[VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xelodi

Re: [VOLG] Trektocht door Luxemburg, ga je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 16:18

Veel sterkte, pas goed op jezelf!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 16:57

We hebben inmiddels een besluit genomen. We gaan de route voortzetten, als we direct naar Clervaux zouden gaan missen we juist het mooiste deel rond de Sûre en zouden we ook weer een hele route moeten tekenen en uitzoeken.
Het idee is dan dat we ook nog van Harlange naar Clervaux rijden maar daar opgehaald worden door Miranda of haar man, dan zijn we een dag eerder terug. Dan kan ik zaterdag nog langs het ziekenhuis en hoef ik niet nog 3 volle dagen door te gaan.

En helaas blijkt iphone toch minder waterdicht :\
Mijn mobiel functioneert nog wel, maar de home button doet het niet (gelukkig kan je die los in je scherm zetten), de volume knop heeft een eigen wil en hij valt soms uit. Ik laat hem voor nu met rust en hopelijk droog het van binnen nog goed op en doet hij het dan weer. Wel weer even een lekkere opstapeling erbij zeg :roll:
Vooral omdat we met mijn mobiel het meest navigeren. Op de Garmin zijn de kleine paadjes niet altijd goed zichtbaar waardoor we al een paar keer mis waren gereden als we niet ook topo gps erbij hielden. We zijn nu de kaart van luxemburg en routes aan het downloaden op de mobiel van Roos, maar dat duurt best lang.
Komt vast goed allemaal maar ik ben er vandaag wel even klaar mee! :evaw:

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 17:11

Telefoon in een bakje rijst leggen wil nog wel eens helpen (maar daar moet je dan maar net aan kunnen komen).

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 07:14

Hilary schreef:
Telefoon in een bakje rijst leggen wil nog wel eens helpen (maar daar moet je dan maar net aan kunnen komen).

We hadden zo’n klein zakje rijst mee! Mijn mobiel heeft er heel de nacht in gelegen, inmiddels blijft hij langer aan, alleen volumeknop en home button doen het nog niet. En de batterij is sneller leeg lijkt het. Je ziet het vocht achter mijn camera, dat is het ene moment weg en dan weer terug, ligt aan de positie van mijn mobiel denk ik. En linksbovenin mijn beeldscherm zit ook een vochtvlek.
Als ik thuis ben laat ik hem hoe dan ook nakijken, voor nu laat ik hem zoveel mogelijk uit, hopelijk kan ik wat foto’s maken hier en daar.

Alle spullen zijn alweer bijna gepakt, de paardjes hebben eten gehad. Alleen nog even ontbijten en de tent afbreken, dan zijn we klaar voor vertrek!

Ik en Milo toen we net onderweg waren eergisteren
Afbeelding

Nu op de camping, behoorlijk mistig en goed afgekoeld. Mijn camera heeft het wel ietsjes mistiger gemaakt door het vocht erachter :')

Afbeelding

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 09:44

Ach, het is wel een sfeervol plaatje zo :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:11

Stille Meelezer hier. Supertof wat jullie aan het doen zijn. Maak er nog een mooie toch van ondanks het nare nieuws (sterkte daarmee).

Lekkere plaatjes in ieder geval :D geen filter meer nodig :p

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:24

Woow mooie omgeving.
Balen van het slechte nieuws.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 08:37

We zijn weer terug! Mijn mobiel is helemaal gestorven helaas, viel uit en ging niet meer aan. Ik breng hem vandaag naar een apple store zodat hij hopelijk gefikst kan worden.

Hierdoor kon ik geen updates meer geven en heb ik ook geen foto's meer kunnen maken van de bepakking of het eten wat we mee hadden. Maar ik ga proberen dit allemaal nog zo goed mogelijk uit te typen, even als een verslag van iedere dag want we hebben toch nog best wat meegemaakt en vooral ook geleerd! Via mijn reisgenootje is er nog wel wat beeldmateriaal gelukkig. :)

We hebben de tocht bijna helemaal voortgezet, we zijn van Bockholtz naar Harlange gereden, die dag had wel de spannendste stukjes waarbij we dachten 'dit kan écht niet te paard'. Het idee was om deels van Harlange naar Clervaux te rijden omdat het anders 32 kilometer in totaal zou zijn, maar in de ochtend hadden we toch besloten om helemaal naar Clervaux te rijden. Daar zijn we opgehaald door de man van Miranda, hij stond al klaar toen we aankwamen!
We hebben dus alleen de laatste dag overgeslagen, de terugweg van Clervaux naar Scheitenkorb, zodat we gisteren terug konden en ik in de avond nog langs mijn vader in het ziekenhuis kon.
Ik ben blij dat we de tocht niet verder ingekort hebben, het waren echt prachtige en afwisselende routes. Een geslaagde try out voor de grotere trektocht die we hopelijk in 2021 gaan maken!
Ik zal de komende week posts plaatsen over de tochten, bepakking en dergelijke!

Leuk dat er zoveel mensen gevolgd hebben tot nu toe en bedankt nog voor het medeleven! <3

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 12:18

Wat fijn dat de tocht geslaagd is! :D

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:01

Fijn dat je toch nog hebt kunnen genieten.
Veel sterkte met je vader!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:23

Suliko schreef:
Miranda komt zo de oude achterschoenen van Amy brengen,

Ben je bij Miranda K soms..?
Mooie tocht heb je gemaakt..
Sterkte met je vader..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:34

Sterkte met alles, fijn dat je desondanks alles wel hebt genoten!