Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ga je dit jaar ook (weer) mee met ons?

Tuurlijk, net als voorgaande jaren
288 (51%)
Ja, voor het eerst
254 (45%)
Egnie, heb wel wat beters te doen..
20 (3%)

Totaal aantal stemmen: 562

Wendy_Komen

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe: 17 tot 30 mei 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:47

Ergens waar ze meer dan 50 koeien hebben ;-) (dacht 80 of zo...)Sonne Clear.
Mariska en Gerard zijn nu de hondjes uitlaten en daarna gaat ze aan de slag!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:25

Ja ja, hondjes uitlaten?
:oo :):) :=

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:40

Vrouwke... foei. ...*steekt vingertje op*...

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:45

Mando schreef:
Vrouwke... foei. ...*steekt vingertje op*...

_O-

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:45

vrouwke schreef:
Ja ja, hondjes uitlaten?

:oo Jij zegt het hardop!!! :oo
:=

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:46

vrouwke schreef:
Ja ja, hondjes uitlaten?

_/-\o_ _O-

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 21:53

:o Was echt waar hoor... :j Bos is te ver weg, en om nou in de berm van de weg te gaan liggen... :=
Ga nu beginnen met het verslag... Foto`s al gedaan.. uurtje?? :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:01

Mariska_28 schreef:
:o Was echt waar hoor... :j Bos is te ver weg, en om nou in de berm van de weg te gaan liggen... :=
Ga nu beginnen met het verslag... Foto`s al gedaan.. uurtje?? :D

Zou ik ook zeggen als mijn vader meeleest :o O:)

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 22:01

_O-

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 22:55

Nou, daar gaan we weer.. :D Kan verdorie al bijna gaan aftellen.. Na vandaag nog 4 verslagen en dan zit de vakantie er alweer op... -O- Aan de andere kant, 4 dagen.. onze eerste vakantie duurde er 7 :D Toen waren we met nog 4 te gaan nog maar net onderweg :D

Ik wil beginnen met het feit dat jullie toch wel een beetje medelijden met mij moeten hebben.. Gerard en Wendy hebben weer meer dan 200 foto`s gemaakt... vandaag... Dat betekent dat bij elke foto in dit bericht, ik er meer dan 10 niet geplaatst heb.. Lastige keuzes, die ik elke dag weer moet maken.. :D

Vanmorgen begon droog, dus snel na het ontbijt begonnen met inpakken. Terwijl ik de honden ging uitlagen, pakte Wendy snel haar tentje in terwijl er een paar druppels vielen..
Nadat we de paarden uit de wei hadden gehaald zei Wendy "Euhh heb je dit gezien bij Ciara??"
Afbeelding

Een dikke zwelling, van ik denk een bijen of wespensteek of zoiets.. Zelfs het bloedvat was gezwollen... K*T, en nu.. Hopen dat het tuig er achter en onder ligt, was het enige dat ik kon bedenken.. Het was namelijk wel gevoelig, maar niet echt heel pijnlijk, en zat geen angel ofzo meer in.
Dus opgetuigd, en inderdaad, ging gelukkig net goed.. Pff Geen idee wat ik had moeten doen als de bult een cm of 10 meer naar achteren was geweest.. :=

Inspannen dan maar, met zowel blauwe lucht als regenwolken om ons heen..
Afbeelding

Vandaag ging de rit grotendeels door de binnenlanden rond Ruinen, met als afsluiter een stuk door het bos.. Maar eerst door Uffelte heen.. En zo klein als dat dorp is.. rij ik er verkeerd hahaha. Dus een stukje omgereden, maar daardoor wel deze mooie dazenval :D op de foto gezet.
Afbeelding

Daarna de Drentse Hoofdvaart over, om daarna op dit mooie zandpad te komen (water is de oude vaart).
Afbeelding

En dan kun je denken, hoe kan een rit tussen de landerijen nou mooi zijn... Nou ik heb weer flink zitten genieten van dit soort uitzichten..
Afbeelding

Gerard begon acuut 'I'm coming home..' te zingen :D (heel kort maar gelukkig :D)
Afbeelding

De route die ik uitgezocht had, gingen over zoveel mogelijk rustige weggetjes, het verkeer dat we tegenkwamen hielden gelukkig weer goed rekening met ons, en vele bleven zelfs netjes stilstaan zodat ik er ruim langs kon.. Zouden ze denken dat ik niet kan sturen ofzo? :D
Afbeelding

En het weer? Nou we hadden de wind hoofdzakelijk van achteren, dus geen last van.. En de lucht was soms heel dreigend, en soms was het blauw in de overhand en reden we heerlijk in het zonnetje..
Afbeelding

Afbeelding

Bijna bij de pauzeplek, even oversteken en dan weer verder met de boodschappenlijst, want ik zou bij de stop gauw boodschappen gaan doen op de fiets..
Afbeelding

Dus bij de pauzeplek gauw nog helpen uitspannen, op mijn stalen ros gesprongen en als een gek naar 'het centrum' van Ruinen gefietst.. Op zoek naar de supermarkt..
Je weet dat je in een echt 'durp' bent als; Je geen muntje in het karretje hoeft te doen.. en er een trekker te koop staat op de parkeerplaats bij de plaatselijke supermarkt :D
Afbeelding

Gauw alles gekocht van het lijstje, maar toen kwam het... het moet natuurlijk ook allemaal in de tassen passen.. En Gerard is meester inpak, dus dat doe ik normaal nooit.. Okey.. Denk als Gerard.. Okey nu denk ik aan seks.. Ik moet inpakken, focus! En zowaar lukte me het om alles in 4 tassen te stoppen (Gerard had er waarschijnlijk aan 2 genoeg gehad :D). Gauw terug gefietst om vooral niet nat te regenen (maar was nu nat van de zweet :D)

Het is een vogel, een vliegtuig... Nee het is super Mariska!!
Afbeelding

Terwijl we zaten te eten begon het zachtjes te regenen, super timing dus!
Daarna weer inspannen, en door naar de boswachterij van Ruinen, die we al gauw in de verte zagen liggen..
Afbeelding

Om naar het bos te rijden moesten we nog over een smal zandpad, en Wendy reed gauw even vooruit om te checken of er geen auto`s stonden waar we dan absoluut niet langs hadden gekund.. Katinka en Ciara waren het er niet zo mee eens dat wij even bleven wachtten..
Afbeelding

En toen, de bossen in.. Na zoveel kilometers op harde ondergrond was de stilte van even geen gestamp van de ijzers wel erg lekker..
Afbeelding

Maarja... het genot was al snel over... Keienpad... Dikke herrie van de kar, en altijd een goede test of alles goed vast ligt.. :D
Afbeelding

Om daarna door deze prachtige laan te rijden.. De bomen waren prachtig! En groot!
Afbeelding

Afbeelding

Laatste stukje door het bos, liep wat op dus even in een drafje.. Dames waren alles behalve moe.. Gelukkig.
Afbeelding

Na het bos volgde nog een km ofzo langs de weg, om daarna op de bestemming van vandaag te komen. Een heus melkveebedrijf waar ze ook verse roomijs maken van eigen melk... Mmmmmm
We mochten de kar in de boomgaard parkeren, die we voor ons zelf hebben.
Afbeelding

Als avondeten zowaar echt gekookt (voor het eerst in deze vakantie haha). Nasi gemaakt, en als toetje hadden we natuurlijk verse ijs. Dus na het eten ging Gerard gauw even ijs kopen bij de boer, en komt hij met 1 bakje van 500 mL terug.. "Maar 1 bakje?" vraag ik hem, want normaal vreet hij dat in zijn eentje al op.. Haal dan toch iets meer joh, nu is de kans op vers ijs.. Dus hij gaat nog een keer, alleen in plaats van 1 bakje haalt hij er 2 bij, plus een kleine van 150 mL (wel allemaal verschillende smaken). En toen zaten we dus met 1,65 Liter ijs, met 3 personen.. Die boer zal wel gedacht hebben.. :D En het ergste is nog wel, het is nog opgegaan ook, denk dat Gerard bijna een hele liter in zijn eentje op heeft gegeten :D. Was dan ook wel erg lekker!
Afbeelding

Daarna nog een spelletje gedaan, Set (een kaartspel waarin je setjes moet ontdekken). Wendy won ruim, die is er echt eng goed in :D :D

Wendy en Hondjes liggen al op 1 oor, wij zo ook maar denk ik, morgen hopelijk net zo`n droge dag als vandaag, dan gaan we naar De Haar (boven Tiendeveen). Geen echt bos dan, maar wel weer een paar leuke paadjes, onder anderen door Siberië. Geen wonder als het dan koud is dus :D
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 26-05-15 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:05

Mooie foto's zo op die laan. Lijkt me zeker lastig kiezen uit zoveel. Hier geven ze morge goed weer dus zal het naar jullie doorsturen.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:10

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 16-12-24 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:21

Ah morgen zijn jullie in mijn dorpje :D

En camping waar jullie zitten, komt mij ook erg bekend voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:24

Prachtig wat een idyllisch plekje tussen de bomen

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:25

_O-

En wat een prachtige fotos weer!

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 00:03

Weer een tof verslag! Wat een ijs joh :wow: Ik hoop dat jullie er geen buikpijn van krijgen!!
Welterusten! :wave:

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 01:12

:D leuk verslag weer!
De toon is weer lekker gekscherend vrolijk, heerlijk slaapmutsje.

Welterusten en een heel fijne dag gewenst morgen!

Knuffel aan die heerlijke lopenden pyamaatjes.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:07

Mooi verslag weer en mooie foto's. Ik heb genoten weer!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:29

Wauw! Wat een heerlijke foto's weer! Die op t pad met de bomen,gaaf. Hoe is t met de bult van ciara nu?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:37

Wat een heerlijk verslag weer. ..
Jullie genieten echt wel.

92Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:40

Wat een leuke verslagen schrijf je!! Veel plezier vandaag

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:08

Jullie hebben een mooie route gereden! Prachtige foto's hoor!!
Wendy schrikken de beide paarden nooit als ze ingespannen zijn?

Lekker geslapen?

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:35

Super verslag weer! Bij de super mariska ging ik toch wel even stuk vam het lachen, wat nogal rare blikken opleverde aan tafel _O-

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 07:38

Jullie hebben er weer een mooi verslag van gemaakt.
En dan de foto's :~ .
Prachtig.

Is de bult inmiddels al bijgetrokken ?

En wederom veel plezier vandaag.