[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 13:54

Prachtige foto's blijven er toch altijd maar weer voorbijkomen!

Ik kom ook weer eens wat foto's delen! Eerder nog wel eens wat foto's hier geplaatst van met mijn bijrijdijslander, nu dan met mijn eigen draver! We genieten volop van de ritjes buiten!

Eerste keer erop buiten, nog in puppy wintervacht :o :
Afbeelding

Ruim een halve maand later, mooi lang breed pad:
Afbeelding

Weer een halve maand later, lekker in het zonnetje tussen wat velden door!:
Afbeelding

Anderhalve week geleden, bovenop een heuvel:
Afbeelding

En gister:
Afbeelding

Alle foto's zijn genomen op de Utrechtse Heuvelrug, voornamelijk Leersum, Amerongen en Maarsbergen. Hoop dat jullie een beeld hebben gekregen van de omgeving hier en alle verschillende soorten paden, we hebben echt alles hier: van zandverstuivingen tot smalle paadjes de heuvels op :)

kim345

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:22

Zo jaloers!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:52

Dan moet je maar eens hier komen rijden Kim :D Je hebt straks toch 3 maanden vakantie? <<)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 14:54

Chouchou schreef:
Dan moet je maar eens hier komen rijden Kim :D Je hebt straks toch 3 maanden vakantie? <<)

Klopt, ik zou graag eens die kant opgaan maar zelf geen trailerrijbewijs en is 2 uur enkele reis...
-O-

Volgend jaar ga ik wel in wageningen wonen en wie weet gaat de pony ook mee.
Zit ik in ieder geval dichterbij....

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 19:28

Chouchou, prachtig! Ik vind Leersum fantastisch om te rijden.. Ik kom er alleen met de trailer, maar dat is de moeite zoo waard.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 00:01

kim345 schreef:
Chouchou schreef:

Klopt, ik zou graag eens die kant opgaan maar zelf geen trailerrijbewijs en is 2 uur enkele reis...
-O-

Volgend jaar ga ik wel in wageningen wonen en wie weet gaat de pony ook mee.
Zit ik in ieder geval dichterbij....

He leuk, ik woon in Ede en ponylief staat in Bennekom, rijden doen we vnl in Wageningen. Dus als je dan zin hebt in een ritje tegen die tijd? :)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:53

Chouchou, waar is foto 2 ? 1,3 en 5 weet ik precies en 4 is denk ik onder het tunneltje door omhoog richting kasteel Maarsbergen ?

Mooie foto's weer, allemaal!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:42

Eindelijk weer eens een zonnige buitenrittenfoto :D *\o/* Helemaal het zomergevoel!

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 20:49

Nado schreef:
Chouchou, waar is foto 2 ? 1,3 en 5 weet ik precies en 4 is denk ik onder het tunneltje door omhoog richting kasteel Maarsbergen ?

Mooie foto's weer, allemaal!

Foto 2 en 4 zijn aan de "Amerongenkant" vanaf stal, heel dicht bij elkaar zelfs, maar ze verschillen een maand in tijd dus het ziet er gelijk heel anders uit. Als je het pad helemaal uitrijdt, kom je bij wat huisjes waar ik ook altijd langs moet als ik naar stal ga, dit is allemaal gewoon ruiterpad! Ik hou altijd met een app mijn routes bij en heb er even eentje gepakt waarbij ik langs die twee punten ben gekomen en daar de nummers van de foto's bijgevoegd :)

Afbeelding

Sta/rij jij ook in Leersum of omgeving met je paard? :)

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 12:09

Chouchou, dank je! Daar ben ik idd niet bekend. Ik heb jaren op het Leersumseveld gereden en in de omgeving, de paarden stonden redelijk dichtbij jouw foto 3. Heel mooi daar!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:06

@rocymax; wauw, prachtig uitzicht weer zeg :D
@Femke_Tweety; korte ritjes kunnen ook heel leuk zijn! En inderdaad grappig
dat je zoveel andere dieren tegenkomt.
@Jet; haha wat leuk zo'n foto uit de oude doos !
@Piekosjj; Je ziet dat je paard er zin in heeft :D
@KirstenChes; mooi zeg, bij zonsondergang! Rij je met oogkleppen omdat
'ie anders te kijkerig is?
@Chouchou; ziet er echt heerlijk uit bij jou zeg; prachtige foto's! Ik ben met een ETR rit door
de Utrechtse heuvelrug gereden, vond het echt super mooi daar :j
@Vientje; heerlijk he met het zonnetje erbij, je paard denkt er volgens mij ook zo over :D

Ik en mijn pony zijn vandaag heerlijk naar het bos geweest in Castricum. Onverwacht met
een stalgenoot mee (zou eigenlijk alleen gaan). Het was echt zo leuk :D Ik rij altijd alleen en dit
was echt heel gezellig, de paarden deden het super goed samen en we hebben een heerlijke rit
gehad. Op de foto reden we op een pad waar de planten zo hoog waren dat mijn pony er helemaal
in verzoop. Ze is maar 1.40 en verdween helemaal in het landschap haha :+

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:09

Manon, mijn pony heeft er aaaaltijd zin in :D
Vandaag weer een lekker rondje van 25K gemaakt met een vriendin en mijn beide paardjes. We waren wat verdwaald en we kwamen uiteindelijk bijna bij het ecoduct op de A50 terecht (bij Arnhem) terwijl we zelf uit Wageningen komen :wow: Door de warmte lekker rustig gereden en enorm mooie paden gezien. Helaas was Q een beetje enthousiast, hij wou niet stilstaan en áls 'ie dan is stilstond voor een foto keek die heel boos, want meneer wou niet stilstaan. Wat nou 27 jaar, oude en saaie pony? :+

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:13

25km? Pittig rondje dus :D Haha ja als je verdwaald
gaat het ook snel natuurlijk. Enne kun je niet rijdend een foto maken? Dat doe ik altijd.

Ik had vandaag 14km, ik en mijn stalgenootje waren zo lekker aan het kletsen
dat we heel veel gestapt hebben dus we hebben er toch 2 uur over gedaan :+
Meestal draaf ik heel veel maar dit was ook wel eens leuk. Nu ook best veel gegaloppeerd,
echt zo trots op mijn pony :D Ze kon de grote Fries waar we mee waren met gemak
bijhouden :D

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:25

25K is inderdaad een lang rondje voor ons ja, al komen we al steeds vaker rond de 20 te rijden. Je kan dan zo'n stuk verder komen en daar zijn zó veel mooie paden! Heb 't bos bij mij thuis nu onderhand wel gezien haha.
Nee ik maak eigenlijk nooit rijden een foto. Q beweegt heel veel met z'n hoofd en dan worden ze allemaal zo wazig.
Gezellig is dat altijd he? Ik draaf ook normaal erg veel en neem nu ook steeds vaker galop mee. Z'n conditie is de laatste tijd zo goed geworden dat 'ie dat zo goed kan hebben, en als m'n vriendin mee gaat stappen we erg veel omdat de kleine ook niet zo'n goeie conditie heeft, en dan merk ik altijd aan Q dat 'ie 't maar wat te langzaam vindt gaan, hij is altijd nog hartstikke druk als we thuis komen :+

Edit; misschien een hele random vraag maar iemand ervaring met bitloos buitenrijden? Meestal is Q op een heerlijk licht contactteugeltje te rijden, maar soms wordt 'ie dan toch wat te fel (bijv na een sprongetje of een harde galop) en dan moet ik toch meestal wat bijspringen, terwijl ik helemaal niet van dat getrek in de mond houd, en nu zit ik de laatste week er veel aan te denken om hem lekker bitloos buiten te gaan rijden. (lees; altijd dus :') ) Ook lijkt het me gewoon enorm handig als we ergens pauze houden dat 'ie lekker wat kan eten, en ik heb soms het idee dat Q een erg dikke tong heeft, waardoor een bitje me wat oncomfortabel lijkt.
Ik heb hem weleens met een touwhalstertje gereden maar dat was een beetje zo-zo, en dat maffe gedoe met kin- of kaakgekruist spreekt me totaal niet aan. Wat er in mijn idee overblijft is een hackamore, maar ik ben een beetje afgeschrikt door allerlei verhalen dat dit 'bit' enorm sterk inwerkt en nou niet bepaald prettig is voor een paard. Iemand ervaringen of ideeen die dit met mij wilt delen? :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:34

Haha ik rijd altijd bitloos.. Langs de weg, bos/duin en strand :j
Maar moet zeggen dat mijn pony wel goed luistert. Ze is in het bos goed loperig
en voorwaarts maar toch is ze goed te handelen. Ik rij met een kaakgekruist systeem:

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:50

Ah grappig, dat zie je niet op je foto's :)
Mag ik vragen waarom je hebt gekozen voor dit type?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:02

Met dit hoofdstel heb je nog best veel 'te vertellen' maar hij kan ook helemaal
zonder druk als je met lange teugel rijdt. Je kan zelf bepalen hoeveel druk je op het
hoofd 'zet' zeg maar. Ik rij 98% met losse teugel, dan staat er dus geen druk op, en als ze
even te druk wordt dan heb ik toch wat meer te vertellen.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:17

Ik ben gister eens op een andere manier op pad geweest, namelijk met een 2-span haflingers! Prachtig weer erbij en genieten maar :D

Afbeelding

Wel waren er op 1 pad nog grote plassen te vinden waar we in galop door heen zijn gegaan, het water en modder vloog alle kanten op haha.

Maar wat een power heeft zo'n span voor zo'n wagen! Erg leuk om een keer te doen.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:18

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:16

Chouchou, wat een prachtige omgeving zeg, heerlijke fotos om naar te kijken :j

vientje , deze foto zou zo op een kalender of op een ansichtkaart kunnen, mooi!! :)

Apple, idd supergroen en hoog het gras :D

Piekosjj, mooie foto ook. Hoe lang doe je over 25 km??

Diva-jenny, gaaf ook , dat mennen :D

Celine-Famke,leuk!!

Afbeelding

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:25

Wij deden er ruim 4 uur over, maar we hebben bijna alleen maar gestapt. Uiteraard ook nog twee pauze's gehouden maar die zijn niet meegerekend. Als ik in m'n eentje zou rijden zou ik het denk ik in 3/3,5 uur kunnen rijden met 1 pauze. Mijn uiteindelijke goal is om 30K in 3 uur te kunnen rijden. :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 20:30

Chou Chou, Utrechtse heuvelrug is echt gaaf. Daar zijn de foto's in dit berichtje ook gemaakt.
Vientje, in welke omgeving rij jij?
Apple: heelijk die sluip-door-kruip-door paadjes.
Piekosj aan de grotere afstanden, lekker!
Omgeving van Rocymax blijft briljant.
En aangespannen foto's zijn ook heerlijk. Heb ik er ook een heel stel van, Tweet loopt ook aangespannen. (Die zet ik vaak in het topic: "En maar kijken naar de kont van het paard (pown) ) Ook al zo'n leuk topic!

Ik heb even een paar oude foto's opgezocht, van vorig jaar april.

Eerst een foto van de normale houding van Tweet:
Afbeelding

En dan een foto van zijn houding als hij wat gespot heeft... :D
Afbeelding

En wat zag meneer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Best handig, zo'n ingebouwd wild-spot-systeem.
De laatste 3 foto's zijn -uiteraard- ook vanaf Tweety's rug genomen, maar daar kreeg ik de oortjes niet bij op. Of wel, maar dan zonder wild...

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:37

@xapple nee ik rij met oogkleppen omdat dit paard op tuigpaarden concoursen loopt voor de kar en ook in de rubriek onder zadel en daarbij moeten ze oogkleppen op.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 23:22

Wat leuk die hertjes!!

Rocymax; jou omgeving blijft prachtig ... :j

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:41

Vandaag voor het eerst in ruim anderhalve maand weer een rondje gedaan, poown had een blessure opgelopen na een trap van een ander paard. Maar we kunnen weer gelukkig :D

Afbeelding