dat je dankzij je "wildspot"systeem die mooie foto's van dat ree hebt kunnen maken.
heb nog geen tijd gehad om zelf weer een foto ('s) uit te zoeken van buitenrit, maar die komen binnenkort wel weer. Moet me door een massa foto's heenwerken, want ik had mijn helmcamera onderweg per ongeluk ingesteld op time-laps ipv filmen waardoor hij elke 0,5 seconde een foto heeft gemaakt van een rit van ca 2 uur. Tel maar uit hoeveel foto's dat zijn _O-

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:52

Eerst een galopfoto

Afbeelding

Er staan verderop een paar koeien nu had ik al eerder gezien dat er een ree tussen liep en vandaag was ze er nog steeds

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Macrofotografie te paard

Afbeelding

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 14:56

Prachtige plaatjes komen er weer voorbij! :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 23:46

Ponylief is niet alleen gek op andere pony's maar ook koeien zijn vandaag toegevoegd aan de vriendenlijst. In het begin waren ze allebei wat bang voor elkaar maar na een tijdje durfden een aantal koeien zelfs Q een kusje te geven :+
Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 19:38

Ik schop het topic even omhoog:
(zet hem in HD, abonneren zou leuk zijn :D )

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:36

HC wat een prachtige fotos zeg!! Mooi hoor die ree :j Ik zou wel willen dat ik dat ook eens zag. Hier zijn er verschrikkelijk veel vossen, bijna iedere dag zie ik er wel een.

Lief die wollige oortjes <3

Rianne,wat is HD?

Het is hier heel benauwd en onweersachtig, dus vanavond maar geen buitenrit maken.Gisteren wel gedaan en heerlijk genoten. Er zijn wel heel veel vliegen, vervelend-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:41

Heb hier leuke foto´s van ons tijdens de afgelopen endurance wedstrijd in Teteringen.

Afbeelding

En hier zie je hoe gespierd mijn kleine vriend al is.

Afbeelding

SFHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 17:21

Ohh wat heerlijk al die fotos, heb heel jullie topic doorgelezen. Lich op de bank, amandelen eruit en mag pas over 2 weken weer paardrijden. Krijg al de kriebels van de fotos! En mooie gebieden zeg! Was een middagje genieten!

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:49

Wat een mooie foto,s komen er weer voorbij.

Afgelopen zaterdag de Northern trailride gereden samen met een stalgenoot, echt een geweldige tocht door het Drentsfriesewoud.
Het start en finish was bij de Alberthoeve in Wateren.
We hebben dan ook genoten en we hadden er mooi weer bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de trail moesten we ook opdrachten doen, hier moest de beer van de ene ton naar de andere worden gebracht.
Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:38

Mooie foto's weer van lekker buitenrijden, een leuke wedstrijd en een rit met obstakels. Krijg zo echt weer zin in een ritje.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 18:33

Gaaf Westerntrail, een rit met opdrachten. Ik wil wel geloven dat jullie lekker genoten hebben, helemaal met het mooie weer :D

Hier rijd ik op het moment weinig, watn het is aldoor rond de 32 graden, vind ik echt te warm voor de beestjes . `s avonds koelt het weinig af, dus vaak is het even een rondje rustig stappen om in vorm te blijven.

Afbeelding

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:22

Je weet dat vaak het simpel rondje stappen belastender is voor een paard dan af en toe een draf of galop ertussen door?

Met alleen stappen moeten ze mee met hun achterhand werken dan tijdens een draf of galop. Voor veel paarden is de galop de makkelijkste gang.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:53

Prachtige foto's weer allemaal! :)

Gerrit41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:52

Prachtige foto's. Zag een keer een edelhert op de Veluwe maar kon er geen foto van schieren. prachtig dier maar helaas was ik te laat voor een foto!

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:00

[quote="hotchocolat"]
Er staan verderop een paar koeien nu had ik al eerder gezien dat er een ree tussen liep en vandaag was ze er nog steeds

Afbeelding

Afbeelding

Dat is geen ree. Dat is een damhertje... :D

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:02

2 weken geleden in Leersum gereden. Zo prachtig daar.

Afbeelding
Afbeelding

En nog een compilatie van waar we al waren:
Afbeelding

marina62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:19

Ibbel schreef:
rocymax schreef:
Ibbel, wat grappig, wat moet het voorstellen , weet je dat?
En het spookklooster? Stond daar vroeger een klooster?

Ik denk een meikever, of een mestkever. Ergens anders is een vliegend hert in een dode boom uitgehakt, dat is iets herkenbaarder ;)

Dat spookklooster is lokale folklore. Men zegt dat er daar inderdaad ooit een klooster heeft gestaan, maar dat de kloosterlingen het niet zo nauw namen met de regels. Met name het celibaat werd fors overtreden. Beetje zoals in "De naam van de roos", als je dat wat zegt. In ieder geval verdween op een stormachtige herfstnacht het hele klooster, door de toorn van God uiteraard. Men zegt dat je de klaagzangen van de broeders op stormnachten nog steeds kunt horen, en ook zouden er 's avonds op winternachten wel eens lichten gezien worden :D

En waar is dat dan??