Ruiterbewijs vanaf nu onbeperkt geldig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Ruiterbewijs vanaf nu onbeperkt geldig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:55

dat bedoel ik juist Naska,
iets waar je ieder jaar voor betaalt, dat zul je over het algemeen wel gebruiken (hoop ik toch zeker).
het eenmalige karakter, is in mijn ogen meer een wassen neus.. dan kun je net zo goed het hele bewijs gewoon laten voor wat het is en mensen gewoon laten voorrijden bijvoorbeeld (wat vaak ook nog wel gebeurd).

eigenlijk zou er bij het ruiterbewijs gewoon een soort registratie moeten plaatsvinden van het gebruik.
te lang niet gebruikt > opfris of het raakt zijn geldigheid kwijt..

heel krom gezegd, je mag als ruiterbewijshouder een aantal mensen, meenemen. In feite ligt hun 'lot' in de handen van de vaardigheden van degene met het ruiterbewijs als het erop aankomt, althans in theorie.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:59

Ik ken toch de nodige mensen die het domweg elke twee jaar (want dat was het tot nu) verlengen, ongeacht of ze het wel of niet gebruiken. Het bedrag was niet hoog genoeg om er echt financieel voordeel van te hebben met opzeggen, maar het risico het ooit opnieuw te moeten halen is groter. Dus ik betwijfel of het uitmaakt.

In de zin dat ik bij de KNHS betaal voor iets wat volslagen overbodig is én voor iets waar ik geen behoefte aan heb en eigenlijke tegen ben (verzekering en lidmaatschap KNHS), vind ik de oplossing van de SRR juist heel positief.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:01

Naskapower schreef:
Diezelfde controle heb je bij het ruiterbewijs van de KNHS ook niet. Er zijn geen opfriscursussen voor het ruiterbewijsalleen de KNHS incaseert jaarlijks en de SRR eenmalig.

Dat is dus nu juist wel het geval bij de KNHS:

"Profiteer optimaal met je KNHS Ruiterbewijs
Met je KNHS Ruiterbewijs op zak profiteer je ook nog eens van heel veel voordeel.

Nieuw! Per 1 januari 2016 krijgen alle KNHS Ruiter- en Menbewijshouders naast de bestaande aanvullende ongevallendekking ook een aanvullende WA-verzekering en rechtsbijstandverzekering. Zo ben je automatisch compleet verzekerd op, naast en rondom je paard. Kijk voor meer informatie op knhs.nl/verzekeringen.
Nieuw! Gratis opfriscursussen en bijscholingen speciaal voor KNHS Ruiter- en menbewijshouders.
Aantrekkelijke kortingsacties op evenementen zoals bijvoorbeeld Horse Event, Paard&Koets, ruitersportartikelen en nog veel meer!
Vier keer per jaar het gratis ledenmagazine Paard&Sport.
Toegang tot een aantal unieke natuurgebieden in Nederland zoals het Gooisch Natuurreservaat."

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:03

Maar die opfriscursussen zijn wel vrijwillig. Het is dus niet zo dat je ruiterbewijs niet meer geldig is als je er niet naar toe gaat (en heel eerlijk, als we dat soort flauwekul verplicht gaan stellen, weet ik niet of ik mijn ruiterbewijs nog wel ga verlengen. Geldklopperij, zet iemand op een paard en kijk hoe hij het doet en je weet genoeg, daar heb ik geen ruiterbewijs in welk vorm dan ook voor nodig.).

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 20:22

precies dat lalidan,
je weet genoeg op het moment dat iemand rond rijd op een paard,
het papiertje an sich is pure geldklopperij, want het zegt weinig over iemands rijkunsten ten tijde van het tonen. alleen maar als er een verplichting tot onderhouden aan zou zitten..

maar dat zou ook kunnen door middel van registratie van gebruik, dat is overigens ook omslachtig want sommigen hebben het alleen voor bijpaalde uitrijgebieden, niet voor het huren van een paard.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 09:28

Ik ben dus zo iemand die gewoon verlengd en nog nooit zo'n ding nodig gehad heb.
Ik heb een geldig ruiterbewijs en koetsiersbewijs. Maar waar die briefjes gebleven zijn als bewijs? Dus ik kan ze ook gewoon eenmalig onbeperkt verlengen en daarna hoef ik niet meer te betalen? Dan ben ik ook lid af van de knhs?

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 09:56

Ik heb ook mijn ruiterbewijs jaren verlengd zonder te bgebruiken. Dat vond ik 30,- per 2 jaar wel waard. Nu rij ik wel weer en ben blij dat ik het niet opnieuw hoef te halen.

Maar die opfriscursussen van de KNHS lijken mij interessant, alleen blijkbaar vinden ze het niet de moeite om de ruiterbewijshouder aan te schrijven dat de mogelijkheid bestaat :( Zo heb je dus nog geen flikker aan je dure lidmaatschap.......

Hetzelfde geldt ook voor het autorijbewijs, dat kun je ook jaren hebben/verlengen zonder daadwerkelijk te rijden. En je mag dan ook gewoon in een auto stappen.......

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 10:57

Ik hoorde het recent van mijn vriendin, die bericht kreeg wegens een adreswijziging. Mijne is vorig jaar verlengd en inmiddels nu ook KNhS lid via een vereniging, dus ook maar even kijken wat handig is voor mij. De betreffende verzekeringen voegen ook hier weinig toe. AvP heb ik al, rechtsbijstand ook.
Communicatie idd vanuit beiden erg slecht (vragen worden wel netjes beantwoordt hoor, maar de info voorziening over de hele verandering is slecht.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:05

Voor wat betreft de communicatie.. Ik heb begin januari een mail / nieuwsbrief van de KNHS gekregen met een opsomming van alle voordelen met als titel 'Profiteer optimaal met je KNHS Ruiter- of Menbewijs'‏

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:10

ik heb dat ding ruim 22 jaar geleden gehaald.. heb het echt nog nioit gebruikt of hoeven gebruiken.. dus ga het ook niet verlengen..

Firesolo13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 22:59

Ik heb een koetsiersbewijs en een ruiterbewijs, wat ik beide niet gebruik, maar best veel voor betaal. Het enige handige ervan, is dat ik lid ben van de KNHS. Ik heb geen startpas, en bij oefencrossen bv moet je wel KNHS lid zijn. Of is daar een goedkopere oplossing voor? Ik vond het mailtje over het overstappen ook erg onduidelijk en kort.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 18:23

Zojuist gekeken op mijnKNHS.

Blijken die rotzakken er een factuur op te hebben staan ^)
Heb ze gebeld, heb namelijk geen post ontvangen van ze en aangegeven dat ik wil opzeggen.

Had een vriendelijke dame aan de lijn. Was zo opgelost incl. bevestigings mail *\o/*
Nu nog gaan overmaken naar de SRR :Y)