[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:16

spatter schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Wat maken die zebra's toch een grappig geluid.

Wauw een zebra! Ben wel erg benieuwd naar waar dat was :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:33

Vandaag naar de andere helft v/d Ginkelse Heide gereden. Normaal blijven we aan de rechterkant van de weg (richting Ede naar Arnhem gezien) maar vandaag eens de weg overgestoken en daar was het me toch enorm prachtig! Enorm veel leuke kleine paadjes en onwijs mooie uitzichten. We stonden uiteindelijk op een heuvel en je kon nog zo'n 15km aan hei zien, als het niet nog minder was. Genoeg mogelijkheden om te rijden dus!
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:34

Zebra staat op Golderheide Bocholt Belgie :)

Dabo

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:40

Leuk, een zebra'tje! :) :)

Vandaag een rondje 'Broekland' gedaan, en een leuk pad ontdekt waar we heerlijk kunnen draven en galopperen! Heerlijk! Volgende keer ga ik DAAR foto's maken (was nu heerlijk van mijn drafje/gelopje aan het genieten) :D

Afbeelding

Op de terugweg weer de A50 over:

Afbeelding

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:05

Oooo die met die zebra en flamingo's! Geniaal!
Die heide foto's zijn ook prachtig!

Gisteren was het genieten in de zon. Dit was bij de St. Jansberg vlakbij Groesbeek. Tweede foto is aan de linkerkant het Reichswald en rechts het Limburgse platteland :P
Afbeelding Afbeelding

thd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:30

Afbeelding

Dit was in ons mooie Twente met de lieve New Forest X Ijslander en ons Haflingertje :)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:55

Gisteren een (kort) ritje in Duitsland op de Tevenerheide gemaakt. Het was fantastisch weer, dus weer volop genieten.

Afbeelding

en voor de liefhebbers een filmpje

Verheug me er al op als alles weer mooi groen is en in bloei staat.

Citaat:
Dit was vorige week, vlakbij het militaire terrein bij Kleve. De paden zijn hier wat saaier.
hoezo saai? Vind het niet saai hoor.

Citaat:
Dit was tussen Nütterden en Kleve in geloof ik. Ik vond de paden wat saaier omdat het allemaal rechttoe, rechtaan zijn. Voordeel is wel dat je wat meer tempo kunt rijden, dan de kleine kringelpaadjes aan de andere kant van de weg.
Ieder nadeel heeft zo ook z'n voordeel :j

Citaat:
Hier ook veel 'saaie' paden, ik probeer nu zo veel mogelijk de leuke kleine paadjes op te zoeken maar helaas zijn dat meestal geen ruiterpaden, maar toch ga ik regelmatig eens op onderzoek uit en kom je wel eens per ongeluk op een niet-ruiterpad. Ach, op zo'n doordeweekse dag zijn er toch nooit wandelaars. Vandaag weer veel nieuwe paden ontdekt, ponylief was erg blij en het was ook heerlijk weer
Juist, dat doen wij ook geregeld en dan kom je op heel wat mooie plekjes .

Citaat:
Vandaag lekker naar de dijk gereden. Kort stapritje (40 min) maar
evengoed enorm van genoten
Is toch ook lekker relaxt, lekker stapritje en uitwaaien op de dijk.

Citaat:
Op het strand waren wat binnenmeertjes, die vond ze erg leuk, zelfs in draf er doorheen.

Prachtig zo'n strandrit, staat nog steeds op het verlanglijstje. Het plezier straalt van je gezicht af!

Citaat:
Mooi hoor zo de Brunsummerheide.
Staat hoog op mijn lijstje om eens te rijden
Ja, is een aanrader, misschien ook leuk te combineren met de eraan vast liggende (Duitse) Tevenerheide, hoewel je voor deze laatste een Reiterplaquette moet hebben, anders krijg je een flinke bon als ze je aanhouden. Op de Brunssummerheide heb je die niet nodig.

Citaat:
Was inderdaad in de kempen ja, van ons maar dat duinstukje is er volgens mij maar op 1 plek, bij Gruitrode dus.
Ziet er prachtig uit!

Citaat:
Heeeerlijke foto's weer en fijn dat we ook een beetje offtopic mogen! Zal ook weer eens wat plaatjes van Been en onze ritten plaatsen, vorige week een bloktraining afgesloten en in 2 weken heel veel mooie plekjes bezocht!
Kijk er al naar uit!

Ook niet iets wat je in Nederland dagelijks op een buitenrit tegen zult komen, al die Flamingo's :D

Rocymax, dank je, het is er ook erg mooi, maar als ik dan weer dat schitterende gebied bij jou zie, dan is het bij ons maar "behelpen" , alleen al qua oppervlakte en uitgestrektheid. . :j

Citaat:
Vandaag rondje door de achtertuin gedaan....
<3 Dat missen we nu nog in onze achtertuin <3

Citaat:
Wat een prettig filmpje van de rit over de Brunsummerheide.
Dank je :D

Prachtig!!! Ook al zebra's op je pad en dan eens geen zebrapad :=
Wat vonden de paarden ervan?

Citaat:
Vandaag naar de andere helft v/d Ginkelse Heide gereden. Normaal blijven we aan de rechterkant van de weg (richting Ede naar Arnhem gezien) maar vandaag eens de weg overgestoken en daar was het me toch enorm prachtig! Enorm veel leuke kleine paadjes en onwijs mooie uitzichten. We stonden uiteindelijk op een heuvel en je kon nog zo'n 15km aan hei zien, als het niet nog minder was. Genoeg mogelijkheden om te rijden dus!
Prachtig!! Wat een uitzicht!!!

Citaat:
Vandaag een rondje 'Broekland' gedaan, en een leuk pad ontdekt waar we heerlijk kunnen draven en galopperen! Heerlijk! Volgende keer ga ik DAAR foto's maken (was nu heerlijk van mijn drafje/gelopje aan het genieten) :D
Al benieuwd nar de foto's

Citaat:
Gisteren was het genieten in de zon. Dit was bij de St. Jansberg vlakbij Groesbeek. Tweede foto is aan de linkerkant het Reichswald en rechts het Limburgse platteland :P
Mooie plaatjes!!

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:40

Vanmorgen een heerlijke rit gemaakt door het bos!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:28

Dit keer geen "mooi" plaatje voor ons, maar wel voor het eerst in weken weer de weg op met paard :+: Arme witbol is flink kreupel geweest, kunnen nu eindelijk voorzichtig weer op gaan bouwen. Voorlopig nog niet in de bak (voltes vermijden), maar wel rechtuit de weg op/bos in.

Paard wordt er blij van en ik ook :D Heb de flaporen gemist <3
Afbeelding

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:08

Gelukkig kun je dan eindelijk weer genieten van de flapoortjes Vientje. *\o/*

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:30

Ja heerlijk, ben echt zo blij *\o/* Zondag met stalgenootje een klein blokje om (weg, akker, industrieterrein, weg, thuis :+ ) aangezien het bos nog te ver weg is, en ik verheug me er gewoon nu al op :))

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:20

Dit zagen wij gister tijdens ons buitenritje. (Rondje Zutendaal-Lanaken-Opgrimbie-Zutendaal)

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren heerlijk een rondje gemaakt van ± 23km tbv onze training voor de endurance in Renesse 27 april.

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:29

Afbeelding

Kabouter bos :D
hopelijk vind ze de bak kabouters niet meer eng :P

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 20:57

Wat een heerlijke foto's weer ! :D
Ik ben gister lekker naar Castricum geweest voor een heerlijk
ritje in het bos.

Afbeelding

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:36

AlexVB schreef:
Dit zagen wij gister tijdens ons buitenritje. (Rondje Zutendaal-Lanaken-Opgrimbie-Zutendaal)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Gisteren heerlijk een rondje gemaakt van ± 23km tbv onze training voor de endurance in Renesse 27 april.

Toch prachtige omgeving en het was een super training!! ik hoop dat bierbeek goed gaat gaan en voor jullie renesse!!!

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:14

Bierbeek komt helemaal goed voor jullie Joyce. Wij zijn er ook om je te ondersteunen als het moet....

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:30

@Diva_Jenny dat is Westerbork, toch?
Mag je daar met je paard komen?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 22:42

Geen buitengewoon spectaculair plaatje, maar voor mij toch bijzonder.

Afgelopen dinsdag ons 1e buitenritje weer, na ruim 2,5 maand medische ellende, en de vraag of Tweet er überhaupt doorheen zou komen. Eerst afgelopen week een paar keer een 20 minuutjes in de bak, en dan nu afgelopen dinsdag naar buiten.
1/2 uurtje, alleen stap. Maar het begin is er weer!

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:44

Toch zijn dat de beste plaatjes hè, na zo'n tijd van ellende eindelijk weer weg kunnen :+: Fijn dat jullie weer op kunnen bouwen!

Wij zijn eergisteren voor het eerst weer in het bos geweest <3
Afbeelding

Paard was daarna heerlijk Zen :z

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:54

Stil hier -O-

Gisteren met Spatter een stapritje gemaakt.
Het wordt weer groen *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 21:54

Vandaag een erg spannende rit over de Ginkelse Heide! Ik ging voor de eerste keer met een vriendin en haar stoere Tinkerkruising rijden, en zo'n imposant paard is altijd een beetje spannend voor mijn smalle New Forest'je :+ Op de heide kwamen we nog een hele groep militairen tegen die aan het trainen waren, wat erg eng voor de paarden was, Q rent nooit weg maar daar was vandaag toch echt de primeur van. Als klapper kwamen we ook nog een grote bulldozer tegen op een zijpad, dachten we daar even op te wachten, reed er achter ons een gigantische truck van de militairen. Tsja, toen maar heel snel voor de bulldozer 't pad overgestoken in een klein pad waar beiden voertuigen niet bij konden. Altijd wel spannend, zo 'ingebouwd'. Daarna kwamen we de bulldozer nóg een keer tegen maar gelukkig was de bestuurder zo vriendelijk om ons even te vertellen welke kant hij op ging, zodat wij daar even op konden wachten en daarna weer veilig verder konden rijden.
Al met al een goed spannende rit, en beiden paarden hebben zich meer dan uitstekend gedragen. We hebben 30 kilometer gereden, wat voor mij wel een tof hoogtepunt was aangezien dat de beginnersklasse van de endurance is, waar ik de laatste tijd erg in geintresseerd ben. En paardlief was nog enorm fit en druk toen we thuis kwamen *D
Afbeelding
Oortjes van Q

Afbeelding
Oortjes van Billy

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 22:45

Leuk, weer nieuwe foto´s en spannende verhalen.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:48

Ooooh trouwens ik zag vanmiddag ook nog een hertje <3 Het was nog een baby en hij was geloof ik verdwaald en helaas toen hij ons zag sprong 'ie weer direct het bos in. Het zag er wel een beetje zielig uit, want ik reed op het uiterste ruiterpad a/d buitenkant van het bos (wat beschikbaar is te paard) en hij liep maar heen en weer langs het hek want langs het pad staat.. -O-

Wiesiesisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:35

Ben vandaag ook weer op buitenrit geweest!
Weer Gortel, maar nu ook de Tongerense Heide.
Heel mooi weer!
Ondertussen ook nog even geluncht.
Afbeelding
Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:48

@ Wiesiesisi; jeetje mooie omgeving ! Wat is dat op die 1e foto? Een soort pauze
plaats voor je paard ofzo?

Ik en mijn pony hebben vandaag vooral zand gezien :D En wat zeewater, maar ik
gelukkig niet van dichtbij :D

Afbeelding