Nou, vandaag begint gisteren.. Vrienden waren langs geweest, was mega gezellig, en lagen veel te laat op bed.. Ik denk dat de honden vorige nacht toch ook niet lekker hadden geslapen bij ons in bed, want vannacht zijn ze netjes op hun eigen plek blijven liggen..

Rond half 5 wordt ik wakker.. het is hard aan het waaien en de partyt.. euhh voortent staat tegen de wagen aan te jutteren.. Ik maak Gerard wakker (voor zover dit lukt rond dat tijdstip), maar kreeg weinig zinnigs terug op mijn vraag of we hem misschien even in moesten klappen.. En als hij zich er niet druk om maakt.. ik dan ook niet

Nadat ik uit bed ben gegaan, Wendy gedwongen in haar tent te gaan liggen voor de ultieme penny-foto.. Het koste enige overredingskracht, maar uiteindelijk deed ze het wel..

Daarna het standaard verhaal, koffie/thee, ontbijten, opzadelen en gaan rijden maar.. Een klein rondje naar de genieput

De natuur hier is heel anders dan het DF-woud of Dwingeloo.. Het heeft een beetje het 'veluwe' gevoel.. kan het niet helemaal uitleggen, hopelijk zien jullie het op de foto`s terug (en anders pech gehad..

Direct na vertrek, prachtige bloeiende brem..

Bovenstaande zandpad liep langs dit mooie veld, waar de schapen vorig jaar schijnbaar in staking waren geweest...

Dit is een beetje wat mij het 'veluwe' gevoel gaf...

Spechtenflat:

Mijn zeer verouderde kaartje was niet echt nuttig vandaag.. "Na deze bocht kruizen we als het goed is een fietspad.." En als het niet goed is, vroeg Wendy.. "Nou dan kruizen we er geen..." En dat gebeurde.. Dus even een stop om proberen uit te zoeken of we links of rechts zouden gaan...
Gerard gebruikte dit moment om even zijn easy-rider imitatie te doen..

We hebben ons netjes gedragen, en zelfs dit soort paadjes in stap gedaan.. want tja het zou een rustig kort ritje worden..

Uiteindelijk maar even op endomondo gespiekt waar we zaten, en zowaar waren we redelijk op de goede weg. We reden nu langs de bosrand, langs een slootje waarin alles dat bewoog ervoor zorgde dat Hope een meter of 2 opzij sprong... raar paard..

Hier hadden de schapen beter hun best gedaan..

Aan de andere kant van de sloot schoot een haas weg... En Garuda deed een 'Podenco dingetje.." Op de achterpoten staan om alles beter te kunnen zien.. Stoerrrr

Na de sloot draaide we het gebied weer in..
We voelde ons al haast indianen op de prairies..

Dit stuk was een stuk natter als het eerste stuk, met meerdere vennetjes..

Hee Gerard, je pony is gekrompen...

En na nog een paar van die "saaie"

Kwamen we eindelijk bij de genieput aan

Daar onze gesmeerde broodjes gegeten, terwijl de paarden lekker konden grazen.. Al was Hope het niet met die verdeling eens, en zat ze op Wendy haar brood te azen..

Nog even met de paarden kort door het water gedaan (hier alleen filmpjes van) om daarna terug naar de kar te rijden in een fractie van de kilometers van de heenweg

Bij terugkomst onze zadels weer opgeruimd in de kar, want vanaf nu geen zadelritten meer voor Gerard en mij.. Daarna in een stoel geploft... en stond voor de keuze.. tukkie doen of gaan douchen.. Toch maar voor het laatste gekozen, kwam er gelukkig wakkerder onder vandaan.. iets..

Als avondeten zowaar een soort van gekookt... Pannenkoeken.. Gerard deed die van hem met salami-worstjes.. En hij had direct toeschouwers.

Bij de afwas Wendy nog even op de foto gezet. De afwasruimte is tja... euhh.. een soort woonkamer-museum of zoiets.. echt heel vaag... met bijzondere lampenkappen

En na dit alles... zelfs nog twee spelletjes kunnen doen... Yahtzee (ikke winnen natuurlijk

En nu? Zit ik te genieten dat het zo vroeg is dat ik nog steeds mijn toetsen kan zien, zelfs aan het eind van het verslag