[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:17

Leuk wel, de Eper 4daagse, al vind ik het net wat te zwaar, 4 dagen achter elkaar voor mijn gouwe ouwe, die is dinsdag ook alweer 25.
En ik geloof niet dat dat uitkomt met mijn verlofperiode dit jaar.

Silence

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:18

Josien, 11-14 juni ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:25

Hier geen 4-daagses op The List, dat is niet mijn ding.

Wel vandaag lekker door het bos gestuurd terwijl de hele goegemeente in de kerk zat, heerlijk rustig :D
Geeft dan toch wel weer een boost aan het idee om deze weer eens echt op wintertrektocht te gaan. Ik vind dat we het maar eens gewoon moeten doen, nadat we enkele jaren op rij niet konden/durfden te gaan door allerlei omstandigheden.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:27

Ik zou graag de 4-daagse meerijden, maar helaas is de veluwe een beetje ver om op en neer te rijden voor 4 dagen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:30

RusselNuwell schreef:
Ik zou graag de 4-daagse meerijden, maar helaas is de veluwe een beetje ver om op en neer te rijden voor 4 dagen.

Nou, niet om rot te doen, maar je moet wel in een hele rare uithoek wonen wil je meer dan 150km moeten rijden naar Epe.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:33

ikke schreef:
RusselNuwell schreef:

Nou, niet om rot te doen, maar je moet wel in een hele rare uithoek wonen wil je meer dan 150km moeten rijden naar Epe.

Volgens GoogleMaps is vanuit mij de kortste route naar Epe precies 150 km ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:36

Wij zitten vast aardig richting een uithoek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:41

Epe is wel vreselijk mooi om rond te rijden. Achter op een menwagen lijkt het me nog wel eens leuk om te doen maar ik heb simpel weg niet het paard wat hier geschikt voor is.

Zelfs voor mij als Noordeling is Epe geen wereldreis. :) Ligt misschien wel aan wat je gewend bent.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:41

Lijkt me gaaf om mee te doen (mennen) maar ponylief heeft die conditie nog niet en tis ook wel errug ver rijden..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:48

Silence schreef:
Wij zitten vast aardig richting een uithoek ;)

Welnee, dat valt best mee. Zeker nu de A50 helemaal klaar is, dat scheelt zeker 30min reistijd richting Epe!
De enige keer dat ik er 4,5uur over deed om thuis te komen was dat jaar dat heel noord-Nederland vier dagen potdicht zat van de sneeuw. Ik reed de avond dat dat gebeurde met m'n oude Mercedes vrachtwagen, inkl paard aan 60km/h door de sneeuwbuien naar huis vanuit Borger. Verwarming was stuk en het zicht bedroeg 100m. Ik kan je zeggen dat ik heel blij was dat ik die route goed kende en dus op kennis kon rijden want anders was het een stuk minder simpel geweest.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:51

ikke schreef:
RusselNuwell schreef:

Ik heb nooit iets gezegd over 150 km? Epe ligt hier zo'n 90 km vandaan via de snelste route, dat vind ik alsnog niet weinig. Zeker niet als ik het 4 dagen lang op en neer moet rijden en voor 4 dagen een trailer moet regelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:54

RusselNuwell schreef:
ikke schreef:

Ik heb nooit iets gezegd over 150 km? Epe ligt hier zo'n 90 km vandaan via de snelste route, dat vind ik alsnog niet weinig. Zeker niet als ik het 4 dagen lang op en neer moet rijden en voor 4 dagen een trailer moet regelen.

Je kunt ook ter plekke overnachten :D Wel op tijd regelen, anders zit alles volgeboekt.
Precies dat massale gedoe is voor mij een reden om niet mee te doen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:59

Inderdaad, wij maken er ook een midweekje vakantie van ;)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:01

Ik wil wel eens op "vakantie" met mijn paard maar weet niet of ik ooit een 4daagse zou willen rijden, wel een meerdaagse maar dat is een beetje anders dat wat hier bovenstaande genoemd word.

Ik ga morgen misschien nog even rijden er mee, met m'n nieuwe singel :).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:04

Trouwens met huidige baan ga ik in juni geen vrij meer krijgen. Dat had ik dan voor 15 december moeten doorgeven. Nu ben ik wel bezig met opleiding en hopelijk daarin een baan, maar dan moet ik eerst die laatste certificaat halen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:07

Marcella schreef:
Trouwens met huidige baan ga ik in juni geen vrij meer krijgen. Dat had ik dan voor 15 december moeten doorgeven. Nu ben ik wel bezig met opleiding en hopelijk daarin een baan, maar dan moet ik eerst die laatste certificaat halen.

Een half jaar tevoren je vrije dagen opgeven??? Pak 'm beet, jij zit in de zorg of iets wat daarop lijkt?
Ik heb voor minder een werkgever bij het oud vuil gezet.............

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:19

Ik moet ook al half november verlof voor het jaar erop indienen.
Zit niet in de zorg, maar wel in een functie die een mininale teambezetting vereist.
Alles tussen de piekweken door kan nog wel last minute vrij. De piekweken (hemelvaart, pinksteren en juli en augustus, kerstvakantie) moeten nu allang zijn ingediend voor heel 2013.

Ok, vroeg en vergt wat vooruit plannen, maar heb een leuke baan, leuke collega's én een leuk salaris, dus vind het vroege verlof indienen geen issue om van werkgever te veranderen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:20

Bij ons ook voor de zomervakantie

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:29

Kerst en zomervakantie is bij ons een puntje van aandacht, maar daar gaat mijn baas zich echt niet een half jaar tevoren druk over maken.
Wij hebben te maken met volcontinue, maar ik zit in de planning/voorbereiding. Wij zitten met z'n drieen en hebben welliswaar elk onze eigen taken, maar kunnen elkaar naadloos vervangen.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:30

ikke schreef:
RusselNuwell schreef:

Je kunt ook ter plekke overnachten :D Wel op tijd regelen, anders zit alles volgeboekt.
Precies dat massale gedoe is voor mij een reden om niet mee te doen.

Nouja, ik ga deze zomer waarschijnlijk trekken met mijn paard, steek ik daar liever een extra centje in en maak ik mijn eigen 7 daagse :P

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:50

Paardenvierdaagse laat ik ook even schieten.
Ik wil wel een paar daagjes weg met pony, maar wij (vriend en ik, vriend gaat dan op de mountainbike) zijn zó flexibel dat we vaak vrij last-minute kunnen gaan. Dus laten we het dan afhangen van weer en beschikbaarheid.

Ik heb leuk nieuws, heb namelijk mijn tweede pony gevonden!! *\o/*
Een 2,5 jarige luxe gefokt haffie, heel knap om te zien en een echte pretletter! Helemaal in de wolken met haar. Ze komt zaterdag, kan niet wachten!
En nu maar hopen dat Bailey haar net zo leuk vindt als ik ;)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:04

Ah Raya, wat leuk zeg!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:12

ikke schreef:
Marcella schreef:

Een half jaar tevoren je vrije dagen opgeven??? Pak 'm beet, jij zit in de zorg of iets wat daarop lijkt?
Ik heb voor minder een werkgever bij het oud vuil gezet.............

Ja zit in de zorg.....nu nog wel. ;)

Raya00 gefeliciteerd. *\o/* *\o/*

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 01:36

Thanks!! Ben zó blij met haar, ze is zó leuk!
Kan echt niet wachten tot ze er is zeg! Maar met het vuurwerk en al beter dat ze nog een paar dagen bij haar fokker blijft, daar waar ze alles kent.

Nu al lekker aan't shoppen voor haar. Veel kan ze delen met Bailey, veel hoeft nu nog niet (zoals zadel en hoofdstel, dat komt wel over een jaartje of wat), maar toch wat dingen die ze goed kan gebruiken. Voor allebei een nieuw halster van hetzelfde merk bijvoorbeeld, dat mag dan. Ik geniet ervan :D

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 08:39

Gefeliciteerd :D