Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dat leek mij zo ook al het meest interessante. Morgen even alles bekijken wat ik vandaag geproduceerd heb
Misschien dat er andere resoluties/fps/fov's ook bruikbaar zijn. Morgen eens rustig bekijken en wat dingen uploaden ed 
Had de camera dus in zo'n chest harnass, gisteren ook gedaan met wandelen maar die filmpjes zijn toch beter dan met rijden, veel schokkeriger dan verwacht ... Nu heb ik wel het idee dat het afhangt van welke FOV dus daar moet ik morgen eens in detail naar kijken. Hoop er toch verbetering in te krijgen want dit had ik ook met mijn mobiele camera dus dan had ik mij de aankoop kunnen besparen
Hoe groter de hoek van de lens, hoe minder het schokt. Denk maar aan een verrekijker, die is heel lastig stil te houden. Dat geldt ook voor foto lenzen.
Het gaat dan om beelden gemaakt met de Chest harness, zowel rijdend als wandelend. Geen goede optie? Of kan ik iets veranderen? Of iets in de instellingen?
Toen ik de cam net had, had ik deze op mijn cap bevestigd, door middel van een strap, dit bleef niet goed zitten. Later een harnas gekocht, is al stukken beter, alleen in draf gaat die nog erg op en neer. Maar dat komt waarschijnlijk omdat die te los zit en niet strakker kan, dus even mijn moeder aan laten knutselen, haha. 

8nnemiek schreef:Imovie is echt heel fijn. Waar gaat het mis bij jou?
8nnemiek schreef:Dat is vreemd, in welk formaat zijn de filmpjes opgenomen? Waarschijnlijk is de codec het probleem. Dat zie je wel vaker bij zo’n namaak-actioncams. Je kan proberen om de filmpjes met een converter als VLC op te slaan als een standaard videoformaat als mp4, zodat je het gewoon kan openen met imovie.
oke hij hapert nu nog.
8nnemiek schreef:Ook na het renderen?
Is je mac wel snel genoeg voor 4k video?
Wacht je ook totdat alle achtergrondtaken voltooid zijn?
Probeer anders eens een filmpje in 1080p op te nemen. 4k is eigenlijk nergens voor nodig, dat kan een tv toch niet afspelen en de meeste computerschermen hebben ook geen 4k beeldscherm. Maar het is 4x zoveel informatie wat de computer moet verwerken.
Hier en daar wat technische dingetjes (connectie met smartphone valt nogal eens weg, heb even problemen gehad om het ding te laten herkennen door de laptop, dat was ineens weg, en hij is al 2 keer blijven hangen waardoor ik de batterij er even uit moest halen) maar qua gebruiksgemak en voor de dingen die ik ermee doe voorlopig best tevreden

Maar weet nog niet goed wat ik al dan niet kan verwachten van mijn GoPro, vandaar.
Dat zie je vooral aan de stilstaande objecten, die zijn nl wel scherp.
Weten we dat ook weer.
Voor een filmpje is dat geen probleem, dat bewogen beeld, maar een still blijft dan heel onscherp.