Marjo schreef:dierenfan schreef:Hahahaha ik hoor meer mountainbikers vloeken en tieren over mijn 8 en 10 meter rollijnen dan vroeger over mijn wel los kunnen lopende honden.
Toen was een "wacht" voldoende om ze stil te laten staan zodat iedereen kon passeren. Nu werkt het wacht ook wel maar gaan er nog lijntjes naar mij. Ik loop niet met de honden aan de lange lijn op mountainbike paden maar mountainbikers komen wel vaak op de wandel paden. Dan heb ik regelmatig niet genoeg tijd om ze allemaal (4) bij mij te krijgen. Vind ik ook niet mijn probleem ik mag ook genieten van het bos en houdt mij aan de regels.
Dat is het risico wat de mountainbiker loopt op de wandelpaden. Waarom zou jij je niet aan de regels houden omdat mountainbikers op de verkeerde paarden zitten?
Nou ja soms zijn de regels gewoon niet zo handig. Waar ik wandel loopt sinds kort de mountainbike route soms best lange stukken over hetzelfde pad als de honden uitlaat route waar de honden op sommige delen los mogen. Dus niet dat je het mountainbike pad vaak kruist, nee beide routes lopen soms enkele 10-tallen meters over hetzelfde pad van 1 tot 1,5m breed. Vaak zitten er op die stukken ook gewoon bochten. Zelfde voor de ruiterroutes die delen soms hele stukken met de wandelroutes.
En ja het is daar nu dus echt oprecht gevaarlijker om je hond overal waar dat eigenlijk moet aan te lijnen, ook als je met 1 hond aan een relatief korte lijn loopt, laat staan als je met meerdere honden aan rollijnen zou lopen. En vaak kijken al die recreanten ook niet verder dan hun neus lang is, verwachten ze je daar niet en gaan ze er dus ook vanuit dat de ander iets verkeerd doet en is er weinig animo om dan rekening te houden met elkaar.
Het is echt chaos bij mooi weer, ik kan alleen maar medelijden hebben met de BOA die dat moet handhaven eigenlijk. En ik zou een bekeuring daar ook echt voor lief nemen voor mijn loslopende hond, zelf denken is veiliger.