Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marcella schreef:Bos in gaan is prima gelukt en laatste stuk terug, maar de rest is eigenlijk wat minder goed verlopen.
Even gekopieëerd van facebook:
Arrgghhh wat een vieze poedersuiker heb ik soms ook. Nou bos gehaald en ging perfekt en ook nog in het begin een rotwieler gehad die in zijn staart gehangen heeft. Toen had bollie even losse achtervoetjes, maar nog prima onder controle te houden. En aangezien de baas geen controle had over zijn hond maar in een draf er vandoor gegaan. Super braaf nog steeds. En toen kwam bij die heel mooie lange rechtte, droge en zwaar zand gedeelte. We waren nog aan het draven en ik wilde een afslag nemen en blijkbaar was bollie het daar niet mee eens. En toen ging er ineens een knopje om. Spring ineens al bokkend naar voren en dan ook echt smerige bokken bewust om baas kwijt te raken. Om de een of reden had ik dit verwacht en de teugels behoorlijk kort en andere hand al de knop vast (gelukkig anders was ik echt gaan vliegen). Toen dit niet lukte maar in volle galop tussen een paar smalle paaltjes door en uiteindelijk gewoon de struiken in gehold. Hoe bedoel je dus kwaad opzet om baas te lozen.![]()
![]()
![]()
![]()
Silence schreef:Citaat:En Fjorden hebben bij mij nou niet bepaald de naam erg zuinig op hun baas te zijn.
Wordt toch eens tijd dat wij hetzelfde nvvr weekend boeken haha.
Heb vorige week nog te horen gekregen dat Jimmy zo'n lieve en slimme fjord is.
Jimmy laat wel merken als hij het ergens niet mee eens is, maar wel in een respectvolle vorm naar mij toe.
Wij zijn zuinig op elkaar
Begin nu langzaam de eerste uitstapjes voor 2013 vast te leggen.
Werkt altijd aanstekelijk die voorpret haha. Dan blijf ik zoeken naar leuke plekjes.
Wil komend jaar eens naar wat voor ons nieuwe locaties dus ben benieuwd.
Marcella schreef:dancer_ schreef:Paarden zijn altijd onvoorspelbaar... Gelukkig is t goed afgelopen
Voor mij was het niet onvoorspelbaar en eigenlijk had ik er al op gerekend door de teugels kort genoeg te nemen in 1 hand en de knop in de andere hand. En dit is dan ook wel een reden dat ik niet zonder westernzadel wil buitenrijden. Zie het als een soort levensverzekering.![]()
En eigenlijk weet ik dat ik met een stevige wind niet buiten moet rijden, want dan kan hij wel eens onvoorspelbaar zijn. Hij kan namelijk ook heel perfekt halve pirouttes draaien (anky kan er jaloers op zijn). Weet wel weer waarom ik dus absoluut geen verzorger wil of iemand anders dan ik op hem rij ik wil dit risico gewoon niet nemen dat het fout gaat. Ik weet gewoon in die 12 jaar dat ik hem heb wat ik kan verwacht, maar kan dan ook gewoon die oren aflezen. En ik durf het ook gewoon aan om tijdens de rodeo hem een rotschop te geven en op zo'n moment moet je ook absoluut van de teugels afblijven.
Silence op stal willen ze niet echt geloven dat die lieve fjord van me dat doet, want hij is zo lief en een dooie donder.
Solleke_Noah schreef:Silence: kan je het gebruik van B&B aanraden bij trektochten? Hoe doe je het met bagage, gewoon het hoognodige mee, en lakens ed zitten bij het huisje in? Lijkt me wel gemakkelijker dan altijd een tentje meezeulentenzij we een pakpaard meepakken
Solleke_Noah schreef:@Waratje: ok goed om te weten! We zouden sowieso met minimum drie ruiters gaanMaar die B&B's klinken steeds aantrekkelijker!
@ikke: hm hm jij maakt het tentje weer aantrekkelijkMijn mede-ruiters zijn niet zo'n fan van het tent-plan haha, ze zijn niet zo'n kampeerders, maar misschien krijg ik ze nog overtuigd. En anders gaan we voor de B&B, een beetje luxe op z'n tijd is ook fijn
en dan weet je ook zeker dat de paarden goed staan voor de nacht!
dancer_ schreef:Nou als ie uit t hek is, is hij onwijs lief en vrolijk.. Zit in dubio..