[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:06

Ik heb een bidonhouder van Stowaway. Gekocht bij Goedhard, maar vast op andere plekken ook te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:28

Ah de bidon zelf maakt me weinig uit zoek alleen de houder,voor aan mijn zadel.
Is dat fijn in gebruik,ook in galop en draf?
Want ik heb nu een heupgordel met bidonhouder en dat is irritant,mijn jas kruipt eronder op.
Vind een gordel zonder bidonhouder dan fijner.

Had een mes gekregen voor kerst,maar dat is echt een zakmesje,zonder hoevenkrabber erin.
En aan 1 kant krijg ik de mesjes er niet uitgepeuterd dus die gaat maar terug..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:40

Dit is een fijne: http://www.buck-messen.nl/classic-hunti ... -avid.html even op de site kijken voor het foedraal om 'm aan je riem te hangen.
Je kunt er ook prima hoeven mee uitkrabben en vooral uitstekend die kleine ****steentjes uit de witte lijn frommelen.

Ik zal eens kijken of ik vanavond een foto kan maken van mijn voortasjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 11:42

Die gaat ff over het budget heen,hihih...
Ik zoek een goedkopere,puur voor steentjes pulken,en bij nood iets doorsnijden.
(en omdat ik misschien TREC wil rijden en het daar verplicht in de verpakking moet).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:28

Ik heb een inklapbare hoefkrabber en een los mes, van spider, geloof ik.
Deels gekarteld, deels glad geslepen, goed scherp.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:32

ikke schreef:
Dit is een fijne: http://www.buck-messen.nl/classic-hunti ... -avid.html even op de site kijken voor het foedraal om 'm aan je riem te hangen.
Je kunt er ook prima hoeven mee uitkrabben en vooral uitstekend die kleine ****steentjes uit de witte lijn frommelen.

.

Jij frommelt steentjes uit een hoef met een mes waar je meer dan 80 euro voor hebt betaald?
Ik ben het met een eerdere poster eens, en heb een opinel in m´n zak, goede kwaliteit carbonstaal (blijft lang scherp), is in verschillende groottes te krijgen, en als je hem verliest is het niet erg irriterend vanwege de vriendelijke prijs.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 13:43

Ik heb ook de bidonhouder van stowaway.
Heerlijk ding, zit ook goed vast aan je zadel dus geen geklapper enz.

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:17

Vanmorgen weer een heerlijk buitenritje gemaakt. Pony was zoals altijd weer superbraaf. Best nog droge paden tegen gekomen dus nog behoorlijk kunnen galopperen

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:37

Even een vraagje:
Gaan jullie op 31 december nog rijden?
Ik ben dan jarig en wilde eigenlijk een lekkere rit maken als het weet het toelaat, maar veel mensen verklaren me voor gek :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:40

Buiten doe ik dat eigenlijk niet nee, maar misschien dit keer wel.. Ik hoef niet het dorp in ofzo langs vuurwerk.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 14:41

Ik heb een buitenritje gepland 31 december in de voormiddag. Maar in België zijn ze niet zo vuurwerk-gek als in Nederland :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:03

Hier in het noorden zou ik niet naar buiten gaan. Ze zijn nogal fan van kabiet schieten en dat gedreun draagt ver door. Hoef niet perse vuurwerk tegen te komen, maar de knallen zijn onvermijdelijk. Paardlief vind het niet heel erg trouwens, die knallen. Maar blijf toch liever in de bak.

1 januari vind ik ook een hele mooie dag voor een fijne buitenrit. Maar ik kan me voorstellen dat op je verjaardag rijden ook wel heel leuk is. :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:04

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:04

:wave:
Fjorden zijn lomp naar baasjes. Ze zijn ook heel goed in 'Ik pas prima langs die boom' (of paal)en er dan zo dicht langs gaan dat baasje blijft hangen :=

Ik heb gisteren weer voor het eerst gereden sinds de sneeuw en hoe ik toch elke keer weer bedenk dat we het een 1e keer weer rustig aan moeten doen :? Bliksem is het daar niet mee eens. Dus we hadden aardig het tempo erin. Dan maar wat meer stappen tussendoor. Maar jemig wat is het overal nat :\

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:05

Oja carbiet schieten gebeurt hier op stal ook :D Paarden zijn het gewend.
31e moet ik ook gewoon werken, maar 1 januari ga ik denk ik het bos wel in :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:08

Als ik hier naar de bak zou gaan ga ik meer richting het centrum en dus ook meer richting de knallen.
Sta een stukje buiten het dorp en zit meteen in het bos dus ik had gedacht dat het dan wel mee zou vallen met de knallen. Aangezien hier volgens mij overdag alleen 12 jarige jochies in het dorp stoer lopen te doen met rotjes.
Ik bekijk het gewoon die dag :D Het lijkt me heerlijk om op mijn verjaardag een fijne rit te maken :) .

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:10

Oh man ik wilde over twee uurtjes ofzo nog gaan rijden.. Maar het regent nu :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:13

Josien_ schreef:
Als ik hier naar de bak zou gaan ga ik meer richting het centrum en dus ook meer richting de knallen.
Sta een stukje buiten het dorp en zit meteen in het bos dus ik had gedacht dat het dan wel mee zou vallen met de knallen. Aangezien hier volgens mij overdag alleen 12 jarige jochies in het dorp stoer lopen te doen met rotjes.
Ik bekijk het gewoon die dag :D Het lijkt me heerlijk om op mijn verjaardag een fijne rit te maken :) .

Heerlijk toch? Helemaal als je de hele dag eigenlijk niks hoeft, dan kun je het lekker aan kijken hoe erg de knallen zijn en altijd nog bepalen of je weg gaat. :)

Volgens mij valt het overdag eigenlijk wel mee voor de paarden. De knallen van rotjes en carbiet O:) kunnen ze blijkbaar beter hebben dan het gesuis van siervuurwerk. Dat steken ze overdag toch veel minder af. :)

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 15:16

Ik zou gerust de 31e gaan rijden hoor. Zit toch meteen in het bos. Maar moet helaas werken

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:11

Heerlijk buitenritje heb ik gemaakt vanochtend. Topweer. Paarden braaf. En erg gezellig.
Als t zo uitkomt zou ik best rijden hoor de 31e.
Blijf niet thuis vanwege t vuurwerk

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:59

hoi,
even een vraagje is hier iemand bekend met de omgeving van escharen, gasselt??
ik had gehoord dat je daar mooi kon buiten rijden maar nu keek ik net op de anwb en zoveel bos zag ik niet??
weet iemand hier iets over?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:56

Ik ben niet bekend met die omgeving. Als je op de kaart kijkt, lijkt het inderdaad niet zo bijzonder. Dan zou ik je eerder het gebied hier aanraden :D

Vandaag ben ik voor het eerst in mijn eentje met Alanda het bos in gegaan!!! Eerst eventjes in de binnenbak gereden, en daarna richting bos. We komen dan langs de wei waar haar vriendin Flos in staat, dat is dan wel even een hindernis, maar zodra Flos ophield met roepen, had Alanda genoeg vertrouwen om een heel klein rondje door het bos te doen onder het zadel :D Ik heb het expres nog maar heel klein gehouden, dan kan ze een beetje het vertrouwen krijgen dat we ook weer gewoon naar huis gaan.

Ik ben zo onbeschrijfelijk trots op mijn dame! Ik heb het idee alsof ik na jaren werken en tegenslagen nu eindelijk op een punt ben belandt waar ik naar toe wilde!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:09

Kuggur schreef:
ikke schreef:

.

Jij frommelt steentjes uit een hoef met een mes waar je meer dan 80 euro voor hebt betaald?
Ik ben het met een eerdere poster eens, en heb een opinel in m´n zak, goede kwaliteit carbonstaal (blijft lang scherp), is in verschillende groottes te krijgen, en als je hem verliest is het niet erg irriterend vanwege de vriendelijke prijs.

Ik frommel al 20 jaar lang steentjes uit hoeven met een mes waar ik indertijd zeker geen 80 euro's voor heb betaald. Quality remains, long after the price is forgotten.........

Djilna schreef:
:wave:
Fjorden zijn lomp naar baasjes. Ze zijn ook heel goed in 'Ik pas prima langs die boom' (of paal)en er dan zo dicht langs gaan dat baasje blijft hangen :=

Ik heb gisteren weer voor het eerst gereden sinds de sneeuw en hoe ik toch elke keer weer bedenk dat we het een 1e keer weer rustig aan moeten doen :? Bliksem is het daar niet mee eens. Dus we hadden aardig het tempo erin. Dan maar wat meer stappen tussendoor. Maar jemig wat is het overal nat :\

Ik vind het niet gek dat Bliksem daar anders over denkt; whats in a name }:)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 18:54

Ik zie net dat ik 31 december maar tot 12.30 moet werken, dus als het weer mee zit wil ik de bossen nog wel in.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:19

Ik heb dezelfde uitvouwbare hoevenkrabber als marije. Zakmes ooit gekocht als paardenzakmes bij de lidl voor 5 euro!

Zadeltasje van dabo's design, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die alleen met wedstrijden gebruik of erg warm weer. Red het in deze tijd van het jaar wel even zonder.

Ik werk oudjaarsdag, maar moet hier te veel door de woonwijken om nog buiten te rijden als de vuurwerkverkoop gestart is... dus geen buitenritjes meer dit jaar!