Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kim345

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:50

Haha ik zag het ook al. Wat kun jij vaak rijden zeg!
Ik kan nu maar 1x in de week naar buiten. 2x per dag ga ik echt niet redden...

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:55

Oef, ben al blij als ik 1 keer per week naar buiten kan.
Probeer eigenlijk op z'n minst 2 of 3 keer, maar het weer gaat steeds meer tegen zitten.

Maar is inderdaad zonde als er ook rondjes in de bak bij worden geteld...

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:02

ik ken elke dag naar buiten als ik wil en zin heb ik werk 2 x in de week maar dan nog ken ik buiten rijden, ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:02

Tja, zo kan ik idd ook wel aan mijn kms komen, gewoon 10 km met de auto rijden en 'm pas daarna uitzetten :+ Eigenlijk vind ik dat je dan dat soort tracks moet verwijderen of aanpassen. Zie dat er weer wat buitenlanders in de challenge zitten (die Salla Auroora uit Finland) of is dat toch een Bokker? Dan heb ik niks gezegd :+

Zelf gewoon momenteel te druk om te rijden, en werk fulltime, in het donker is ook niet echt een optie... Dan maar wachten tot volgend voorjaar :j

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:03

Ik ga zo'n 3 keer per week naar buiten, de laatste paar weken al 4 keer per week :D Leve het studentenleven (en dan vooral het begin van elk blok waar je nog niet zoveel hoeft te doen)!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:05

Idd, vrijdag heb ik combi bakrijden en buitenrijden gedaan. Dan zet ik hem pas aan op het moment dat ik vertrek van stal. :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:08

Maya schreef:
Tja, zo kan ik idd ook wel aan mijn kms komen, gewoon 10 km met de auto rijden en 'm pas daarna uitzetten :+ Eigenlijk vind ik dat je dan dat soort tracks moet verwijderen of aanpassen. Zie dat er weer wat buitenlanders in de challenge zitten (die Salla Auroora uit Finland) of is dat toch een Bokker? Dan heb ik niks gezegd :+

Zelf gewoon momenteel te druk om te rijden, en werk fulltime, in het donker is ook niet echt een optie... Dan maar wachten tot volgend voorjaar :j

Ik heb even gekeken of je je tracks kan aanpassen, en ik geloof dat dat wel kan! Bij edit kan je als het goed is het aantal kilometers veranderen. Natuurlijk ook omhoog, maar laten we erop vertrouwen dat iemand ze alleen omlaag aanpast, als dat nodig is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:22

We kwamen er ook een keer achter dat er een stuk met de auto meegerekend was, zo'n 6-7 km. Zou normaal niet erg zijn, maar nu ze meegeteld worden heeft mijn vriend dat toen meteen aangepast :j

Als je het hebt over eerlijk of in dit geval een uitdaging, zou het aantal kilometers eigenlijk ook per combinatie moeten tellen. Dus niet meerdere ruiters met een paard op hetzelfde account of een ruiter met meerdere paarden op een account.

Maar zo zullen er altijd "verstorende" factoren zijn, het is immers geen officiele challenge met bijbehorende strenge regels en controles.
Het is ook gewoon leuk om de "challenge" met jezelf aan te gaan door endemondo, bijvoorbeeld kijken of je het gemiddelde tempo wat kunt verhogen. Maar we hebben ook ritten dat we gewoon relaxt wat willen rondrijden en de km/snelheid ons niks uitmaken.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:27

Ik heb ook weer lekker een rondje van 5 km gedaan vandaag, en voor het eerst een stukje galop gedaan :)
Ik sta ondertussen op 109, denk ik toch al zo'n 20 plaatsen omhoog gegaan sinds we zijn begonnen met buitenrijden :)
Afbeelding
Afbeelding

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:28

Haha Grit ik wilde net zeggen over meerdere paarden. Vertelde gisteren van de challange tegen mijn vriend en hij zei ook gelijk van dat is toch ook niet eerlijk....

Maar durfde het hier niet te zeggen haha, maar vind dat eigenlijk ook wel.

Maar kan mij ook voorstellen dat je gewoon voor jezelf wil kijken hoeveel je aflegt en dan kan dat niet meer alleen vanwege deze challange.

Gemiddeld snelheid klopt lang niet altijd, laatst had ik hem op 38 km staan terwijl ik een sukkel galopje had gedaan.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:31

Maya schreef:

Mja inderdaad! Vind het knap banketstaaf persoonlijk! Zo kan iedereen het natuurlijk :roll:
Beetje flauw! Als ik 'm vergeet uit te zetten, teken ik 'm gewoon met de hand na en dan alleen het deel wat ik daadwerkelijk heb gereden en dan verwijder ik de route die eigenlijk gewoon niet mee mag tellen.

Wat mij betreft mag iedereen die dit soort dingen flikt er best uitgeknikkerd worden, net als mensen die in de bak rijden ook meetellen!
We hebben het er met z'n allen over gehad en besloten dat in de bak niet mee telt en toch wordt het gedaan, nogal banketstaaf tegenover de mensen die enorm hun best doen om het eerlijk te houden. Bah!

Ik heb ook ff snel een rondje gedaan!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sok op 18-11-13 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:38

Ik vergeet hem wel eens uit te zetten als ik op stal ben. Stukje is dan van de zadelkamer naar de stal en weer terug, zou een tiental meters zijn gok ik..

Wel is er eentje dubbel gegaan. Ik heb hem natuurlijk verwijderd maar in de km's staat hij nog steeds?
dacht ik wacht even maar het is nu een week terug...

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:40

Dat vind ik heel wat anders dan moedwillig dat ding toch aanzetten als je in de bak gaat rijden!

Meestal duurt het ff voordat de km's bijgewerkt zijn Kimberly.. :=

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:42

Maar een week?
ik heb hem namelijk vorige week verwijderd. maar goed hij staat er niet meer tussen dus zal misschien over een maandje of 2 wel gedaan zijn ? :=

Is je nieuwe paard (nouja bruikleen dan maargoed wel nieuw!) nou een vos of toch een bruine?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:44

Sok schreef:
Wat mij betreft mag iedereen die dit soort dingen vaker flikt er best uitgeknikkerd worden, net als mensen die in de bak rijden ook meetellen!

Eens! Maar ik ben nog niet helemaal uit over 1 persoon die meerdere paarden rijdt. Meerdere personen met 1 paard vind ik erger maar wordt denk ik niet gedaan. Ik ben er nog niet over uit omdat de gereden kilometers aan een persoon worden toegeschreven, niet aan het paard. En het zou dan waarschijnlijk ook alleen erg worden gevonden om twee paarden te rijden als dit op dezelfde dag is, toch? Want als iemand 5 verzorgpaarden heeft en elke keer op een andere rijdt, had dat voor die persoon ook gekund op hetzelfde paard (qua tijd en lichamelijke fitheid van de ruiter). Ik kan het niet zo goed verwoorden haha maar ik hoop dat het duidelijk is wat ik ongeveer bedoel!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:46

Ik vind 1 persoon op meerdere paarden niet zo'n probleem.
Meerdere personen op 1 paard wel. Want dan had ik ook wel veuwl meer km's gehad.
Op mijn lease paard rijden nog 3 anderen, haha

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:48

Grit schreef:
We kwamen er ook een keer achter dat er een stuk met de auto meegerekend was, zo'n 6-7 km. Zou normaal niet erg zijn, maar nu ze meegeteld worden heeft mijn vriend dat toen meteen aangepast :j

Als je het hebt over eerlijk of in dit geval een uitdaging, zou het aantal kilometers eigenlijk ook per combinatie moeten tellen. Dus niet meerdere ruiters met een paard op hetzelfde account of een ruiter met meerdere paarden op een account.

Maar zo zullen er altijd "verstorende" factoren zijn, het is immers geen officiele challenge met bijbehorende strenge regels en controles.
Het is ook gewoon leuk om de "challenge" met jezelf aan te gaan door endemondo, bijvoorbeeld kijken of je het gemiddelde tempo wat kunt verhogen. Maar we hebben ook ritten dat we gewoon relaxt wat willen rondrijden en de km/snelheid ons niks uitmaken.

Daar ben ik helemaal mee eens, ik heb paar x in de bak aan gedacht puur om te kijken hoelang ik ree vanwege ik altijd gevoel had dat ik 10 min zat Omdat gps eigenlijk altijd aan staat telt die de km, en als ik combi ga maken buiten zet altijd aan als ik nog in de bak zit grenst aan stal ruiterpad dusja, Zal de gps in de bak/buitenrit wel uit zetten aan zetten als ik weg rij... en vandaag vergat ik hem de hoefsmit zei wat toen praten iemand anders, werdt gebeld niet door hebben dat vergat uit te zetten, ik heb geen idee hoe ken weizigen enzo.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:51

Je kunt ze weghalen of je kunt als je in de bak wilt tracken bijv hardlopen doen dan telt ie ze niet mee in de challenge..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:54

kim345 schreef:
Je kunt ze weghalen of je kunt als je in de bak wilt tracken bijv hardlopen doen dan telt ie ze niet mee in de challenge..

Ik zet gps wel uit, is makkelijker.. gaat me toch meer om de tijd dan de km, ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:54

En sorry dat ik het vraag maar heb je hem ook aan als je fietst?
je hebt ook een aantal keer een kaartje van punt A naar B met een gemiddelde van 20 km/h.
Het spijt me als het niet zo is

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:55

Dat vind ik ook een goed idee, als je per se je bakkilometers wil meten, kan je hem op een andere sport zetten.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:58

kim345 schreef:
Maar een week?
ik heb hem namelijk vorige week verwijderd. maar goed hij staat er niet meer tussen dus zal misschien over een maandje of 2 wel gedaan zijn ? :=

Is je nieuwe paard (nouja bruikleen dan maargoed wel nieuw!) nou een vos of toch een bruine?

Volgens mij niet nee.. Meestal wordt ie een keer per 2 uur (oid) bijgewerkt.. :=

Op papier is hij gewoon bruin, maar hij lijkt inderdaad meer vos af en toe! Toch een beetje sooty waarschijnlijk :D

1 persoon op meerdere paarden vind ik niet zo'n issue eigenlijk!

moonforever schreef:
Grit schreef:

Daar ben ik helemaal mee eens, ik heb paar x in de bak aan gedacht puur om te kijken hoelang ik ree vanwege ik altijd gevoel had dat ik 10 min zat Omdat gps eigenlijk altijd aan staat telt die de km, en als ik combi ga maken buiten zet altijd aan als ik nog in de bak zit grenst aan stal ruiterpad dusja, Zal de gps in de bak/buitenrit wel uit zetten aan zetten als ik weg rij... en vandaag vergat ik hem de hoefsmit zei wat toen praten iemand anders, werdt gebeld niet door hebben dat vergat uit te zetten, ik heb geen idee hoe ken weizigen enzo.

Euhhh.. Dan haal je ze weg?! Zo lastig is dat toch niet? Gewoon op delete klikken.
En anders gewoon lekker niet meedoen met de bokkers challenge, dit is echt heel oneerlijk voor mensen die er speciaal endomondo voor aan zetten.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:06

Een persoon met meerdere paarden of meerdere ruiters per paard geeft voor mij hetzelfde resultaat, meerdere kilometers op een account gereden door verschillende combinaties.

Er zal altijd verschil zijn, de een heeft doordeweeks wel tijd voor een buitenrit, de ander niet. Het ene paard loopt gemakkelijk in een uur 10 kilometer en een ander paard niet. Dat is ook niet aan regels te leggen en dat hoeft ook niet, je moet dit vooral zien als iets leuks. En door het overzicht daagt het soms net wat meer uit om eens wat verder of vaker te rijden.

Maar ik denk wel dat het een stuk overzichtelijker en meer vergelijkbaar zou zijn als de kilometers geteld worden;
- per combinatie (dus dezelfde ruiter op hetzelfde paard)
- gereden te paard. Dus niet met de fiets, wandelend of mennend

Tellen menkilometers eigenlijk ook mee??
Die zou ik dan liever ook in een aparte challenge willen zien. Dat vind ik nog net iets meer challenge voor alleen het paard dan de combinatie. Met mennen maken wij in elk geval gemakkelijker meer kilometers dan onder de man.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:11

Grit schreef:
Een persoon met meerdere paarden of meerdere ruiters per paard geeft voor mij hetzelfde resultaat, meerdere kilometers op een account gereden door verschillende combinaties.

Er zal altijd verschil zijn, de een heeft doordeweeks wel tijd voor een buitenrit, de ander niet. Het ene paard loopt gemakkelijk in een uur 10 kilometer en een ander paard niet. Dat is ook niet aan regels te leggen en dat hoeft ook niet, je moet dit vooral zien als iets leuks. En door het overzicht daagt het soms net wat meer uit om eens wat verder of vaker te rijden.

Maar ik denk wel dat het een stuk overzichtelijker en meer vergelijkbaar zou zijn als de kilometers geteld worden;
- per combinatie (dus dezelfde ruiter op hetzelfde paard)
- gereden te paard. Dus niet met de fiets, wandelend of mennend

Tellen menkilometers eigenlijk ook mee??
Die zou ik dan liever ook in een aparte challenge willen zien. Dat vind ik nog net iets meer challenge voor alleen het paard dan de combinatie. Met mennen maken wij in elk geval gemakkelijker meer kilometers dan onder de man.

Hmm.. Denk dat er weinig mensen zijn die met meerdere paarden rijden en if so, kunnen ze dat toch nooit tegelijk doen! :D

Menners er gewoon bij vind ik persoonlijk geen probleem. Een aantal mensen in de top 10 maken zeker meer km's dan de menners, dus ik heb er helemaal geen moeite mee! :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:14

Beetje jammer dat het zo gaat.
Regels waren vrij duidelijk.

Niet in de bak, alleen buiten rijden te paard.
Waarom zou je dan km's gaan tellen op de fiets?

Mennen is wel ff een puntje... Je maakt met mennen vaak veel meer km's.
Vind zelf niet zo'n punt.
Vind het meer een punt dat er km's worden gerekend die op de fiets zijn gemaakt, in de bak, of in de auto.
Dat gaat gewoon nergens over.
Je wint er verder niks mee ofzo