Mobiele telefonie en paardrijden

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zaina

Berichten: 3448
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Huizen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:36

ik neem mijn telefoon mee op buitenrit hoor, voor het geval er 'iets' gebeurd, of mocht er iets zijn met een van de andere paarden in de wei, dan kan ik hun baasje bellen.
als ik gebeld word tijdens het rijden dan neem ik wel op. ik blijf alleen geen kwartier aan de lijn.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:37

ik heb nooit de telefoon bij me als ik moet lesgeven, die ligt gewoon in de auto, die enkele keer dat ik wel een belangrijk telefoontje verwacht, zeg ik van te voren tegen mijn lesklant dat ik eventueel telefoon kan krijgen en dat het voor mij belangrijk is, en dan verexcuseer ik me van te voren

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 09:51

Sienie schreef:
Haar man belt vaak om te vragen waar we zitten en hoe lang het nog duurt wanneer we terug zijn.


Tijd voor een ander model lijkt míj dat en dan bedoel ik niet de gsm...

hc

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:58

Huertecilla schreef:
Sienie schreef:
Haar man belt vaak om te vragen waar we zitten en hoe lang het nog duurt wanneer we terug zijn.


Tijd voor een ander model lijkt míj dat en dan bedoel ik niet de gsm...

hc

Och, als hij dan zorgt dat de koffie net klaar is als ze terug zijn......... Koffie (of thee)!

Melia
Berichten: 9857
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:02

Ik gebruik hem als ik hem nodig heb, dus als ik iemand moet bellen, als ik gebeld word of een sms krijg.
Heb hem altijd aan in het bos, en dus ook áltijd mee. Als iemand mij beld, pak ik op, maakt niet uit of ik stap, draaf of galopeer. Natuurlijk pak ik niet op als "m'n paard" er vandoor is gegaan (mocht dat gebeuren), dan bellen ze wel weer. In het bos bel of sms ik eigenlijk nooit, alleen als het dringent is, dus als er iets ernstigs gebeurd is. Ik rijd ook nooit met muziek oid, rijden doe je voor het plezier, en niet omdat je geen zin hebt en dan maar muziek in je oren drukt of gaat bellen.
Als ik een sms krijg, en het is niet echt dringend, dan sms ik pas terug als ik van het paard af ben.

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 10:04

Waratje schreef:
Och, als hij dan zorgt dat de koffie net klaar is als ze terug zijn......... Koffie (of thee)!


Is een klokje op het koffiezetapparaat dan niet minder storend!?

hc

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:06

ik heb mijn mobiel ooit juist speciaal gekocht voor paardrijden. Omdat ik 1 keer achterin het bos onder mijn paard lag en er niet meer op kon komen (het was slecht weer, dus geen andere ruiters te bekennen). Dan voel je je toch wel een beetje hulpeloos, dus snel een mobiel gekocht (dit was in 1997). Nu heb ik hem altijd in mijn rijbroek zitten, hij staat gewoon aan en ik neem ook op als ik gebeld wordt (als ik aan het stappen ben en het is veilig). Mijn paarden reageren er niet op. Ik word bijna nooit gebeld, dus het komt sporadisch voor. Ik vind het erg belangrijk om zoveel mogelijk bereikbaar te zijn, dus neem ik als het even kan mijn telefoon op.

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:07

mijn telefoon heeft trouwens ook een functie 'location call' Als ik een bepaalde knop 6 seconde in druk, stuurt de telefoon een sms met mijn GPS-locatie naar mijn partner, altijd handig in noodgevallen...

superlise
Berichten: 3252
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:11

Ik heb hem bijna altijd bij me en hij staat gewoon aan, als hij af gaat probeer ik gewoon netjes de overgangen naar stap te rijden en dan telefoon opnemen, als ik te laat ben bel ik diegene terug.. misschien is het wel dringend. Tijdens wedstrijd heb ik hem trouwens niet bij me, teminste niet in mijn broekzak.

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:23

Bij mij is het altijd maar de vraag of ik een mobiel uberhaupt bij me heb. Ik vergeet dat ding zo vaak mee te nemen dat het best vaak voorkomt dat ik dat ding twee weken kwijt ben terwijl hij in het voorvakje van mijn tas zit. Rolleyes
Als ik bij de paarden ben weet ik dat er een telefoon is (kantine) voor noodgevallen binnen de manege. Ook zijn er altijd wel mensen op de manege die een mobiel bij hebben, voor noodgevallen. Maar als ik het in mijn bol heb om buiten te rijden en ik heb mijn mobiel niet mee, pech, dan ga ik niet. Dan maar met mooi weer in de bak rijden. Ik wil niet naar buiten in een gebied waar toch al veel verkeer komt op sommige plaatsen, en soms geen hond op andere plaatsen, dus nee dan gaat de mobiel mee. Paardje is best betrouwbaar buiten, maar er kan nog steeds van alles gebeuren.

Moet eerlijk bekennen dat ik niet weet wat ik zou doen als ik gebeld zou worden op het paard (buiten) want het is me nog nooit voorgekomen, eerlijk gezegd, dat ik gebeld werd tijdens het (buiten)rijden.
Mijn totale teller van mobiele gesprekken staat zowieso op nul de afgelopen twee maanden.
Maar heb de ongeschreven regel dat ik buiten niks opneem (heb wel andere dingen te doen dan sociaal te zijn) als het echt belangrijk is bellen ze wel terug. Meestal ben ik ook niet langer weg dan een uurtje, dan kan ik wel terugbellen.
In de bak zelf heb ik mijn paard die ene keer stopgezet en even snel gevraagd wat ze nou wilden, ze hadden drie keer teruggebeld. Bleek het nog verkeerd verbonden te zijn. Koe
Over het algemeen gaat paardrijden en mobiele telefonie bij mij niet samen.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:26

Huertecilla schreef:
Waratje schreef:
Och, als hij dan zorgt dat de koffie net klaar is als ze terug zijn......... Koffie (of thee)!


Is een klokje op het koffiezetapparaat dan niet minder storend!?

hc

Bij mij niet, ik weet nooit precies wanneer ik terugkom van een rit. Knipoog Staat er een pot oude koffie te wachten...... Huilen

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 16:56

Waratje schreef:
Staat er een pot oude koffie te wachten...... Huilen


Wij hebben een thermoskan als koffiekan in het apparaat... Haha!


Al met al en hoe dan ook geen reden om een mobiel mee te nemen of een belmaniak aan te houden Tong uitsteken

De alarmknopdingus-voor-senioren was trouwens een dermate goed idee dat ik die aan mij schoonouders als link gestuurd heb. Niet dat die paardrijden, maar de kans op schade bij val is wel groter.

hc

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:10

Huertecilla schreef:
Waratje schreef:
Staat er een pot oude koffie te wachten...... Huilen


Wij hebben een thermoskan als koffiekan in het apparaat... Haha!


Al met al en hoe dan ook geen reden om een mobiel mee te nemen of een belmaniak aan te houden Tong uitsteken

Heb je gelijk in Haha!
Als mijn vent elke keer zou bellen wanneer ik terug kwam, zou ik steeds "vergeten" om het mobieltje aan te zetten Cool

Sienie

Berichten: 102
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Kempen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:14

Waratje schreef:
Huertecilla schreef:
Wij hebben een thermoskan als koffiekan in het apparaat... Haha!

Al met al en hoe dan ook geen reden om een mobiel mee te nemen of een belmaniak aan te houden Tong uitsteken

Heb je gelijk in Haha!
Als mijn vent elke keer zou bellen wanneer ik terug kwam, zou ik steeds "vergeten" om het mobieltje aan te zetten Cool


goh goh dit loopt ook mooi uit de context...
Precies dat hij echt elke keer belt. En dan nog: als je een halve dag of zelfs een hele van huis bent met de paarden, mag hij toch wel eens bellen zeker?

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:16

Sim0ne schreef:
mijn telefoon heeft trouwens ook een functie 'location call' Als ik een bepaalde knop 6 seconde in druk, stuurt de telefoon een sms met mijn GPS-locatie naar mijn partner, altijd handig in noodgevallen...
Welk toestel is dat?

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:17

mio a 701 met tomtom

Sim0ne

Berichten: 3454
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: Zuidplas. Paarden op de Veluwe

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:17

Ik heb er ongeveer een jaar geleden 160 euro voor betaald (inclusief twee jaar t-mobile flex 20 en excl tomtom)

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 18:09

Katja schreef:
Sim0ne schreef:
mijn telefoon heeft trouwens ook een functie 'location call' Als ik een bepaalde knop 6 seconde in druk, stuurt de telefoon een sms met mijn GPS-locatie naar mijn partner, altijd handig in noodgevallen...
Welk toestel is dat?


Op de vorige pagina staan links naar een paar modelen.
De 'Twig' met geïntegreerde navigator, 'tracer/tracker' en noodknop komt op ruim 500 euro.

Het is uiteraard wel noodzaak dat het noodnummer ook zo'n ding of een compatibel apparaat heeft, want anders kunnen de coördinaten net zo goed in het mandarijn zijn.

hc

lavke
Berichten: 40
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: Harelbeke, west_Vlaanderen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:05

ik heb hem altij dbij op buitenrit maar staat altijd op trillen....

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:06

Sienie schreef:
Precies dat hij echt elke keer belt. En dan nog: als je een halve dag of zelfs een hele van huis bent met de paarden, mag hij toch wel eens bellen zeker?

Maar waarom zou hij dan "moeten" bellen? Je kunt toch wel een overdagje zonder elkaar?

Sienie

Berichten: 102
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Kempen

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:59

Waratje schreef:
Sienie schreef:
Precies dat hij echt elke keer belt. En dan nog: als je een halve dag of zelfs een hele van huis bent met de paarden, mag hij toch wel eens bellen zeker?

Maar waarom zou hij dan "moeten" bellen? Je kunt toch wel een overdagje zonder elkaar?

tja sommige mensen zullen elkaar minder goed kunnen missen zeker...

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:11

Sienie schreef:
tja sommige mensen zullen elkaar minder goed kunnen missen zeker...

Ik hou ervan om Nederlands te spreken, maar hierbij komt alleen maar een Engelse uitdrukking naar boven:
"Get a LIFE" Rolleyes

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 11:42

Haha, dames toch.

Ik heb lang de bereikbaarheidsrage kunnen weerstaan en ook nu alweer <10 jaar terug die knop weer kunnen terugdraaien door mobielvrij te gaan leven.
Het was/is blijkbaar voor veel mensen een goed gevoel dat ze 'onmisbaar' zijn en dus 'altijd bereikbaar' moeten zijn.
Ik vond en vind dit onvolwassen. 'Get a lífe' inderdaad Knipoog

Wat betreft 'dringende' zaken, wel daar kan ik te paard op een berg toch niets aan doe. 'Noodgevallen' idem en die wil ik helemaal niet weten want dat is alleen maar gevaarlijk.

Ik kan me goed voorstellen dat je het ding voor échte noodgevallen meeneemt, maar dan wel voor échte. Die waar je op zee een vuurpijl voor afsteekt of in de trein voor aan de noodrem trekt. Voor de rest vind ík dat een ruiter de eigen broek op moet houden en niet de poep op een ander dient af te wentelen.
Een 'man-down' functie is daarom helemaal top. Nou ja bíjna, want ik zit nog steeds met de valkuil van een veiliger gevoél. Ik weet van mezelf dat ik beter oplet als ik me bewust ben van het ontbreken van een vangnet.
Maar goed, afgezien van de noodoproep-mogelijkheid vind ík een mobiel niet met paardrijden te combineren. Dat is echter zonder twijfel een afgeleide van hoe je het paardrijden beleeft.

hc

Kitty84

Berichten: 1334
Geregistreerd: 25-02-06

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 11:57

Ik heb tijdens een buitenrit altijd mijn mobiel bij me. Ik geef aan als ik alleen ga hoe laat ik ongeveer terug ben en welke kant ik ongeveer op ga. Mocht dit echt uit lopen dan bel ik even onderweg tijdens een pauze.
Daarnaast vind ik het fijn om een mobiel bij me te hebben in noodgevallen. Ik heb hem dus totaal niet bij me om bereikbaar te zijn. Als ik aan het rijden ben dan is dat voor ontspanning, ik kan heus wel een middag / dag gemist worden Clown

Tot nu toe heb ik hem het meest gebruikt voor anderen (ruiter die van zijn paard af kletterde, kreupel paard en meisje dat vlak voor ons van haar fiets af schoof...ow ja...en een schaap dat aan het lammeren was Vork )...

Het zijn handige dingen, maar ik vind het heel erg storend als iemand luid bellend op zijn paard langs komt / mee rijd.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Mobiele telefonie en paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 12:11

Precies, zelf kunnen bellen voor een noodgeval vind ik nuttig. Ik heb ook een keer de brandweer gebeld omdat ik langs een terrein kwam waar kwajongens fikkie aan het stoken waren in een verlaten pand. En ik zou het ook heel prettig vinden om iemand te kunnen bellen voor een trailer als mijn paard (of dat van m'n rijmaatje) zich onverhoopt op de hei (of elders) zodanig verstapt dat ze stokkreupel is. Dan is het alleen maar fijn als ze niet nog een heel eind moeten lopen op zo'n zeer pootje.
Die bereikbaarheid heb ik niets mee, thuis staat een antwoordapparaat, daar kan men op inspreken, dan ben ik bereikbaar genoeg. Er zijn trouwens ook niet heel veel mensen die mijn mobiele nummer hebben en dat bevalt me uitstekend. Tong uitsteken