Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 17:44

Nee, van mij mag het niet onder het zadel, ik ben dan andere dingen aan het doen Lachen

Mijn buurkinderen willen mijn shet weleens komen aaien (ik raad ze dan altijd aan de shire te nemen, de shet is nogal happerig naar kleine vingertjes) maar dat mag alleen onder mijn toezicht.
Zo heb ik het ook met de buren afgesproken - kindjes zijn altijd welkom, maar alleen als ik er zelf bij ben, mogen ze komen om te aaien of iets lekkers te geven. Anders niet. En zo denken onze buren er gelukkig zelf ook over Ja

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:26

khirshanta schreef:
Als je kunt moet je kinderen laten aaien. Okee, prima 'Ja aai maar, die maaiende hoeven maakt niets uit. Nee, hij wil je niet bijten, hij wil een snoepje. Gewoon een misverstand. Ik zit niet fout, kijk maar in het boek van het ruiterbewijs' Tong uitsteken

Okeejjj,,, geloof je hoor! heb een boek van 3 jaar geleden,, zal het nog is na kijken jaah;)
Waarschijnlijk heb je gelijk hoor!! Sorry Clown

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:37

Ik laat ze meestal wel aaien. Al kom ik maar zelden kinderen tegen op buitenrit.... (gelukkig Haha!)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:40

Van mij mogen ze altijd even aaien.
(tenzij ik in draf of galop ben,dan rij ik door)
Soms mogen ze even voor op het zadel zitten..
Maar dan moet ik wel een goeie bui hebben,en zien dat het kind het heeeel erg graag wil.
(ik was vroegah maar al te blij als ik op een paard mocht zitten...)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 20:42

doorrijden,
mijn paardje houdt helemaal niet van kleine kinderen
ze zijn te onverwachts in de bewegingen en het geschreeuw
ze word boos en gaat kappen en kan aanvallen.

heb ik al ooits eerder meegemaakt,
dus nee ik lach lief en rij door.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:25

ik rijd gewoon door....

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:27

Ik rijd ook gewoon door. Hij moet niks van kinderen hebben. Ook niet op stal. Ze zijn hem te druk en lawaaiierig.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:28

liev_meisjuh schreef:
ze word boos en gaat kappen en kan aanvallen.
Jij hebt een gezellig paardje zo te horen!! Haha!

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:30

van mij mogen ze mestal wel aaien.
ik heb een keer gehad bij mijn vorige paard dat ze behoorlijk hyper was, komt er een kindje 'mag ik hem aaien'en gaat er zo voor staan, het gevolg was dus dat mijn paard dat kind omver liep aan de ene kant erg aan de andere kant denk ik, had ze er maat niet zomaar voor moeten gaan staan!!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:31

ligt eraan in wat voor bui ik ben en mn paard en welke ik bij heb. meestal mogen ze ze wel aaien als ze rustig zijn.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:33

Ik had het toevallig vanavond nog, even met mijn paard naar het bos gestapt en staat er een kindje buiten: Mama!!!! Paard!!! Haha!
Ik heb dus gewoon vriendelijk gelachen en doorgereden. Meestal rijd ik gewoon door, of ze moeten echt dichtbij staan. Kreeg laatst ook een kindje: Paarden zijn mijn lievelingsdieren, dus mag ik der aaien?
Ik zei: Ja hoor, maar ze trapt wel. Clown Aaien was meteen niet meer nodig... Bloos

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:34

Ik rijd standaard door.. Gisteravond had ik ook een stelletje achter me aan..
'Ooooh.. Een prinsessen-vlekken-paard-met-krul-haren' Nou dan weet ik niet hoe snel ik weg moet wezen..

In het begin wilde ik nog wel een stoppen, maar kinderen (en dan vooral toeristen, daar stikt het hiet nu van) die kruipen er het liefste meteen ook op..

Ik vind kinderen erg lief, maar als ik aan het rijden ben dan ben ik aan het rijden. Aaien doen ze maar op de kinderboerderij.. Knipoog

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:38

in principe wel..
waarom ook niet?

Maar ik moet wel zeggen dat tijdens een buitenrit het tempo er vaak goed in zit.. (ook in stap, madam houd nogal van snelwandelen Clown ).. dus dan zou ik er af moet stappen..
Dus hangt er vanaf of ik daar zin in heb..
en anders roep ik wel iets van, nee deze is een beetje wild Bloos

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:43

Cassia is gek op aandacht, maar als ze pittig staat zeg ik gewoon : sorry, ze is gevaarlijk.
Gelukkig schud Cas dan 's met haar kop (heeeeeel eng *LOL* ) en dan gaan ze rap weg Nagelbijten / Gniffelen *LOL* .
Soms laat ik ze aaien, meestal niet (heb geen zin om stil te staan Nagelbijten / Gniffelen )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:46

Van mij mogen ze even aaien hoor. Lachen

Lindaa_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 21:56

Wanneer de kinderen ver weg zijn rijd ik door, maar staan ze naast me mogen ze best even het paard aaien. Dit verschilt trouwens wel welk paard ik mee heb, want er is ééntje bij welke niet stil wil blijven staan, en ik heb liever niet dat de kindjes gebroken tenen hebben omdat mijn paard zonodig er op moest gaan staan! Bij de andere kijk ik alleen even wat voor bui ze heeft, aangezien mevrouw zich soms wat te goed voelt om door kindjes (en andere mensen) te worden geaait. Koe

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:02

Bij mij is het heel verschillend, de ene keer heb ik een bui dat alles mag en dan weer niet.
maar het licht ook aan het paard.

er was van de week ook een meisje bij mij op de manege die met haar moeder kwam kijken aan het eind van de middag toen er bijna niemand meer was. ik stond te poetsen en ze wilden graag helpen, dat mag dan weer wel van mij Haha!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:15

Net gebreurd: ik ben Bubs aan het laten wennen aan bit en lange lijnen. Je moet door de beek/door de bosjes voor je op dat stukje land komt, waar ze duidelijk niets te zoeken hadden

'Kijk mam, een pony!' 'Ga maar even aaien'. Omdat ze dat dus echt even niet nodig had 'Nee, niet in de buurt komen! Ze kan nu schrikken' Ze kijken naar moeder, wij gaan verder, wij allebei compleet geconcentreerd.

Moeder heeft kennelijk gezegd dat het goed was, want er kwamen twee koters door de bosjes gedenderd. Ik schrik me wild, paard schrikt zich wild, paard struikelt haast, wordt kwaad en haalt uit naar de kinderen die nogsteeds (?!?!) achter hem aan komen.

'Hoi paardje' 'EN NOU ALS DE SÓDEMIETER OPROTTEN!'

Dat soort kinderen mogen van mij een stukje gaan vliegen.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:24

Het gebeurt eigelijk wel regelmatig dat der gewoon echt kinderen achter me aan lopen als ik aan het rijden ben. Dat vind ik niet erg, maar af en toe vind ik het stront irritant! Maar als ze gewoon netjes vragen mag ik je paardje aaien en Bella is een goeie bui(staat stil en niet hongerig Schijnheilig) dan mogen ze haar best aaien. Wel bij der borst Knipoog
Laatst kwam der zelfs een familie Vork hwhahah of meneer paps de camera mocht uitproberen om hoofdfoto's te maken van der hoofd. Whahahwhaahah was geloof ik wel gelukt Haha!

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:28

Ligt aan de situatie en me paard.
Als me paard een slechte bui heeft (wat zelde voor komt als we aan het buitenrijden zijn Tong uitsteken), dan rij ik door.
Maar als ik ergens rustig stap dan wil ik best stoppen zodat ze kunnen aaien.
Gelukkig kom ik niet zoveel kinderen tegen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 09:59

Met mijn huidige paardje is dat niet zo'n goed idee. Buiten weet hij niet naar wat hij eerst moet kijken, en als hij plots opzijspringt wil ik het niet op mijn geweten hebben dat daar een kind in zijn weg stond. (Ik ga ook zelden of nooit met hem wandelen om eerlijk te zijn)
De vorige paardjes waar ik mee reed waaren stuk voor stuk helemaal gek van aandacht, dus daar zou ik verder geen probleem van maken. Hangt natuurlijk wel een beetje van de situatie af; ik ga niet stilstaan op een druk kruispunt ofzo.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:03

Zondag had ik dat nog, was lekker in de bossen aan het rijden. En de kids stonden allemaal naar randeux en mij te zwaaien. Kwamen toen inderdaad door de bosjes aangehobbel en met het fietsje achter ons aan Clown. Gelukkig is deux een droogkloot. De vader kwam mee en toen hebben ze hem ook even mogen aaien Haha! kids happy randeux aandacht. Wat wil ik nog meer

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:14

Als ik op mijn eigen paard rijd mogen ze wel even aaien, die gaat gewoon uit zichzelf stil staan als er groepje kinderen staat, vind ze geweldig, met de jonge beesten rijd ik vaak door.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 15:24

khirshanta schreef:
Net gebreurd: ik ben Bubs aan het laten wennen aan bit en lange lijnen. Je moet door de beek/door de bosjes voor je op dat stukje land komt, waar ze duidelijk niets te zoeken hadden

'Kijk mam, een pony!' 'Ga maar even aaien'. Omdat ze dat dus echt even niet nodig had 'Nee, niet in de buurt komen! Ze kan nu schrikken' Ze kijken naar moeder, wij gaan verder, wij allebei compleet geconcentreerd.

Moeder heeft kennelijk gezegd dat het goed was, want er kwamen twee koters door de bosjes gedenderd. Ik schrik me wild, paard schrikt zich wild, paard struikelt haast, wordt kwaad en haalt uit naar de kinderen die nogsteeds (?!?!) achter hem aan komen.

'Hoi paardje' 'EN NOU ALS DE SÓDEMIETER OPROTTEN!'

Dat soort kinderen mogen van mij een stukje gaan vliegen.

Héél prettig... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 15:27

Ligt eraan welk paard, hoeveel en wat voor een kinderen, of er een ouder/ oppasser bij is of niet..
Bij kinderen alleen zeg ik vrijwel altijd (zowel OHZ als aan de hand): Doe maar niet, paardje schopt en bijt nogal graag Knipoog
Bij hele liefe en/ of rustige kindertje's met een volwassen persoon erbij en ik sta er naast ligt het eraan welk paard maar meestal mag het dan wel Knipoog
Drukke kinderen laat ik meestal niet aaien, die gaan je achtervolgen en dan sta ik niet in voor mijn paarden die nog wel eens kunnen stuiteren Nagelbijten / Gniffelen