Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
runningkawa schreef:Dus als ik dan mijn ruiterbewijs ga halen ga ik zeuren om ruiterpaden omdat die hier niet zijn en dan sta ik in mijn recht?
Dan ga ik eens wat buurt ruiters optrommelen...
Maar geloof niet dat er ooit een ruiterpad door komt
Sandrina schreef:Ruiterbewijs Waarom NIET?
Van de bijdrage van het verlengen worden de ruiterpaden bekostigd, wisten jullie dat? En niet uit algemene middelen, zoals velen denken. Denk daar maar eens aan als je weer fijn hebt gereden op ruiterpaden.
runningkawa schreef:Waarom kort door de bocht?
Jij maakt er van dat van dat geld ruiterpaden worden bijgehouden...
Aangezien dat de rest van dat bewijs een grote aanfluiting is...dan wil ik ook waar voor mijn geld
Ik heb dat al eens gemaild naar staatsbosbeheer, maar in dat bos wordt dat nooit veranderd
zap schreef:@Waratje, inderdaad. Het is wel lekker makkelijk om het af te schepen op: het is een vluchtdier. Jij rijd het paard, dus jij houdt het onder controle. Is dat niet mogelijk? Dan simpel niet de weg op!
Toch de weg op? Dan gecontroleerd en verantwoord, zodat er niks gebeurd. Er zijn zat mogelijkheden!
Mie_Pony schreef:waratje en jij vinden dus dat iemand die WEL kan rijden en WEL zijn paard onder controle kan houden als de medebestuurders rekening met hun houden en dus vertragen of stoppen als het paard angst toont niet op de weg mag komen?
Mie_Pony schreef:Mijn pony doet niet liever dan door de bossen eens wat stoom af te blazen maar daarvoor moet ik jammer genoeg eerst op de weg waar soms tractors passeren en auto's die langsrazen. Als die bestuurders gewoon vertragenen of stoppen zoals het in de wet staat (auto's hoeven dat niet voor mijn pony maar misschien voor andere paardn wel, juist tractors en camions moeten wat vertragen of stoppen en zeker niet te dicht voorbijsteken) dan is er geen enkel probleem. Als er een vrachtwagen of tractor wil passeren en ik kan aan de kant gaan zal ik dat zeker doen, en als ik niet aan de kant kan dan ga ik draven zodat het toch een beetje vooruit gaat voor die mensen ook.
Mie_Pony schreef:dit is gisteren op het nieuws geweest en ik zag het toevallig hier op bokt ..
[VN] "Er zitten helaas geen remmen op een paard"
zo zieje maar dat mensen die een paard hebben met schrik voor bepaalde dingen maar die geen gevaar vormen als de bestuurders rekening houden met het dier ook op de weg kunnen.
beantsje schreef:Overigens is het zo, dat indien een landeigenaar zoals SBB ruiterpaden aanlegt en de ruiters verplicht daarop te rijden, dit ook consequenties heeft. Dan moeten deze ruiterpaden ook veilig zijn. Als jouw paard dus struikelt in een diep gat of jij eraf kleunt door een overhangende tak, kan je de eigenaar aansprakelijk stellen (vergelijk de fiets die klem komt tussen twee losliggende tegels, daar kan je de gemeente ook op aanspreken).
x_soofjuhxXx schreef:nou vraag ik me af, na 4 jaar ga ik misschien toch rijden op mijn verzorgpony (nog helemaal niet zeker, maar stel dat) en ik heb geen ruiterbewijs, mag ik dan wel gewoon buiten rijden? (ik heb wel een of ander boekje waar stempels in werden gezet af ik mijn F proeven had gehaald, waar ook mijn gegevens in staan, is dat iets soortgelijks?)