Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:21

Jammer dat er op andere manieren meer kilometers bij worden gerekend. Dat gaat een beetje ten koste van het hele idee waar we mee bezig zijn. Als iemand steeds dat soort dingen doet, mag hij of zij wat mij betreft verwijderd worden uit de challenge. We hebben niets aan nepkilometers in deze uitdaging, dat was namelijk niet de opzet.

Vandaag weer een lekker ritje gemaakt. Ruim 23 kilometer. Morgen nog een rondje en dan krijgt Alanda weer een paar dagen vrij. We zijn flink gestegen in het aantal kilometers de afgelopen dagen, maar daar komt in de loop van de week weer verandering in aangezien ik flink wat lange dagen krijg op mijn werk.

Afbeelding

Het wordt trouwens wel een beetje een saai rondje, steeds weer dat rondje om de hei heen :') Binnenkort maar weer eens op avontuur gaan een andere kant op. We zijn zo verwend met dat bos dat ik het saai begin te vinden :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:21

Menners mochten tot nu toe altijd wel gewoon meedoen, en ik vind het niet zo'n punt als ze dat blijven doen. Ik heb zelf geen ervaring met mennen maar kan me voorstellen dat je dan toch net wat makkelijker meer kilometers maakt. Echter zie je dit verschil ook al tussen elk paard natuurlijk, dus dit soort verschillen in snelheid en afstand blijven er zijn.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:23

Waarom per combinatie? Zoals hierboven al wordt genoemd kan je toch niet in je eentje op twee paarden tegelijkertijd. I.m.o. Gaat het om de kilometers die de RUITER aflegt, met welk paard maakt dan weinig uit.
Verschillende ruiters op hetzelfde account heb ik wel moeite mee...
Mennen vind ik ook geen probleem, is toch ook buitenrijden maar dan net even anders :Y)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:24

Snadrem schreef:
Jammer dat er op andere manieren meer kilometers bij worden gerekend. Dat gaat een beetje ten koste van het hele idee waar we mee bezig zijn. Als iemand steeds dat soort dingen doet, mag hij of zij wat mij betreft verwijderd worden uit de challenge. We hebben niets aan nepkilometers in deze uitdaging, dat was namelijk niet de opzet.

Vandaag weer een lekker ritje gemaakt. Ruim 23 kilometer. Morgen nog een rondje en dan krijgt Alanda weer een paar dagen vrij. We zijn flink gestegen in het aantal kilometers de afgelopen dagen, maar daar komt in de loop van de week weer verandering in aangezien ik flink wat lange dagen krijg op mijn werk.

[ Afbeelding ]

Het wordt trouwens wel een beetje een saai rondje, steeds weer dat rondje om de hei heen :') Binnenkort maar weer eens op avontuur gaan een andere kant op. We zijn zo verwend met dat bos dat ik het saai begin te vinden :')

Ik ben ook verwend met kilometers aan ruiterpaden in het bos, maar toch maak ik ook vaak weer hetzelfde rondje. Begon inderdaad saai te worden dus toen ik een week vrij had ben ik met een kaart op pad gegaan om nieuwe paden te ontdekken :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:25

Ik vind de km's per ruiter ook een goed idee ipv per combinatie :)
Verschillende ruiters op hetzelfde account inderdaad wel, da's niet de bedoeling!

Let's just keep it fair! :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:27

Ik rijd ook steeds ongeveer hetzelfde rondje, afhankelijk van hoeveel tijd ik heb snijd ik de route eerder af. Hopelijk kan ik na de winter wat meer met anderen buiten gaan rijden zodat ik de binnen door weggetjes in de bossen wat beter leer kennen :) Daar begin ik nu nog niet aan, zeker nu het zo vroeg donker is.

Menners mogen van mij ook gewoon mee doen. En Endomondo expres aan laten staan op de fiets of in de auto is ook jammer natuurlijk, dan ga je het doel van deze challenge een beetje voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:35

Zo, toen was er een interessant gesprek, volgens mij waren de basis uitgangpunten echt ' buiten' rijden, dus niet in een rijbak, niet in een groot weiland, voor mijn part ook geen grote rondjes op eigen erfgebied. Maar echt buiten rijden, en of je dat nou in de polder, een stuk door de stad, door de bossen, over het strand of de hei doet. Dat is vrij effen, maar het moet gewoon om het buitenrijden gaan. Verder in principe te paard, mennen was wat overleg over, maar ook daar geldt eigenlijk hetzelfde qua route, dat is het belangrijkste. Zo had ik het eigenlijk begrepen.

Qua mensen met meerdere paarden, tja, ik doe dat bijvoorbeeld ook. Ik bezit drie paarden, maar het komt bijna nooit voor dat ik ze elke dag rij. Zit minstens 1 a 2 rustdagen per paard tussen, mijn jonkie van 4 pak ik meestal niet meer mee dan 1x per week 'echt' werken en soms 1x beetje klooien. Mijn ene merrie doe ik meestal 2 a 3x per week in de zomer, dan de ander gaat vaak als handpaard mee en soms, denk aan 1x per maand onder de man, die staat half met pensioen. Maar als men dat ook niet eerlijk vind, 1 ruiter met meer paarden dan moet ik mij ook terug trekken :)

Workouts kan je vrij eenvoudig via de pc of laptop aanpassen. Klik op edit, en daar kan je zowel de duur als de km aanpassen. Onderaan zie je altijd je snelheid etc, dan schuif je daar tot waar je weet dat het te paard was, en dan neem je die duur en totale km over. Zo blijft het imo eerlijk :)

Nessa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:39

Ik vind dat zelf geen probleem Maya.
Je kunt als ruiter toch niet gelijk rijden met een ander paard.
Dus die tijd moet je er wel voor vinden.
Mij maakt het iig niet uit :) Het zijn gereden km´s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:42

Ik zet netjes mijn endomondo aan als ik in het bos ben en naar huis staat ie aan tot aan de stal.

1 keer heb ik de route zelf ingetekend maar dat was toch hetzelfde rondje als Nessa dus aan de hand van haar kaartje kon ik hem mooi intekenen.

Ik vind het leuk om mijn totaal gereden kilometers te zien en hoe ver de bovenste is :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:43

Ter afwisseling van de discussie hierbij mijn ritje van vandaag :) Voor het eerst weer met een maillot onder mijn rijbroek gereden, vond het zo koud zaterdag! Nu viel het wel mee, kwam waarschijnlijk ook door al die mist van de vorige keer dat het toen zo koud was!

Afbeelding

Ik heb van vandaag een paar foto's met elk een ander soort pad/omgeving, het is best verschillend rijden hier!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(in draf, dus iets waziger)
Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:55

Er wordt verwezen naar afspraken, maar die staan verspreid door het topic. Dat is niet echt duidelijk.
Wat mij betreft is het aan TS wat de geldende regels zijn, het is haar idee :j En misschien is het een idee om een mod deze regels aan de OP toe te laten voegen.

Maar verder vind ik het zo ook prima. Ik bemoei me ermee omdat ik lees over wel en niet eerlijk en heb daar wel mijn mening over. Maar verder ben ik niet zo ambitieus, dus heeft de challenge op mijn doen en laten geen invloed. Ik ben meer van persoonlijke uitdagingen waarbij ik de grenzen verleg van mij en paard.

Zaterdag was het inderdaad een stuk kouder :brr: . Gisteren was het al een stuk beter te doen en vanmiddag heb ik zonder kou beide paarden gereden.

Edit;
Bedenk me ineens dat wij ons ook niet aan de regels houden := Ik gebruik geen endomondo, mijn vriend wel en hij staat in de challenge (hij is uitgenodigd door een andere bokker, ik kende deze challenge niet). Maar hij is dus geen bokker. Dus TS, kijk maar wat je ermee doet. Anders maakt hij wel een account aan, hij zit toch geregeld op bokt en is meer met deze challenge bezig dan ik.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:19

Joh, wat een gedoe allemaal, wat mij betreft tellen de gemende en gereden kilometers buiten gewoon mee en alle andere (fietsen, wandelen, bakwerk) niet. Dat is dan dus per persoon (of je moet je mobiel aan Jan en alleman uitlenen :+ ) en verder rij je toch voor jezelf? En OK, een beetje om foto's en verslagen te maken waar anderen 'jaloers' op zijn. Serieuzer dan dat moet je het in mijn ogen niet nemen :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:22

Ik ben niet zo'n fanatieke buitenrijden als in, ik heb geen tijd om elke week te gaan.
Persoonlijk heb ik de challenge ook opgevat als het aantal Kilometers die een ruiter/menner heeft afgelegd.
Ongeacht met welk paard. Ik heb op mijn account zowel kilometers onder de man als voor de wagen staan.
Heeft iemand daar dan problemen mee?

Als menner maak je vaak wat meer kilometers omdat dat toch net iets meer werk is en dan doe je vaak niet voor even een klein rondje. Maar dat maakt wat mij betreft niet uit in deze challenge.
In de bak rijden daarentegen lijkt me niet de bedoeling. Het kan wel zijn dat je Endomondo ooit vergeet uit te zetten, maar ik begrijp dat dat vrij eenvoudig aan te passen is.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:04

Idd vind ik menner en ruiters (met meerdere paarden) ook geen probleem.

Maar heb er toch ook al een paar gespot die met de fiets of auto gaan. Want die rijden km's die in die tijd nooit kunnen, en ook maar 1 rechte lijn zijn die dus niet terug komen op stal....

Ik men en rijd, mennen idd vaak wat meer kilometers dan rijden, maar wij mennen ook minder dan dat ik ga rijden. Daarbij mennen wij in de winter niet.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:57

Chouchou schreef:
Ter afwisseling van de discussie hierbij mijn ritje van vandaag :) Voor het eerst weer met een maillot onder mijn rijbroek gereden, vond het zo koud zaterdag! Nu viel het wel mee, kwam waarschijnlijk ook door al die mist van de vorige keer dat het toen zo koud was!

[ Afbeelding ]

Ik heb van vandaag een paar foto's met elk een ander soort pad/omgeving, het is best verschillend rijden hier!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mooi :)
Wat voor paardje rij je?

Ik heb wel rondes ingetekend omdat hij dan de GPS niet pakte ofzo. :(
Maar doe niet het intekenen om meer KM te krijgen. Endomondo gaat aan zodra ik van het erg af ga. en gaat uit zodra ik naast mijn paard sta op het erf.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:00

Cchanny schreef:
Chouchou schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Mooi :)
Wat voor paardje rij je?

Ik heb wel rondes ingetekend omdat hij dan de GPS niet pakte ofzo. :(
Maar doe niet het intekenen om meer KM te krijgen. Endomondo gaat aan zodra ik van het erg af ga. en gaat uit zodra ik naast mijn paard sta op het erf.

Ik rij een hele leuke IJslander :D

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:03

Ik teken ze altijd achteraf in, heb al een hele oude, instabiele telefoon, die meestal geen satellieten kan vinden, dus ik heb het maar opgegeven om endomondo aan te zetten.. ;(

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:10

Sok schreef:
Ik teken ze altijd achteraf in, heb al een hele oude, instabiele telefoon, die meestal geen satellieten kan vinden, dus ik heb het maar opgegeven om endomondo aan te zetten.. ;(

Ohja dat kan natuurlijk ook! Een vriendin van mij baalt heel erg dat ze nog een oude telefoon heeft zonder internet en dus ook zonder endomondo, maar ze kan natuurlijk haar ritten achteraf intekenen! Ik wist wel dat dat kon maar nooit op die manier aan gedacht. Gelukkig rijden we vaak samen dus een aantal ritten heeft ze al van mij kunnen kopiëren!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:11

Later intekenen kan toch ook.
Maar wellicht dat er ook mensen zijn die ritjes verzinnen?
En dat is jammer. Dit is geen wedstrijd met prijs ofzo. Just for fun :)

Vind leuk om te zien dat ik al ruim 200 km heb gehaald in 3,5 maand :)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:16

Ik heb twee ponys. Met een men ik de andere rijd ik. Je bent met beide buiten aan het rijden dus vind ook wel dat mennen bij deze challenge hoort. Zoals al eerder gezegt is, de een heeft veelmeer tijd dan een ander om te rijden. Ik vind het gewoon leuk om te weten hoeveel kms ik rijd en medebokkers een beetje te volgen met hun routes en mooie fotos.

Zelf vind ik het intekenen van een route niet ech eerlijk. Ik kan zo nog een aantal routes intekenen die ik vanaf augustus gereden heb maar mn endomondo niet aan heb gehad. Ik vind dat dan pech gehad , volgende keer beter.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:17

Ik heb persoonlijk helemaal geen baat bij ritjes verzinnen :D
Paard is in training om volgend jaar z'n eerste endurance te mogen lopen, verzonnen kilometers doen het niet zo goed op wedstrijd :D

Route intekenen is dan ook altijd exact de route die ik heb gereden!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:18

Ik teken ook wel eens achteraf mijn rit in, vooral bij een lange rit, ik wil dan zoveel mogelijk accu overhouden mocht ik eraf vallen o.i.d.

En idd, achteraf zelf ritjes bedenken die je helemaal niet gereden hebt vind ik erg kinderachtig.
Ik doe zelf gewoon mee voor de fun, maar ik merk ook dat ik soms net even dat stukje verder rij en zo de grenzen van mezelf en van mn paard verleg. Daarom vind ik het zo leuk om mee te doen met de challenge.

Hoe hebben jullie je kaarten staan? Ik heb ze op 'zichtbaar voor vrienden' staan, omdat ik het een beetje een eng idee vindt dat iedere willekeurige persoon kan zien waar ik langs rijd. Kun je dit ook instellen dat het wel zichtbaar is voor je mede-challengers maar niet voor anderen?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:33

We moeten elkaar maar erop vertrouwen dat er geenverzonnen ritten ingetekend worden +:)+

Volgens mij heb ik hem openbaar staan, waar kan je dat vinden?

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:37

Dat is wel een goede ja, volgens mij staan mijn routes ook op openbaar. Ik neem aan dat je dat bij Settings > Privacy veranderd? Ik weet alleen niet precies welke van die dingen die je in kunt stellen nou de routes is

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:50

Ja klopt Nienke, en als je daar dan helemaal doorscrolt naar beneden kun je het aanpassen. Je kunt public, friends of only me aanklikken onderaan. Maar zoals ik al zei, zie ik daar geen optie bij staan dat je mede-challengers je gereden routes kunnen bekijken, om bijv. ideeën op te doen voor een nieuwe route.