Pensionnetje schreef:IVolgens HC het logische gevolg van ontwetendheid, onopgevoede knollen, angstige en gefrustreerde ruiters die zolang ze maar tijdig en beleefd hun hoed afnemen nooit in een moeilijke situatie zouden kunnen belanden.
Ja, denk je? ik lees de posts van HC heel anders namelijk.....
Wij zijn met ons paard kwestbaar, wij hebben een dier mee op de weg. Een dier dat inderdaad kan schrikken. Het is fijn als er rekening met ons wordt gehouden, zeker in een lastige situatie heel erg fijn. Maar wij blijven degene die de grootste verantwoordelijkheid hebben, namelijk je paard in goede banen blijven leiden, hoe extreem de situatie ook is en hoe veel of weinig rekening er ook met je gehouden wordt. Zaak is dat iedereen ongeschonden uit de strijd komt.
De overheid komt ons enorm tegemoet met de campagne over het paard op de weg
We zijn een kwetsbare, kleine en tegenwoordig bijna alleen nog maar recreatieve groep die zich met een paard op de weg tussen het verkeer begeeft. De simpelste oplossing zou inderdaad zijn het paard uit die situatie te halen.
Zolang wij nog in die situatie willen blijven zullen we ons extreem verantwoordelijk en risicomijdend moeten opstellen denk ik.
En nogmaals over de aso's, die zullen er altijd wel blijven, zullen zich niet beter gaan gedragen door een negatieve benadering van onze kant, de kloof wordt eerder groter. De voorlichting moet zeker blijven...
nickyu schreef:wie kent m nog "het ochtend humeurtje , het strebertje , het assotje ..."
Een ijzersterke... Het verkeer in het algemeen moet wat mij betreft gewezen blijven worden op de regels, veiligheid en aggressie in het verkeer.