[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:55

Solleke_Noah wat een leuk cadeau gelijk maar aan naar stal.
Somebitch ik wil ook buitenrijden alleen helaas vandaag verplichtingen en mij maak het niet uit alleen of samen met iemand.
Ikke weet gelukkig dat dit wel werkt. Moet alleen wel even wel weer moed verzamelen, maar dat kom ook wel weer goed. Heb helaas wel vaker met dit bijltje gehakt. Zou alleen soms willen dat het niet nodig is en eigenlijk is het iedere winter hetzelfde liedje. Zijn uiteindelijke actie heeft alleen gisteren niks extra's opgeleverd, want ben wel gewoon terug gereden naar het punt waar hij er vandoor ging. En vandaar weer opnieuw verder rijden en boos dat bollie was. }>
Dancer_ misschien jongelui die bij de ingang van de wei vuurwerk gegooid hebben.

Zal anders ook even binnenkort kijken om even los te gooien in de bak. Soms dat hij even alle rugspieren los wil gooien en dit doet hij dan door als een jekko bokkend door de bak te gaan.

Heb helaas een fjord die heel goed weet wat hij kan doen en hoe sterk hij is. Beter gezegd gewoon veels te slim. Vind het bit ook martelwerktuig en gebruik het dan ook alleen eens in de zoveel tijd en alleen als het nodig is. Meestal is het al zo zodra hij dit bit uit mijn kofferbak ziet komen kom er al een baalhoofd op, want hij weet gewoon dat hij met dit me niks kan flikken. En zal je ook zien dat als ik dit bit 1x gebruik dat er niks gebeurt en daarna ook niks meer doet. Beestje heeft net zo hekel aan dit bit als baas, maar ja eigen schuld dikke bult.

Hackamore hoef ik niet te gebruiken buiten. Dan is het gewoon kop in de lucht, nek vastzetten en gaan. Baas heeft dan niks meer te vertellen.

Mijn stelregel wie zoet is mag met lange teugel lopen en word niks gevraagd. Wie stout is word ingeperkt en aan het werk gezet (en moet het dan eerst weer terug verdienen). ~~}>

dancer_

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 11:57

Bedankt voor jullie ideeën, ga eens kijken hoe het vanmiddag gaat.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:46

Ja dat bevalt zeker.
We zijn ook nog maar beginnelingen wat dat betreft dus dan is het fijn dat je je op de overige bagage kunt focussen.
Heb voor juni ook een b&b gereserveerd :j

Ikke: boszicht gaat hem niet worden vrees ik, hebben zelf de eerste drie weken van september zomervakantie dus zijn dan op vakantie.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:44

Marcella, gelukkig ben je blijven zitten! Hier helpt het meestal heel goed om van te voren even te longeren als ik denk dat ze wat springerig. Dan worden de capriolen keurig aan de longe uitgevoerd en heb ik er daarna geen last meer van :) .

Ik ga zo ook maar eens rijden, de zon komt zelfs door hier :D .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:01

Aan de longeerlijn doet die van mij niet gauw gek tenzij ik het zelf uitdaag. Maar dan laat ik hem liever los door de bak heen gaan en dan maken we er een spelletje van. Meestal begin ik dan wel met longeren om rustig aan zijn spieren los te maken anders weer een risico op spierbevangen. En voor het rijden losgooien en/of longeren is geen goed plan, want dan word alleen zijn conditie beter dan die van mij en daar word hij met rijden ook veels te vrolijk van. En dan gebruik hij dit weer tegen me. Moet met alles rekening houden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 14:07

Ik ga terug het buitenrijden echt kunnen oppakken binnenkort. Mijn singel is onderweg naar mij :).
Ga zaterdag een bitloos hoofdstel ophalen voor te testen, hopelijk gaat die. Als die gaat bestel ik 'm in een leuk kleurtje en kijk ik ook achter een HAF pad en touwteugels die er bij past.

Maandag wel 3 of 4uur weg geweest met m'n paard vooral stap (met losse singel gereden). In een plas gezeten van zeker 40cm diep :D. De schat was al zeker 3weken niet meer gereden en sinds september met de singel drama zoizo niet veel en zo braaf zijn <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:02

Jammer dat niet iedereen een fijn ritje heeft kunnen maken met de paarden. Niet te vangen paarden en stuiterbollen zijn niet altijd even fijn. :(:)

Vandaag gezellig met een vriendin naar midlaren/glimmen geweest. Dik 1 uur en drie kwartier gereden, wel veel gestapt om lekker bij te kunnen kletsen maar ook flinke stukken gedraafd. Paardjes hadden flink de sokken er in. :+ We kwamen heel veel ruiters tegen trouwens, wie weet iemand van het topic? O:) Ga even kijken of ik de route nog terug kan vinden om de afstand na te rekenen.

[edit] heb de route zo ongeveer kunnen invoeren en kom dan op 13 km uit. Niet zo heel veel dus. :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:33

@hetlevenwint: leuk he zo'n brave paarden :D echt genieten!

@Judith: ook al een fijn buitenritje gehad :)

Ik ben net terug, een uurtje buiten geweest met oudje, wel enkel in stap want we waren zonder zadel en Sol gooit hoog op :P mijn nieuwe jas is alvast goedgekeurd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:34

Dat is vast wel lekker warm. Zo zonder zadel op de paardenrug. :)

Marij120462

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:37

Ik ga morgen weer lekker het bos in. Probeer zo vaak mogelijk te gaan. Mijn jonge kruising Tinker stuitert gelukkig nooit. Ik hoop op snel beter weer dan kunnen we ritten van een uur of 4 gaan maken. Hele goede uitrijdmogelijkheden hier

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:53

Yess, ponylief stond in de schuilstal dus had m in 1x! Heerlijk stuk gewandeld, kwam vrij veel motoren tegen helaas. Lekker een klein zonnetje erbij. Echt genieten. Trouwens ik merkte dat hij telkens tussen mij en de pony die hij niet mag in gaat staan.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:59

Wauw, wat een geweldig ritje hebben we gemaakt vandaag!!!

Alanda was aan het begin behoorlijk druk. Ik dacht echt dat ik daar mijn handen aan vol zou hebben vandaag, maar haar drukke gedoe was snel om te zetten naar een werkhouding en we hebben echt heerlijk gereden! Een rit van ruim 18 kilometer, en we hebben ook voor het eerst hele stukken gegalopeerd!!! Man, wat ontzettend gaaf! Alanda houdt zich keurig, een net handgalopje vindt ze prima maar even een versnelling hoger is ook geen probleem. En dan komt ze ook weer keurig terug op haar sidepull. Echt fantastisch! Ik heb écht genoten!

Op de terugweg zijn we nog lekker even het water in geweest bij het Bankven en madam staat nu weer lekker samen met haar reis- en weidegenootje in de wei :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 15:59

Fijn dat je hem toch te pakken hebt gekregen. :j Weet je een reden waarom dat anders niet altijd lukt?

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:00

Judith_ schreef:
Fijn dat je hem toch te pakken hebt gekregen. :j Weet je een reden waarom dat anders niet altijd lukt?

Denk toch iets met de kudde of misschien eten..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:02

@Snadrem: klinkt als een heerlijk ritje!

Fijn dancer dat je hem zo gemakkelijk te pakken hebt gekregen :)

Zonder zadel is wel lekker warm aan het achterwerk ja, helaas niet zo comfortabel want oudje heeft ook een (heel) hoge schoft. Maar ik was te lui om mijn zadel te gaan halen :')

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 16:03

Haha nouja zonder zadel is ook weer ns wat anders :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:06

Marcella schreef:
Aan de longeerlijn doet die van mij niet gauw gek tenzij ik het zelf uitdaag. Maar dan laat ik hem liever los door de bak heen gaan en dan maken we er een spelletje van. Meestal begin ik dan wel met longeren om rustig aan zijn spieren los te maken anders weer een risico op spierbevangen. En voor het rijden losgooien en/of longeren is geen goed plan, want dan word alleen zijn conditie beter dan die van mij en daar word hij met rijden ook veels te vrolijk van. En dan gebruik hij dit weer tegen me. Moet met alles rekening houden.

Hmm, ja ik snap je probleem. Ik heb hier alleen een bak in de buurt van de rijvereniging en daar mag je ze niet loslaten dus die optie heb ik niet.
Wel lastig dat je met al die factoren rekening moet houden!

Net een fijn ritje gemaakt. Alleen die !@#$ rotmachines die bomen gerooid hebben hebben ook verschillende paden helemaal vernacheld -:(- .

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:49

Marcella lastig dat je met zoveel dingen rekening moet houden.

Fijn dancer dat je hem goed kon pakken.

En zonder zadel rijden, heerlijk, maar "vroeger" bleef ik veel beter zitten dan nu.... :o

Ik ben ook dik 2,5 uur op pad geweest. Zo'n 30 km gereden... waarvan 25 op tempo, overige 5 was in en uitstappen. Erg fijn, geen vuurwerk, wel veel modder en heel veel wind. En vandaag bleven de duplo's gelukkig beter zitten :P

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:57

Fijn dat je lekker gereden hebt Josien. :)

Zonder zadel rijden doe ik ook niet op die van mij, toen hij kreupel stond wel zonder zadel op pony van vriendin gereden en ik moet zeggen, mijn zit was best aardig. :+

Mooi dat iedereen lekker gereden heeft. :))

Ik heb ook 10 km in rustig tempo (1.5 uur) afgelegd. Zembla was erg druk en heeft zijn draftraining weer gehad. :j Hij kan zooo hard draven voor een NRPS, stalgenootje was lekker aan het galloperen en wij ernaast in draf. :P Hij ging echt voluit! Voelde zo die benen de lucht in gooien, zit voor geen meter maarja hahaha

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:05

Ha zalig, ik zou ook wel een goeie lange rit willen maken maar dat zit er met de studie nu niet in :)

Mijn oudje is wel héél braaf hoor :D Daar op rijden zonder zadel is geen kunst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:41

Lekker dat jullie fijn hebben gereden...
(en Marcella minder fijn.)

Misschien ga ik morgen weer eens.
Anders volgende week pas weer.
Achja,heeft ie even een weekje half vakantie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 23:00

Ach we gaan het gewoon een vrijdag opnieuw proberen als het weer mee wil werken. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 00:24

Ik zoek trouwens voor mijn ritjes nog:

fijn ruitermes
bidonhouder

wie kan me iets aanraden?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 01:37

Nog even niet bijgelezen, feestdagen zonder computer ;)
Hoop dat iedereen net zulke fijne en gezellige dagen heeft gehad als ik!

Maar DC, als mesje vind ik een Frans Opinel mesje een aanrader! Klapt makkelijk in en uit, superscherp, fijn voor appeltjes, wortels, broodjes... en in noodgevallen een touw of stuk tuig. Niet duur, gaat jaren mee en past (veilig) in jaszak/broekzak/zadeltas.

bidonhouders fabriek ik tot nu toe steeds zelf van stukjes stof, nepleer en twee veters. Werkt oké hoor, maar er zijn vast mooiere ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 09:21

Anoniem schreef:
Ik zoek trouwens voor mijn ritjes nog:

fijn ruitermes
bidonhouder

wie kan me iets aanraden?

Mes: een Buck in een foudraal aan m'n riem.
Bidon: in een verbouwd munitietasje van de legerdump voorop het zadel. Enne, kleine flesjes van Spa of soortgelijk spul voldoen prima, heb je geen speciale, dure flesjes voor nodig :D