[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lienieminie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:16

tijdens de paaspuzzelrit op 21-4-14
op jennifer van de larense manege <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:43

xApple schreef:
Ik heb vandaag met mijn pony meegedaan aan de Enjoy the Ride rit in Maarn (Utrecht).
Het regende de hele dag, met inladen, uitladen, zadelen, rijden, afzadelen, laden en opruimen
dus dat was wel echt een bummer, maar de hele tijd oortjes erop, en tot de finish pittig gedraafd.
Ze was helemaal niet moe :D Ben echt super, super trots op haar !
Wat jammer dat jullie de hele tijd regen hadden, maar ondanks dat toch die oortjes erop kunnen genieten van de rit +:)+
gelukkig (tenminste als de foto geen vertekend beeld geeft, nog geen blub om in te rijden.)

@ linieminie nog een paashaas tegen gekomen ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 19:51

De paden waren goed. Door de regen sommige stukken wat drassig maarja wat wil
je met zoveel water :+ Mijn pony was wederom geweldig, ondanks
het slechte weer liep zij als een zonnetje :D

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 23:06

xApple, toen ik nog niet wist van de rugproblemen van Elvee had ik deze ook op de planning staan, leek me erg leuk en mooi om daar te rijden. Gelukkig gaat het beter met haar rug, hoewel ik momenteel even zelf niet opstap. Dus wie weet kan ik één van de volgende ritten daar wel meerijden. Ga jij ook nog vaker daarheen?
Fijn dat de paden goed waren, mijn eerste endurancewedstrijd was in 2004 op de Lage Vuursche, man, wat waren die paden daar toen slecht. Wel goed uitgereden, maar met een net aan snelheid voor een endurancewedstrijd: 9,045 km/u. Niet dat dat bij Enjoy the Ride van belang is hoor, rustiger aan is dan echt geen punt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 09:06

Ik wil volgend jaar onze eerste KK gaan starten dus ik houd de tijden/afstanden altijd bij :D
We reden nu 8,1 gemiddeld maar het was onze eerste keer 21km, we reden voorheen nog stukken
tussen de 10 en 15km en ze is maar 1.40 dus ik was nu al heel trots op mijn pony <3

Ik vond de paden erg goed, ja wat drassig hier en daar maar dat kwam echt door de vele regen.
Je hebt heel dicht in de buurt nog zo'n rit met een endurance tintje in Leersum, ik wil of die gaan
rijden of nog een keer deze rit in de zomer of najaar. Dus 1 van de drie ga ik sowieos nog een keer :D
Kan ik in de tussentijd 'trainen' om de gemiddelde snelheid wat omhoog te krijgen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:16

Grappig dat je ook endurance wil gaan starten, als ik het zo lees met je 21 km. en 8,1 kan je dat heus dit jaar ook al doen als je dat zou willen. Inderdaad nog een tijdje doortrainen, zodat het gewoon wordt en dan lekker KK starten!

Wie weet zien we elkaar dan nog met een rit dit jaar.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:25

Afgelopen weekend heb ik deelgenomen aan een introductieweekend TREC in het Reichswald in Duitsland (net achter Nijmegen). En dit zagen we onderweg:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 18:57

Mooie uitgestrekte bossen PinkyPie. Hoe lang was de rit die je hebt gemaakt? Hebben jullie het droog kunnen houden? (zag wat regenjassen. Of waren die voor het geval dat?)

PinkyPie

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 19:37

De rit was ongeveer 22 km maar wel erg heuvelachtig en niet heel makkelijk terrein. Het was helaas de hele ochtend regenachtig, maar dat mocht de pret niet drukken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:43

Gave fotos komen er weer voorbij!! :) Wat goed die ritten van 22 km etc :j Geweldig zeg!!
Wij ( mijn man en ik) hebben gisteren een rit van ongeveer 11 km gemaakt door de bergen in de omgeving van ons huis. Ik zal zo even fotos plaatsen, maar ik heb nog wel een vraagje. Zijn er onder jullie ook bokkers die af en toe bang zijn te paard? (hoogtevrees?) Zouden die even mijn topicje kunnen lezen?Alvast bedankt.

[OPG] Angst te paard, tips en raad gevraagd!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 19:33

Weer een aantal nieuwe buitenrit foto's! :D Ben afgelopen week op vakantie geweest in Camperduin, een stal 50 meter van het strand af en aan de duinen/ het bos. Fijn gereden daar! :j

In de duinen:
Afbeelding
Afbeelding

In het bos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En het strand:
Afbeelding
Afbeelding

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 15:58

O ja deze wilde ik jullie niet onthouden.. Dit was the day after het TREC weekend...... :+ :D

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:21

Afbeelding

Wij doen het anders

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:22

@xapple wat leuk dat je mee heb gedaan aan Enjoy The Ride!
zit er aan te denken om aan die in Wassenaar mee te doen!
@celina_famke waauuw, wat ontzettend mooi daar!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:00

Heerlijk al die oortjes-foto's! Ik doe niets liever dan buitenrijden.. Vandaag nog een rit van 15 km gemaakt :D Laatst een keer in Leersum geweest, heel mooi rijden daar! Van de week wat dichter bij huis gehouden; hitland (Nieuwerkerk), Schollebos (Capelle) en Kralingse bos (Rotterdam).

Dit is Leersum:
Afbeelding

Afbeelding

Kralingse bos:
Afbeelding

Afbeelding

Hitland:
Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:22

@MalaQ: jij maakt ook leuke tochten zo te zien.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:42

Ik heb ook best geluk, want ondanks dat ze in de randstad staat, zijn er redelijk goede uitrij mogelijkheden! :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:08

PinkyPie; mooie omgeving hoor. Met TREC moet je je eigen route zien te vinden toch?
Lijkt me echt super moeilijk. Enne je paard was er goed moe van zo te zien :D
rocymax; jeetje wat een gave omgeving zeg ! Ik heb zelf ook vaak angst gehad met buitenritten,
toen heb ik een ander paard gekocht waarop ik me echt heel veilig/zeker voel. Eerst vond ik
heel veel nog eng, maar toen ik zag dat mijn nieuwe paard echt niet heel raar ging doen (die andere
deed dat wel, ook vaak gevallen) gaf dat zoveel vertrouwen. Nu kunnen we echt alles aan en zit
ik er super zeker op, wat ook weer positief is natuurlijk. Veel oefenen, vertrouwen opbouwen en
km's maken :j
Celine_Famke; is dat in Camperduin? Ik rij weleens in Hargen maar ga meestal naar het strand als
ik daar ben, maarre jeetje dit is ook super mooi zeg ! Vooral dat bos. Waar ga je dan het
ruiterpad op?
Malaq; wauw zeg, dat is ook een prachtige omgeving. Mooie foto's ook icm met je paard :j

Afbeelding

Ik en mijn pony zijn vandaag met een stalgenootje een rondje door de polder gereden.
Een kort rondje deze keer, in totaal 8,5 kilometer maarja mijn vader had een weekeindje
vrij met de trailer haha dus we moesten iets :+

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:41

Rondje polder kan ook heel erg mooi zijn! :j

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:38

Bekende foto's Pinkypie! Nog wild gezien?

Prachtig daar bij het strand!

Rocymax, jij hebt altijd mooie foto's :S
MalaQ, leuk paard heb je, met die bruine oortjes!

Begin april zijn wij een paar dagen naar de Veluwe geweest (meer in onderschrift):
Afbeelding
Afbeelding

En ik zag mijn vriendje in de woestijn :D
Afbeelding

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:52

PinkyPie schreef:
De rit was ongeveer 22 km maar wel erg heuvelachtig en niet heel makkelijk terrein. Het was helaas de hele ochtend regenachtig, maar dat mocht de pret niet drukken.

Aardige rit dus. Gelukkig heb je ondanks de regen genoten van de rit.

rocymax schreef:
Wij ( mijn man en ik) hebben gisteren een rit van ongeveer 11 km gemaakt door de bergen in de omgeving van ons huis. Ik zal zo even fotos plaatsen, maar ik heb nog wel een vraagje. Zijn er onder jullie ook bokkers die af en toe bang zijn te paard? (hoogtevrees?) Zouden die even mijn topicje kunnen lezen?Alvast bedankt.
Wat weer schitterende foto's van idem omgeving <3 <3
Grote hoogtes kom je bij ons niet tegen, gewoon heuvelachtig. Dus hier zul je niet zo snel hoogtevrees krijgen tijdens het rijden. Mijn vrees tijdens hij rijden is steeds een ontmoeting met crossmotoren en quads die hier helaas ook geregeld illegaal in bos en omgeving crossen. Zal straks eens op je topic spieken.

Celine_Famke schreef:
Weer een aantal nieuwe buitenrit foto's! :D Ben afgelopen week op vakantie geweest in Camperduin, een stal 50 meter van het strand af en aan de duinen/ het bos. Fijn gereden daar! :j
Ook prachtige beelden. Mooie afwisselend gebied met bos, duin en zee. <3

PinkyPie schreef:
O ja deze wilde ik jullie niet onthouden.. Dit was the day after het TREC weekend.....
helemaal uitgeteld :=

moonforever schreef:
Wij doen het anders
Is eens iets anders dan een ontbijtje op bed :D

MalaQ schreef:
Heerlijk al die oortjes-foto's! Ik doe niets liever dan buitenrijden.. Vandaag nog een rit van 15 km gemaakt :D Laatst een keer in Leersum geweest, heel mooi rijden daar! Van de week wat dichter bij huis gehouden; hitland (Nieuwerkerk), Schollebos (Capelle) en Kralingse bos (Rotterdam).
Ook schitterende plaatjes ! <3

Henkje schreef:
Begin april zijn wij een paar dagen naar de Veluwe geweest (meer in onderschrift):
Prachtig!!

Zelf ben ik 24 april de laatste keer een buitenrit gaan maken. Heb wat problemen met mijn pc, dus wel filmpjes, maar nog geen foto's van die rit.
Was meteen de test voor de nieuwe helmcamera (de vorige die ik had gekocht bleek bagger te zijn)
hier een groot deel van de rit en thuiskomst

http://youtu.be/RnxSBZH0s2Q

http://youtu.be/qywtHlksIYc

http://youtu.be/n2rQj9wa3ec

http://youtu.be/nHMhNqV4z1g

http://youtu.be/inRlFlmLOeU

http://youtu.be/rJbyvtR0hs8

en (bijna) weer thuis aanbeland

http://youtu.be/zYRcg0urovE

(sorry, het is een hele serie geworden :o :oo := )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:31

Heeeel veel worteltjes in de maak en hazen die het loof ook best lekker vinden.
Afbeelding

koetjes
Afbeelding

Afbeelding

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 18:09

Wat leuk, die koeien! Dat je paardje dat durft. Die van mij vind veel goed, maar koeien zijn toch eng! :D

Vandaag weer een klein rondje gereden :)
Afbeelding
We kunnen tegenwoordig echt erg genieten samen. Eerst wilde ze regelmatig staken, maar nu zijn we een tijd verder en doet ze het ontzettend goed buiten.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:29

Malaq, wat een mooie fotos plaats je ook. Heerlijk he,die buitenritten , ik geniet er ook altijd zo van (ondanks mijn hoogtevrees). Ik vind vooral de foto van hitland erg mooi, alhoewel ik niet weet wat hitland is??

xApple, ik denk ook dat het een kwestie is een beetje van je paard vertrouwen en je paard op jou vertrouwen. Als Huugje beter naar de hulpen luistert zal het vast veel beter gaan denk ik.
Veel mensen uit noord holland noord zie ik, ik ging voorheen altijd in Schoorl rijden, heerlijk,bos en daarna strand. Mooie foto ook!!

Henkje, wauw, mooie fotos!! Ben dol op de veluwe <3

Imala, dat lijkt me ook lastig hoor, motos en quads. Hier heb je die ook wel maar eigenlijk alleen op zondag, dus die dag geven we de paarden altijd rust.
Leuke filmpje , gaaf hoor zo met een helmcamara.

Spatter, van jouw fotos geniet ik ook altijd heel erg!! Gaaf zo dat worteltjesveld!! En die met die koeien!!

Malaq, dat geeft vast heel erg veel voldoening te merken dat het nu veel beter gaat en dat je heerlijk kunt genieten.

Wij hebben vandaag een rit van ongeveer 8,5 km gemaakt en voor het eerst onze labrador meegenomen. We hebben een route uitgezocht die niet zoveel hoogteverschillen had en het is prima gegaan. Genoten dus!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:34

Wat een prachtige omgeving... Ik ben jaloers :j