Op welke manege een strandrit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blupie

Re: Op welke manege een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 11:16

ik ben daar 3 jaar geleden met onze ponyclub op ponykamp geweest en heb toen ook een strandrit gemaakt en ik vond het super.
ik reed toen op bastion en die was lekker snel.
ik vond dat er goed werd gezorgt voor de paarden en goede zadel hadden.
wij hadden ook een hele aardige begeleider een man hij had donker haar weet even niet zo snel meer hoe hij heet.
maar ik vond het echt super.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 16:12

In maart hebben we met de vereniging een strandrit gemaakt in Noordwijkerhout bij Manege Bakker. Het was echt een superrit, hele leuke paarden en gezellige begeleiding. Het ging allemaal prima en de paarden bleven ook bij galop op het strand heel braaf in de rij; dus een erg rustige, maar zeer coole rit!

Ik zat op een Fjordje, Donder Haha!

xje_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 08:35

weet er iemand ook een manege in de buurt van beverwijk/heemskerk/castricum (behalve poelenburg dan, die is zo duur) ???

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:30

nobillity schreef:
L_iek schreef:
Manege grol in Renesse.

Ja die is goed Knipoog

Hm, ik heb er wat minder goede ervaringen mee Knipoog

robert79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:19

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 08:09

Kan iemand mij de link naar de site van Manege Lisidina geven??
Mijn ouders hebben sinds kort een vakantiehuisje in Burgh-Haamstede en de planning is om daar in de zomer regelmatig weekendjes heen te gaan en dan wil ik natuurlijk wel een paar strandritten plannen en als ik het zo lees is deze manege daar heel geschikt voor Knipoog
Kan iemand mij ook vertellen hoe ver van te voren je je op moet geven als je met een strandrit mee wil (ik ben in mijn eentje), omdat het wel een beetje afhangt van het weer wanneer we besluiten naar Zeeland te gaan...

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:54

Ik ben zelf al een paar keer naar Poelenburgh geweest voor een strandrit, vond het erg leuk maar wel prijzig (32,50 voor 2 uur). Je was ook erg kort op het strand! Knipoog

Je kan ook naar Manege Heemskerk (in Heemskerk). Daar kan je met of zonder begeleiding een strandrit maken (kost 34 euro voor 3 uur).
Ik vind het trouwens wel erg ontverantwoord dat ze mensen zomaar zonder begeleiding weg laten gaan met hun paarden. Maar de paarden zijn heel erg braaf, kennen de omgeving en de weg naar huis.
Begeleiding kost trouwens 5 euro extra, dat kan dus wel!

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:52

fooks schreef:
hoeveel rijervaring moet je hebben om zoiets te gaan doen? Ik rij nog maar net maar een buitenrit lijkt mij het einde.

Bij manege grol moet je 3 jaar rijervaring hebben. Ongeveer. Je moet daar kunnen stappen, draven galopperen.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 18:31

nobillity schreef:
fooks schreef:
hoeveel rijervaring moet je hebben om zoiets te gaan doen? Ik rij nog maar net maar een buitenrit lijkt mij het einde.

Bij manege grol moet je 3 jaar rijervaring hebben. Ongeveer. Je moet daar kunnen stappen, draven galopperen.

Nou, je wilt niet weten hoe ze daar soms weggaan, sommige zien voor het eerst in hun leven een paard, en als je niet weet hoe je op moet stappen of je wilt dat rechts doen, weet ik genoeg.....................
Het is een prima manege, maar in het seizoen klooien ze maar wat aan, groepen van 15 man is geen uitzondering.
Ik snap wel dat er brood op de plank moet komen, maar waarschuw de mensen vtv, ze gaan soms op teenslippers een rit beginnen, auw....

nielsleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:22

Natuurlijk op manege lisidina in burgh haamstede waanzinnige omgeving zit zo in het bos en in 10 min op het strand OK dan!

het is er beter dan op manege grol want dan moet je eerst door heel renesse en dan mag je maar heel kort op het strand Slapen

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:36

Ik ben zondagochtend naar manege Bakker geweest en het is me erg goed bevallen!

Strand was druk (was te verwachten met dat mooie weer), maar ik had een leuk voorwaarts paard en heb erg genoten! Lachen

Ik vond het alleen niet kunnen dat er 1 meeging zonder rijbroek en op gympen, maar misschien is dat voor eigen rekening als het fout gaat?

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 12:47

Ik ben afgelopen zaterdag even bij Manege Lisidina in Burgh Haamstede wezen kijken (was toevallig in de buurt). Ik wilde wat informatie hebben omtrent de strandritten voor als ik weer een weekendje naar Zeeland ga...
Ik was heel verbaasd een bekend gezicht achter de bar in de kantine aan te treffen. Blijkt dat de eigenaars van de manege in Rotterdam, waar ik tot voor ongeveer een jaar terug heb gereden, deze manege enige tijd geleden hebben overgenomen, dus dat was wel grappig... "Hé, ik ken jou..." Haha!
Nu weet ik zeker dat ik hier een keer een strandrit ga maken!

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:18

Hahaatje schreef:
Kan iemand mij de link naar de site van Manege Lisidina geven??
Mijn ouders hebben sinds kort een vakantiehuisje in Burgh-Haamstede en de planning is om daar in de zomer regelmatig weekendjes heen te gaan en dan wil ik natuurlijk wel een paar strandritten plannen en als ik het zo lees is deze manege daar heel geschikt voor Knipoog
Kan iemand mij ook vertellen hoe ver van te voren je je op moet geven als je met een strandrit mee wil (ik ben in mijn eentje), omdat het wel een beetje afhangt van het weer wanneer we besluiten naar Zeeland te gaan...

http://www.manegelisiduna.nl/

Ik ben de afgelopen twee weken in Burgh-Haamstede op vakantie geweest en ik ben dus ook bij wat maneges gaan kijken...

Bij manege Lisiduna zeiden ze dat ze alleen op zondag van 10 tot 12 uur een strandrit hadden en dat er max. 10 mensen mee konden. Je moet je dus wel op tijd opgeven, maar ik kon die zondag niet. Ik weet niet waarom, maar de manege sprak me niet echt zo aan... Dat kan aan mij liggen, maar goed...

eLLe_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:32

Manege Grol in Renesse Ja

Daar ben ik deze vakantie 2x op strandrit geweest en dat was echt super Haha!
De paarden stonden wel in een soort stands, maar ze zagen er goed verzorgd uit en ze hadden ook allemaal eigen tuig enzo...
Voor we vertrokken kregen we uitleg en ze gaven onderweg aan wanneer we gingen stappen/draven/galopperen. De 1e x waren we wel met een grote groep (met begeleiging 26 man ofzo) maar er gingen wel 3 begeleiders mee.
Ik heb daar een keer op Bobby en een keer op Eros gereden.

Een aantal jaar geleden heb ik eens een les meegereden op een manege in Nieuwvliet (Zeeuws-Vlaanderen), maar dat was echt niks. Ik kreeg een pony toegewezen en in de les werd er tegen me geschreewd toen ik hem niet in galop kreeg en geroepen dat ik niet zo snel moest opgeven en dat ik niet goed genoeg kon rijden enzo... maar in de kantine vertelde iemand tegen mijn moeder dat die pony waar ik op reed nog geen één keer had gegaloppeerd sinds hij op de manege was Verward Dat noem ik dus niet echt een goede manege

Steffi91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:47

Zijn er hier veel mensen die al eens op manege de strandhoeve in Kamperland hebben gereden?

Ik rijd er zelf ook en ik ben benieuwd wat jullie vinden van de buitenritten en/of lessen! Haha!

Groetjes Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:28

Ik ben weer een ander type dan de meeste hier op bokt. Ik vind het maar niks die ruige ritten met veel rengalop. Geef mij maar een relaxt ritje met stap draf en een handgalopje. Gaat hard zat. Vind het wel leuk om veel te draven en te galoperen maar het hoeft van mij niet knoerdhard.

Wat is dan een geschikte manege?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:17

Felicity, op manege Smit in noordwijkerhout doen we geen crossen en wordt er rekening gehouden met wat jij leuk vind. Wel zijn er leuke paarden en zijn het best geborderde ritten Ja (Ik rijd er zelf vooral in de lessen)

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:18

Idd felicity, dan moet je op Manege Smit in Noordwijkerhout zijn...
Ik heb daar vorige jaar een strandrit gemaakt en veel harder dan een handgalopje gingen we niet. Wel jammer, ik vind een rengalop tussendoor juist wel lekker Bloos
Heb op Luna gereden. Wel een heerlijk beest, zat als een huis! Er was mij alleen verteld dat dit paard wel continue terug gereden moest worden omdat ze anders erg hard ging. Tis misschien maar net wat je gewend bent, ik vond het wel meevallen, het beestje was superbraaf. Had van mij zelfs wel een tandje harder mogen lopen Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:20

Felicity, dan kun je ook nog naar Manege Jonker in Katwijk gaan. Meeste maneges in de omgeving katwijk/noordwijk/noordwijkerhout doen gewoon normale ritten en geen rengalop.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 22:25

Ik ben 1 keer bij manege poelenburgh geweest. Hier heb ik geen goede ervaring mee. Erg grote groep en er gingen veel kinderen (er was geen onderscheid tussen kinderen en volwassenen) mee die hun pony niet bij zich konden houden, resultaat: een losgeslagen groep paarden en ponies op het strand. Niet fijn als er gelukkige gezinnetjes op het strand rondlopen (het was Pasen) waarvan de kinderen bijna onder de voeten worden gelopen door de paarden Tong uitsteken.
En daarnaast vind ik het amper een strandrit te noemen, heen en weer galloperen en weer terug naar de manege.
Sinds 2 jaar ga ik elk jaar een dagtocht maken bij manege smit in noordwijkerhout. Lekkere lange ritten waarbij er flink wordt doorgereden (geen rengalop maar wel stevige door galloperen).
Mooie natuur en leuke paarden! Daarnaast kan de eigenaar van de stal veel vertellen over de omgeving. Met een dagtocht zit je tussen de 5 en 6 uur op het paard.

kietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:35

nielsleon schreef:
Natuurlijk op manege lisidina in burgh haamstede waanzinnige omgeving zit zo in het bos en in 10 min op het strand OK dan!

het is er beter dan op manege grol want dan moet je eerst door heel renesse en dan mag je maar heel kort op het strand Slapen

Groll zorgt veel beter voor de paarden...mijn vriendins moeder huurde bij liseduna vroeger paarden om ze rust te geven...zwak gewoon...ik zou zeggen zelf kiezen waar je wilt gaan rijden maar ik wou ook eerst bij liseduna rijden maar toen vertelde me vriendin dat...ik weet niet of het nu nog zo is maar ik hoop het niet...

Puk_SuperHaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 07:41

Manege 't langeveld, noordwijkerhout (vlak bij de Stay-Ok) 2uur voor 25,00, ik heb maandag ook een strandrit gemaakt, het is van 8 tot 10 en volgens mij alleen op maandag, er zijn erg lieve pony's en paarden, er word goed verteld welke kwaaltjes ze hebben, zoals pittig op het strand ofzo, Echt een aanrader, als je daar gaat moet je echt op Diba of Thea als dat kan echt superleuke beesies Ivonne is ook leuk, maar dat is een paard.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:06

Groll zorgt veel beter voor de paarden...mijn vriendins moeder huurde bij liseduna vroeger paarden om ze rust te geven...zwak gewoon...ik zou zeggen zelf kiezen waar je wilt gaan rijden maar ik wou ook eerst bij liseduna rijden maar toen vertelde me vriendin dat...ik weet niet of het nu nog zo is maar ik hoop het niet...[/quote]

Vroeger, van horen zeggen, via via,ja hoor, daar kunnen mensen wat mee.........
Ik kom op beide maneges en kan je vertellen, dat wat er ook over Lisiduna vertelt wordt, de paarden er super verzorgd worden, niet teveel uren achter elkaar lopen en dat er bij een flinke groep 2 man of meer begeleiding mee gaat.
Misschien handig om zelf te oordelen, nadat je er geweest bent............

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 11:33

Mijn paard is al menig keer meegeweest op vakantie in Zeeland, gestald bij Lisiduna. Prima verzorging, iedere dag schone stallen en leuke paarden daar. Paarden komen daar niets te kort, er is zelfs weidegang.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 12:47

16 september ga ik weer rijden bij Lisidina