[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:45

Ook lekker :))
Ik heb niet eens een bak :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:50

Ik heb vandaag aquatraining voor mezelf gedaan in de wei, uitmesten...
Ponylief loopt van eiland naar eiland, aan de mest te zien :')
Hoewel hij zijn schuilstalletje wel netjes schoonhoudt, de kanjer!
Maar er ligt alleen mest op de drogere stukken van zijn wei, langs het hek en op/rond de rubbermatten van zijn voerplek.
Het is echt even afzien nu, ben blij dat zijn schuilstal wel lekker droog is, zodat hij in ieder geval droog kan liggen en uit de wind kan staan.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:59

Ach shet gooide vanmorgen de kruiwagen om die van mij maakt een luchtsprong van schrik en spring dus vol de bagger in. Toe wist ik ook gelijk dat buitenrijden geen succes ging worden. :+ Hier word trouwens de schuilstal helemaal volgescheten.

Zodra mijn deken af gaat is dit standaard begin van zijn loswerk oefeningen. Krijg amper de kans om te poetsen, want ik doe het toch niet goed volgens bollie. Slank zijn heeft ook zo zijn voordelen.
http://www.youtube.com/watch?v=dcuK9Khy ... Kw&index=1

Had nog een laatste keer hooi gegeven en had net het hek dicht gedaan kom mijn pony de schuilstal uitlopen naar het hek. Geef hem een kusje op zijn neus en een aai over zijn hoofd. Draait zich om en liep weer richting hooinet. <3

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:59

Na de middag was het hier gelukkig droog, dus met 2 stalgenootjes een heerlijk rondje bos gedaan,
was op sommige stukken bagger, maar toch nog heerlijk kunnen rijden.
Deze keer had ik mijn Arabier mee, en die is niet erg dol op plassen, dus nog een paar keer een lekkere sprong kunnen maken ook.
Het was trouwens 11 graden hier, erg warm voor deze tijd van het jaar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 21:52

Ik hoop morgen nog even te kunnen gaan :j
Maar als ik het weerbericht hoor.....

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:29

Ik heb heerlijk rondje gehad vandaag.
Ruiterpaden vallen niet te doen.
Zeiknat.
Lekker langs de weg geweest.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:04

Ik heb vandaag een heerlijk rondje gereden. Ponylief had de turbo aan, had 1,5 uur om zonder verlichting thuis te kunnen komen en heb een flinke ronde gemaakt.
Het was onderweg wel modderworstelen op sommige paden, maar gelukkig geen water vanaf boven, dat was wel even prettig.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 09:47

Goedemorgen :wave:
Ik ga vandaag ook maar een ritje buiten doen. De bak is ook niet meer te doen en vannacht heeft het weer lekker staan regenen.. :\

Enneuhh! Fijne kerstdagen allemaal! {:) {:)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:23

Fijne kerst {:)

Ik denk dat er voor mij geen kerstrit in zit.
Vandaag naar oma en morgen brunchen.

Misschien morgenmiddag nog als we een beetje op tijd thuis zijn.
Anders wordt het pas weer in het weekend.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:26

Fijne kerst!

Ik ga zo tussen kerstontbijt en familiebezoek door ook nog een rondje naar buiten. :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:02

Fijne kerst allemaal!

Ik moet vandaag helaas nog even overslaan :( We gaan om twaalf uur bij de familie van mijn vriend eten, en de stal sluit vandaag al om 4 uur. Dan wordt het wel erg kortdag... morgen ben ik wel van plan weer lekker naar buiten te gaan!

Veel plezier voor degene die wel kunnen rijden vandaag. Volgens mij is het er schitterend weer voor!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:07

^^ Stuur dat schitterende weer dan hier even naartoe. :+ Het is droog maar donker... :\

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:11

Hahaha ja, hier ook, maar dat vind ik juist wel lekker :') Dan is het rustig in het bos omdat het niet zonnig genoeg is, maar wel droog :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:13

Ik heb helaas geen bos.. Moet over de weg.. Ben benieuwd hoe druk het in de polder is nu. :+
En ik moet alleen...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:27

Gisteren eindelijk weer een rondje bos kunnen doen.
Wel erg modderig, op sommige plekken zakte de paardjes tot de knieën weg. Maar ze waren wel vrolijk. Morgen zou het ook redelijk weer worden. Hopelijk kunnen we dan nog een rondje maken :)

Fijne kerstdagen iedereen!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:30

hier zijn de bossen ook niet te doen. plus het regent weer^~$%^&&*. :(

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 11:41

Moet mezelf vandaag vermaken (ben niet uitgenodigd) en dat vind ik zo erg. Wil denk ik een poging gaan doen om naar het bos te gaan. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:50

Bos in gaan is prima gelukt en laatste stuk terug, maar de rest is eigenlijk wat minder goed verlopen.

Even gekopieëerd van facebook:
Arrgghhh wat een vieze poedersuiker heb ik soms ook. Nou bos gehaald en ging perfekt en ook nog in het begin een rotwieler gehad die in zijn staart gehangen heeft. Toen had bollie even losse achtervoetjes, maar nog prima onder controle te houden. En aangezien de baas geen controle had over zijn hond maar in een draf er vandoor gegaan. Super braaf nog steeds. En toen kwam bij die heel mooie lange rechtte, droge en zwaar zand gedeelte. We waren nog aan het draven en ik wilde een afslag nemen en blijkbaar was bollie het daar niet mee eens. En toen ging er ineens een knopje om. Spring ineens al bokkend naar voren en dan ook echt smerige bokken bewust om baas kwijt te raken. Om de een of reden had ik dit verwacht en de teugels behoorlijk kort en andere hand al de knop vast (gelukkig anders was ik echt gaan vliegen). Toen dit niet lukte maar in volle galop tussen een paar smalle paaltjes door en uiteindelijk gewoon de struiken in gehold. Hoe bedoel je dus kwaad opzet om baas te lozen. -:(- _-:( -:(- _-:( -:(-

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:54

Hmm.. niet echt de kerstgedachte bij bollie dus :P Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, althans, daar ga ik vanuit aangezien ik je berichtje hier lees :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:02

Ben blijven zitten, maar vraag niet hoe en nu een beetje spierpijn. En op stal willen ze maar niet geloven dat die lieve fjord dat allemaal doet. >;)

Als het nu gewoon 1 bok zou zijn dan doe ik daar ook niet moeilijk over. Beestje moet zich ook af en toe uitleven. Nee dit waren zeker zo'n 10 bokken van langs vliegende achterbenen tot pingpong bokken. Het is wel leuk als je paard zo soepel is, maar dan zou hij eigenlijk best wel een houtenklaas mogen zijn. :\

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:29

Paarden zijn altijd onvoorspelbaar... Gelukkig is t goed afgelopen :(:)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 21:23

Balen van je ritje

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:09

dancer_ schreef:

Nope, sommige paarden letten minder op hun baas dan andere paarden. En Fjorden hebben bij mij nou niet bepaald de naam erg zuinig op hun baas te zijn.
Gelukkig is het goed afgelopen voor Marcella, maar ik kan me de reactie heel goed voorstellen.

Ik had vandaag de mazzel dat een aardige mevrouw-met-honden het hek voor me open hield bij het wildrooster. Vervolgens wilden we beiden soort van dezelfde route lopen, waarop we even kort een nuttige discussie konden voeren wie welke route zou volgen, zodat we geen last van elkaar hadden. Kijk, dat zijn nog eens mensen om een bos mee te delen. O en die honden waren ook nog eens zo netjes opgevoed dat ze zich niks van het paard aantrokken. Nou, daar kunnen andere bosbezoekers een puntje aan zuigen...........

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 01:26

Citaat:
En Fjorden hebben bij mij nou niet bepaald de naam erg zuinig op hun baas te zijn.

Wordt toch eens tijd dat wij hetzelfde nvvr weekend boeken haha.
Heb vorige week nog te horen gekregen dat Jimmy zo'n lieve en slimme fjord is.
Jimmy laat wel merken als hij het ergens niet mee eens is, maar wel in een respectvolle vorm naar mij toe.
Wij zijn zuinig op elkaar ;)

Begin nu langzaam de eerste uitstapjes voor 2013 vast te leggen.
Werkt altijd aanstekelijk die voorpret haha. Dan blijf ik zoeken naar leuke plekjes.
Wil komend jaar eens naar wat voor ons nieuwe locaties dus ben benieuwd.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 02:24

dancer_ schreef:

Voor mij was het niet onvoorspelbaar en eigenlijk had ik er al op gerekend door de teugels kort genoeg te nemen in 1 hand en de knop in de andere hand. En dit is dan ook wel een reden dat ik niet zonder westernzadel wil buitenrijden. Zie het als een soort levensverzekering. :+

En eigenlijk weet ik dat ik met een stevige wind niet buiten moet rijden, want dan kan hij wel eens onvoorspelbaar zijn. Hij kan namelijk ook heel perfekt halve pirouttes draaien (anky kan er jaloers op zijn). Weet wel weer waarom ik dus absoluut geen verzorger wil of iemand anders dan ik op hem rij ik wil dit risico gewoon niet nemen dat het fout gaat. Ik weet gewoon in die 12 jaar dat ik hem heb wat ik kan verwacht, maar kan dan ook gewoon die oren aflezen. En ik durf het ook gewoon aan om tijdens de rodeo hem een rotschop te geven en op zo'n moment moet je ook absoluut van de teugels afblijven.

Silence op stal willen ze niet echt geloven dat die lieve fjord van me dat doet, want hij is zo lief en een dooie donder. :+