Zo, daar ben ik weer met een (probeer ik tenminste) kort verslag van vandaag. Het was net erg grappig, ik was bezig met de foto`s, en daar zitten natuurlijk ook foto`s van vanmorgen bij, op de vorige camping.. En dat lijkt zo veel verder weg dan een halve dag.. Heel apart.
Gisteravond hadden we een prachtige zonsondergang, de lucht stond in de brand.. Deze vakantie elke avond weer genoten van het moment van zonsondergang.. Thuis krijg je er eigenlijk nooit iets van mee, zo binnenzitten (ja, het licht moet aan, maar verder... )
Omdat het droog was hebben we lekker buiten kunnen ontbijten, onder het genot van kraaiende hanen en een bak koffie/thee.
Om daarna te vertrekken van de boomgaard, goede plek en we komen hier zeker terug volgend jaar.. (al was het maar om het ijs )
We vertrokken richting Hoogeveen, waar we met een soort omtrekkende beweging omheen gingen.. Het eerste stuk was langs de bosrand van boswachterij Ruinen..
Om daarna nog een klein stukje bos mee te pakken. Op deze en een ander stukje bos na, was de rest van de rit in open gebied.. Ik was daarom erg blij dat het droog was, en zelfs de temperatuur was goed te doen (of zijn we ondertussen gewoon gewend geraakt eraan )
Had ik gisteren verteld van de auto`s die zo voorzichtig waren... Nou vandaag dit zoekplaatje.. Zoek de auto die extreem vroeg en extreem veel rekening met mij houdt
Gingen we op de heenweg over de A28, vandaag gingen we er onder door..
En toen het moment waar we op voorbereidt waren... De wildroosters..
Duss.. Paarden uitspannen..
Paarden door het hek..
Kar over het rooster, en weer inspannen..
Om daarna zo`n km door dit prachtige gebied te rijden, en toen bij wildrooster nr 2, bij het verlaten van het terrein, het hele kunstje nogmaals te doen..
En dan ben je net 20 meter verder, en moet je een spoor over.. Was al met al een lekker druk stukje rit
Maar daarna keerde de rust terug met dit soort heerlijke paadjes..
Het weer was apart.. Het dreigde voortdurend met regen, maar bleef de hele dag droog.. Toppie!!!
Het was ook niet eens echt heel koud... en dat terwijl we toch echt door Siberië zijn gereden... zie hier het bewijs.. Een straat zo breed als een auto, gelukkig zijn we niemand tegen gekomen.. Maar goed dat er zo weinig mensen in Siberië wonen
Tja.. Van dit soort plaatjes krijg ik nooit genoeg... Genieten toch???
Vlak voor Tiendeveen was er nog een stuk zandpad waar we over moesten... Dit bord stond aan het begin van het pad, en voorspelde weinig goeds....
Nou ik zweer je... Ik heb nog nooit zo`n mooi stak glad, mooi hard maar niet té, zandpad gezien... hebben het hele pad een drafje kunnen doen om ze de benen van de dames nog even te strekken..
Toen nog even door Tiendeveen, en we zijn alweer bijna bij onze bestemming...
Als laatste moesten we nog een stukje langs het kanaal.... En als je echt denkt dat je niet verder kunt... dan kun je dat ook niet en rij je de 'West Side Ranch' camping op via deze prachtige laan..
Om er dan achter te komen dat er NIEMAND anders is, we zijn echt de enige hier vandaag.. De eigenaren zijn nieuw, wonen er zelf nog maar 2 weken, maar toppie wat een leuke locatie en vriendelijke mensen. Zal toch even reclame maken voor ze hier.. We mochten zelfs de paarden even bij de wagen laten grazen... geen probleem... Honden even los.. geen probleem... Fijn dat er nog adressen zijn waar zoiets even kan..
Het zonnetje kwam er zelfs bij, en dit alles resulteerde in een heerlijke buitenmaaltijd, met dit uitzicht
We hebben nu de vuurschaal die we konden gebruiken gevuld en aangestoken, dus ik vlucht nu gauw naar het vuur toe want het begint nu wel fris te worden (vinden mijn vingertjes )
Edit: Ahhhhhhhhh lekkerrrrrr
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 27-05-15 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Dan heeft zandpad net weer een onderhoudsbeurt gehad. Soms is het echt niet te doen.
Net als zandpad bij ons aan het eind van de straat. Is soms alleen maar modder met kuilen.
En [***] is maar een heel klein dorpje
Maar mooie foto's
ikke
Geplaatst: 27-05-15 21:17
Waar ging dat uitzicht nou om? De hond of het paard?
Ik was de afgelopen dagen in GB, o.a. op een Land Rover beurs (je kunt maar een hobby hebben) en daar kwam ik aluminium rijplaten tegen. Op zich niks raars, die zijn er al jaren, maar ik bedacht me op dat moment of dat wellicht een oplossing had kunnen zijn voor jullie uitdaging met de veeroosters.
Die dingen zien er ongeveer zo uit:
en zijn in allerlei afmetingen te koop bij de betere 4x4 autoshop.
Weer een lekker verslag met mooie foto's.
In tegenstelling tot diverse mensen hier ben ik niet jaloers op jullie; het is gewoon lekker meegenieten. Als ik wil, vertrek ik namelijk ook gewoon, net als jullie dat doen.