Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:49

Ik leer Elano ook een commando aan met het eten. Anders wordt het al gauw neus naar beneden en hoppa, krijg hem maar eens omhoog. Geen zin in dat gedoe.
Gaat steeds beter, al is de verleiding soms wel iets te groot. Maar de laatste keer dat ik met hem wandelde liep ik zo +/- 4 meter voor hem, en hij probeerde 2 keer een plukje te pakken. Viel dus mee. :D
Wil geen paard dat straks met rijden aldoor een poging doet om gras te eten, dat gaan mijn polsen niet zo leuk vinden.. En het is gewoon irritant. Als hij enorm doordramt krijgt ie ook een klap. Nee is nee en drammen is bij mij not-done in welke vorm dan ook. Hij heeft onbeperkt ruwvoer, dus eten te kort komt hij al helemaal niet. :+

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:09

Oh wat leuk dit topic! Ik wandel niet heel fanatiek, maar vind het wel ontzettend leuk om te doen. Vorig jaar heb ik met een vriendin een trektocht over de veluwe gemaakt, en dit jaar wil ik graag weer. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wandel trouwens voornamelijk los met mijn pony's; langs de weg met een touwtje om de nek en eenmaal in het bos / op het ruiterpad klik ik het touw los. Komt er dan iets of iemand aan dan roep ik hem weer bij me. :j

Onali

Re: Zijn hier ook wandelaars ipv ruiters/menners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:11

Ik laat eten tijdens het wandelen alleen toe als hij mij niet stoort in mn ritme. Dus soms neemt Bam een spurt naar voren en gaat grazen en andere keren sleept hij takken mee.
Ik ga niet stilstaan voor hun, dus het is letterlijk een lopend buffet voor ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:53

Dat probeer ik ook te bereiken :j Mij maakt het niet uit dat hij af en toe een hapje neemt (hoe zou je zelf zijn als je constant langs een buffet loopt en niks mag nemen :P ) maar het moet wel blijven vooruit gaan. Gaan stilstaan en uitgebreid grazen is geen optie. Nu vind ik dat van mezelf best redelijk, maar pony heeft er toch problemen mee, dus het gaat nog niet altijd goed :') Maar hopelijk komt dat wel vanzelf als we het vaker doen en ook langer weg gaan en graaspauzes inlassen enzo. Het is niet dat het niet mag van mij, maar als we een uurtje gaan wandelen hoeft hij echt niet ergens uitgebreid te gaan grazen, dat is eerder voor als we 2-3-4u weg zijn (en als het wat warmer is).

Welkom xLillith! Zijn leuke foto's!
Hoe groot was je trektocht? Wat heb je in totaal gedaan en wat per dag? Hoe viel het mee?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:58

Ik ben in het begin erg streng geweest met mijn beide pony's: eten is verboden onderweg. Toen dat goed ging, kon ik graaspauzes gaan inlassen, maar dan wel op plekken waar ik dat bedenk en niet altijd op dezelfde plek.

Mijn merrie mag voor me uit lopen (heb de leadrope wel vast, maar die ligt dan over haar rug), mits ze haar neus uit het struweel en bermbegroeiing houdt. Doet ze dat niet, dan krijgt ze 'straf' (want voorop lopen is leuk) en moet ze achter mij aan. Geen idee of het helpt, maar ach, voor ons werkt het.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:30

Ohw leadrope,daar zeg je wat!

Ik gebruik nu halstertouw,vind dat eigenlijk net te kort.
Een leadrope,is wel handiger denk ik.

Xlilith, wauw zeg, te gek om zo een trektocht te maken {:}
Los laten lopen is wel heel fijn als dat kan.

Puppy1128 onder het zadel gaat appie nooit zomaar,gras eten hoor.
Vind het sowieso niet fijn met bit in, hoogstens dat hij es stiekum een takje pakt van een struik als we er langs lopen

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:08

Mijn pony kan met lang gras ook gewoon eten onder het draven... Een keer van een ander paard afgekeken en hij kan het nu ook zelf. En krijg het er nu maar eens uit...

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:22

Mira283 schreef:
Mijn pony kan met lang gras ook gewoon eten onder het draven... Een keer van een ander paard afgekeken en hij kan het nu ook zelf. En krijg het er nu maar eens uit...

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:10

_O-
Wel ooit onder het zadel gehad dat ponylief onder een galop vol op de rem ging en gras ging eten :+

Draak.
Morgen word het super mooi weer.
ik ben zowaar een dag vrij en heb me voorgenomen om dan weer een waneling te gaan maken :j

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:59

Vandaag 5 km met de 3 jarige gelopen. Pff, wat een tempo
Heel anders dan mijn andere fjord, die sjokt een beetje achter mij aan.
Halverwege maar ff een rustpauze ingelast

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 11:32

Haha, altijd aanpassen met die paarden hé ;)

Is je wandeling nog gelukt ellepel?

Hier gisteren eindelijk nog eens kunnen gaan, het was prachtig weer! Zonnetje, graad of 8, weinig wind, heerlijk! Ponybeest had wel last van z'n hooikoorts, dus maar een extra pilletje gegeven 's avonds. Even aankijken de komende dagen. Nadeel van het mooie weer ... :+

Heb er in totaal een kleine 8 km bij op de teller, net niet genoeg om mijn eerste plaats in de challenge te behouden :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:43

Trots op ons *\o/*

Afbeelding

Was echt zo prachtig weer vandaag! Heerlijk om te wandelen.
Hoe ik mij morgen ga voelen is een andere zaak _O-

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:43

Lekker! Ook trots op jullie!

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 21:56

ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd, wil graag meedoen aan je challenge.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:00

Normaal heb je een uitnodiging gehad ;) Welkom! En veel wandelplezier!

Dank je Mizora! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:57

Hier al een paar keer gewandeld hoor, heerlijk weer <3

Afbeelding
Onderweg,.
op de achtergrond bomenkappers, of weet ik hoe je die noemt.

Afbeelding
Bospaadje.

Ben niet ver geweest hoor, was maar 2km denk ik
8 km is bdst wel een eind! Balen van de hooikoorts,
Appie proest wel wat meer in de buurt van het bos,maar daar blijft het gelukkig ook bij.
Is dat een app op je telefoon die jij gebruikt met het lopen, welke is dat?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 01:35

Na een heftige week vorige week vandaag eindelijk tijd voor een rustige wandeling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 11:35

Leuke foto's beiden!
En fijn even je hoofd leegmaken Onali, mooie omgeving :j

Heeft er iemand van hier nog een vriendschapsverzoek op Endomondo gedaan? Heb nog eentje staan maar weet niet wie het is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:21

Gisteren nog een klein rondje gedaan met de blinde, heb het standaard-rondje eigenlijk wel gehad (en hij ook denk ik) dus we zijn nu aan het kijken om af en toe wat nieuwe stukjes toe te voegen en zien hoe het gaat ... Zo is er dus een stukje waar je vrij dicht bij het water komt (maar jammer genoeg geen boten deze keer) en dan ook passeert naast een brug met vrij veel en druk verkeer, veel vrachtwagens enzo. Dus ik was eens benieuwd hoe hij daarop zou reageren, aangezien het geluid meer van schuin-boven komt dan gewoon naast je door. Ik kreeg dit:

Afbeelding

Dus denk niet dat hij zo onder de indruk was :') Knap paard is het ook <3
Volgende stap is eens dichterbij/onder de brug, zien of dat nog een ander effect heeft, maar daar is gras dus heb het idee dat dat wel helemaal goed komt, haha.

Met de andere even een stukje gewandeld ter opwarming van onze longeerpiste-sessie, een kwartiertje heen, 5 minuten laten grazen en dan weer terug. Had niet het idee dat hij last had van zijn grote wandeling zondag, en bij mij viel het gelukkig ook wel mee.

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 12:50

Hoi [***], ik zag net pas dat je had gereageerd op mijn reactie van een tijdje geleden... Ik zal proberen een foto te vinden, maar de meeste staan op mijn telefoon. Ik zet ze dan meteen op facebook of op instagram. In beide gevallen gewoon onder mijn naam: Gertrud Jetten. Daar zijn heel veel foto's te vinden!
Tijdens het wandelen maak ik foto's voor de facebookpagina As Seen Through Horses Ears en ook voor The Non Ridden Equine. Allebei erg leuke pagina's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:04

Zal eens zien of ik wat terugvind :) Misschien moet ik toch maar weer een facebook aanmaken O:)

Zet je wel wandelfoto's op sites als "As Seen Through Horses Ears" ja? Ik vind dat bij Instagram altijd zo moeilijk of ik dat soort tags erbij zet of niet ... want je kijkt niet letterlijk tussen de oren door aangezien je er naast staat/loopt :+

gertrud

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:13

Ja, een facebook pagina aanmaken helpt ;)

Ja, daar zet ik wel wandelfoto's, maar ik zet het er niet bij. Flikka is maar 1.27m, dus ik kan het makkelijk nabootsen als ik erover heen hang. Officieel mag het niet geloof ik (erg kinderachtig...). Ik vind het geen probleem: ik ben op stap met mijn pony en probeer de wereld door haar ogen, eh oren te zien :)

Bij mijn foto's op Instagram zet ik geen tekst.

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:14

Ik wandel ook regelmatig met Jonkvrouw! Afstanden verschillen heel erg, we trekken er zo vaak mogelijk op uit. Soms de polder in en anders een rondje door de woonwijk.

Vaak nemen we de hond ook mee, gaat erg goed.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:21

@ gertrud : ja, dat bedoel ik dus ... het is niet zoals het bedoeld is, maarja, als je er niet op kan/wil zitten zal je toch iets moeten ;) Foto's die duidelijk van opzij genomen zijn zou ik niet plaatsen, maar foto's van onderweg zouden toch moeten kunnen? Ik zie dan hetzelfde als ik naast mijn pony wandel dan wanneer ik erop zit, alleen de pony is wat anders gepositioneerd ...

Wauw xjessiesl, dat ziet er een heel paard uit! Een mooie zeg! Kijken de mensen je niet raar aan als je met zo'n grote hond op stap bent? :P

Hier vallen de reacties trouwens heel goed mee, mensen kijken soms wel eens maar heb nog geen opmerkingen gehad .. en heb het idee dat het verkeer ook meer rekening met je houdt als je naast je paard loopt dan wanneer je erop zit (iets met het idee dat het misschien nog een jong paard is ofzo?). Nu hebben we daar hier over het algemeen sowieso niet over te klagen, maar het valt mij wel op. Dus nog een voordeel van wandelen, haha.

Als jullie trouwens willen meedoen met de Endomond-wandel-challenge .. even [***] opzoeken en iets laten weten, dan voeg ik je toe ;)

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 13:27

Wij wandelen met mini's en houden dit bij op apps zoals endomondo en runtastic. Het verste is 20km dat we ooit gedaan hebben :) Ik wandel het liefste met mini's omdat ik dan meer overzicht heb over het verkeer en de omgeving maar ik wandel ook regelmatig met mijn pony :) We wonen dan ook ongelooflijk mooi in Hechtel :D