Buitenrij irritaties deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mach

Re: Buitenrij irritaties deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:59

ik reed pas met een vriendin buiten en we liepen rustig over een lang pad en op een gegeven moment kwam een groep ruiters achter ons aan gegalopeerd, mijn paard begon wat te dribellen en ik had hem even omgedraaid zodat hij kon kijken wat er hem af kwam,

maar hij wist niet hoe snel hij weg moest komen, ik was er niet op voorbereid want normaal is hy echt nergens bang voor, dus hij begon wat gek te doen , sprongetjes te maken en vooruit dribellen, hij ging scheef langs de berm oplopen maar die ruiters bleven gewoon door galoperen terwijl ze zagen dat mijn pony ieder moment op hol kon slaan.
het paard van mijn vriendin moest natuurlijk ook even meedoen en vloog een veldje in,, het is een jonger meisje dus ik was me eigenlijk meer over haar druk aan het maken Tong uitsteken

nou ze gingen eindelijk draven toen ze langs ons kwamen enik had me paardje een beeetje rustig en was hem wat aan het aaien en aan het zeggen dat het goed was, hij bleef beetje gespannen staan,. komen ze langsn, zegt die man; nou dat is wel een drukke he,,

ik had echt zoiets van; als jetoch zelf op een paard zit en je ziet dat er eentje van je schrikt, knal je dan gewoon door Verward Verward

nou toen waren ze weg, en als klap op de vuurpijl komt er nog een koets een berg af gevlogen,, nou daar gingen we weer Tong uitsteken
maar voor de rest was het gezellig hoor Haha!

van honden heb ik neit zo vaak last eerljk gezegd ze blijven meestal wel uit mijn buurt.

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 06:58

Ik heb ook een keer meegemaakt dat m'n paardje als een gek zat te dribbelen (ik wist dus niet waarom) komen er twee ruiters voorbij scheuren.... Ze deden een wedstrijd! Ik heb gescholden en al.... Respectloos vind ik dat!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 13:41

Ik lees dat sommige van jullie een koets vervelend vinden, geldt dat voor alle koetsen of alleen als ze als een idioot langs gaan.

Ik rij en men namelijk, en ik probeer met de aanspanning altijd rekening te houden met het feit dat niet alle paardenn tegen dat geratel van zo'n kar kunnen. Maar nu heb ik wegens ziekte van mijn paard 4 jaar niet gemend en gisteren was ik voor de 3e keer pas weer op pad met mijn haffie en de koets. Kom ik 2 ruiters tegen dus ik ga aan de kant, begint ze te roepen wil je stoppen! dus ik hou halt, maar hun paardjes komen dribbelend en springend langs mijn haffie, dus die begint van de weersomstuit, mee te doen, maar dan achterwaarts, dus begint de kar te scharen. Ik heb het even laten gebeuren om te voorkomen dat ik met de kar ineens na voren schiet met die 2 naast me. maar ja op een gegeven moment moet je iets als je paard bijna op de bok erbij komt zitten. dus toen heb ik haar naar voren gestuurd, rustig in stap. springt 1 van de paarden er vandoor, dus ik voelde me l*llig maar kan ook mijn kar niet laten omslaan. Dus ik vroeg me af ben ik nu gek als ik het raar vind dat ze dan niet even afstappen als ze het echt niet vertrouwen, maar de volledige verantwoording bij mij leggen, terwijl ook een menpaard een onervaren of jong paard kan zijn. Uiteindelijk is het goed gegaan en kregen ze het paard weer terug, maar toch. Sonja liep vervolgens gewoon verder alsof er niets gebeurt was, die kijkt dan niet meer op of om.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:49

Ik heb er hier in Duitsland eigen weinig last van ergenissen onderweg. Echte ruiterpaden hebben we hier niet. De paden worden door wandelaars en boeren gebruikt en af en toe een fietser. De mensen houden over het algemeen netjes hun hond bij zich als ze me aan zien komen en blijven meestal gewoon even stilstaan totdat ik voorbij ben. De meeste boeren rijden ook langzaam voorbij, het is me zelfs regelmatig gebeurd, dat de boer de motor van zijn tractor even uitzet, totdat ik er langs ben. (Hoeft op zich niet, want mijn oudste paard is op zich tractor proof, maar vind het wel erg vriendelijk). Heb eigelijk nog maar 1x meer gemaakt dat een boer echt langs me gecrosst is met tractor en enorme kar. Hij reed gewoon keihard door ondanks handbewegingen van mij om alstublieft een beetje vaart te minderen. Voor mijn toen 2 jarige merrie, waar ik mee aan het wandelen was is dat erg traumatisch geweest, het heeft me veel tijd en geduld gekost om haar enigszins verkeersmak te krijgen.

De enigen waar ik hier eigelijk altijd mee overhoop lig en die blijkbaar geen rekening willen houden met paarden zijn JAGERS. Gelukkig zijn ze er alleen maar aan het eind van het jaar. Maar ik heb elk jaar wel mot met ze. Ik kwam eens via een pad door bebost gebied aanrijden, toen vluchtende herten mij tegemoet kwamen. Ik hoorde iets verderop stemmen en honden, dus begon meteen te roepen om te waarschuwen dat ik daar reed. Even later kon ik zien dat het hele bos omsingelt was door jagers en honden. Ik wilde gewoon rechtdoor rijden over het pad, richting huis en vroeg of ze even wilden stoppen met schieten en hun honden bij zich wilden houden. Mijn paard was intussen 'lichtelijk' nerveus geworden. Ipv even 2 minuutjes te wachten, kreeg ik een grote mond van de dichtsbijzijnde jager, dat ik maar ergens anders moest gaan rijden en dat ze geen rekening met mij hoefden te houden. Ondanks dat mijn paard al wat dribbelig en zenuwachtig was, hield geen van de ca. 20 (!) jagers ook maar een moment op met hun bezigheden. Gelukkig reed ik daar met mijn oudere bomproof merrie, ik wil er niet aan denken wat er gebeurt zou zijn als ik daar met mijn jonge paniekerige merrie had gereden.
Een andere keer is me overkomen dat ik aan de ene kant van een akkerland reed en een jager aan de andere kant stond. Ik heb een erg opvallend paard (bruin/wit), dus hij kan me echt niet over het hoofd gezien hebben. Ondanks dat werd ongeveer 20 meter naast me een konijn doodgeschoten.... Zielig voor het konijntje, maar ik was blij dat meneer de jager op dat moment goed kon richten, hij had mij of mijn paard kunnen raken. Er rekening mee houden dat een paard misschien wel kan schrikken van de knal en daardoor ongelukken kunnen gebeuren, komt bij zo'n vent niet eens op volgens mij.
Zo heb ik nog wel meer verhalen, ook van anderen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:00

Jemig Siggy, dat is nogal heftig met die jagers, vooral toen die dat konijn vlak bij jou doodschoot, hij had jou wel kunnen raken... echt niet normaal

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:32

Eigenlijk wel apart, even als reactie op Siggy.
Ik heb hier vaker problemen met te hard rijdend verkeer dan van jagers.
De jagers hier in de buurt houden echt super rekening met ons.
Ook wij kwamen afgelopen winter door hun 'jachtgebied'. Verschillende hazen renden langs, maar geen enkele jager schoot. Puur om ons er langs te laten, terwijl het paard niet overdreven vervelend/zenuwachtig was. Heel netjes deden ze dat.
Acties zoals jou gebeurt zijn, zijn ook van de zotte. Kom op zeg. Leven en laten leven zeggen ze wel eens...
Verder afgelopen week ook verschillende goede vrachtwagenchauffeurs tegen gekomen. Vandaag zelfs nog. We kwamen aangespannen twee vrachtwagens achter elkaar tegen.
Viev vond het allemaal maar spannend en wou eigenlijk niet zo graag meer verder, zeker niet meer toen de wagen begon te sissen.
De chauffeur deed direct de motor uit, de tweede chauffeur stond al langs de kant met de motor uit. Top. Nu was het een goede leersituatie voor Viev.

Wij rijden ook zowel aangespannen als onder het zadel. En idd, wij proberen aangespannen altijd rekening te houden met andere ruiters/menners. Passeren liefst in stap enz.
Nu wil je alleen niet weten hoe sommige andere ruiters/koetsiers dit doen. In volle galop langs een aanspanning vliegen is blijkbaar de normaalste zaak van de wereld voor sommigen...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:46

sonjim schreef:
Ik lees dat sommige van jullie een koets vervelend vinden, geldt dat voor alle koetsen of alleen als ze als een idioot langs gaan.

Ik rij en men namelijk, en ik probeer met de aanspanning altijd rekening te houden met het feit dat niet alle paardenn tegen dat geratel van zo'n kar kunnen. Maar nu heb ik wegens ziekte van mijn paard 4 jaar niet gemend en gisteren was ik voor de 3e keer pas weer op pad met mijn haffie en de koets. Kom ik 2 ruiters tegen dus ik ga aan de kant, begint ze te roepen wil je stoppen! dus ik hou halt, maar hun paardjes komen dribbelend en springend langs mijn haffie, dus die begint van de weersomstuit, mee te doen, maar dan achterwaarts, dus begint de kar te scharen. Ik heb het even laten gebeuren om te voorkomen dat ik met de kar ineens na voren schiet met die 2 naast me. maar ja op een gegeven moment moet je iets als je paard bijna op de bok erbij komt zitten. dus toen heb ik haar naar voren gestuurd, rustig in stap. springt 1 van de paarden er vandoor, dus ik voelde me l*llig maar kan ook mijn kar niet laten omslaan. Dus ik vroeg me af ben ik nu gek als ik het raar vind dat ze dan niet even afstappen als ze het echt niet vertrouwen, maar de volledige verantwoording bij mij leggen, terwijl ook een menpaard een onervaren of jong paard kan zijn. Uiteindelijk is het goed gegaan en kregen ze het paard weer terug, maar toch. Sonja liep vervolgens gewoon verder alsof er niets gebeurt was, die kijkt dan niet meer op of om.

Ik ken het wel; alleen mijn pony vind het allemaal wel best, als die 'grote' paarden zo bang zijn voor een klein shetje met een koetsje Knipoog Die zal dus niet zo snel zomaar achterwaarts lopen, zodat de koets gaat scharen.

Op zich vind ik dat je best nog wel gelijk had; ik zou hem ook één of 2 pasjes vooruit sturen om te voorkomen dat de kar schaart. Soms, als ze erg dwars is en de kar gaat scharen, dan spring ik er snel vanaf, maarja, da's misschien een nóg minder goed idee als er twee van die paarden je angstig staan aan te kijken Knipoog

In principe, als ik ruiters met paarden/pony's mij tegemoet zie komen, of dat nu aan de overkant van de weg is, of langs mij heen, ga ik in iedergeval over in stap. Als ze netjes rustig doorstappen en ruimte houden, dan stap ik gewoon heel rustig verder. Zie ik dat de paarden gaan dribbelen, raar doen, schrikken, dan hou ik halt en vraag ik de ruiters of ik door zal rijden of dat ik eventjes zal wachten zodat ze rustig langs mij heen kunnen gaan.

Zo kwam ik een paar weken geleden een tinker tegen, die zag mij al van een paar honderd meter afstand: oren onrustig, hard uit de neus blazen, en in vliegende galop keerde hij om en scheurde weg. Ik bleef staan op die afstand, zodat wanneer de ruiter hem terug had, ze rustig langs mij heen kon lopen. Het tafereel herhaalde zich nog een stuk of 5 x. Maar ach ja, als ik geen tijd te kort heb, en ik kan iemands paard afhelpen van een koetsenfobie, waarom niet even blijven wachten?

Meisje stelde paard voor de zoveelste keer gerust, hoefde niet eens af te stappen, en kwam stap voor stap dichterbij en langs mij heen. Ze liet hem rustig kijken naar otje, snuffelen aan de koets, en even staan praten. Afgelopen week kwam ik dit duo weer tegen, en quess what?? paardje liep er gewoon heel rustig, doch op zijn hoede, heel mooi langs heen Haha! Ik heb natuurlijk even complimentje gemaakt dat hij het súper braaf deed Knipoog

Ik ben van mening dat koetsiers en ruiters best samen kunnen, maar het vergt gewoon wat aanpassingen. Mijn 100% bomproofe shet kan óók schrikken van een ruiter die in volle draf of galop langs komt stuiven, net als dat paard kan schrikken van mijn aanspanning Beetje aanpassen dus, nemen en geven, en dan moet het zeker lukken.

Dat ze een 'hekel' hebben aan mij als aanspanning zijnde heb ik echter nog niet meegemaakt, maar dat komt ook doordat ik met name álle paardenmensen, óók de oude boertjes op de boerderij, vrolijk toelach en, als ze wat verder weg zijn, groet ik altijd royaal met een opgestoken hand of zweep Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 00:50

Mountainbikes en Nordic Walking op het ruiterpad, in de zomer mensen die hun barbeque op het ruiterpad neerzetten, kinderen op ponies die hun pony niet terugnemen als je ze tegemoet komt maar knalhard langsgalopperen met alle gevolgen van dien.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:57

sonjim schreef:

Ik rij en men namelijk, en ik probeer met de aanspanning altijd rekening te houden met het feit dat niet alle paardenn tegen dat geratel van zo'n kar kunnen.

Keurige reactie Sonjim!

Mijn paarden zijn bomzeker maar hebben twee zwakke plekken. De knettende vlamboog van een lasapparaat en op hen af dravende koetspaarden vol belletjes.
Beiden míjn probleem.
De belletjes-fobie ga ik oplossen. Ik hang er gewoon een paar aan de halsband van onze honden die hier de hele dag tussen de paarden lopen te dollen, maar ik vergeet die stomme dingen télkens mee te nemen Bloos

Die menbelletjes hebben hier van oudsher een dubbelfunctie. Het heeft in de eerste plaats een sterk waarschuwende werking op voetgangers en een afgeleide is een soort overprikkeling van de paarden voor geluid wat de schrikdrempel daarvoor omhoog brengt.

HC

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:02

Huertecilla schreef:
sonjim schreef:

Ik rij en men namelijk, en ik probeer met de aanspanning altijd rekening te houden met het feit dat niet alle paardenn tegen dat geratel van zo'n kar kunnen.

Keurige reactie Sonjim!

Mijn paarden zijn bomzeker maar hebben twee zwakke plekken. De knettende vlamboog van een lasapparaat en op hen af dravende koetspaarden vol belletjes.
Beiden míjn probleem.
De belletjes-fobie ga ik oplossen. Ik hang er gewoon een paar aan de halsband van onze honden die hier de hele dag tussen de paarden lopen te dollen, maar ik vergeet die stomme dingen télkens mee te nemen Bloos

Die menbelletjes hebben hier van oudsher een dubbelfunctie. Het heeft in de eerste plaats een sterk waarschuwende werking op voetgangers en een afgeleide is een soort overprikkeling van de paarden voor geluid wat de schrikdrempel daarvoor omhoog brengt.

HC

Had ik ook altijd; geitenbelletje in oostenrijk gekocht en aan het borsttuig gemaakt. Aangezien die van mij geen hoefijzers draagt, horen voetgangers en fietsers mij minder goed Knipoog

Helaas ben ik het belletje een paar weken geleden een keer verloren op rit; maar niet getreurd, ik heb al weer een nieuw koeienbelletje besteld Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:12

JoyCiej007 schreef:
Had ik ook altijd; geitenbelletje in oostenrijk gekocht en aan het borsttuig gemaakt.

Ik woon in een bergdorp dus díe dingen liggen gewoon bij de 'dierenwinkel' in het dorp. Ook hebben we onze grootmoedergeit er mee lopen.
Ik zal straks eens kijken of hij daar ook een mini-uitvoerig in heeft wat een beetje gelijkluidend Haha! klinkt.
Daar had ik nog niet aan gedacht Bloos

HC

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 18:24

Jullie hebben het wel over de mensen, maar bij ons de paden, nou het is gewoon niet mer normaal, een stuk in ons bos een ruiterpad dus, staat gewoon onder water! tot aan mijn paard (1.65) zijn knieen. dat vind ik raar Verward en in een ander bos is het een en al modder. echt gewoon ***.

Laatst ging ik naar een drukker bos met mooie paden, laat zon vrouwke, haar hondje om mijn paard heen rennen! allemaal kleine rondjes, ik zeg, alstie een trap heeft is het niet mijn schuld, toen zij ze niks, maar ook niet tegen het hondje, Ja tis niet mijn probleem hoor, Neee dat snap ik wel, roept ze toch maar der hondje die als mijn paard naar achtere had getrapt nu dood was geweest!

De weg naar dat bos toe is een fietspad, wat altijd kei druk is, dus ik daar rijden, moest ik over een bruggetje van 1,5 meter breed, nou prima heb ik al vaker gedaan, niks aan het handje, komt daar zon arrogante kwal aan fietsen, die denkt dat ie alles weet, me tegemoet op dat smalle bruggetje met wat spijlen aan de zijkant, ik Meneer dat kan niet hoor, Hoezo niet, je ziet toch dat dat kan, ik niet elk paard is zo braaf als deze Verward hij kan ook schrikken! Van wat dan, Ja van U (wou beleefd blijven) Waarom zou tie daar van schrikken, ik Ach ei*kel! Pff Verward Sukkel!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:02

Ilsje_ schreef:
De weg naar dat bos toe is een fietspad, wat altijd kei druk is, dus ik daar rijden, moest ik over een bruggetje van 1,5 meter breed, nou prima heb ik al vaker gedaan, niks aan het handje, komt daar zon arrogante kwal aan fietsen, die denkt dat ie alles weet, me tegemoet op dat smalle bruggetje met wat spijlen aan de zijkant, ik Meneer dat kan niet hoor, Hoezo niet, je ziet toch dat dat kan, ik niet elk paard is zo braaf als deze Verward hij kan ook schrikken! Van wat dan, Ja van U (wou beleefd blijven) Waarom zou tie daar van schrikken, ik Ach ei*kel! Pff Verward Sukkel!

Euh.... jij MAG daar helemaal niet rijden, dus ik denk dat je daar beter héél bescheiden over kan doen.
Je schetst nu een plaatje wat illustreert waarom niet ruiters de ruiterij niet altijd even positief ervaren, waarom de bordjes 'Verboden voor Ruiters' noodzakelijk geacht worden.
Inderdaad 'buitenrij irritatie' maar dan van de niet-ruiters......
Ik woon niet in NL dus het zal míj een worst zijn, maar ik denk dat de ruiters in jouw woonomgeving daar niet blij van worden.

HC

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:26

Ik denk dat ik daar wel MAG rijden, heb t aan de boswachter gevraagd, want ik ben een keer weggestuurd van een andere weg, als ik daar niet zou mogen rijden, pech. maar ik vind het niet normaal als een fietser niet even 5 sec kan wachten om mij met mijn pony er langs te laten, of dat nou zoveel moeite kost, als ik later was geweest had ik gewacht!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 23:19

Ilsje_ schreef:
Ik denk dat ik daar wel MAG rijden,....

Jij schrijft dat het 'fietspad' is. De wegenverkeerswet schrijft voor dat je op een fietspad niet met een paard mag rijden. Vandaar 'niet mag'.
Als het eventueel geen fietspad ís, tja..... dan weet ik verder ook niets Haha!
Hoe dan ook is het zaak om te weten wat je doet en dus wat je wel/niet hóórt te doen.

HC

louanagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:09

Ilsje_ schreef:
Jullie hebben het wel over de mensen, maar bij ons de paden, nou het is gewoon niet mer normaal, een stuk in ons bos een ruiterpad dus, staat gewoon onder water! tot aan mijn paard (1.65) zijn knieen. dat vind ik raar Verward en in een ander bos is het een en al modder. echt gewoon ***.

Laatst ging ik naar een drukker bos met mooie paden, laat zon vrouwke, haar hondje om mijn paard heen rennen! allemaal kleine rondjes, ik zeg, alstie een trap heeft is het niet mijn schuld, toen zij ze niks, maar ook niet tegen het hondje, Ja tis niet mijn probleem hoor, Neee dat snap ik wel, roept ze toch maar der hondje die als mijn paard naar achtere had getrapt nu dood was geweest!

Msn taal is niet toegestaan...

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 08:16

Ik moet leke dag buiten rijden doordat we geen bak hebben, en wat ik gister weer meemaakte Vork

Je hebt zoon natuurgebied waar schapen loslopen, daardoor zijn er veeroosters, met er naast zoon dubbelhek dat je open moet maken.

Maar mijn vriendin en ik hebben nog drukke ponys, dus ik stuur hem voor het hek om het hek open te duwen, maar hij draait om. Dus toen vroeg ik aan een meneer die doodleuk stond te kijken hoe ik onhandig bezig was of hij het hek open wilde houden nou dat wilde die wel. Dus ik er door,

Er stond de hele tijd al een man te kijken, en commentaar te geven, dat we die ponys in bedwang moeten houden enzz.

Gaat hij ineens schreeuwen:' jaa koop een hobbelpaard daar kun je misschien wel op rijden, en rot op met die k*t ponys."

Helemaal uit het niets Vork

Maarjha, er bestaan rare mensen op onze aardkloot

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 09:06

Als ik dit hier zo allemaal lees...ben ik niet de enige die al de stuipen op het lijf gejaagd is.
Ik denk dat dat het gevolg is van onze overbevolkte gebieden waarin we samenhokken. Ik snak persoonlijk ook naar een stukje stilte zonder een mens te hoeven zien en meestal zijn ruiterpaden iets rustiger dan de gewone wandelpaden. Ik begrijp dat er mensen op ruiterpaden wandelen. Wat ik niet begrijp is dat die mensen zich daar soms niet bewust van zijn en geen rekening houden met het feit dat er paarden kunnen passeren. Zeer egoistisch.
Ik heb een jong paard en ging mee met een groep gaan wandelen, langs een kalme landwegel (je moet ze toch een keer verkeersmak maken?). Een wandelaar komt met z'n Duitse Herder ons tegemoet gewandeld. De hond begint razend te blaffen en trekt zich los,scheurt op ons af en probeert in de poten te bijten van de paarden. Als de situatie echt benard is lijk ik heel kalm te worden, alhoewel m'n hart er langs m'n keel bijna uitbonkt. Ik gebied de meisjes om zeker niet weg te lopen en de hoofden van de paarden naar de hond te draaien. Iemand passeert met z'n auto en ziet het allemaal gebeuren. De eigenaar van de herder deed gewoon of z'n neus bloedde en riep de hond zelfs niet terug. Ik stapte af (dom van me) en ging voor m'n paard gaan staan (die vreemd genoeg niet echt onder de indruk was van de grote keffer, ik deed dit omdat ik m'n paard nog niet goed ken en hem misschien geen meester meer zou zijn mocht hij op hol slaan. De hond leek me in dat geval minder dreigend dan het vooruitzicht van een bende op hol geslegen paarden). Ik had dit niet verwacht, maar de hond sprong naar m'n arm en beet zich stevig vast tot de eigenaar de hond kwam lossen. Ik ben niet beginnen schreeuwen of trekken om m'n arm terug te krijgen want ik wist dat hij dan echt heel hard zou bijten. Waarschijnlijk een getrainde hond, niet het beest z'n fout, maar wel van de nonchalante eigenaar.
Mijn les: pepperspray doe ik nu altijd mee, ook met de fiets. Of een flacon amoniak, daar zijn honden naar het schijnt ook niet tuk op als je even een straaltje vlak voor hun poten spuit. Ik vind dit zeker niet overdreven gezien de bangelijke momenten die ik al meegemaakt heb tijdens mountainbike tochten.
In het boek van Josie Dew die de wereld rondtrok met haar fiets beschreef ze dat ze ook regelmatig last had van vervaarlijke keffers. Zij gebruikt een dazer, een apparaatje die hele hoge tonen zou uitzenden waartegen de honden niet kunnen. Ik vraag me af of dit dan ook mijn paarden zou opschrikken (da's dus niet de bedoeling)

San_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 16:11

Een tijdje geleden waren er jochies met hun brommertjes op de ruiterpaden in het duin aan het crossen... Nors opkijken Gelukkig zijn wij ze toen niet tegen gekomen, maar ruiters die we tegen kwamen wel. Is toch niet normaal!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:57

Wordt hier nu al gezeurd over 'van horen zeggen' een 'tijdje geleden'??????????? en dat dan ook nog over mensen die net zo goed recht op een hobby hebben ook al bevalt die joú niet?!
Net alsof ruiters zich aan de verkeerregels houden. De meesten kénnen ze niet eens!

HC

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:59

Gister asciocaal gedaan ik zag dat een auto te weinig afstand hield heb mijn zweep overgepakt en toe ie langs reed eerst zijn spiegel aangeraakt en vervolgens een tik tegen de achterkant van de auto gegeven die vent stopte meteen en begon te schelden.
Poeh moet ie maar niet te dichtbij komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:03

Ik neem even een abbo Vork

Vind het wel grappig om dit zo te lezen... Maar ik ben wel blij dat ik altijd in de Belgische Ardennen buitenrijd, je kan er uren rijden zonder iemand tegen te komen. Wat heerlijk, die rust Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:05

tita schreef:
Poeh moet ie maar niet te dichtbij komen

Wees er maar trots op.
Je moet je schamen.
Het enige wat jij bereikt is agressie, een negatief imago en je eigen opvoeding te kijk zetten.

HC

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 09:41

Dat vind jij als mijn pony schrikt en dat doet dan lig ik op of voor de auto en aangezien deze vent ook nog eens absoluut niet stapvoets reed op een weg waar geen auto's mogen komen vind ik dat hij absoluut verkeerd zit.

Ik doe het ook op de dijk ik heb de zweep in mijn hand waar het verkeer me van achteren benaderd ik heb namelijk in verleden al een ongluk gehad met een moter rijder omdat ie te dicht inhaalde

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 12:10

tita schreef:
Dat vind jij als mijn pony schrikt en dat doet dan lig ik op of voor de auto en aangezien deze vent ook nog eens absoluut niet stapvoets reed op een weg waar geen auto's mogen komen vind ik dat hij absoluut verkeerd zit.

Ik doe het ook op de dijk ik heb de zweep in mijn hand waar het verkeer me van achteren benaderd ik heb namelijk in verleden al een ongluk gehad met een moter rijder omdat ie te dicht inhaalde

ik sta aan jou kant elk beetje helpt laten we maar zeggen . en ja je wekt agressie op maar lees alle berichten eens meeste ruiters zijn echt wel pissed off als je ff voor je sokken word gereden.

ik heb ook een ongeluk gehad met mijn oude merrie waarbij een bestuurder de buitenbocht nam op een on overzichtelijke bocht ,laat mij nu net aan de andere kant van die heg stappen meneer had wel 2 hoefijzers in zn moterkap staan en nog kwaad worden !?!? mogen wij dat niet dan? Boos!

wat ze eens zouden moeten doen?? flitspaal op een paard bouwen!!

een auto met kapotte spiegel breng je naar de garage een paard met een gebroken been maken ze terplekke af! Huilen

dan maar een kapotte spiegel in de hoop dat ze het een keer leren !!