Je kan ook gewoon beginnen te wandelen en onderweg ineens besluiten er een stukje op te gaan zitten..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) maar het ontmoedigd toch altijd wel een beetje. En dan denk ik weer: laat maar ...
En het komt de motivatie ook niet ten goede
. En gebruik altijd een halster met een leadrope dus die is ook lang genoeg voor teugels..
.
Heb het ooit wel gedaan hoor, je weet wel, zo'n dag dat het eigenlijk te warm is maar je toch even wil gaan stappen en dan maar zonder zadel een rondje. Daar was ik ook snel van genezen.. Het ging goed, tot de een heuvel tegenkwamen, het naar boven gaan geen probleem, maar bij het naar beneden gaan wilde meneer liever draven, ik liever niet (want zonder zadel) en meneer werd daar boos over. Gevolg was dat ik niet meer op mijn pony zat, maar letterlijk de grond heb gekust .. Dus sindsdien is het er eigenlijk niet meer van gekomen, hahaha. Heb natuurlijk ook genoeg meegemaakt met zadel, maar dat was toch altijd anders 
Pas op, heb wel een band met hem hoor, ik vind het een geweldig dier en hij reageert super op mij, totdat ik wat van hem vraag ... En waar ik vroeger altijd was van: ok, dit werkt niet, even op zoek naar wat anders om te proberen heb ik nu zoiets van: ik weet het niet meer en heeft het nog zin om wat te zoeken.
Overigens wel met de andere pony gaan grazen, dat doen we regelmatig tussendoor gewoon (met de ene pony wat meer dan de andere, maar dat komt ook omdat er een grasallergie in het spel is ...) dus ik vind niet dat ze te klagen hebben en dat ze best wel even een half uurtje kunnen stappen zonder naar elke grasspriet te duiken
Op welke manier doe je mee? Ik doe ook mee!
(10min als ik alleen met hem wandel, 20min als ik samen met zijn weidevriendin en haar baasje ga wandelen).
Ook heeft ze al 2 keer meegelopen als hand paard. Dan natuurlijk wel met iemand erbij als back-up.
) gewandeld, samen met weidevriendin en haar baasje. Ging perfect, tot dat moment dat álles tegelijk gebeurt: nieuwsgierige jonge koeien, een e-bike, een wandelaarster met hond, een auto, en een trekker, en dat komt alles gezellig samen op een krappe T-splitsing.
Dus daar heeft hij een poos snorkelend naar staan kijken. We hebben even gewacht tot alle verkeer voorbij was en zijn daarna zonder verdere problemen verder gelopen. Dit gebeurde op ong. 1,5km van stal. Op 2km was echt de mentale batterij leeg
Dus we houden het even een paar keer op maximaal deze afstand. Op een rustiger moment qua verkeer gaan we nog maar eens langs om opnieuw naar de koeien te kijken.
Inmiddels ben ik wél ein-de-lijk verhuisd met de dames!! En wel naar de wonderschone veluwe! Een droom die uitkomt 

[***] schreef:Aw, jammer van de gps .. Wel goed voor de andere wandelaars
En wat fijn dat je verhuisd bent en nu fijn aan de veluwe staat! Laat die foto's maar komen
Onali schreef:Leuk!!
Heb ik zelf ook gedaan 12 jaar geleden.
Wat een openbaring hè na de randstad
Waar zit je precies? Mag ook per pb.
Vanaf mijn woonplaats slechts een half uurtje auto rijden dus echt heel goed te doen! Zo blij mee! Eindelijk een plek waar ze lekker rond kunnen scharrelen. 

Bix schreef:Rustig hier! Hier wordt weer volop gewandeld. Vandaag weer ruim 7km met m'n "kruimel". Het wandelen gaat niet heel vlot - we zitten denk ik op 4, soms 5km per uur. Maar dat geeft niet - ik doe het ook voor mijn eigen ontspanning.
Andere dagen staat hij voor de sulky. Dus we zijn lekker actief!