Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:09

Gave foto\s weer, fijn dat iedereen genoten heeft van t zonnetje

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:12

@Von, echt genieten was t niet. Had een dubbele legging+joggingbroek+regenbroek aan en alsnog was ik verkleumd door de wind na het ritje(nou ja ritje, duurde 3,5 uur) en Alex niet echt heel erg warm desondanks zijn fleecedekentje :brr:

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:25

Fennadev schreef:
@Von, echt genieten was t niet. Had een dubbele legging+joggingbroek+regenbroek aan en alsnog was ik verkleumd door de wind na het ritje(nou ja ritje, duurde 3,5 uur) en Alex niet echt heel erg warm desondanks zijn fleecedekentje :brr:

Ok excuses, de foto was erg zonnig. Maar het waaide inderdaad stevig vandaag.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:31

Jammer fenna! In kootwijk lekker weer, ik heb alleen in een dunne sweater gereden heerlijk zonder jas :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:35

Kan me voorstellen dat het achter je pony wel fris is! Ik had het met rijden juist verschrikkelijk warm haha. Voordat ik ging rijden stonden er hoge pieken met regen op mijn buienradar, dus regenjas aan over de rest. Die regen is grotendeels overgewaaid met die flinke wind, en wel lekker door kunnen rijden, dus had het warm genoeg :D Zo'n niet ademende regenjas houdt de warmte goed vast. Echter ook snel genoeg afgekoeld met uitstappen met jas open.

Lekker Feline! Ziet er heerlijk uit!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:43

Ik begon ook met 2 jassen en een sjaal. Met die sjaal was ik wel heel blij na een flinke regenbui. Snijdt behoorlijk zo die koude wind op je natte huid. Mijn rijbroek is waterdicht (blijkbaar) dus dan koel je vrijwel niet af en na een goed galopje was ik weer goed warm!
Wij hebben een rondje gedaan van 6 km met een gemiddelde snelheid van 9,7 km/u.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 21:53

Hier ook weer begonnen we zouden een rondje van 1,5 uur doen en dan veel stappen om weer wat op te starten na twee wat rustigere weekjes... maar ehrm... tja we waren verdwaald en dus uiteindelijk 2 en een half uur gereden zo een 17 km uit mijn hoofd. Wel veel gestapt met stukjes draf en galop er tussen maa rhad nou niet bepaald het idee dat paard moe was.. ik denk dat ik meer last van mijn lijf etc had dan hij.
Kwam ook door wat vaage acties.. hij vond het altijd erg moeilijk om te galloperen buiten voor een of andere rede vond hij het spannend en had dus een beetje de handrem erop normaal geen probleem rustig galopje maar wel omdat stalgenootje paard van 170 heeft en wij korte beentjes aka 136 cm en hij dus wel wat door moet lopen om grote vriend gelegenheid te geven poging galop te doen ( is een draver dus vind galop zoiezo moeilijk) En we wilde graag voor .. omeens leek het galop knopje aan toen we over stammetjes heen gingen hup over de eerste en toen de tweede dacht ik... blijkbaar waren we uit het rechterpaadje gekomen want ik merkte niks en opeens gingen we naar rechts dwars door twee bosjes heen takken in mn gezicht etc .. we moesten idd die weg in maar ik dacht gaan nog ff rechtdoor hahaha ik ben blijven zitten gelukkig en paard niet gewond maar wat een sukkel.
Later weer bijna een boom geramd al was dat begrijpelijk redelijk hooge stam met schuine bocht.. en met een blije pony wat te schuin maar gelukkig niet geraakt.

Nog een vraagje niet helemaal endurance gerelateerd maar ehrm .. het is echt jaren terug dat ik vlotter gegalopeerd heb ( was een engelse volbloed dus heel ander type paard zoiezo dan wat ik nu heb meer nek enzo haha ) het is natuurlijk niet echt nodig maar paard lief werd er duidelijk heerlijk los en vrolijk van, en na galop kon hij super braaf lang laag met zijn hoofdje over zijn rug draven. Maar ik loop tegen iets aan mischien iemand tips ?

Pony heeft een kort nekje bij voorbaat al.. maar bij de snellere galop gaat zijn hoofd omlaag en lijkt hij enorm naar voren te vallen ik durf dus ook niet mijn teugels losser te laten omdat ik het gevoel heb alsof hij struikelt als ik hem helemaal los laat. Omdat hij voor mijn gevoel dus zo naar voren keukelt ga ik zelf automatish dus naar achteren hangen ( niet overdreven gewoon rechtop) waarbij ik dus bang ben dat ik hem wat in de weg zit. Dus wie oh wie weet hoe we dit op kunnen lossen zonder ongelukken ? Mischien is het voor mijn gevoel dat hij naar voren keukelt maar doet hij dit niet ? Of mischien valt hij idd naar voren omdat hij nog meer kracht van achteren moet krijgen ? Hoe kan ik dit het beste verantwoord oefenen ?
Gaat er dus niet om dat ik km's hard wil galloperen maar meer dat ik ongelukjes kan voorkomen mochten we wel een stukje gassen willen voor de afwisselingen tijdens de training ( vooral voor als we met stalgenoot rijden, als hij achter rijd doet hij het namelijk ook en dan constant want dan moet hij natuurlijk harder om grote paard bij te houden, in de duinen al helemaal niet zo fijn dat naar voren vallen met heuveltjes en stronkjes etc).

Hier was het overgens niet echt koud ! Maar een kort buitje gehad, al moet ik wel zeggen dat ik altijd een body protector over mijn jas aan doe ( weet dat hij er officieel onder hoort maar vind ik voor geen meter zitten) Altijd lekker warm en net een tikje safer als meneer weer een grapje als bovenstaande uithaalt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 09:50

Pff, paard moest beslagen worden maar dat duurde even dus een week niet kunnen rijden maar gisteren kreeg hij nieuwe *\o/*

ittheclown Ik heb ook jaren bij Blue iets naar achteren gezeten in de galop, hij struikelt heel gemakkelijk en zo zat het ook het fijnste voor hem.
Is mijn eerste paard die dat prettiger vond.
Inmiddels is hij 11 jaar en sinds van de zomer ga ik wel ietsje naar voren zitten.
Kracht van achteren naar voren is veel beter geworden, hij is sterker van achteren en zijn galop is stukken beter.
Blue is ook een lang paard, 1.56 hoog en dekenmaat 2.10!

Prachtige foto's voor bij zien komen :j

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:42

Zo, een onverwachte vrije morgen op het werk goed besteed. Lekker een rondje bos gedaan met Elmo.
Weer bijna 15 km in de benen, heerlijk hoor!

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:10

Lekker fris herfstweer was het hier! 12 km gemaakt.

Als iemand zin heeft om een keer een rondje Veluwe samen te maken :)? Waar maakt mij niet zoveel uit, ik moet sowieso traileren vanuit Nijmegen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:17

Lein_ schreef:
Lekker fris herfstweer was het hier! 12 km gemaakt.

Als iemand zin heeft om een keer een rondje Veluwe samen te maken :)? Waar maakt mij niet zoveel uit, ik moet sowieso traileren vanuit Nijmegen.

gezellig! je komt maar langs, weet wel een leuk rondje met mooie uitzichten. die is ongeveer 1,5- 2 uur, verder kan natuurlijk ook!

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 20:41

Hier hebben we een halloween ritje gemaakt. Eerst lekker heuvel op en af rijden en door het donker terug naar stal. Gelukkig hadden we reflectie materiaal bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:38

Spannend zo in het donker!
Verder iedereen ook weer fijne ritten gemaakt zo te lezen :)

Hier ben ik ook weer helemaal blij *\o/*
In het weekend niet gereden omwille van het weer (wel wat grondwerk gedaan), vandaag met borstelen was hij weer zo vervelend dat ik echt heb staan twijfelen of ik wel zou gaan, had echt het idee dat de monnikspeper ineens niks meer deed. Maarja, als ik niet zou gaan zou ik niet weten of dat het probleem was dus mijn moed bij elkaar geraapt en gegaan. Gelukkig maar, want hij was zo braaf! <3

Hij liep echt goed, 1x een stuk gedraafd, 1x een stuk draf-galop-draf en nog 1x een stukje draf met bochten en een kruispunt. Wat misschien raar is om te zeggen maar dat doen we normaal niet, haha. In bochten gaat hij nogal eens rennen (denk balansproblemen) en kruispunten verwachten we altijd vanalles dus doen we normaal in stap. Maar alles ging goed en ondanks dat hij twijfelde bleef hij toch doorlopen.

Nergens spanning of schrikken, zelfs niet op 2 momenten dat ik het echt begrepen zou hebben. Waren ook 2 gekke, niet alledaagse situaties (1x stond iemand hout te hakken achter een haag, je zag alleen de bijl boven de haag uitkomen.. en bij de andere keer waren ze met een graafmachine een kelder aan het uitgraven vlak langs de straat en die kwam dan naar ons toegedraaid met al het zand + die was er nog niet op de heenweg) maar hij deed helemaal niks. Bij de graafmachine had ik meer schrik dan hij denk ik _O-

Dit hebben we gepresteerd:
Afbeelding

Afbeelding

Vind het best een mooi tempo voor hem, de eerste draf is altijd even opwarmen en nu ging het ook nog eens het hele stuk bergop dus hij deed super zijn best. Voelde ook heel fijn aan om te rijden. Zo wil ik nog veel meer ritjes :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:35

Na hoe lang ging jij wat merken van die monnikspeper, [***]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:43

Hier wordt er niks buiten gereden, zit nog even zonder zadel :Y) En om zo zonder zadel de weg op te gaan, kweenie...

Ik heb een paar jaar terug een tijd monnikspeper gegeven aan mijn toen nog hengst, om hem ietwat te temperen. Hij zat met zichzelf in de weg. Na 6 maanden gaf het nog amper verschil dus er maar mee gestopt. Half jaar later heb ik 'm dan gewoon laten castreren, maar dat zal bij jou waarschijnlijk geen optie zijn :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:58

Tenzij ze de eerste keer wat vergeten zijn :')
Ga bij de volgende bloedname wel eens vragen of een testosteron-bepaling duur is.. You never know.

Zonder zadel zou ook niet zo mijn ding zijn, maar ben ook een watje :P

@ Fabster : is wat moeilijk te zeggen.. ik ben het op maandagavond beginnen te geven, dan dinsdag nog gereden en 3 dagen niet geweest. In het weekend had ik al het idee dat hij anders was. Maar of dat echt al zo was weet ik niet, misschien wilde ik dat gewoon zien. In ieder geval is hij sindsdien een stuk fijner te rijden en algemeen in de omgang. Hij staat ook weer gewoon in de regen buiten ipv bij de eerste druppel z'n stal in te trekken en er niet meer uit te komen.. Heel gek allemaal.

Heb ook wel een reactie gelezen van iemand bij wiens paard de monnikspeper de laatste nodige druppel leek en die had ook binnen een week een heel ander paard. Dus in theorie kan het wel snel, maar of dat bij elk paard zo is weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:17

Soms is het gewoon ook hun karakter. Mijn ene paard is gecastreerd op 6,5 jaar. Nog pittig, maar gedraagt zich prima. Blijft netjes achter een draadje, al staan ze voor zijn neus te pissen. Want dat effect heeft hij nog steeds op de dames. Hij heeft de monnikspeper gehad.

Mijn andere ruin is gecastreerd op de leeftijd van 3. Die gedraagt zich als een tank, is heel moeilijk qua grondwerk maar.tegelijk een angsthaas en onzekere sukkel 1e klas. Die kan ik niet bij een merrie zetten. Hij gaat onder/door netstroom, domineert ze en probeert constant All the way te dekken.
Bloedirritant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:35

Ja, ik weet het ook niet, hij is op 4 jaar gecastreerd maar heeft altijd nog hengstengedrag gehad, heeft wel respect voor draad maar als hij bij merries staat dekt hij gewoon nog. In de buurt van een merrie is hij ook altijd een stuk moeilijker en andere ruinen (of hengsten) zijn dan echte rivalen en dan is het echt opletten of hij gaat het gevecht gewoon aan (dat je er dan eventueel op zit is dan bijzaak :+ ).

Dus ik heb ergens wel het idee dat zijn hormonen hem parten spelen, en dat hij dan inderdaad met zichzelf geen blijf weet. Rare vind ik dan wel dat hij in de lente/zomer nergens last van lijkt te hebben (hoewel hij bij merries in de buurt altijd lastig is, maar dan heeft hij niet die spanning en dat schrikken en dat boos gedoe), terwijl je juist dan dat soort dingen zou verwachten. Dus misschien zit het toch in een andere hoek. In ieder geval lijkt monnikspeper dus wel wat te doen en rust tussen zijn oren te brengen. Hopelijk blijft dat zo :P

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:41

Hoeveel geef monnikspeper geef je hem? Ik ga t toch eens proberen. Wie weet wordt Sjaak dan ook nog eens een bokker challenge paard. Baat t niet, dan schaadt t niet (hoop ik dan maar)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:46

Volgens mij niet, dacht ergens gelezen te hebben dat het veilig bij medicatie gebruikt kan worden (maar dat zou ik dan nog eens moeten terugzoeken als je dat zeker wil weten), enkel niet tijdens de zwangerschap maar daar heeft mijn ruin hopelijk geen last van :P

Hij krijgt nu 1 schepje per dag, heb die van pharmahorse, is zo'n 2.5 gram zeggen ze.
(Bij Pit-Pit is die goedkoper dacht ik maar moest toch juist een bestelling doen en dan had ik het zeker snel, vandaar de keuze).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:00

Ik had dezelfde Sabine. Bestel regelmatig bij hen. Vind die schepjes idd handig.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:35

Ik voel een beetje jaloezie als ik dit allemaal zie.

Hopelijk nog maar 1,5 week eer ik ook weer op pad mag, maar dan moet merrielief eerst wennen dus zal nog wel een maandje duren voor we effectief een rit kunnen gaan maken. (ik ben al blij met 3 km)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:43

Haha MaritB, ik voel met je mee hoor. Bij mij schiet t ook niet op. Alleen maar drukke weken. Zondag wel een ritje maken in de Drunense Duinen, maar dat is m voor deze week. Hopelijk volgende week een betere week.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:46

Hihi, voor mij is het straks een jaar geleden dat ik er voor het laatst op heb gezeten.

Maar goed, we kunnen dan ook wel extra gaan genieten. (en dan te bedenken dat ik eerst volop aan het rijden was)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:51

Je bent niet de enige Marit (hier natuurlijk ook een veulen rondlopen en nu zelf in 'revalidatie'), ik doe nu 2x per week een rondje lange lijnen van 2 km en dat is het dan. Over een week mag ik weer los, dan gaan we aan de fiets conditie opbouwen en dan rond december de wagen er weer achter en dan kan ik weer volop meedoen hoop ik. Dat is hier ook weer ruim een jaar geleden volgens mij.