Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ElineS schreef:@Josien: Was jij dan 500 dagen op trektocht met 20km elke dag, door alle seizoenen heen waardoor ook de winter (dus nee niet nou en, een nat dekje droogt wel weer, in de koude winter)? ... Lijkt me niet.
Ayasha schreef:Josien; dat hangt ook van paard tot paard af. Heb er hier eentje staan die je echt geen plezier zou doen met zo'n plan.
Sizzle schreef:Ayasha schreef:Josien; dat hangt ook van paard tot paard af. Heb er hier eentje staan die je echt geen plezier zou doen met zo'n plan.
Die neem je dus ook niet mee![]()
Stop eens met denken in sportpaarden en andere tere zielen die hun dagelijkse massage nodig hebben en 40 verschillende poedertjes.
Hoe denk je dat mongoolse paarden in mongolie overleven? Indien er nood is eten die zelfs vlees of vis, net als bijv ijslanders in hun eigen land zichzelf maar moeten zien te redden.
Daarom zijn die beesten hier doorgaans ook veel te vet.
Echter is daardoor het plan van een paard uit nederland meenemen ook echt geen goed plan maar dat heeft TS geloof ik al door.
Marije_jiplover schreef:Sizzle schreef:Ik moet ook wel behoorlijk lachen over reacties van typische bakruiters.
Biks en winterdekens mee![]()
Uiteraard ga je niet met je regen ondichte kwpner met roze peesjes zo'n tocht maken
Gelukkig ben ik niet de enige die sommige reacties wat overtrokken vindt...
Goed oriënteren, TS.
Eerst op haalbaarheid van de hele papierhandel en daarna komen andere dingen wil in beeld.
Trektochten gaan voor het merendeel in stap, grotendeels lopend naast je paard. Trainen met endurance ruiters is dan wel leuk, maar die trainen uiteindelijk om afstanden op snelheid af te leggen. Een totaal ander doel dan ene trektocht, mijns inziens.
Mennen vind ik wel een leuke suggesties. Wel lijkt me dat de rloute enorme beperkingen opleggen.
Marije_jiplover schreef:Sizzle schreef:Ik moet ook wel behoorlijk lachen over reacties van typische bakruiters.
Biks en winterdekens mee![]()
Uiteraard ga je niet met je regen ondichte kwpner met roze peesjes zo'n tocht maken
Gelukkig ben ik niet de enige die sommige reacties wat overtrokken vindt...
Goed oriënteren, TS.
Eerst op haalbaarheid van de hele papierhandel en daarna komen andere dingen wil in beeld.
Trektochten gaan voor het merendeel in stap, grotendeels lopend naast je paard. Trainen met endurance ruiters is dan wel leuk, maar die trainen uiteindelijk om afstanden op snelheid af te leggen. Een totaal ander doel dan ene trektocht, mijns inziens.
Mennen vind ik wel een leuke suggesties. Wel lijkt me dat de route enorme beperkingen opleggen.

josien_m_ schreef:ElineS schreef:@Josien: Was jij dan 500 dagen op trektocht met 20km elke dag, door alle seizoenen heen waardoor ook de winter (dus nee niet nou en, een nat dekje droogt wel weer, in de koude winter)? ... Lijkt me niet.
Nee, natuurlijk niet. Waarom zou je iedere dag 20 km willen trekken? Je doet wat op dat moment goed is en je kunt rustig ergens een week blijven. Hoezo zweetdeken, regendeken, vliegendeken, enz. Hoe denk je dat ze dat vroeger deden?
Ik weet het weer, het dekje was een opgevouwen deken, bij kou kon die op 's nachts. Alle seizoenen zijn niet overal gelijk. Je tocht plan je uiteraard op klimaat. En je kunt een aantal weken of maanden pauzeren als dat aantrekkelijk of noodzakelijk lijkt. Je lijkt vooral in moeilijkheden te denken, dat geeft niet, jij zou zo'n tocht niet maken. Maar je kunt ook in mogelijkheden denken en de vraagstukken als puzzel zien en beantwoorden. Er zijn geen regels voor zo'n tocht, die maak je zelf.
Overal op bokt wordt geageerd tegen veel krachtvoer, (ruwvoer is belangrijker) nu wordt het opeens als must gebracht, bijzonder. En natuurlijk ga je niet op pad met een paard wat dat wel nodig heeft, nee je kiest een sobere, sterke natuurpony, althans, dat zou ik doen.
Als het paard mocht kiezen tussen deze lange trektocht in zijn eigen kudde (2 paard, 2 mens)of een leven als dressuurpaard, getraind, verhandeld, altijd naar wedstrijden, vervoerd per trailer of zelfs vliegtuig, zonder eigen kudde. Dan denk ik wel te weten wat een paard zou kiezen...

phormicola schreef:Als het paard mocht kiezen tussen deze lange trektocht in zijn eigen kudde (2 paard, 2 mens)of een leven als dressuurpaard, getraind, verhandeld, altijd naar wedstrijden, vervoerd per trailer of zelfs vliegtuig, zonder eigen kudde. Dan denk ik wel te weten wat een paard zou kiezen...